אסי עזר מגיב לראשונה לטענות יהודה נהרי ועבר בדיקת פוליגרף

אסי עזר | צילום: פיני סילוק
אסי עזר | צילום: פיני סילוק

אסי עזר מגיב לראשונה לטענות נגדו לאחר שעבר בדיקת פוליגרף. הוא נשאל שם האם חשף את איבר מינו ליהודה נהרי והאם הם התנשקו. יהודה נהרי בתגובה: "מזמין אותך לבדיקת פוליגרף משותפת"

88 שיתופים | 132 צפיות

הבוקר אסי עזר מגיב לראשונה להאשמות שטען כנגדו השחקן יהודה נהרי וכותב: "אני מבין את הרגישות העצומה שנדרשת כשמישהו או מישהי מתלוננים על הטרדה מינית, אני מבין את הצורך המידי להאמין ולתמוך מיד במתלונן והמתלוננת. זה הדבר הנכון לעשות.
ועדיין, מצאתי את עצמי בסיטואציה שבה מאשימים אותי במשהו שלא עשיתי. הימים האחרונים היו קשים ומורכבים עבורי ועבור האנשים הקרובים לי. הדבר היחיד שנתן לי תקווה היא האמת. תודה שחיזקתם אותי בימים האלה, זה לא מובן מאליו, תודה שהאמנתם לי, זה ריגש אותי מאוד. אסי".

אסי עזר: "אני מבין את הצורך המידי להאמין ולתמוך מיד במתלונן והמתלוננת"

 

מוקדם יותר הבוקר נשלחה הודעה לעיתונות בה נכתב: "במסגרת הליך בירור ולבקשת ׳קשת׳ ביצע אסי עזר אתמול (09.01.22) בדיקת פוליגרף במכון ׳אלדד מירון' ובה נמצא דובר אמת", ההודעה נשלחה ממשרד יועץ התקשורת רונן משה שנשכר על ידי עזר. בדיקת הפוליגרף נעשתה לבקשת "קשת 12". בהודעה לעיתונות נכתב על מכון הבדיקה כי "אלדד מירון כיהן כראש יחידת הפוליגרף במשרד ראש הממשלה וניהל את בית הספר לבודקי הפוליגרף הממלכתיים במשרד ראש הממשלה". אלו תוצאות הבדיקה כפי שנשלחו:

"בתאריך 9 ינואר 2022 נבדק הנדון בפוליגרף והשיב על השאלות הרלבנטיות הר"מ:
1. האם חשפת איבר מינך בפני יהודה נהרי בניגוד לרצונו לפני כעשור בדירתך בתל אביב? – לא
2. האם התנשקת בהסכמה מלאה עם יהודה נהרי באותה פגישה? – כן
3. האם עשית מעשה מיני כלשהו בכפייה ביהודה נהרי לפני כעשור בדירתך בתל אביב? – לא".

עוד נכתב כי בפענוח הבדיקה "לא אובחנו תגובות המאפיינות אמירת שקר לשאלות הרלבנטיות" וכי "על פי ממצאי הבדיקה הנדון מאובחן כדובר אמת בתשובותיו לשאלות הרלבנטיות בבדיקה".
לפרסום על בדיקת הפוליגרף הגיב היום נהרי בסטורי משלו בו נכתב: "אסי, אני מזמין אותך לבדיקת פוליגרף משותפת שתתועד במכון שיוסכם על שני הצדדים ובשאלות שניסוחן יקבע על ידי. יום טוב".

יהודה נהרי: "בתחבולות שלך ובמלחמה שלך נגדי העברת מסר לנפגעות ונפגעים שילחמו בהם ולא יחבקו אותם"

 

מאוחר יותר הוסיף נהרי ברשתות החברתיות: "שיתפתי כי הרגשתי שאני לא יכול יותר. שזה סוגר עלי. שיתפתי כי זה מה שהיה נכון לנפש שלי. הרגשתי  שאני חייב לצאת עם האמת שלי  ובכך לסייע גם לעצמי וגם לאחרים.
ניסיתי לסגור דברים בצורה יפה  ומכובדת, עוד בטרם התלוננתי במשטרה, גם לאחר הפרסום פעלתי באופן אצילי ומכבד, גם אותך אסי, כשכל מה שביקשתי היה התנצלות והכרה בדרך בה פגעת בי בהתנהגות שלך. אבל אתה ממשיך להלחם בי בכל האמצעים שעומדים לרשותך, הממון הרב, הכוח, הקולגות והסלבס. את כל התותחים הכבדים הוצאת למלחמה שלך. כוחניות הייתה שם באותו היום והנה היא במלוא תפארתה. אין לי ולא יהיו לי האמצעים העומדים לרשותך. ועדיין בחרתי לומר את האמת ולהעביר מסר לכל מי שנפגע מניצול מרות אם באופן מיני או בהתעמרות. בתחבולות שלך ובמלחמה שלך נגדי העברת מסר לנפגעות ונפגעים שילחמו בהם ולא יחבקו אותם. לא משנה איזה פוסט צירפת לבדיקה המגמתית שלך, מעשיך מצביעים אחרת – כ ו ח נ י ו ת !
אני עדיין מחכה לפוליגרף משותף – עכשיו זו מלחמה על האמת לא רק שלי אלא של כל מי שנעשה לו עוול".

יהודה נהרי בתגובה לבדיקת הפוליגרף המכובסת של קשת: "שיתפתי כי הרגשתי שאני לא יכול יותר. שזה סוגר עלי. שיתפתי כי זה מה…

Posted by Sagi Bin Nun on Monday, January 10, 2022

כזכור בשבוע שעבר השחקן יהודה נהרי טען באתר "וואלה!" כי עזר הטריד אותו מינית לפני עשור כשבחן אפשרות ללהקו ל"להיות איתה". הוא הזמין אותו לסלון ביתו, ולטענתו חשף בפניו את איבר מינו, נגע בו ואמר: 'תראה מה אתה גורם לי'. נהרי סיפר לוואלה! כי הבהיר שאינו מעוניין, הוסיף כי הוא כלל לא מתעניין בגברים, שיתף שעבר פגיעה מינית בילדותו, וכי הגיש תלונה במשטרה על עזר וזו נסגרה. עזר סיפר בתגובה: "התנשקנו בפגישה. כל השאר לא קרה". על פי הפרסום בוואלה! נהרי נשלח על ידי האתר לבדיקת פוליגרף ונמצא דובר אמת.

בדיקת פוליגרף אינה כלי קביל בעיני בית המשפט אך בעיני הציבור הרחב היא זוכה לאמינות. מאחר ושני הצדדים באירוע הזה יצאו דוברי אמת בפוליגרף לא לגמרי ברור לאן האירוע יתפתח עכשיו מבחינת דעת הקהל ומבחינת ההתנהלות של מעסיקיו של עזר ביחס להמשך עבודתו. שאלנו את "קשת" האם עזר ימשיך לעבוד כטאלנט של הערוץ כמתוכנן ולא קיבלנו תשובה. עזר, כזכור, מנחה כרגע ביחד עם רותם סלע (שטרם הגיבה לדברים) את "נינג'ה ישראל" בקשת 12 והתוכניות שצולמו עד כה שודרו כמתוכנן גם אחרי החשיפה. חשוב לציין כי גם בגרסתו של עזר יש קושי גדול ותיאור של התנהלות מטרידה, שכן בין במאי לשחקן המגיע לאודישן אין יחסים שוויונים, ולכן אודישנים לסדרות – כמו כל תהליך מקצועי אחר – יש לקיים באופן בטוח ומקצועי ולא במסגרת שמעודדת חציית גבולות וקושי על רקע יחסי מרות. אין כל ספק ששחקנים שמגיעים לאודישנים צריכים להרגיש בטוחים ולא להתמודד עם סיטואציות שבהן הגבול המקצועי נחצה אל עבר יחסים אישיים ומיניים.

מיד עם פרסום הדברים יצאו להגנתו של עזר מיה דגן וניקול ראידמן בתגובות שנתפסו בחלקים רחבים בציבור כהאשמת קורבן קלאסית. מאז גם מאיה בוסקילה הצטרפה למבקרים של נהרי עם האמירה: "חוויתי אינספור הטרדות מיניות. הייתי בגיל שלך, בת 25, שיודעת מתי לקום וללכת כשמשהו לא מוצא חן בעיני…די להרוס לאנשים שלא אנסו, או הרסו חיים. אפשר לדבר גם בלי תקשורת".
בעקבות התגובות הקשות שקיבלה לדברים האלה העלתה פוסט נוסף וכתבה בו: "אני מבינה שזרקתי פצצה אתמול בלילה. ברצוני להתייחס לנושא העיקרי שאולי לא היה מובן – אין דדליין בו אדם יכול להתלונן על מעשה שנגרם לו. כל אדם צריך וחייב ללכת למשטרה, לפסיכולוג, גם אם לא נגעו בו, גם אם הוא הרגיש מבוכה, ועדיף יום לפני ולא אחרי 10 שנים. אני לא חושבת שהפסיכולוג של יהודה אמר לו לך 'תוציא את הכל מול וואלה והפצעים יגלידו'. זאת הייתה כוונתי. כל מי שמכיר אותי יודע את הלב שלי ואת הרגישות שלי, אבל, ויש אבל גדול, אני לא אסתום כי אנשים מקללים".

אני מבינה שזרקתי פצצה אתמול בלילהברצוני להתייחס לנושא העיקרי שאולי לא היה מובן – אין דדליין בו אדם יכול להתלונן על מעשה…

Posted by Maya Buskila on Sunday, January 9, 2022

אימו של נהרי פרסמה סרטון תגובה לדגן ובוסיקלה: ״אני מבקשת מכן, אתם לא הייתן שם במקום ואני לא מאחלת את זה לשונאים שלי. אני פעם שמעתי אותך מאיה ברדיו כשראיינו אותך ואמרת שהבן שלך הוא כל עולמך. מה את היית עושה, אם היית שומעת שהבן שלך עובר כזה דבר, כמו לביאה היית טורפת את כל העולם כדי שלבן שלך לא יהיה נזק. את לא מבינה מה אני מרגישה כבר שבוע ואני מבקשת מכל האימהות, אף אחד לא חסין, תקשיבו לילדים שלכן, לא משנה באיזה גיל הם, זה פוגע, זה כואב״. גם אחותו של נהרי העלתה פוסט תמיכה בו.
בעקבות הדברים שחשף נהרי עלו בתקשורת שני סיפורים מעברו של עזר, מקרה אחד בו הקליט ללא ידיעתה את השכנה שלו מקיימת יחסי מין ושידר זאת ברדיו, ומקרה שני בו דיבר בשידור בצורה מינית על בן זוגה של מתמודדת.

אחי האמיץ יהודה Yehuda Nahari Halevi ! ללכת עם האמת שלנו זה אף פעם לא קל, כי רוב האנשים רוצים רק שיהיה בסדר, רוצים…

Posted by Orit Nahari-Tsipkin on Sunday, January 9, 2022