היישר משבוע האופנה בפריז: צפו בתצוגה של אלבר אלבז

אלבר אלבז | צילום: Daniele Venturelli/Daniele Venturelli/WireImage
אלבר אלבז | צילום: Daniele Venturelli/Daniele Venturelli/WireImage

אמנם אנחנו עדיין בסגר, אבל אין סיבה שלא ניקח חלק בשבוע אופנת הקוטור בפריז. המעצב הישראלי אלבר אלבז מציג קולקציה ראשונה למותג החדש שהקים

88 שיתופים | 132 צפיות

כמעט חמש שנים עברו מאז עזב המעצב הישראלי אלבר אלבש את בית האופנה הצרפתי לנוון, ומאז עולם האופנה מחכה בקוצר רוח לצעד הבא שלו. בנובמבר האחרון הכריז אלבז כי הוא מקים מותג אופנה חדש בשם AZ FACTORY, הכרזה שהכניסה את הענף כולו למתח והתרגשות לקראת צאתה של הקולקציה הראשונה. בינתיים עלו בחשבון האינסטגרם של המותג  סרטונים מסקרנים שרק הגבירו לנו את התיאבון, והיום, סופסוף, אחרי חודשים של ציפייה. תיחשף קולקציית הביכורים של אלבז במסגרת שבוע האופנה בפריז. פרטי הקולקציה ימכרו בבלעדיות באתרי האופנה הנחשקים נט-א-פורטה ו-Farfetch, כאן תוכלו לצפות בה בלייב.

אלבז נולד בקזבלנקה שבמרוקו, עלה לישראל בגיל שמונה חודשים, וכשסיים את שירותו הצבאי החל ללמוד עיצוב אופנה בשנקר. בתום הלימודים עבד במגוון בתי אופנה בניו יורק ופריז, בניהם גי לרוש וסן לורן, כאשר באחרון הוא יועד להיות המעצב הראשי. מהלך זה לא צלח, ואחרי שגוצ'י רכשו את סן לורן אלבז פוטר וטום פורד מונה במקומו.

בשנת 2001 מונה אלבז לתפקיד המנהל האמנותי של לנוון, ובמשך 14 שנה הוביל את בית האופנה הצרפתי, שהפך לחביב במיוחד על מגזיני האופנה בזכות שמלות הקוקטייל האלגנטיות ושאר עיצוביו שהעידו על כשרונו הייחודי להחמיא לגוף הנשי.

בשנת 2015 עזב אלבז את לנוון על רקע מחלוקות מקצועיות עם בעלי החברה, ומאז עזיבתו יצר שיתופי פעולה נקודתיים עם מותגים כמו טוד'ס, קונברס ועוד. לאורך השנים זכה אלבז בשלל עיטורים: הוא נבחר כמעצב השנה לשנת 2005 מטעם מועצת מעצבי האופנה של ארצות הברית, והוענקו לו אות ליגיון הכבוד הצרפתי ותואר דוקטור לשם כבוד מאת הרויאל קולג' אוף ארט בלונדון.

כעת אלבז מציג את הקולקציה הראשונה שלו למותג החדש שהקים AZ FACTORY, כחלק מלוח הזמנים של שבוע אופנת הקוטור בפריז. מזמינות אתכן לצפות יחד איתנו בקולקציית הבכורה.

אלבר אלבז | צילום: David M. Benett/Dave Benett/Getty Images
אלבר אלבז | צילום: David M. Benett/Dave Benett/Getty Images