בית פרטי במושב בשרון, שימוש באלמנטים של עץ ואדמה. צילום: אלעד גונן
בית פרטי במושב בשרון, שימוש באלמנטים של עץ ואדמה. צילום: אלעד גונן

שיטת העיצוב הסינרגי הפכה לאחת מהמסקרנות והמשפיעות בשנים האחרונות, כשהיא משלבת בין עקרונות עיצוב מודרניים לבין עולמות הפסיכולוגיה, תת מודע ומטאפיסיקה סינית. התוצאה: עיצוב שלא רק נעים בעין – אלא גם בנפש

88 שיתופים | 132 צפיות

מרגישות תקועות בחיים? משהו ברומנטיקה כבה? העבודה מדכדכת? לא מצליחה לעמוד במטרות שלך? או פשוט מרגישה שהבית לא תומך בך? יכול להיות שהכל פשוט עניין של סדר מחדש. או אם לדייק: עיצוב סינרגי.

מדובר בשיטת עיצוב חדשה המשלבת כלים מפילוסופיות מהמזרח הרחוק, היהדות ושיטות טיפול בתת מודע. שיטת העיצוב פותחה על ידי האדריכלית והמעצבת יעלה איבגי, שאחראית אשר תחת ידיה עוצבו עד היום בתי יוקרה רבים בכל רחבי הארץ, והיא מהווה בשורה ייחודית בעולם האדריכלות והעיצוב. "עיצוב סינרגי זו גישה עיצובית המגיעה מדרך חיים", אומרת איבגי, "אני חיה את דרך החיים הזו כבר 12 שנים, מאז שחוויתי תפנית בחיים והתעצמתי ממשבר אישי שחשף אותי לעולמות ההוליסטיים והטיפוליים". בהמשך התמחתה איבגי מטאפיסיקה סינית וטיפול בתת מודע שהשתלבו עם העבודה האדריכלית שהיום היא מלמדת במסגרת מכללת PURE שהקימה.

בית פרטי ביהוד המותאם לדיירי הבית באופן סינרגי. צילום: אלעד גונן
בית פרטי ביהוד המותאם לדיירי הבית באופן סינרגי. צילום: אלעד גונן

"המהות הכי חשובה של השיטה היא הטמעת העולמות ההוליסטיים בתוך עולם העיצוב והאדריכלות, כך שניתן לתכנן באמצעותה בתים מאפס על מנת למקסם את האנרגיות הטובות בבית החדש לרווחת הדיירים", היא מוסיפה. לדבריה, העיצוב הסינרגי כולל בתוכו את תחום המטאפיסיקה הסינית, אסטרולוגיה סינית, נומרולוגיה, פאנגשואי וכן בפסיכולוגיה של התת מודע – NLP ותטא הילינג. "העיצוב הסינרגי משלב בתוכו את המחזוריות של חמשת היסודות בטבע – אש, מים, אדמה, מתכת ועץ, עם אנרגיות היאנג והיין (האנרגיה זכרית והאנרגיה נקבית)", היא מציינת.

מי שמצא אצל יעלה שפה משותפת, הוא מעצב הפנים הוותיק יובל ניר פישביין, שלמד את הגישה אצל יעלה בקורס המיועד לאדריכלים ומעצבים. פישביין מיישם ומפיץ את השיטה בקרב לקוחותיו ברחבי הארץ. "כל פרוייקט מתחיל בתאריך ובשעת הלידה של הלקוח, ובהכנת המפות האנרגטיות", הוא מסביר, "בהתאם למפה האנרגטית של הבית והמפה האסטרולוגית של הלקוח, אני יודע את מצב האנרגיות בבית, האם הבית תקוע או לא, ומהם האזורים המבורכים והמאתגרים בו".

מטבח בעיצוב סינרגי. צילום: אלעד גונן
מטבח בעיצוב סינרגי. צילום: אלעד גונן

איזון הבית מתבסס על אחד מחמשת האלמנטים: מים, אש, מתכת, עץ, אדמה. כך שאדם המאוזן על ידי יסוד האש לדוגמה, יזכה לעיצוב מתוך קשת הגוונים של צבעי האדום והסגול, צורת משולש וחומרים כמו גומי, פלסטיק, פרספקס ונרות. "אין סיפוק גדול יותר עבורי מאשר מלשמוע מלקוחות עד כמה שינוי התדר שהתרחש דרך העיצוב הסינרגי הכניס שפע ורוגע לחייהם", מסכם פישביין.