מקודם

שבו רגע – איזה כיסא יתאים לכם לפינת האוכל?

צילום: Pexels
צילום: Pexels
88 שיתופים | 132 צפיות

בחרתם את השולחן המושלם לפינת האוכל שלכם שבו תערכו ארוחות משפחתיות או מפגש מהנה עם חברים. עכשיו הגיע הרגע לבחור את הכיסאות האידיאלים שישלימו את כל התמונה. בחירת הכיסאות לשולחן האוכל חייבת להיות מדויקת גם ברמה העיצובית וגם ברמת הנוחות וההתאמה לסועדים. אם אינכם בטוחים מה תהיה הבחירה הנכונה תוכלו להיעזר בטיפים הבאים, כדי לקבל החלטה שתשרת אתכם למשך שנים ארוכות ושתהפוך כל ארוחה לחגיגה. 

גודל הכיסאות

ללא ספק השיקול הראשון חייב להיות גודלו של הכיסא ורוחבו. פינת אוכל צריכה לאפשר מרחב תנועה להנחת מנות על גבי השולחן אך גם להציע ישיבה נוחה ומרווחת בכל עת. באשר לגובהו של הכיסא מומלץ לוודא שבין השולחן לסועד שיושב לצידו יהיה רווח נוח לאכילה, אך גם אסור שיהיה נמוך מדי כך שיהיה מסורבל לגשת לצלחת או לצלחות ההגשה והשתייה. רוחב הכיסא צריך לאפשר ישיבה נוחה, אך יש כמובן לקחת בחשבון כמה כיסאות נחוצים לכם וכמה מקום מאפשר השולחן סביבו. ניתן כמובן לוותר על כיסאות עם משענות ידיים כדי לצמצם את המקום שאותו תופסים הכיסאות בחלל כדי להרוויח יותר מקומות ישיבה. 

תחזוקה

פינת האוכל היא בהחלט אזור מועד לפורענות בכל הנוגע להכתמה של הכיסאות. בבחירת הכיסאות לפינת האוכל חשוב לקחת בחשבון את קלות התחזוקה שלהם, כדי להבטיח שישמרו במצב מצוין לאורך זמן. אם יש בביתכם ילדים קטנים עדיף יהיה לבחור בכיסאות שאותם ניתן לנקות בקלות ולכן אולי מוטב לוותר על ריפוד בגוונים בהירים. יחד עם זאת, ישנם כיסאות שמהם ניתן להסיר את הריפוד ולהכניס לכביסה בקלות, וישנם כאלה בעלי ריפוד דוחה נוזלים שיעשה עבודה דומה גם כן. אם אין ילדים בבית, בהחלט ניתן לבחור בכיסאות מרופדים שיסבו נוחות רבה ליושבים במיוחד בגילאים מתקדמים יותר. 

נוחות

אף אחד לא רוצה להעביר ארוחה שלמה תוך ישיבה מתסכלת שאינה נוחה. לכן, נוחות בהחלט חייבת להיות שיקול בבחירת כיסאות פינת האוכל. מצד אחד הכיסאות צריכים להעניק תמיכה טובה לגוף בעזרת יציבות ומשענת גב גדולה. מצד שני הכיסאות גם צריכים לאפשר ליושבים את היכולת להתרווח ולנוע בתוכם כדי לשנות תנוחה מעת לעת. נסו לבחור כיסאות שיאזנו בין שני המאפיינים הללו להבטחת ישיבה נוחה לאורך זמן כדי שאף ארוחה לא תיקטע מוקדם מהרצוי. 

סגנון

כמובן שבחירת הריהוט בכל חלקי הבית נעשית גם תוך מחשבה על הקו העיצובי. בפינת האוכל נרצה אווירה נעימה וביתית בשביל לעודד את הבחירה לשבת ולסעוד לצד שולחן פינת האוכל. את סגנון כיסאות האוכל יש להתאים כמובן ברמת העיצוב גם לסגנון בבית כולו, אך גם לעיצוב הייחודי של פינת האוכל והשולחן שבו. יחד עם זאת, אין זה אומר שבהכרח חייבים לבחור סט שבו השולחן והכיסאות מעוצבים בצורה זהה. 

כיסאות עשויים מעץ ישתלבו נהדר בסגנון כפרי או קלאסי. העץ הוא חומר המשדר חום וביתיות, סגנון המשתלב נפלא בפינת האוכל. אם אתם מעדיפים את הסגנון המינימליסטי, דווקא כיסאות פלסטיק בגוון אחיד וללא משענות ידיים יהיו הבחירה המושלמת להשלמת העיצוב. כיסאות מרופדים יצרו מיד פינת אוכל מהודרת המשדרת יוקרה ואקסקלוסיביות. זו בחירה נהדרת למי שמחפש ליצור פינה מרשימה, כאילו הגיחה מתוך אחוזה מפוארת. לעומת זאת, כיסאות מתכת יביאו טוויסט מודרני ומתוחכם שגם הוא זוכה לפופולריות רבה בעולם העיצוב. זכרו שניתן לשלב בין סוגים שונים של כיסאות כל עוד הם כולם משתלבים תחת אותו הסגנון.