"הדימוי שלי יצא מכלל שליטה": אלה לי להב מתגייסת לצה"ל ומפתיעה אותנו בדרך לבקו"ם

אלה לי להב עולה על מדים | צילום באדיבות יחידת מיטב
אלה לי להב עולה על מדים | צילום באדיבות יחידת מיטב

אלה לי להב פושטת את הבגדים המוטרפים ועולה על מדים. ממה היא הכי חוששת בגיוס, למה היא לא ממהרת להסתער על חו"ל ומה היא מאחלת לעצמה בעוד עשר שנים? רמז: בחיים לא תאמינו

88 שיתופים | 132 צפיות

רגע לפני הגיוס לצה"ל, בדיוק יום אחרי שנועה קירל השתחררה מהשירות, וביום שאגם בוחבוט מתגייסת גם היא, כוכבת הפופ הצעירה אלה לי להב (18.5) לא יודעת את נפשה מרוב התרגשות לקראת המדים החדשים והטירונות. אם היא הייתה יכולה לשיר את זה, ככל הנראה היה יוצא לה שיר הלל לצה"ל בסופרן. "אני מתרגשת ברמות, חיכיתי לזה הרבה זמן", היא אומרת, "אף פעם לא הייתה לי התלבטות. רציתי להיות חיילת בצה"ל, והנה זה קורה וזה מטורף. השירות הצבאי חשוב לי, מדובר בתקופה מבגרת שנותנת לך פרופורציות לחיים. הכל כבר מוכן, ארזתי מזוודה עם חולצות ארוכות, סדין, שמיכה וכרית, וכל מה שצריך, ואני לגמרי מוכנה לעבור את החוויה הזאת".

אלה לי בבקו"ם | צילום: באדיבות טדי הפקות ועופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור
אלה לי בבקו"ם | צילום: באדיבות טדי הפקות ועופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור

>> ואלרי חמאתי: "הייתי רוצה להיות פחות תמימה ומסורה לאנשים שלא מגיע להם"

את יודעת לאן את מתגייסת?
"אני אמורה לשרת בלהקה צבאית, עוד לא יודעת באיזו מסגרת כי עוד לא הודיעו לי אבל עצם הרעיון של להופיע בפני חיילים ולשמח אותם, זה מדהים בעיניי".

"השתניתי. יש לי היום יותר ביטחון ואהבה עצמית, אני מתמידנית ואני ממושמעת כמו שלא הייתי בעבר. אני הולכת להיות חיילת מאוד טובה"

 

לא חששת ששנתיים שירות יעצרו לך את הקריירה?
"לא. כולם צריכים אצלנו לעבור את חוויית הצבא ואני לא שונה. אני נחשבת לאמן פעיל ומאמינה שאצליח לשלב שירות צבאי עם הופעות. אני לא חוששת לקריירה שלי, אבל קודם אתגייס ואז נראה מה יקרה".

הטירונות לא מפחידה אותך?
"אולי קצת, אם נישן באוהל למשל, כי יש לי קצת בעיות גב. מעבר לזה אני באה בראש טוב, כולן עושות את זה ועוברות את זה וזה לא משהו מיוחד. הייתי בעבר במחנות קיץ אז אשרוד את זה. גם לטירונות אני מתייחסת כאל חוויה. אחד הדברים שאני חוששת מהם הוא הריחוק מההורים, אני מאוד מחוברת אליהם".

אלה לי להב | צילום: ערן לוי
אלה לי להב | צילום: ערן לוי

אם תישארי שבת בבסיס, הם יבואו לבקר.
"ברור. אימא שלי הייתה מוכנה לבוא כל יום. היא משוגעת ומהממת, אימא שלי".

האוכל הצבאי?
"אני שורדת את כל מה שאכיל, ויש גם מנות חמות".

והמקלחות? לנועה קירל, למשל, נתנו להתקלח לבד.
"כיף לה. לגביי אני לא יודעת. מה שיגידו".

"לא הייתי יכולה להאמין שזה יקרה לי. הייתי נערה רגילה לגמרי, ידעתי שיש לי קול טוב ושאני אוהבת לשיר אבל אמרתי לעצמי – יש כל כך הרבה אנשים ששרים יפה, מה אני קשורה? אז שרתי לעצמי קריוקי בחדר"

 

נראה שכבר נכנסת למוד של צבא וחוקים ברורים.
"אני מאוד ממושמעת באופי שלי, ואני הולכת להיות חיילת מאוד טובה. ברור".

אלה לי של אחרי "הכוכב הבא" נשמעת מאוד שונה מאלה לי שלפניו.
"נכון. השתניתי. יש לי היום יותר ביטחון ואהבה עצמית, אני מתמידנית ואני ממושמעת כמו שלא הייתי בעבר".

אלה לי להב | צילום: עדי שנפיק
אלה לי להב | צילום: עדי שנפיק

לגדל עור של פיל בגיל 16

היא נולדה בשם אלה להב להוריה ינאי וחגית, שהכירו בבית הספר למוזיקה "רימון" ונישאו. היא האמצעית מתוך שלוש בנות. להב גדלה בשוהם. תקופת הילדות והנערות שלה לא מתויגת אצלה כתקופה מאושרת מבחינה חברתית. היא סבלה מחרמות, הייתה מאוד בודדה ונחשבה לעוף מוזר. היא שינתה חדשות לבקרים את צבע השיער שלה ולבשה בגדים גדולים ורחבים. בכיתה ט' היא עברה ללמוד בתיכון אקסטרני בתל אביב ואחרי שנה וחזרה לתיכון בשוהם. היא הייתה כבר הרבה יותר בטוחה בעצמה, אבל עדיין נעזרה בייעוץ מקצועי. אחרי שעות הלימודים היא עבדה בפיצריה, ואת השם אלה לי היא אימצה לעצמה בעצת נומרולוגית, עוד לפני שהגיעה ל"כוכב הבא" ב-2019. להב מספרת שהיא בכלל חשבה בהתחלה על דוגמנות, אבל סוכן המליץ לה על "הכוכב הבא" והשאר היסטוריה.

משנה שם, משנה מזל?
"כן. אפשר להגיד. רציתי שישתנה המזל, שיקרה משהו חדש".

תומר הכהן עם נטע אלחמיסטר ואלה לי להב בצילומים לטוונטיפורסבן | צילום: יח"צ
תומר הכהן עם נטע אלחמיסטר ואלה לי להב בצילומים לטוונטיפורסבן | צילום: יח"צ

ואז הגיע "הכוכב הבא", אבל למרות אין ספור המחמאות והציונים הגבוהים שקיבלה מהשופטים בתוכנית, עדן אלנה זכתה בכרטיס לאירוויזיון. להב, שחזרה ואמרה במהלך התוכנית שאלנה צריכה לזכות, הסתפקה במקום השני. היא מספרת שככל שהתוכנית התקדמה, בשלה בה ההכרה שמה שלא יהיה – היא כאן כדי להישאר. צדקה. ב"טדי הפקות" מיהרו להחתים אותה, ומאז היא מופיעה ללא הפסקה ומשחררת סינגלים בקצב מסחרר. סינגל הבכורה שלה "זוט עני" זכה למעל 17 מיליון צפיות (ובד בבד גם לביקורות צולבות). השיר הפך ללהיט היסטרי וגם היה מועמד לשיר השנה במצעדים השונים. אחריו יצאו עוד ארבעה סינגלים, בהם הדואט "שימי פס" עם עדן חסון שיצא כהמון הגאווה של 2021 והדואט "ורוד מבריק" עם אביב גפן. ב-2020 היא נבחרה לפריצת השנה באתרים מאקו, פרוגי וישראל בידור, ובמצעד השנתי של גלגלצ ואתר ynet. במקביל לכל אלה היא גם דיבבה את דמותה של קוני בסרט "נשמה" של פיקסאר ודיסני, הצטלמה עם גידי גוב לפרסומת של בזק, לוהקה כפרזנטורית של רשת האופנה "טוונטיפורסבן" והפכה לאייקון של הקהילה הגאה.

אם לפני "הכוכב הבא" היו אומרים לך ששנתיים אחרי תגיעי למעמד הזה, איך היית מגיבה?
"לא הייתי יכולה להאמין שזה יקרה לי. הייתי נערה רגילה לגמרי, ידעתי שיש לי קול טוב ושאני אוהבת לשיר אבל אמרתי לעצמי – יש כל כך הרבה אנשים ששרים יפה, מה אני קשורה? אז שרתי לעצמי קריוקי בחדר".

"תמיד יהיו כאלה שאוהבים לדרוך וצריך לדעת להתמודד איתם. נכנסתי לעולם הזה בגיל 16, לקח לי שנתיים לבנות את עצמי ולגדל עור של פיל. בהתחלה מאוד נפגעתי, היום אני מסוגלת להתמודד ומבינה שזה מה שיש, לא כולם יאהבו אותך"

 

ההורים שלך מגיעים עם רקע מוזיקלי, הם לא טיפחו את הכישרון שלך?
"טיפחו והאמינו בי מאוד, אבל אמרתי לעצמי למה להקשיב, אני הרי לא מקשיבה לכלום, רק לעצמי".

באמת לא האמנת שיש לך סטאר קוואליטי?
"לא יודעת, גם היום אני לא מסוגלת להחמיא לעצמי. אין לי ביטחון במאה אחוז".

ועכשיו עשית דואט עם אביב גפן.
"זה כבוד מטורף. הרגשתי נבחרת, אחת בין יחידים, התרגשתי ברמות".

הוצאת כבר כמה סינגלים, יש אלבום באופק?
"בטח, עובדים על זה. אני עדיין מבררת מהו הכיוון שלי בדיוק, ובינתיים אני אוספת שירים, בוחנת ומקליטה".

המוזיקה שלך עד כה היא אחרת ושונה.
"המטרה שלי תמיד היא להיות שונה ואחרת".

כשאומרים עלייך שאת שונה ופרובוקטיבית, מה זה עושה לך?
"אני לא חושבת שאני כזאת משונה. אני חיה עם מה שעושה לי כיף ומעניין, אני מבטאת את עצמי כמו שנוח לי – גם בלבוש – אבל לא מנסה להיות שונה. רק במוזיקה חשוב לי להיות שונה ומיוחדת ולהביא דברים חדשים".

"אין לי כרגע זוגיות וטוב לי עם הלבד שלי. אני בן אדם מאוד אוהב ואני אוהבת לאהוב, אבל לא צריך לחפש בכוח אהבה, אם אין – אז אין. כשתהיה לי אהבה אני אתן את כל כולי, וזה לא משנה אם זה גבר או אישה"

 

איך את מתמודדת עם התגובות ברשת?
"תמיד יהיו כאלה שאוהבים לדרוך וצריך לדעת להתמודד איתם. נכנסתי לעולם הזה בגיל 16, לקח לי שנתיים לבנות את עצמי ולגדל עור של פיל. בהתחלה מאוד נפגעתי, קראתי הכל. היום אני מסוגלת להתמודד ומבינה שזה מה שיש, לא כולם יאהבו אותך".

איך נראים היחסים שלך עם הרשתות החברתיות?
"אני חזקה ואני אוהבת להיות שם. יש לי 189 אלף עוקבים באינסטגרם, אני אוהבת להצטלם לשם ולהעלות תמונות וסטורי".

אלה לי להב ומאיה ג'ריס | צילום: שוקה כהן
אלה לי להב ומאיה ג'ריס | צילום: שוקה כהן

מה קורה בחיי האהבה שלך?
"אין לי כרגע זוגיות וטוב לי עם הלבד שלי. אני בן אדם מאוד אוהב ואני אוהבת לאהוב, אבל לא צריך לחפש בכוח אהבה, אם אין – אז אין. האהבה תבוא אליי כשהיא תבוא, ואני לא צריכה לרדוף אחריה. כשתהיה לי אהבה אני אתן את כל כולי, וזה לא משנה אם זה גבר או אישה".

את בקשר עם האקסית מאיה ג'ריס?
"לא".

"הדימוי שלי יצא מכלל שליטה ולא ממש מתאר את מי שאני היום. אני מקווה שבגיל 28 כבר אהיה עם בעל וילדים ותהיה לי עבודה והכנסה קבועה. אני רוצה להתמסד"

 

מי החברה הכי טובה שלך? זאת שתנצלי את שעת הט"ש להרים אליה טלפון?
"אימא שלי. בכל נושא, הטלפון הראשון שאני ארים הוא אליה".

חו"ל קורץ לך אחרי השירות?
"אני רוצה להצליח בכל מקום שזה יתאפשר. יש דיבור על חו"ל, אבל זה קצת מפחיד אותי, כי לא מחכים שם באמת לזמרים חדשים. יש שם הרבה כישרונות אז זה מלחיץ. יש לי רצון לנסות ואני רוצה להצליח, אבל אני מודעת לקושי".

יש מישהו שאת חולמת לעשות איתו דואט מעבר לים?
"ג'סטין ביבר. תביאו לי אותו".

מה לגבי משחק?
"מעניין אותי מאוד. כל מה שיתנו לי בתחומי שירה ומשחק – אני אעשה. אני לומדת משחק אצל ערן פסח, ובקרוב אצטלם לסדרה חדשה בשם 'שום מקום' (הסדרה נכתבה על ידי יואב צפיר ואורי גרוס, היא תתרחש בפנימייה במדבר עם ילדים בסיכון, דב"א). כבר התחילו ליהוקים ואני מאוד מתרגשת".

"יש דיבור על חו"ל, אבל זה קצת מפחיד אותי, כי לא מחכים שם באמת לזמרים חדשים. יש שם הרבה כישרונות אז זה מלחיץ. יש לי רצון לנסות ואני רוצה להצליח, אבל אני מודעת לקושי"

 

בואי נלך עוד יותר רחוק, איפה את רואה את עצמך בעוד עשור?
"אני מקווה שבגיל 28 כבר אהיה עם בעל וילדים ותהיה לי עבודה והכנסה קבועה".

וואו, את נשמעת ממש מרובעת.
"כן. הדימוי שלי יצא מכלל שליטה ולא ממש מתאר את מי שאני היום, אז אני אוסיף שאני מקווה שיהיה לי בעוד עשור רזומה מקצועי ענק. ועדיין, בפן האישי, אני רוצה להתמסד, אני רוצה משפחה וילדים".

>> עומר נודלמן: "אם הוא לא יציע לי להתחתן, אכרע ברך ואעשה זאת בעצמי"