מקודם

קידום אתרים: עשי זאת בעצמך

קידום אתרים - עשי זאת בעצמך
קידום אתרים - עשי זאת בעצמך
88 שיתופים | 132 צפיות

אם יש לך אתר ברשת, את בוודאי יודעת כמה קשה להביא אליו גולשים בעידן שבו כל אחד יכול לפתוח אתר מתחרה. מה אפשר לעשות כדי להגדיל את מספר הגולשים שמגיעים אל האתר שלך? התשובה היא קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש, או קידום אתרים בקיצור.

הרעיון פשוט: המסלול של רוב הלקוחות הפוטנציאליים שלך מתחיל בחיפוש בגוגל, וככל שהאתר שלך יופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש כך יגדל הסיכוי שהם יגיעו דווקא לאתר שלך. קידום אתרים יכול לסייע לך בכך – ועל אף שקל מאוד למצוא מומחה קידום אתרים שיעשה זאת עבורך, יש גם לא מעט פעולות שאת יכולה לעשות בעצמך.

מה זה בעצם קידום אתרים?

כולנו מכירות את גוגל, מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. גוגל עובד על פי אלגוריתם שסורק את הרשת כל הזמן ומחפש תשובות רלוונטיות למחרוזות חיפוש של משתמשים בכל העולם. גם גוגל הוא סוג של עסק ששואף לספק את לקוחותיו, כלומר מעוניין לספק לכל חיפוש את התשובות המתאימות ביותר לכוונת המשתמש, ומה שאת צריכה לעשות הוא לגרום לאלגוריתם של גוגל לראות באתר שלך את המענה האידיאלי לחיפושים רלוונטיים לתחום העיסוק שלך.

העניין הוא שאותו אלגוריתם הוא סוד כמוס שידוע רק למעטים בחברת גוגל, ומה שנותר לכל העוסקים בבניית או בקידום אתרים הוא לנחש ניחושים מושכלים, לנסות ולטעות וללמוד מביצועים מוצלחים יותר או פחות; כאילו שזה לא מספיק, הרי שגוגל גם משנה את האלגוריתם מדי פעם בניסיון לשפר אותו ולהתאים אותו לשינויים בעולם, בטכנולוגיה ובהתנהגות המשתמשים.

עקרונות חשובים שאת יכולה ליישם בעצמך

החדשות הטובות הן שיש מספר עקרונות של קידום אורגני שניתן ליישם באופן כללי בצורה טובה גם בלי רקע מיוחד בתכנות, במחשבים או בקידום אתרים. כל מה שעלייך לעשות הוא ליישם את העקרונות הללו באתר שלך, וכבר סיכוייו להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש ישתפרו. הנה החשובים שבהם:

1. צרי תוכן איכותי שיעניק ערך אמיתי לגולשים שלך

למשתמשי גוגל יש צורך כלשהו: הם רוצים לחפש מידע, לבצע רכישה או לצרוך תוכן שיבדר אותם. תהיה כוונתם אשר תהיה, המשימה שלך היא להראות לגוגל שיש בכוחו של האתר שלך כדי לענות על אותו צורך של המשתמשים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא ליצור תוכן איכותי ככל האפשר, לשלב בו מילות מפתח (שהגולשים עשויים להקליד בשורת החיפוש של גוגל) ולתת ערך אמיתי בכל פוסט בבלוג ובכל מאמר מקצועי.

2. השקיעי מאמץ בבניית קישורים טובים

בניית קישורים פנימיים היא יצירת קישורים בין עמודים בתוך האתר, וקישורים חיצוניים מתייחסים לקישורים שיוצאים מן האתר שלך אל אתרים אחרים או נכנסים מאתרים אחרים אל האתר שלך. ככל שהקישורים הללו, מכל הסוגים, יהיו רלוונטיים יותר ובין אתרים איכותיים וסמכותיים יותר, כן האלגוריתם של גוגל יראה באתר שלך ערך רב יותר.

3. עצבי את האתר בצורה שתהיה נוחה ונעימה לשימוש

חשבי על עצמך כשאת נכנסת לאתר אינטרנט של עסק: את מצפה לאתר שקל לנווט בו, לאתר את מה שאת צריכה, לבצע פעולות שונות וכן הלאה. בדיוק כזה אמור להיות האתר שלך: נאה מבחינה ויזואלית, נוח לניווט (בהקשר זה אפשר להזכיר שלאחרונה חלה חובת הנגשת אתרים עבור משתמשים עם מוגבלויות שונות על מנת להתאים את חוויית הגלישה גם עבורם). ככל שהאתר יהיה נוח יותר לשימוש כך האלגוריתם של גוגל יעריך זאת וישפר את דירוגו בתוצאות החיפוש.

4. שימי לב גם למה שקורה מאחורי הקלעים של האתר

הכוונה היא לקוד הטכני שאינו נראה כלפי חוץ לגולשים עצמם, אבל עשוי להשפיע על חוויית המשתמש שלהם. יתכן שתרצי להיעזר לשם כך באנשי המקצוע שבנו עבורך את האתר או מתמצאים יותר בנושאים הטכניים, אבל הרעיון הוא לנקות ככל האפשר את הקוד על מנת להאיץ את מהירות הטעינה, למשל, או לערוך שורה של אלמנטים טכניים כמו תיאורי מטא או תגי כותרת.

סיכום

קידום אתרים הוא תחום סבוך ודינאמי, אולם אם תקפידי על יצירת חוויית משתמש חיובית ומתן ערך אמיתי לגולשים, סביר להניח שדירוג האתר שלך בגוגל ישתפר מעצמו. לטווח ארוך או לאופטימיזציה משמעותית יותר סביר להניח שיהיה צורך בסיוע של אנשי מקצוע, אולם ברמה הבסיסית אין מניעה שתעשי זאת בעצמך. בהצלחה!

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים – מייסד חברת דיגיטאץ' ומנהל בלוג מוביל בשם seolinks קידום אתרים בגוגל.