קטי בלטמן. חולצה משכית, ז'קט COS, טבעת ועגילים מיכל בן עמי | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: חומי פולק ל-Art Book
קטי בלטמן. חולצה משכית, ז'קט COS, טבעת ועגילים מיכל בן עמי | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: חומי פולק ל-Art Book

החלומות שהיו לה כילדה, השילוב בין אימהות לקריירה משגשגת וכל מה שאתן צריכות לדעת על הבייבי החדש והמצליח שלה: אתר GLAMZ, המאגד אנשי מקצוע מומלצים בתחום הביוטי ומאפשר להזמין תור בקליק אחד. ריאיון אישי עם קטי בלטמן, האישה הכריזמטית שגרמה לכל זה לקרות

88 שיתופים | 132 צפיות

כשקטי בלטמן הייתה בת תשע וחבריה לכיתה כינו אותה עב"ם בשל בגדיה האוקראינים הססגוניים של שנות ה־80, היא לא יכלה לדמיין ש־20 שנה מאוחר יותר תעמוד בראש חברה שהולכת לשנות את עולם הביוטי בישראל כפי שהכרנו אותו עד היום. בלטמן (31), נשואה ואימא לשני בנים (3 ,6), היא זו שעומדת מאחורי האתר המדובר GLAMZ, שמאגד אנשי מקצוע מומלצים בתחום הביוטי בישראל ובנוסף מאפשר להזמין תור בקליק אחד.

סקרנית הלכתי לפגוש את בלטמן על מנת לשמוע קצת עליה ועל הדרך המיוחדת שלה, לנסות להבין מה מניע אותה, איך הכול התחיל ולמה אפשר לצפות בהמשך. פגשתי צעירה אינטליגנטית, חדורת מטרה ומלאה בקסם אישי.

בואי נתחיל מהתחלה. איך עברה עלייך ילדותך?
"נקודת ההתחלה מבחינתי היא בסביבות בגיל 3, כשהוריי, אחי הגדול ואני עלינו לארץ והתמקמנו בבת ים, בהמשך הדרמנו לאופקים. בגדול אפשר להגיד שזו תקופה שלא קיימת מבחינתי. שנות היסודי זכורות לי כשנים מאוד קשות. אני חושבת שעד גיל 9 בערך לא רציתי ללכת לבית הספר, היה לי שם רע מאוד. אימא שלי, שתזכה לחיים ארוכים, ניחנה בזמנו בחוש אופנה אוקראיני של שנות ה־80, אז בואי נגיד שהייתי עוף מוזר בנוף הבית ספרי וכנראה בלטתי מאוד לרעה (אל תשאלי את אימא שלי כי היא תכחיש כל מילה). גיליתי על בשרי שילדים יכולים להיות מאוד אכזריים והם נטפלים לכל דבר, רק תני להם סיבה. אני אחסוך כל מיני תיאורים מעוררי חמלה, בואי רק נגיד שהעברתי לילות רבים בבכי על מר גורלי". 

קטי בלטמן | צילום: מיכאל טופיול
קטי בלטמן | צילום: מיכאל טופיול

מי הייתה הדמות המשמעותית בילדות שלך?
"אבא שלי זכרונו לברכה. הוא היה איש הסוד שלי, הייתי מספרת לו הכול. הוא תמיד הקשיב ותמיד חיכתה לי אצלו איזו עצה טובה וגם איזו טפיחה על השכם כשמגיע, הוא תמיד חיזק אותי. אף פעם לא הרגשתי שהוא מתייחס אליי כילדה, גם כשהייתי כזו, הרגשתי שהוא מדבר אליי בגובה העיניים ומכבד אותי. אין ספק שהזכרתו, גם עכשיו, מציפה אותי ברגשות עזים".

איזה סוג של תלמידה היית?
"ממוצעת כזאת. אפילו די עצלנית. אני אוהבת לעשות דברים שנפשי חשקה בהם וללמוד אזרחות או חשבון פחות הלהיב אותי. הייתי בהמון חוגים, למדתי ציור, פיתוח קול, בלט, ג'אז, ריקודים לטיניים ובגדול כל חוג שהוצע בזמנו לילדי ישראל. בתור ילדה הבנתי מהר מאוד שלא מספיק לי לקבל הוראות ולהיות בשקט. זה נוגד את האופי שלי. כבר אז הבנתי שאני רוצה להשמיע את קולי ולעשות דברים משמעותיים וגדולים בחיי".

בגיל 23 פגשה בלטמן לראשונה את ודים באתר היכרויות ולאחר חצי שנה בלבד הוא כרע ברך וביקש ממנה להיות אשתו. עד מהרה השניים הביאו לעולם את בנם הבכור שון ובמקביל סיימה בלטמן את התואר שלה. שלוש שנים לאחר מכן הצטרף למשפחה רוי הקטן.

הגעת לגיל 24 אחרי תואר ראשון וכבר אימא לילד, לאן את ממהרת?
"נתחיל בזה שאני חושבת שזמן הוא מצרך מאוד יקר ואנשים לא נותנים לו את הכבוד שמגיע לו. החיים קצרים ואני משתדלת לזכור את זה. אני יודעת שההתנהלות שלי מפתיעה לא מעט אנשים אבל אני אדם מאוד אינסטינקטיבי. אם משהו מרגיש לי נכון אני הולכת איתו עד הסוף. כמו בחיים, לא הכול מצליח, אבל למה לא לנסות?

אני יכולה לשתף שכשהבכור שלי נולד והייתי על סף יאוש עקב מחסור בשינה, עלה לי הרעיון לפרויקט הראשון שלי, 'מיטת תינוק מתנדנדת'. הייתי נחושה לשנות את המציאות עבור כל האימהות באשר הן. מצאתי מפעל בסין, השגתי אישורים ממכון התקנים וביחד עם בעלי בנינו אסטרטגיית חדירה לשוק. למרות הרעיון המעולה והרצון, בסופו של דבר הפרויקט הזה לא צלח. אני אגב, עדיין מאוד מאמינה במוצר ומחכה שמישהו אחר ירים את הכפפה.

"הזמן הוא מצרך מאוד יקר ואנשים לא נותנים לו את הכבוד המגיע לו. החיים קצרים ואני משתדלת לזכור את זה. אני יודעת שההתנהלות שלי מפתיעה לא מעט אנשים אבל אני אדם מאוד אינסטנקטיבי. אם משהו מרגיש לי נכון אני הולכת איתו עד הסוף"

לעומת זאת כמה שנים אחרי כן, נכנסתי לתחום הקניה והמכירה של שטחי פרסום בינלאומיים וכשראיתי שיש קושי באיתור ספקי מדיה, מייד הקמתי אתר בינלאומי שמתווך בין מוכרנים וקניינים של מדיה באינטרנט. האתר פעיל כחמש שנים ומוכר בכל העולם בתחום המדיה הדיגיטלית, יש לנו משתמשים מכל רחבי אירופה, ארה"ב, הודו, רוסיה ועוד. באיזשהו שלב ידעתי שאני צריכה את האתגר הבא ואז גם נולד הרעיון של GLAMZ". 

איך משלבים בין עבודה תובענית והורות לשני ילדים קטנים?
קודם כול, האתגר האמיתי שלי הוא להיות אימא לשני בנים ברדקיסטים. אין ספק שיש לנו בית מאוד דינמי. רגע אחד אני מקבלת המון חיבוקים ונשיקות, מפרגנים לי ואומרים שאני נסיכה ושאוהבים אותי וברגע השני צועקים לעברי לזוז כי אני מסתירה את הפיפ"א. הייתי שמחה לקחת את הקרדיט לעצמי ולהגיד שאני מצליחה לעשות גם וגם וגם. בפועל מדובר בהורות שנעשית בשיתוף מלא עם בעלי ואני נעזרת במשפחה כשצריך. אני מנסה לשמור על איזון כך שאם יום אחד אגיע הביתה מאוחר, יום אחרי אגיע מוקדם בשביל לבלות עם הילדים. 

מתמודדת עם רגשות אשם?
"כן, כמובן. אבל אני חושבת שאנחנו כנשים וכאימהות בפרט, יותר מדי ביקורתיות כלפי עצמנו. אני מאמינה שבשלב זה או אחר כל אימא יכולה להזדהות עם התרחיש שבו הילד שלה הוא היחיד שלא הגיע עם חולצה לבנה לגן למרות שנשלחו לפחות 20 הודעות בנושא בוואטסאפ הקבוצתי. כשאנחנו מנהלות את הזמן שלנו, לצד ניהול הזמן של הילדים שלנו, אף אחד לא מקל עלינו. אם לא נעמוד ביעדים בעבודה נחטוף ביקורת, ובאותה מידה גם בגן הביקורת תמהר להגיע גם אם עבדת עד מאוחר או שבדיוק חלית בשפעת. בשורה תחתונה, זה הילד שלך שבתמונות יהיה היחיד עם חולצה בצבע אדום. עצם העובדה שזה אנושי ויכול לקרות לכל אחת לא מקטין את התחושה שחרב עליך עולמך ואת מרגישה אימא רעה. כמובן שתמיד מתגנבת המחשבה שאם הייתי עובדת פחות אולי מצבים מסוימים היו נמנעים. עם הזמן פשוט למדתי שכדי לשמור על שפיות צריך לפרגן לעצמך ולדעת שאת תמיד עושה כמיטב יכולתך". 

קטי בלטמן | צילום: מיכאל טופיול
קטי בלטמן | צילום: מיכאל טופיול

למה בחרת דווקא בתחום היופי?מאיפה הגיע הרעיון?
"זה לא מדויק שבחרתי בו כמו שהוא בחר בי. בדומה למיטה המתנדנדת או אתר התיווך, כשאני מזהה צורך בא לי לפעול. הרעיון התפתח עם הזמן, זה התחיל מכך שרציתי לעשות החלקת שיער ונורא חששתי מהתהליך כי שמעתי על בנות שנשר להן השיער אחרי החלקה אצל מעצב שיער לא מקצועי. בהמשך התעניינתי בטיפולי פנים אבל לא ידעתי למי לפנות כי לא הכרתי אף אחת מהאזור שלי. בחיפושים בפייסבוק ראיתי בעיקר אנשי מקצוע שמקדמים את עצמם עד כדי כך שאי־אפשר לדעת מה אמת ומה לא. אם לא די בזה, יום אחד המניקוריסטית שלי ביטלה לי את התור ונאלצתי ללכת למישהי אחרת לאחר שיטוט ברשת. התוצאה הייתה נוראית. ככה המשכתי בחיפושים רווית אכזבות, עד שנפל לי האסימון שאולי יש לזה פתרון". 

ספרי לנו קצת על הפלטפורמה ומה צפוי בהמשך?
"האמת שקשה לי להתייחס ל־GLAMZ בלי להתרגש קצת. הפלטפורמה היא תוצר של עבודה מאוד קשה וארוכה של צוות אנשים נחושים שעשו הכול בשביל שהיא תגיח לאוויר העולם. התחלנו את דרכנו בפנייה לנשים באמצעות סקר שביקש מהן להמליץ על בעלי המקצוע האהובים עליהן בתחום היופי. אחרי בדיקה מקיפה ודקדקנית והצלבת נתונים, נולד לנו מאגר של אנשי מקצוע מדהימים שלא שכחו להיות מקצועיים ושהלקוח אצלם הוא מעל הכול. לאנשי המקצוע המומלצים שמצאנו שלחנו את נציגות השטח הנפלאות שלנו שהעניקו לכל מי שמגיע לו תעודה והזדמנות להצטרף בחינם למאגר בעלי העסקים המומלצים שלנו. מי מהם שקיבלו אותנו בחיבוק מאפשרים בעצם לגולשות GLAMZ להזמין אליהם תור בקלות ובמהירות, דרך האתר וללא צורך בשיחת טלפון. בשביל להפוך את הקשר עם הגולשות שלנו ליותר מעניין ייסדנו את GLAMZ מגזין שמציע כל מידע אפשרי בתחום הביוטי והלייף סטייל, כתבות אינפורמטיביות, טיפים והמלצות. אני באופן אישי כבר התמכרתי לתכנים. בעתיד הקרוב גם נשיק באתר חנות אינטרנטית שתאפשר קניית מוצרים מאנשי המקצוע".

יש הרבה אנשים שיגידו שכבר ניסו בעבר להציע שירותים מהסוג הזה, במה שונה האתר שלך? מה הבשורה שאת מביאה?
"נכון, היו ניסיונות לייצר פלטפורמות דומות. אני לא יכולה להגיד איפה הם טעו אבל אני יכולה להסביר למה אנחנו נצליח. נתחיל בכך שכל מי שעבד איתנו ולצידנו יכול להעיד שאנחנו מגיעים עם אנרגיות אחרות ואש בעיניים. אין ספק שזה הבייבי שלנו וכולנו מושקעים בו מציפורן ועד ריס. כל אחד ואחת בפרויקט הזה כל כך מקצועי ועם כל כך הרבה ניסיון ואמונה בהצלחת הפלטפורמה ולכן אפשר להגיד באופן חד־משמעי שאף אחד מאיתנו לא ירגע עד שלא נביא את השינוי שעליו אנחנו חולמים. כמובן שיש גם את מרכיב הכסף שאיתו אנחנו מגיעים וזה יהיה תמים מצידי להתעלם ממנו. אנחנו חיים בעולם שמונע על־ידי כסף ועל כן תקציבי שיווק זו מילת המפתח פה. באמצעות פרסום אנחנו נדאג להביא את הלקוחות לעסקים שמגיע להם, עסקים שמשקיעים בלקוחות שלהם. מנגד, נעשה הכול על מנת לשפר את חוויית הביקור אצל בעל המקצוע עבור הלקוחות". 

האם את חושבת שהעובדה שאת אישה משפיעה על הצורה שבה האתר מעוצב ומונגש? את חושבת שאם גבר היה בונה אותו הוא היה נראה אחרת?
"אני חושבת שהוא היה יוצא שונה, פשוט כי יש דברים שזקוקים לטאץ' נשי. כל חוויית המשתמש באתר היא שונה כי אני כאישה רואה דברים שגברים אולי לא רואים. הם לא יודעים מה זה לשבת שלוש שעות במספרה לעשות גוונים. רובם, אלא אם כן הם מהתחום, לא יצליחו להבין את ההבדלים הדקים שבין הטיפולים ואת הפרטים הקטנים שהם כוללים. נדירים הגברים שיודעים מהי חוויה שלילית אצל הספר. לעומת זאת כמעט כל אישה תדע לספר על חוויה ספציפית שהייתה לה. 

"אנחנו נדאג באמצעות פרסום להביא את הלקוחות לעסקים שראויים לכך. עסקים שמשקיעים בלקוחות שלהם. מנגד, נעשה הכול על מנת לשפר עבור הלקוחות את חוויית הביקור אצל בעל המקצוע"

אני יכולה לספר למשל שהמחירים שמופיעים בפלטפורמה שלנו מדויקים לכל שירות שהעסק מציע, דבר שנולד מתוך ניסיון שלי כלקוחה של בעלי מקצוע בתחום הביוטי ומתוך הצורך האישי לדעת כמה אני הולכת לשלם לפני הטיפול. רציתי להפוך את התחום הזה לשקוף יותר עבור הלקוחה, כמו שהייתי רוצה לחוות אותו בעצמי. דבר בולט נוסף הוא ההחלטה לפיה רק אחרי שקיבלנו אישור מבעל העסק שהלקוחה טופלה אצלו, אנחנו מאפשרים לה להעניק לו תגובה באתר. זה נולד מהניסיון האישי שלי כלקוחה, כעסתי כשהבנתי שהתגובות ברשת הן לא אותנטיות ובדרך כלל עומדים מאחוריהן אנשים שמקורבים לנותן השירות או אדם אחר מטעמו. ברור שהאמינות של הביקורות חשובה בכל תחום, אבל פה ספציפית זה מאוד קריטי. אפילו קיבלתי החלטה לדחות מעט את השקת האתר עד להשלמת החלק הזה בפיתוח".

את מתהדרת במשרד של נשים. מה היתרונות של משרד כזה?
"נשמע קלישאתי אבל נשים הן כוח. זו היכולת לג'נגל בין מיליון משימות ולהקדיש את כולך לכל משימה ולעשות אותה על הצד הטוב ביותר. אומרים שנשים פועלות מהרגש, אז אפשר להגיד שבהחלט יש לנו הרבה רגש במשרד: הרבה להט, התלהבות והתאבדות על המשימה. אני חושבת שהרבה יותר קל לכולנו להתמסר לפרויקט הזה כשרמת ההזדהות עם המוצר כל כך גבוהה ומקלה עלינו להאמין בהצלחתו בלב שלם".

מה החוויה שאת רוצה שנשים יעברו בזמן השימוש בפלטפורמה?
"שיפסיקו לחשוש שמישהו יעשה להן נזק לשיער, לפנים או לציפורניים. לעיתים הנזק שאיש מקצוע לא מיומן יכול לעשות הוא עצום. אנחנו משלמות במיטב כספנו ומגיע לנו להיכנס לאיש מקצוע בלב שלם ולצאת עם חיוך ענק". 

בעוד שנה מהיום, איפה את רואה את החברה שלך?
"אני רואה אותה עושה צעדים ראשונים בחו"ל כדי להביא את הבשורה לכל הנשים בעולם. להמשיך בהפצת המסר שיש דרך בטוחה וקלה למצוא אנשי מקצוע בתחום היופי". 

למה בחרת להתמקד במגזין וברשתות החברתיות בנשים? הרי גם גברים הולכים לספר ואפילו נהנים מטיפולי פנים או ממניקור מידי פעם.
"באתר ההתייחסות היא לשני המינים באופן שווה ומספר השירותים שמוצעים לגברים אינו מבוטל. יחד עם זאת החלטנו שהפנייה בתוכן תהיה בלשון נקבה כי קהל המשתמשים שלנו הוא ברובו נשי. אנחנו, כנשים, רגילות לכך שבפרסומות, באתרים, באפליקציות ובעצם בכל מקום, פונים אלינו בלשון זכר ואנחנו פשוט מתעלמות מזה. לכן אני לא רואה שום בעיה בכך שגבר יתעלם לרגע מהפנייה המגדרית הלא רלוונטית וייהנה גם הוא מהתוכן המשובח שאנחנו מציעות". 

מסר לסיכום לקהל הקוראות?
"GLAMZ באה לשנות את כל מה שהכרתן עד היום בתחום הביוטי. למענכן נציב רף חדש של מקצועיות ושירות. נדע שהצלחנו כשתגיעו לנותן שירות חדש בלי לחשוש, כשתוכלו לעשות השוואת מחירים בלי להרים טלפון לעשרות עסקים וכשהזמנת תורים אונליין לאנשי הביוטי תהפוך להיות עניין שבשגרה. נשמח שתשתפו אותנו בחוויה האישית שלכן. נשמח ללמוד מכל מקרה, לשפר ולשכלל את חווית השימוש בפלטפורמה. אתן מוזמנות לעקוב אחרינו ולהתעדכן גם במגזין, באינסטגרם ובפייסבוק. חווית שימוש נעימה".

"נדע שהצלחנו כשתגיעו לנותן שירות חדש בלי לחשוש, כשתוכלו לעשות השוואת מחירים בלי להרים טלפון לעשרות עסקים וכשהזמנת תורים אונליין לאנשי הביוטי תהפוך להיות עניין שבשגרה"