מה קרה, מלחמה? 20 רעיונות לפעילויות עם הילדים בבית

מה קרה, מלחמה? 20 פעילויות לעשות עם הילדים בבית | צילום: skynesher for GettyImages
מה קרה, מלחמה? 20 פעילויות לעשות עם הילדים בבית | צילום: skynesher for GettyImages

נשארות בבית עם הילדים, לא בא לכן לתקוע אותם מול הטלוויזיה ואתן מקוות שאולי אפילו להצליח לעבוד תוך כדי? 20 פעילויות שיעזרו להעביר את הזמן בקלות

88 שיתופים | 132 צפיות

איך להעסיק את הילדים בבית בלי סתם לתקוע אותם מול המסך ובלי להשתגע (זה תקף לגביהם ולגבייך)? קבלי 20 רעיונות יצירתיים ליום סגריר.

>> מציאות נושכת: המדריך לטיפול בחרדות ילדים

מחנה אוהלים
בנו אוהל מסדינים בסלון (היעזרו בספה, בכיסא אוכל ואולי באיזו קשירה אמיצה לשידת הטלוויזיה) ואז קשטו אותו בשרשראות נייר והיכנסו פנימה לנמנם בזמן שהילדים בונים ממלכה אלטרנטיבית ומתכננים איך להדיח אתכם.

פלנטריום ביתי
הזמינו נורת אולטרה־סגול ארוכה (בכל טמבוריה, 70־50 ש״ח פלוס בית מנורה עם מתג), קשטו את החדר באביזרים זוהרים בחושך כמו מדבקות כוכבים וירח וציירו על בריסטולים שחורים בצבעי פנדה זוהרים בחושך. הוסיפו צמידים זוהרים, הגיפו תריסים והדליקו את המנורה. האפקט הזוהר נראה לך כמו חיידק הקורונה? זה רק בראש שלך ואנחנו לא מאשימות אותך.

יום מבולבל
במילא כבר שום דבר לא נשמע הגיוני בתקופה האחרונה. אז למה לא ללכת עם זה עד הסוף? את ארוחת הבוקר אכלו בפיקניק על הרצפה באמבטיה, לכו לישון בצהריים על מזרנים ושמיכות במטבח, תנו לילדים לשחק על המיטה בחדר ההורים ובערב צחצחו שיניים בכיור המטבח.

קצת קמח על רצפה עוד לא הרג אף אחד | צילום: shutterstock
קצת קמח על רצפה עוד לא הרג אף אחד | צילום: shutterstock

עיר בסלון
מכל המשלוחים שמגיעים מהסופר, שמרי את ארגזי הקרטון. איירו חלונות ודלתות על כל ארגז וחתכי פתחים עם סכין יפנית. הקימי בסלון את עיר הארגזים, ותני לילדים להתגורר בה. הגישי להם אוכל, הציצי ובקשי לבוא לביקור לכוס תה כמו כל השכנים הטרדנים.

תחרות מפלצת הבגדים
הזוכה במשחק, הוא מי שלובש הכי הרבה בגדים בבת אחת. המוטו: אין דבר כזה יותר מדי. בהמשך נסו להפתיע בשילובים מופרכים במיוחד. הרי אין עקבים גבוהים מדי ואין שמלות קצרות מדי. חוץ מזה את לא רוצה שהתחרות תיגמר מהר מידי כשיש הרבה זמן לשרוף.

חפש את המטמון
הפכו את הבית למסלול מסתורי מאתגר כשכל פתק ורמז בו קשורים לפולקלור המשפחתי, כמו "חפשו אצל מי שמתעורר הכי מאוחר" או "אצל מי ששונאת פיצה". לא תאמינו כמה מקומות מחבוא יש בבית ועוד יותר כמה תגלו על עצמכם.

לא רק פעם בשנה אבוא להתארח | צילום: shutterstock
לא רק פעם בשנה אבוא להתארח | צילום: shutterstock

טרמפולינה ביתית
קחו את כל (!) השמיכות והכריות, וגם את אלה של הספה, וצרו משטח רך ורחב בסלון שאפשר לקפוץ עליו בקלות ובבטחה, להשוויץ בזינוקים מרשימים ולהתפנק אחר כך שעות ארוכות.

מוזיאון ביתי
מתחו חוט ארוך לאורך הסלון, המטבח או המסדרונות. החליטו על נושא משותף וצאו לדרך עם התערוכה המשפחתית הראשונה שלכם. תנו לילדים לצייר שלל דברים הקשורים לנושא שבחרתם (וגם כאלה שלא קשורים) ותלו את הציורים לאורך הבית בעזרת אטבי הכביסה. אחרי שהתערוכה מוכנה התחפשו למבקרים וצאו לסיור מודרך ברחבי המוזיאון.

גזרו ושמרו
אספו לאורך שבוע את כל אריזות המוצרים הביתיים שלכם (חלב, מעדנים, קופסאות קורנפלקס וכו׳. כמה שיותר – יותר טוב), צרו והדביקו באמצעותם כל דבר שיעלה על דעתכם. כל מה שצריך זה קצת דבק והרבה דמיון.

מרתון סרטי חובה | צילום מתוך הסרט "הסיפור שאינו נגמר"
מרתון סרטי חובה | צילום מתוך הסרט "הסיפור שאינו נגמר"

הולכים לעבודה
זה הזמן להוציא מהמחסן מקלדות ישנות ומכשירים סלולריים שלא עובדים, מצאו גם כמה חשבוניות שהזנחתם או ניירות ישנים של הבנק, הוסיפו מחברת משומשת וכמה עפרונות, וצרו לכם משרד לענייני – מה שתחליטו. תנו לילדים לנהל את סדר היום של המשרד הסלוני, צאו לישיבות ארוכות, קבעו איתם פגישה וכשתגיעו אליה תשתדלו להתחבב מאוד על הבוסים.

מחזה פרי עטכם
בחרו את הסיפור (קיים או מומצא), והכינו עם הילדים טקסטים ומונולוגים שיתאימו לכל אחד. בחרו תלבושות וערכו חזרות. שלבו מוזיקה ואפקטים ואל תחששו מהוצאות הפקה כבדות מדי, המפיק הוא די בסדר אתכם. ערכו חזרה גנרלית (אפשר לצלם בסלולרי, לצפות ולהסיק מסקנות). כתבו הזמנות והעלו את הצגת הבכורה. ביקורות מעולות מובטחות.

מאסטר שף ביתי
קדימה למטבח. הכינו כדורי שוקולד, עוגיות בצורת אותיות, פיצות ביתיות – כל דבר שעולה בראשכם. מצמצו מול הבלגן, וזכרו שקמח על רצפה עוד לא הרג אף אחד. זה ייקח לכם יום שלם והניקיונות שאחרי ידאגו לכך שלא תשמינו.

מעצבי על
צרו את המלתחה האופנתית ביותר העונה: הצטיידי באבקת צבעי טאי דאי מהמקס סטור הקרוב. התארגנו על כמה חולצות לבנות ישנות, קערת מים וכמה גומיות, ושבו להכין חולצות בטרנד הנצחי. ההכנה פשוטה להפליא והתוצאות מרשימות עוד יותר (יש הוראות על שקיות הצבע ובסרטונים ברשת).

טרמפולינה תוצרת בית | צילום: shutterstock
טרמפולינה תוצרת בית | צילום: shutterstock

מצעד התחפושות הגדול
פורים שמח מדי בשביל להיות יום אחד בשנה. אווררו את ארגז התחפושות, וצרו עדלאידע צבעונית במסלול בין הסלון למטבח. נסו את התחפושות שהכי אהבתם ואת אלה שכבר קטנות הִפכו למשהו אחר. התאפרו באופן מופרז ותעלו לסטורי כאילו אין מחר.

קולנוע ביתי
מרתון סרטי חובה. נכון שיש תלת ממד וארבע ממד אבל הקולנוע הומצא לפני שהילדים נולדו. ערכו את רשימת החלומות עם הסרטים שעליהם גדלתם אתם, וצאו עם הילדים למרתון קולנוע איכותי שיצמיד אותם לכיסא. הרשימה שלנו: "אני והחבר'ה", "אי.טי", "הגוניס", "קרטה קיד", "בחזרה לעתיד" (1־3), "הסיפור שאינו נגמר" ו"הגרמלינס". נכון שהטלפונים ייראו להם מוזר, והתסרוקות עוד יותר, אבל העלילות מעולות והפאן, אז היה סופר פאן.

חדר הילדים יוצא לטיול שנתי
פנקו את הצעצועים בביקור ראשון בחדרי הבית וצרו מצעד בובות בסלון. שחררו את חיות הפלסטיק לחופשי בפעם הראשונה והושיבו את כל הבובות זו לצד זו בסדר מופתי, כשהן צופות בפעלולים שעושות מכוניות הצעצוע על מסלול המירוצים. זו גם הזדמנות מעולה למיין את כל הצעצועים בדרך.

יום הולדת ללא יום הולדת
למה צריך לחכות רק ליום אחד בשנה? לפעמים אין סבלנות. הכריזו על יום הולדת משפחתי, יום הולדת לשביתת המורים, לחופש, או סתם מסיבה בלי סיבה. קשטו בבלונים, גלגלו מישהו בנייר טואלט, הכניסו לבקבוק נר קשור בחוט לישבן, נשפו בקערת קמח כדי למצוא את הטופי האבוד, קפצו בתוך סלי המכולת לאורך הסלון, וכמובן שאל תשכחו לכבות נרות על העוגה שהכנתם בעצמכם במאסטר שף הביתי.

מחקרים מוכיחים שלעשות כלום זה משתלם | צילום: shutterstock18.

הרומן המשפחתי הראשון
כל אחד מבני הבית ממציא משפט בתורו ומחבר אותו למשפט שאמר הקודם לפניו, וכך נוצר סיפור עלילתי גדוש תהפוכות. לכו הכי רחוק עם הדמיון שלכם ואל תוותרו לילדים על ״זה״ או ״כאילו״. העתיקו את הסיפור לדפים, בחרו שם והשקיעו בכריכה. רשימת רבי המכר ממתינה לכם.

תערוכת הצילומים הגדולה
נכון שאתם אף פעם לא מדפיסים את התמונות מהסלולרי? נכון שרק לילד הראשון יש אלבום? פשפשו יחד בתמונות הדיגיטליות הישנות, וככה ברגע יעלו כל החוויות. כל אחד מהמשתתפים יבחר 10 תמונות להדפסה במדפסת הביתית בשחור לבן (הבהירו את הההדפסה במיוחד). צבעו את התמונות ותלו אותן בבית. גם תתכתבו עם טרנד חוברות הצביעה וגם תמלאו את הבית בדימויים אהובים במיוחד.

אל תעשו כלום כלום.
גורנישט. נאדה. תשתעממו, תטפסו על הקירות. כבר שנים שפסיכולוגים מסוימים ממליצים על שעמום כזרז להתפתחות האישיות, ויש גם מחקר פסיכולוגי חדש מאוניברסיטת איסט אנגליה שתוצאותיו מלמדות על קשר בין שעמום בגיל צעיר לדמיון מפותח ויזמות בגיל מבוגר. מסתבר שלעשות כלום, זה משתלם, פשוט משתלם. שביתה נעימה.