מקודם

תינוק חדש בדרך: טיפים לראש שקט

מזל טוב! צילום: pexels
מזל טוב! צילום: pexels

החלטתם להרחיב את המשפחה, אליה בקרוב יצטרפו נסיך או נסיכה חדשים. יחד עם ההתרגשות הרבה והציפייה יש לדאוג להיערך בהתאם עם הגעתו של תינוק חדש הביתה. אילו דברים כדאי לוודא? מה עלינו לעשות ואיך להתכונן כראוי? לפניכם המדריך המקוצר לתינוק חדש בבית

88 שיתופים | 132 צפיות

זהירות מעל הכל

ישנם המון דברים פעוטים, אשר עלולים לסכן את ילדינו היקרים, שאנו ביום־יום לא שמים לב אליהם. לפניכם מספר דוגמאות של דברים בבית שצריך למגן כדי לשמור על הקטנטנים שלנו:

סורגים על החלונות

אם אתם גרים בקומה גבוהה, מומלץ מאד לדאוג להתקין סורגים על כל החלונות בחדרים. כיום יש פתרונות נפלאים בשוק כמו סורגים שקופים, אשר יאפשרו לכם הן להגן על הילדים, והן ליהנות מאסתטיקה מרבית למרות הסורגים.

פקקים לשקעי חשמל

מקום אהוב שבו בילדים אוהבים לדחוף את אצבעותיהם הקטנטנות הוא בחורי החשמל בשקע. יש לדאוג לסגור את כל השקעים אליהם הילדים יכולים להגיע בקלות עם מעין פקקי פלסטיק קטנים המותאמים לחורי השקע.

מיגון פינות חדות

אם יש ברשותכם רהיטים שלהם קצוות חדים, מומלץ לרכוש מגינים עשויי סיליקון, אשר אותם ניתן להלביש על הפינות המחודדות של הרהיטים הללו.

סוגרים לארונות

פעוטות רבים אוהבים לפתוח את הארונות ו"לסדר" לנו אותם מחדש, אך מה אם באחת המגירות ישנן סכינים חדות? או באחד הארונות ישנם כלי זכוכית אשר הם יכולים למשוך ולשבור? בדיוק לשם כך מומלץ להתקין על ארונות ומגירות המטבח, סוגרים מיוחדים המותאמים לסגירה באופן כזה, שהילדים אינם יכולים לפתוח.

מנגנוני ויסות למים חמים בכיור ובאמבטיה

כידוע ילדים קטנים מאד אוהבים מים, אך לעיתים הם אינם יודעים איזה צד בברז הם פותחים, ועלולים להיכוות מהמים. לכן חשוב מאד להתקין מנגנוני ויסות למים חמים וכמובן תמיד להשגיח עליהם בקרבת מים.

מבט אל העתיד

אומנם מאד חשוב למגן את הבית ולשמור על ביטחונם של ילדינו, אך מה לגבי ביטחונם הכלכלי? אם אין ברשותכם ביטוח חיים זה ללא ספק הזמן הנכון לבטח את עצמכם בביטוח זה. אם יש ברשותכם ביטוח חיים כדאי בכל זאת לוודא על איזה סכום הביטוח עומד. שכן הדאגה לרווחתם הכלכלית של הילדים מצריכה סכומי כסף לא מבוטלים. אם חלילה אחד מכם הלך לעולמו בטרם עת, חשוב מאד שלמשפחה שנותרה תהיה האפשרות לכלכל עצמה מבלי לרדת מרמת החיים אליה הורגלה וכמובן כדי למנוע מצב של הידרדרות כלכלית.

וודאו כי הרכב שלכם ערוך לתינוק

כאשר אתם מוצאים את תינוקכם מבית החולים, עליכם להוציא אותו בסלקל אשר אותו יש לחבר באופן בטיחותי למושב הרכב. פעמים רבות אנו נוהגים להתקין את הסלקל במושב הקדמי כדי שאם התינוק יבכה נוכל לסייע לו בזריזות. יש לזכור תמיד לנטרל את כרית האויר במושב הקדמי כאשר הסלקל של התינוק נמצא במושב זה, וכמובן שלא לשכוח להפעילה בחזרה כאשר נוסע אדם מבוגר מקדימה.