Supergirls זה אופי: בדיוק כמו לשבת עם החברות בסלון

מריה גרין, יעל פרנק, עינב פרשטנפלד והילה קמחי, מנהלות קהילה "supergirls זה אופי" | צילום: מיקה גורוביץ
מריה גרין, יעל פרנק, עינב פרשטנפלד והילה קמחי, מנהלות קהילה "supergirls זה אופי" | צילום: מיקה גורוביץ

נבחרת קהילות הנשים המשפיעות בפייסבוק לשנת 2022: הרצון לאגד נשים יחד וללמוד מהן, הביא אותן לנהל קהילה שהפכה שיעור על סוד הקסם של פייסבוק. אז איך מעל 90 אלף נשים שומרות על אינטימיות?

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו שמחות להכריז שקהילת Supergirls זה אופי זכתה בבחירת המערכת תחת הקטגוריה "החיים עצמם" ובכך הצטרפה לנבחרת קהילות הנשים המשפיעות בפייסבוק לשנת 2022 של מגזין "את" ומטא בישראל. מה שהתחיל בצורך אישי של אימא טרייה שחיפשה תחושת שייכות, הפך לקהילה בה עשרות אלפי נשים יכולות לדבר על דברים ברומו של עולם, אבל גם על כל דבר אחר. זו ההזדמנות להכיר את הסלון הביתי של הפייסבוק שלך, ואת המארחות שעומדות מאחוריו.

מנהלות הקהילה מריה גרין, יעל פרנק, עינב פרשטנפלד, הילה קמחי
שנת הקמה 2015
חברות בקהילה 97,800

מריה גרין, יעל פרנק, עינב פרשטנפלד והילה קמחי, מנהלות קהילה "supergirls זה אופי" | צילום: מיקה גורוביץ
מריה גרין, יעל פרנק, עינב פרשטנפלד והילה קמחי, מנהלות קהילה "supergirls זה אופי" | צילום: מיקה גורוביץ

במה עוסקת הקהילה ומה מטרתה?
"קהילת סופרגירלז הוקמה במטרה לשמש מרחב בטוח לנשים לשתף ולדבר על כל נושא שבעולם. זה המקום לנשים שרוצות לשתף בסיפורים אישיים, קריירה, ענייני זוגיות ויחסים, התפתחות אישית, תקשורת בין אישית, הורות ואל הורות וכל תוכן ייחודי לקהילה שיכול להעשיר, לעניין ולחבר בין חברות הקהילה".

מה הופך את הקהילה למשפיעה בעיניכן?
"היא הוקמה כאבן יסוד בתחום הקהילות בארץ, היוותה ומהווה בסיס, ערכים, פרקטיקות והשראה לכל קהילות הנשים שהוקמו אחריה".

מה גרם לכן לפתוח את הקבוצה?
מריה: "כשהפכתי אימא פתאום הייתי צריכה להתמודד עם משהו גדול בחיים, ורציתי להיות בחברת נשים שעושות הכל. הרצון היה ללמוד מנשים שעושות דברים מדהימים ולאגד אותן. זה התחיל ממאתיים חברות, נשים שאני מכירה אישית, אבל אז גם הן צירפו חברות שלהן, ואת רואה שיש עוד אחת מגניבה, ועוד אחת, עד שזה פשוט התפוצץ".

>> לנבחרת המלאה של קהילות הנשים המשפיעות בפייסבוק 2022

מה הדבר הכי מרגש שקרה במסגרת הקהילה?
"אחת שיודעת פרסמה בקבוצה את הנתון הבא: מתוך 1,600 טפסים של מועמדים לכהונה בנבחרת הדירקטורים של החברות הממשלתיות, רק 272 הוגשו על ידי נשים. היא הזכירה לקוראות שהחברות הממשלתיות שריינו 50 אחוז מהמקומות בנבחרת לנשים, אבל שצריך להגיש מועמדות כדי להפוך את השריון למציאות והזמינה את חברות הקבוצה להגיש מועמדות ולהמליץ על חברות שלהן, וחברות הקהילה עשו זאת ב־680 תגובות. גם שרשור שנפתח בהשראת הסרט אמהות גרועות, ובו חשפו אמהות חטאים שיכלו להיכנס לתסריט, קיבל 987 לייקים ו־430 תגובות, אבל אני בטוחה שעוד אלפי אימהות קראו אותו והזדהו. ורופאה בת 34, אם לילדה, שפרסמה תמונה של עצמה אחרי משמרת של 26 שעות רצוף והפוסט שלה קיבל 3,566 לייקים ו־450 תגובות דווקא לא על ניפוץ הפרה הקדושה, אלא על כך שרפואה היא הגשמת חלום".

מה למדתן מניהול הקהילה?
"שניהול קהילה זה פול טייים ג׳וב. בעידן שבו מדברים על שחקנים שעושים שימוש לרעה בפלטפורמה שלנו, ולמען הסר ספק – זה שיח סופר לגיטימי שצריך לנהל אותו, אבל צריך לזכור שיש גם שחקנים מאוד מאוד טובים על הפלטפורמה שלנו, וקהילות זו דוגמה מובהקת לשחקנים הטובים האלה, שבאים לעשות טוב במובן הכי נקי של המילה".

טיפ לניהול קהילה מצליחה?
"הנקודה העיקרית היא תמיד הערך, אבל חשוב למצוא את הערך שרלוונטי לחברי הקהילה אליה מכוונים. לכל קהילה יש תחום עניין שונה, מכנה משותף שונה ומשמעות אחרת למה שבאמת מודגר כ'ערך' עבורם. ככל שנגדיר באופן מדויק יותר את הקהילה – נדע לדייק בערך הנכון לחברי הקהילה, ככל שנדייק באותו ערך שרלוונטי לאותה קהילה, נוכל גם לגלות בקהילה אחת כמה תתי קהילות שונות".

מסר לגולשות פייסבוק?
"מארק צוקרברג דיבר לאחרונה על תופעה שתתגבר יותר ויותר בעשור הבא ושנראה לי מתחיל להיות מפוצח יותר כאן בארץ. הוא אומר: 'כשבנינו את פייסבוק בנינו אותה ככיכר העיר הדיגיטלית, שצמחו ממנה תופעות חוצות גבולות כמו ה-ME TOO, האביב הערבי ועוד. ועכשיו אנחנו רואים שהעתיד הולך להיות יותר פרטי. אנשים מחפשים מרחבים קטנים יותר, אינטימיים ופרטיים'. אז הקהילות החדשות והאינטימיות הללו קיימות והן נכס".

***
הזוכה בבחירת מערכת בקטגוריית החיים עצמם:
supergirls זה אופי
הזוכות בבחירת הקהל בקטגוריית החיים עצמם:

"סודות של נשים" ו"השוות"
המועמדות הנוספות בקטגוריית החיים עצמם:
עכשיו תורך, יפותלאביביות, מחליקות שמאלה, כל מה שמעניין נשים, נשים מדברות על הכל, נשים מדסקסות, Sorry, I Ain't Super

>> לנבחרת המלאה של קהילות הנשים המשפיעות בפייסבוק 2022

נבחרת קהילות הנשים המשפיעות ביותר בפייסבוק לשנת 2022 של מגזין "את" ומטא (פייסבוק) בישראל, מורכבת מ-20 קהילות שנבחרו על ידי הקהל הרחב במעל 60 אלף הצבעות, ו-5 קהילות נוספות שנבחרו על ידי מערכת את ומטא בישראל. הפרויקט נערך לכבוד יום האישה הבינלאומי, מתוך רצון לתת כבוד לקהילות הנשים הישראליות שהפכו להיות מרחב של תמיכה, ידע, עזרה והשראה עבור נשים רבות.
נבחרת קהילות הנשים המשפיעות ביותר בפייסבוק לשנת 2022 של מגזין "את" ומטא (פייסבוק) בישראל, מורכבת מ-20 קהילות שנבחרו על ידי הקהל הרחב במעל 60 אלף הצבעות, ו-5 קהילות נוספות שנבחרו על ידי מערכת את ומטא בישראל. הפרויקט נערך לכבוד יום האישה הבינלאומי, מתוך רצון לתת כבוד לקהילות הנשים הישראליות שהפכו להיות מרחב של תמיכה, ידע, עזרה והשראה עבור נשים רבות.