"זאת זכותי המלאה לרצות לחזור למשקל שבו הייתי לפני הלידה"

אונור אוקשטיין ורונה אבן | צילום: יח"צ
אונור אוקשטיין ורונה אבן | צילום: יח"צ

אונור אוקשטיין הקימה קהילה משגשגת שתומכת באימהות שרוצות להוריד במשקל אחרי הלידה, אז למה תוקפים אותה על זה?

88 שיתופים | 132 צפיות

טרנד ה"טוב לי איך שאני" צובר תאוצה ומובל על-ידי נשים שרובנו מכירים היטב: קרן פלס, מארינה מקסימיליאן, נטע ברזילי, פאולה רוזנברג ועוד. מדובר בטרנד מעולה שבו נשים מקבלות את עצמן בדיוק כפי שהן, בלי רצון וצורך לרדת במשקל או לשמור על הרגלי תזונה כאלה ואחרים. אבל לצערי הרב, תופעת לוואי של אותו טרנד  היא השמצה של כל תחום הירידה במשקל. 

לפעמים התחושה שלי היא שאני צריכה להתנצל על זה שרציתי לחזור למשקל הקודם שהיה לי לפני הלידה

הקמתי את קהילת "אמא חוזרת לג'ינס", קבוצת פייסבוק שצמחה וגדלה בקצב שיא והיום מונה קרוב ל-100,000 נשים אחרי לידה, במטרה לשמור על אורח חיים בריא, להרגיש ולהיראות טוב. לפני שלוש שנים הייתי שלושה חודשים לאחר הלידה. עייפה, מותשת, 12 ק"ג יותר. הרגשתי כלואה בגוף שהוא לא שלי, ובעיקר הרגשתי שאני לבד. 

חיפשתי נשים כמוני, מקום שבו ארגיש שמבינים אותי. בחיפושי ברשתות החברתיות לא מצאתי קהילה שהתחברתי אליה ולכן החלטתי להקים את הקהילה והמקום שחיפשתי לעצמי. הקמתי את הקבוצה במטרה להקיף את עצמי בנשים שהן כמוני, ולתת להן בית, תמיכה וכתף שהן כל כך זקוקות להישען עליה, בדיוק כמו שאני חיפשתי. 

הקבוצה נוסדה מתוך הרצון שלי לחזור להיות האישה שהייתי לפני החיתולים, הפליטות והטרנינג. השם הגיע לי די בטבעיות על שם הג'ינס האהוב עליי שכל כך רציתי כבר ללבוש והזכיר לי שיש חיים מחוץ לבית ולפיג'מה. הוא שיקף את האמונה שלי שאין סיבה שנזניח את עצמנו, את הנפש שלנו ואת הרצונות שלנו רק בגלל שאנחנו אימהות. נהפוך הוא, האימהות מחזקת אותנו. גורמת לנו להיות גרסה טובה הרבה יותר של עצמנו. 

לרגע לא דמיינתי כמה גדול הדבר הזה יהיה. הבית שלי הפך להיות מקום מפגש לכמעט 100,000 נשים בתוך שלוש שנים. נוצרו בקבוצה חברויות אמיתיות בין נשים המסייעות אחת לשנייה, המהוות דוגמה והשראה למי שקשה לה, יותר או פחות. יש נטייה לחשוב שכדי לנהל אורח חיים בריא כל מה שצריך זה תפריט טוב ואימוני כושר. אבל האמת היא שכדי לחיות בריא יותר ולרדת במשקל, צריך לשנות דפוסים והרגלים, לדעת לנתב את הרגשות, ובכלל לשנות את התפיסה שלנו לגבי עצמנו. 

בקהילה שלנו אני מעבירה מהידע המקצועי שלי כמאמנת כושר מוסמכת ביחד עם השותפה שלי, רונה אבן, דיאטנית קלינית מוסמכת, ידע מקצועי ובריא המשלב ספורט ותזונה נכונה. אנו מעניקות מענה רחב למגוון צרכים שעלולים להתעורר כשאנחנו מנסות לשנות את צורת ההתנהלות שלנו בחיי היומיום והכלי הכי חזק ויעיל שיש לנו הוא הכוח של הקבוצה, של הביחד. 

הקהילה שלנו מתעוררת ביחד בבוקר והולכת לישון ביחד בלילה. אנחנו תומכות אחת בשנייה ברגעים קשים, מרימות, מעצימות ומחבקות את הנשים שנמצאות בה. הנשים בקבוצה מקבלות ליווי ותמיכה רגשית מלאה, רובן משילות קילוגרמים רבים וחלקן רק מעט, כל אחת בהתאם לרצונות ולצרכים שלה. זיהינו את הצורך והביקוש של בנות הקבוצה במסגרת תומכת, מפורטת ומדויקת לירידה במשקל, כזו שתוביל אותן יד ביד להצלחה בתזונה בריאה. למי שמעוניינת לקחת את הנושא שלב אחד קדימה אנחנו גם מציעות סדנה מקוונת המשלבת אימוני כושר ממוקדים, תפריטים בריאים, תמיכה וליווי צמוד לתהליך ועוד. 

השם שבחרתי לקהילה מבטא את החזרה שלי לעצמי. לחברים שלי, לחוגים, לבילויים שלי, ממש כמו שהייתי לפני שהפכתי להיות אימא. לפעמים התחושה היא שאני צריכה להתנצל על זה שרציתי לחזור למשקל הקודם שהיה לי לפני הלידה. אז לפני הכל אגיד שזו זכותי המלאה וכמוני יש עוד הרבה נשים שרוצות בכך, ונשמח מאוד שאת הביקורת שלכן תשאירו אצלכן. חיו ותנו לחיות. 

* אונור אוקשטיין היא מאמנת כושר מוסמכת ומייסדת קהילת "אמא חוזרת לג'ינס".

>> כושר, הרצאות וולנס וספורט הוליסטי: זה עדיין נחשב חופשה?