אילנית לוי: "אלירז ואני נעשה הכול כדי להביא ילד לעולם"

אילנית לוי לגולברי | צילום: יניב אדרי
אילנית לוי לגולברי | צילום: יניב אדרי

למרות השמועות אילנית לוי לא בהיריון, אבל יתכן שבקרוב תתחיל טיפולים. חוץ מזה היא בחרדות מהקורונה וממה שיהיה במדינה וחושבת שביבי גאון, אבל מנותק

88 שיתופים | 132 צפיות

אין יום שעובר בלי שאילנית לוי נדרשת לסוגיית ההיריון הטרי שלה שעדיין לא קרה. מישהי שהיא פגשה לאחרונה יכלה אפילו להישבע שיש לה בת בבטן. בהתחלה היה ללוי קושי נפשי להכיל את השמועות, אבל היום הקולות שיש לאנשים בראש לא באמת מזיזים לה. "פיתחתי מנגנון להקשיב, לא לענות ולהמשיך הלאה, כי אני מבינה שזה לא בא מרוע. אלירז ואני מאוד רוצים ילדים משותפים, ולמרבה הצער זה לוקח זמן ויש ימים מבאסים שאת מבינה ששוב זה לא קרה אבל אני יודעת שאני לא אוותר, אני עדיין מקווה שזה יילך קל ובדרך הטבע הרגילה, אבל אנחנו כבר קרובים להתחיל בטיפולים. אנחנו נעשה הכול, וכשאני אומרת הכול, אני מתכוונת, להכול, כדי להביא לעולם ילד משלנו". 

הקפאת ביציות?
"הלוואי שהייתי עושה את זה. איזו טעות. למה לא אמרו לי בגיל 30 להקפיא? היום אני אומרת לכל אחת בגיל 30 'תקפיאי, זה הרי לא מזיק, מקסימום – ילך לפח, אבל תמיד עדיף ביצית מוקפאת צעירה מביצית מבוגרת טרייה. אני רואה נשים שעוברות טיפולים של שנים ולא מרפות וגם אני לא מתכוונת להרפות". 

גם פונדקאות באה בחשבון?
"זה עוד נראה לי רחוק אבל הכול פתוח". 

אילנית לוי לגולברי | צילום: יניב אדרי
אילנית לוי לגולברי | צילום: יניב אדרי

"התחושה שלי היא שאיבדנו את זה"

ממש היום, 7 ביולי, אילנית לוי חוגגת יום הולדת 38. לא די שהמספר הזה לא מסתדר לה, כי 38 זה שנתיים לפני ארבעים, שזה כבר ממש מבוגרת והיא בכלל מרגישה בת 24 במקסימום, אז כל התוכניות המקוריות לחגוג לה מסיבת יום הולדת גדולה נגוזה בחסות הקורונה. ממש בימים אלה היא הייתה אמורה לשוט בהרכב משפחתי מורחב, עם אימה, האחים והאחיות שלה, הגיסים והגיסות על טפם, 28 איש בסך הכול, משך 14 יום במימי אירופה, בואכה צפון איטליה. מיד כשהוטל הסגר הראשון השייט נדחה לסוכות, אבל לאור המצב, הוא בוטל סופית. התוכנית החלופית הייתה מסיבה בשישי בבית פרטי עם עשרה זוגות חברים טובים שלא מהברנז'ה, וגם היא בוטלה אמש מהרגע להרגע עקב הכמעט סגר שני. מזל שהיא יכולה לקפוץ עם אלירז שלה ללילה בכנרת, ובימים טרופים אלה זה גם משהו. "בחוויה האישית שלי אני בחרדה מטורפת לגורל המדינה וגורל של כל כך הרבה אנשים בה. עוד סגר? לאן נגיע. בגל הראשון עוד לא הבנו מה מחכה לנו. מבחינתי החודש וחצי הראשונים בבית היו קלילים. לי אין בעיה להיות בבית, כבר שנים זה סיפור חיי וגם לא הבנו בדיוק מה זה סגר, אבל הזמן עבר, אני מראיינת כל שבוע אנשים במסגרת "גלית ואילנית" בטלוויזיה וזה מרגיש שכולם נפגעים בכל התחומים. אנשים מאחורי הקלעים של התעשיה וגם אנשים בפרונט נחתכו. ואני בן אדם אופטימי מטבעי שלא אוהבת לצאת בהאשמות. אבל זוהי עובדה, אנשים שחיו על רזרבות, מאבדים עכשיו הכול. ומה הלאה? כשכבר אין מה להפסיד, האלימות תגדל והשנאה תגדל. התחושה שלי היא שאיבדנו את זה שאף אחד לא יודע מה עושים. ועדיין אני לא רוצה להאמין שאין כאן מבוגר אחראי". 

"אנשים שחיו על רזרבות, מאבדים עכשיו הכול. ומה הלאה? כשכבר אין מה להפסיד, האלימות תגדל והשנאה תגדל"

כמי שנמצאת בצד הימני של המפה והצביעה לביבי, איך את מתייחסת לבקשתו להטבות מס והטבות אחרות דווקא בימים קשים אלה?
"אני לא נכנסת לכיס של אף אחד ואם מגיע לו או לא, אבל הטיימינג לא מובן ולא הגיוני בעיני. מצד אחד האיש גאון ופנומן אז איך הוא עשה את זה בחוסר מודעות שכזאת? להיות עד כדי כך מנותק?". 

כן, עד כדי כך. תראי את השר שלו צחי הנגבי שחושב שזה חרטא ופופוליזם להגיד שיש אנשים רעבים ללחם.
"זו הייתה התבטאות מקולקלת וטיפשית שעלולה לגמור להנגבי את הקריירה. זוהי עובדה שאנשים שלפני כמה חודשים התלבטו בין דגים לעוף בצהריים, עכשיו כבר לא מתלבטים כי אין להם כסף לא לזה ולא לזה וכבר אין להם כסף לאוכל בכלל". 

את מרגישה את זה גם על בשרך?
"ברור. חתכו לנו במשכורת בטלוויזיה וההוצאות שלנו נותרו כמו שהיו. ביום יום אנחנו חיים כמו אנשים ממוצעים. למזלי יש לי את הקמפיין לגולברי והשבוע אלירז ואני מתחילים לצלם את הסדרה 'זיגי' ויש לו שתי חנויות שעובדות, אז אנחנו נשרוד. אבל מה יהיה עם כל אותם מאות אלפים? איזה כאוס נהיה כאן". 

>> אילנית לוי: "אני שואלת את עצמי איך יראה העולם ביום שאחרי"

היה לך רגע מפחיד במיוחד, בימי הקורונה?
"כן. הייתי בצילומי התוכנית שלי כשליאם התקשר ואמר שכואב לו הגרון ושיש לו סחרחורות. נכנסתי להיסטריה, רציתי שהאדמה תבלע אותי. אם הוא חלה בקורונה, זה אומר שהדבקתי כל כך הרבה אנשים סביבי. ביטלתי הכול, לקחתי הפנייה לבדיקת קורונה, הוא יצא שלילי והתברר שמדובר בדלקת גרון". 

אילנית לוי לגולברי | צילום: תם ביקלס
אילנית לוי לגולברי | צילום: תם ביקלס

"אני ימנית בלי קשר לאלירז"

ניצני החיבה שלי לאילנית לוי החלו בדיוק לפני עשרים שנה, כשנפגשנו לצורך ריאיון בליל זכייתה למלכת היופי. מאז היא קיבעה את עצמה כדוגמנית מובילה וכאושיה טלוויזיונית שלא יורדת מהפריים, מולטיטאלנט, יפה ואופה. מה לא נכתב על כישורי הבישול שלה? והיא גם מגיחה פה ושם לתפקידי משחק. אני פוגשת אותה בכל מיני צמתים בחייה והיא תמיד אותה אילנית בגובה העיניים, בלי שום פוזה, ישירה, כנה, וגם הכי אימא בעולם והכי אישה. קוראים לזה שפיות. 

הרבה ידוענים מסתירים את דעותיהם הפוליטיות?
"אני ימנית בלי קשר לאלירז, ואני לא פוחדת להגיד את זה. גם הבוסים שלי בקשת יודעים. אני לא מדברת על פוליטיקה בטלוויזיה, אבל כששואלים אותי אני אומרת. גם בבית שלנו מדברים על פוליטיקה וגם הילדים שלי מתעניינים ומביעים דעה, אנחנו לא מסכימים על הכול, מתפלפלים ומתווכחים. גם עם הרבה ליכודניקים אני לא מסכימה על כל דבר. גלית גוטמן ואני שונות לגמרי בדעות שלנו וזה לא מפריע לנו להיות בסטיז". 

את מכירה אישית את ביבי ושרה?
"הייתי אצלם פעם אחת בבית כשאלירז היה מעורב בקמפיין הליכוד. ישבנו בגינה, שרה החמיאה לי על התוכנית של גלית גוטמן ושלי והם היו נחמדים". 

אלירז חוטף לא אחת מהתקשורת והשיא היה כשהוא יצא נגד אמנון אברמוביץ בחיקוי שלו, כשאמר שהוא נראה טיל וזה לא סוד שאמנון עבר פציעה קשה וכוויות במלחמת יום הכיפורים.
"עשו מאלירז את הדבר שהוא הכי רחוק ממנו. אלירז הוא הבן אדם הכי רגיש בעולם. אצלנו בבית אני הגבר והוא הרגיש. אני מחפשת את המילים הנכונות להגיד על אלירז, הוא באמת מתנה. אם לא הוא לא היו קורים הרבה דברים טובים בחיי, כולל החתונה איתו. כשכותבים עלי דברים זה לא מזיז לי, אבל כשכותבים נגדו אני מתעצבנת. הוא חי בבית עם אחות לקוית ראייה ויש לו רגישות אינסופית לבעלי מוגבלויות. מי שמכיר את אלירז יודע שכל מילה שנייה שלו היא טיל, ורק אחרי שאמר אותה, עניין של הרגל, הוא תפס את עצמו. וכשטועים צריך לדעת לבקש סליחה והוא מיד שלח לאמנון הודעה אישית מתנצלת, וזה לא קשור לזה שהוא מבקר אותו בחריפות על דעותיו". 

"כשכותבים עלי דברים זה לא מזיז לי, אבל כשכותבים נגד אלירז אני מתעצבנת. יש לו רגישות אינסופית לבעלי מוגבלויות"

במשפחה המורחבת של ילדייך, הנשים של אייל בעבר ובהווה, כולם מתכתשים ורק את זורמת עם כולם.
"קשה לריב איתי. אני לא בן אדם שרב ולא אוהבת לריב. במקום לריב אני מפנה מקום ואנשים הופכים להיות שקופים. עם האקס שלי בחרנו לצאת מהחיים זה של זו, אז מה יש לי להמשיך להתעסק בזה מעבר להיותו אבי ילדיי? את רוסלנה אני מאוד אוהבת, היא התארחה אצלי בתוכנית והיה כיף. יש לנו מכרים משותפים, ואנחנו מתכתבות בפרטי באינסטגרם, היא אימא של אח של ילדיי והיא טובה לילדים שלי וגם לדניאל יש מערכת מצוינת איתם ובקרוב תהיה להם אחות חדשה, אז הכול טוב". 

ליאם ואלין יגיעו לשואוביז בסופו של דבר?
"ליאם בן 17, עולה לי"ב והוא ביישן, אני חושבת שזה קצת מדגדג לו אבל לשמחתי הוא עדיין הילד של אימא, אוהב את הבית. בשנה הבאה הוא יתגייס ושיהיה לנו בהצלחה בטירונות. אלין, חמסה עליה, בת 14, עולה לט' מוכשרת כמו שד, בשירה ובמשחק, אבל גם היא עוד קצת ביישנית וטוב שכך, היא כל היום בטיק טוק, יוצרת ריקודים, מאפרת את עצמה". 

"אני לא הדוגמנית הקלאסית, לא מבחינת גובה ואני גם לא מאוד כחושה. כשהתחלתי הייתי קצת עוף מוזר בעולם הדוגמנות. היום אני שמחה שיש הרבה צבעים וגילאים"

השבוע אילנית הצטלמה לחברת האופנה גולברי, עונה שנייה שלה עם החברה. "אני מאוד אוהבת לדגמן. זה דומה לגבר שאוהב לצאת למילואים, יש בזה הרבה כיף והרבה צחוקים. אנחנו כבר הרבה זמן צוות, יניב אדרי הצלם, סיימון על הסטיילינג ומיקי בוגנים על השיער והאיפור וכבר פיתחנו הומור משותף. יש בגדים מקסימים ואני מרגישה מבורכת. בואי נגיד שאני לא הדוגמנית הקלאסית, לא מבחינת גובה ואני גם לא מאוד כחושה. כשהתחלתי הייתי קצת עוף מוזר בעולם דוגמנות שהיה יותר קלאסי, היום אני שמחה שיש הרבה צבעים וגילאים, ולהיות דוגמנית זה לא כמו להיות שחקן כדורגל. והנה אני בגילי עוד מדגמנת ויש לי עוד עשרים-שלושים שנה בתחום. אבל האמת שהגיל יוצר שינויים. אני היפראקטיבית, תזזיתית אבל אם היו בעבר לי אנרגיות של ארבעים איש, היום יש לי של רק עשרה. פעם אחרי יום צילום הייתי פנתרה והיום אני גמורה". 

מימין לשמאל: דוד גולברי,אילנית לוי ויעקב גולברי | צילום: יניב אדרי
מימין לשמאל: דוד גולברי,אילנית לוי ויעקב גולברי | צילום: יניב אדרי

בשבוע הבא, לראשונה בחייהם הזוגיים, אלירז והיא יצאו כל בוקר מהבית כדי להצטלם כזוג נשוי, לסדרה "זיגי" שתעלה ב-HOT. "התפקיד שלנו הוא של זוג הורים באומנה וזה מחבר אותי לחלום האמיתי שלי בחיים: יום אחד כשאהיה עשירה – למרות שלא נראה לי שזה יקרה, כי אני לא מהטיפוס המתעשר – אני רוצה להקים בית לילדי אומנה, נערים ונערות שהלכו לאיבוד ואין מי שידריך אותם, החלום הגדול שלי הוא להעניק להם בית חם ומחבק ולהחזיר אותם לחיים".

בקרוב גם נראה אותה בריאליטי הבישול של קשת "MKR המטבח המנצח" גרסת ה-VIP, יחד עם אחיה הגדול אשר לוי, שף חובב העוסק בפיתוח תוכנות מידע, שכיכב לפני שש שנים ב"מאסטר שף". 

אשר לוי, אחיה של אילנית לוי מצילומי מאסטר שף עונה 4 | צילום: ינאי יחיאל
אשר לוי, אחיה של אילנית לוי מצילומי מאסטר שף עונה 4 | צילום: ינאי יחיאל

המשפט "אישה יפה מתה פעמיים" מפחיד אותך?
"לפעמים קצת, כן. ואני מתבאסת על עצמי שזה מבאס אותי. בזמן האחרון התחלתי יותר לטפל בעצמי. שמה הרבה קרמים לשמירה. אני אצל הקוסמטיקאית מימי לוזון מגיל 18, בעבר היא הייתה צריכה להתחנן לפני שאבוא, היום אני מתייצבת פעם בשלושה חודשים". 

"אני בוכה כל יום, ומכל דבר. בכי זה דבר מהמם, אני מתה על זה, הוא משחרר ועוזר לנשום יותר טוב"

הגעת לגיל הבוטוקס?
"עוד לא, אבל עוד מעט. אני מלאת מימיקות ואני תוהה איך אדבר בלי מימיקות, אבל מצד שני אני לא רוצה את הפסים האלה מעל המצח, אז כנראה שאין מנוס". 

מתי בכית בפעם האחרונה?
"אני בוכה כל יום, ומכל דבר. מכתבה בחדשות, מלראות זוג זקנים, מסיפורים אנושיים שאני שומעת, בוכה מלא. בכי זה דבר מהמם, אני מתה על זה, הוא משחרר ועוזר לנשום יותר טוב. 

היום יום הולדת. מה את מאחלת לעצמך?
"שנהיה בריאים וגם שנצליח לשלם את המשכנתא. יש לנו חתיכת משכנתא לשלם ואני מייחלת שבמצב הנוכחי נצליח לשלם אותה בזמן".