מקודם

רכב חדש: התנהלות חדשה

תתחדשו על האוטו. צילום: Pixbay
תתחדשו על האוטו. צילום: Pixbay

רכישת רכב חדש היא חוויה מאוד מרגשת ומשמחת, אך היא עלולה להיות מלווה ברגשות של לחץ ודאגה. המוטיבציה לשמור על הרכב כך שייראה חדש לאורך זמן קיימת אצל רובנו, אך לא כולם יודעים איך באמת לעשות זאת

88 שיתופים | 132 צפיות

אספנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם לטפל ברכבכם נקודתית ובאופן שוטף, כדי שהחזות החדשה לא תיעלם.

למה לשמור על הרכב?

לרובנו שמירה על הרכב, ובוודאי אם הוא רכב חדש שנקנה לאחרונה, נראית מובנת מאליה. עם זאת, קל לדבר ולא תמיד קל לפעול. שמירת התחזוקה עלולה להצטייר כמפרכת, אך בפועל התוצאה הסופית משמעותית ושווה את הטרחה. התחזוקה מבטיחה שביעות רצון מהרכב, ואף שומרת על  האינטרס שלכם לשמור על שווי הקנייה שלכם. כשתחליטו למכור את רכבכם, הוא יימכר במחיר מרבי רק בתנאי שהוא שמור היטב.

מה שבטוח – לנהוג בטוח

נהיגה אחראית, במהירות שלא עוברת את מגבלות החוק, תוך הסתכלות נרחבת על הסביבה לפני תחילת הנסיעה ואחריה, לא רק תשמור על הביטחון האישי שלכם, אלא גם על שלמות הרכב החדש שברשותכם. בנהיגה בטוחה, הנהג מודע לסביבתו ברמה המקסימלית, כך שההיתכנות לנזק שייגרם לרכב עקב גורמי הסביבה, פוחתת. לא תמיד הימנעות מתאונות וחבלות לרכב תלויה בכם, אך נהיגה זהירה שמותאמת לתוואי הדרך ותנאיו תמיד מומלצת, וגם יכולה להשפיע על אורך חיי המנוע.

רק מורשים

חשוב לשמור על שגרת הטיפולים המומלצת לרכב, ולדאוג שהוא יטופל רק במוסכים מורשים מטעם היבואן. הצוות העובד במוסכים המורשים הוא הצוות הכי מקצועי ומוסמך לעבודה, מה שיבטיח טיפול מסור ומהימן לרכב שלכם. בנוסף לכך, לכל הטיפולים יהיה תיעוד בספר הרכב.

ניקח את האוטו וניסע. צילום: שאטרסטוק
ניקח את האוטו וניסע. צילום: שאטרסטוק

לא לחכות לרגע האחרון

זה נכון שלאחר שנורת האזהרה ברכב מצביעה על כך שהדלק עומד להיגמר, ניתן לנסוע עוד כמה עשרות קילומטרים, אך רצוי לא להגיע למצב הזה. הקפידו לא לנסוע על טיפות הדלק האחרונות, שכן הדבר עלול לפגוע במשאבת הדלק וביעילות שלה.

בדיקה שוטפת

אל תסמכו רק על המוסכים, חשוב לבצע בדיקות גם באופן עצמאי.  את מפלס שמן המנוע, מילוי המים ולחץ האוויר בצמיגים, רצוי לבדוק פעם בשבוע, ובמיוחד לפני שאתם מתכוונים לצאת לנסיעה ארוכה שתפעיל עומס על המנוע. בנוסף, מומלץ להפעיל את המזגן גם בחורף כדי לשמור עליו ועל תקינותו.

להסתכל על הקנקן

אם ברצונכם לשמר את המראה החדש של הרכב, עליכם להתמקד בחיצוניות שלו, שטיפתו לעיתים קרובות למדי וניקיונו. שטיפת הרכב הכרחית בכל ימות השנה ובמיוחד בקיץ, על מנת לנקות את הלשלשת שמשאירות הציפורים ואת האבק המצטבר על האוטו. גם הניקיון הפנימי של הרכב חשוב כדי לשמר את המראה החדש. רצוי לא להשאיר ברכב שאריות מזון ושתייה, כי הריח הרע עלול להישאר בו זמן רב. אם המושבים הוכתמו, רצוי לנקות באופן מיידי כדי לא לקבע לכלוך וכדי לאפשר ניקוי מיטבי.