מקודם

שיווק באינטרנט

צילום: PEXELS
צילום: PEXELS
88 שיתופים | 132 צפיות

כשזה נוגע לשיווק אינטרנטי, יש כל מיני פרקטיקות שנועדו לקדם תכנים. אנחנו רוצים לקדם תכנים, רק מן הסיבה הפשוטה, שזה מקדם אנשים להכיר מה אנחנו מביאים לעולם. כלומר, אם אני מוכר מכוניות, ואני רוצה שאנשים יידעו שיש מכונית מסוימת, באיכות כזו וכזו, במחירים בטווח זה ואחר – ואני הוא זה שלמעשה מוכר אותה, הרי שזה יהיה חכם אם אקדם את המידע הזה. 

ייתכן שקידום מידע שכזה לא בהכרח יהיה רלוונטי. אם לדוגמה אני מוכר מכונית שאנשים רוצים לקנות, במחירים שהם רוצים לקנות אותה בהם, ואני למעשה מישהו שהם רוצים לעשות איתו עסקים – הרי שזו מטובתי הגבוהה לעשות קידום לסוג המידע הזה. על כן, מכך אנחנו יכולים לבסס, שהדבר אותו אנחנו מקדמים – בדרך של שיווק אינטרנטי, הוא זה שאנחנו בטוחים למדי שיכול לעבוד.

לזהות את הערך

אם החלטנו להתחיל לשווק סוכריות על מקל, משומשות יד שנייה – לא משנה כמה השיווק יהיה טוב, אנחנו עדיין מוכרים משהו שהוא כנראה חסר ערך להרבה אנשים. הסייג לזה, הוא אם יש אנשים שמוצאים סוכריה משומשת על מקל – כפריט בעל ערך, מסיבה כזו או אחרת. כך שראשית כל, אנחנו רוצים לזהות את הערך.

איך מזהים את הערך, במוצר או שירות שאנחנו מוכרים? ראשית כל, מה המניע שלנו להציע אותו? אם הצענו אותו כדי להרוויח כסף, או מתוך מטרה חומרית כזו או אחרת, סביר להניח שהפוקוס שלנו לא היה על מה שאנחנו עושים עבור הלקוח האידיאלי שלנו. ואם הפוקוס שלנו לא היה שם, האם באמת היינו בקשב למה שהוא צריך ורוצה? ואם עלינו על הפתרון והמענה המדויק, שהוא למעשה יכול להחשיב כבעל ערך – איך נדע לקלוט את זה ולהסביר בבהירות? התשובה לכך, היא שעלינו לשים לב, ולהיות קשובים עד מאוד לרצונותיו ולצרכיו.

אם עשינו זאת, אנחנו יודעים מה קורה עם הלקוח האידיאלי שלנו. ועל פי כן, אנחנו יודעים מה הוא צריך. ואם אנחנו יודעים מה הוא צריך, אפשר שאנחנו גם יודעים כמה הוא רוצה את מה שהוא צריך. שכן, מה שהוא חושב שהוא רוצה, ומה שבאמת יכול לעזור לו – הם לא בהכרח אותו הדבר. 

יתרה מכך, ייתכן שהוא לא רוצה את הדבר שיעזור לו, ייתכן שהוא לא רוצה לשנות משהו, או לעשות את הצעד "הנכון", המתאים (לדעתנו), הבא. כך, שבאם יש לנו את הצעד הנכון והמתאים הבא (למיטב הבנתנו), ובאם הלקוח האידיאלי שלנו באמת מעוניין לעשות אותו – אז יש לנו ערך.

עבור זה, מתבקשת הקשבה ונוכחות. אם אנחנו מקשיבים למצב של הקהילה אותה אנחנו רוצים לשרת – אנחנו רואים איפה הם נמצאים, אם הם בשלים לעשות את הצעד הבא, אם הם בכלל יודעים אותו – ואם הם רוצים לקבל את עזרתנו. באם כן, אפשר שהם יחליטו כי הפתרון שלנו הוא בעל ערך עבורם – ואז, יש לנו דבר מה להציע להם, וכמובן – לקבל תמורה וגמול כספי עבורו. שיווק אינטרנטי, הוא זה הנשען על שירות קהילות, דרך העולם הדיגיטלי.

אם רוצים להתחיל להתעסק בזה, והבנו את מי אנחנו משרתים – וכל שנשאר זה ההיבט הטכנולוגי והשטחי של הדבר, אפשר להתחיל וליישם, את מה שמצאנו לנכון. יתרה מכך, ניתן לקבל עזרה מקצועית, ממשרדי פרסום, כמו לדוגמה מהחבר'ה במשרד פרסום ירדן דיגיטל.