קורע לב: אוקראינה שלא מראים לנו במבזק החדשות

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

נשים נפרדות מבעליהן, הפיצוצים שלא נותנים לישון בלילה והסלבס שנרתמים לעזור: כמו במקרים אחרים, גם בכל הנוגע למציאות באוקראינה הרשתות החברתיות מאפשרות לנו הצצה שלא נקבל מהטלוויזיה

88 שיתופים | 132 צפיות

אי אפשר שלא לקרוא בסקרנות ובאימה כל דיווח על המלחמה באוקראינה. ההסלמה שהחלה עם מה שכונה "מבצע צבאי מיוחד" של רוסיה במזרח אוקראינה, והמשיכה עם פיצוצים בסמוך לקייב הבירה ובערים נוספות, רק הולכת ומתגברת. לא רק שסוף המלחמה הזו לא נראה לעין, אלא שהיא ממשיכה ומאיימת על היציבות הביטחונית של אירופה כולה (וגם על שוקי ההון ברחבי העולם).

>> אומרים שחייבים לדבר על קוסבי, אבל האם אנחנו באמת חייבות?

אמנם אנחנו מתעדכנות במבזקים בטלוויזיה או בדיווחים של אתרי החדשות, אבל כפי שכבר ראינו לא פעם, גם במקרה הזה הרשתות החברתיות הן אלו שנותנות לנו מבט אמיתי על מה שקורה שם באמת. אספנו כמה מהסרטונים שהכי נגעו לנו ללב בנוגע למציאות שמעבר לים, וכבונוס גם עצרנו לפרגן לכמה מהסלבס שלא חוששים לנקוט עמדה והחליטו לנצל את השפעתם בכדי לסייע:

סרטונים מאוקריאנה

האוקראינית האמיצה
הסרטון שהכי תפס את הרשת אצלנו בישראל, מתעד אישה אוקראינית המתעמתת עם חיילים רוסים. בווידאו שהיה כמעט בלתי אפשרי שלא להיתקל בו בפיד, היא שואלת אותם "למה הגעתם לארצנו" ומחלקת להם גרעיני חמניות (במטרה שכשהם ימותו על אדמת אוקראינה יצמחו פרחים).

לא יכולה לישון
תיעוד בזמן אמת של אישה החושפת בפני עוקבי הטיקטוק שלה שהיא לא יכולה להירדם בגלל ההפצצות.

אבא ישמור עלייך
אב אוקריני נפרד מביתו ושולח אותה למקום בטוח, בעוד עליו להישאר ולהילחם.

הסלבס למען אוקראינה

מדונה שיתפה את הסרטון הנפתח בכיתוב "Can't take it" וכתבה: "יש לעצור את הפלישה חסרת התכלית והחמדנות של רוסיה לאוקראינה. לפוטין אין זכות לנסות למחוק את קיומה של אוקראינה. אנחנו תומכים בך הנשיא זלנסקי, אנחנו מתפללים עבורך ועבור ארצך. אלוהים יברך את כולכם! אל לנו להרגיש חסרי אונים. יש דברים שאנחנו יכולים לעשות", וכמיטב המסורת המדונית זה מלווה בסרטון שלה רוקדת באופן סקסי עם פנים מרוטשות מבוטוקוס/פילטר.

גם מיילי סיירוס, דה וויקנד וקרדי בי הביעו את תמיכתם, אבל המפתיעה מכל היא אריאנה גרנדה שלרוב נמנעת מלבטא את דעותיה הפוליטיות, אבל הפעם כתבה בסטורי שלה: "אני תומכת באנשים ובמשפחות שסובלות בידי ההתקפות הבלתי נסבלות של רוסיה, לבי אתכם". הסטורי כמובן כבר נעלם, אבל החיבוק של הזמרת והשחקנית נשאר.

בלייק לייבלי וריאן ריינולדס החליטו לתרום לארגון המסייע לפליטים אוקראינים סכום של עד מיליון דולר. זוג הכוכבים התחייבו להכפיל כל דולר שיתרם לארגון USA for UNHCR המסייע להצלת חיים והגנה על התושבים.