מקודם

קארמה איז א ביץ' וצריך להיזהר ממנה

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

בין כותלי משרד לענייני משפחה וגירושין מסופרים סיפורים בלתי נתפסים. בספר חדש עו"ד רות דיין־וולפנר מפרקת לגורמים את חיי הנישואין, את השברים ואת הדרך לחיים שאחרי.

88 שיתופים | 132 צפיות

בין כותלי המשרד של עורכת הדין לענייני משפחה וגירושין, רות דיין־וולפנר, מסופרים סיפורים בלתי נתפסים. בספר חדש היא מפרקת לגורמים את חיי הנישואין, את שברים ואת הדרך לחיים שאחרי.

"את מה שאני שומעת ועוברת בשבוע אחד אנשים לא שומעים במשך חיים שלמים", אומרת עורכת הדין לענייני משפחה וגירושין רות דיין־וולפנר, שעומדת בראש משרד עו"ד רות דיין אשר נוסד ב־1998 ומדורג זה יותר מעשור בצמרת משרדי עורכי הדין בתחום דיני משפחה.

כדי לחלוק את מה שהיא עוברת, החלה עו"ד דיין־וולפנר לכתוב בלוג ולהעלות לפייסבוק שלושה סיפורים מדי שבוע המספרים על חוויותיה כעורכת דין לענייני משפחה, הכל כמובן מבלי לחשוף דבר שיכול לקשר לזהות לקוחותיה. אט אט צבר הבלוג אלפי קוראים אדוקים ותגובות נלהבות ובמשך כמעט שנתיים נצברו הסיפורים ונרקמו לתוך ספר שיוצא לאור בימים אלה בהוצאת סטימצקי: "קארמה איז אה ביץ׳ וסיפורים אחרים, מיומנה של עו״ד לגירושין".

עו"ד דיין־וולפנר מסבירה מדוע בחרה לקרוא לו כך: ״בהליכי גירושין יכולים להוציא החוצה מפלצות ולהחצין כמויות רוע אנושי, היעדר חמלה, פגיעות מכוונות, רגשי נקם שמופנים לאדם שעמו חלקו מיטה אחת במשך שנים וקשרו קשרי דם בהבאת ילדים משותפים לעולם. אלא שהתנהלות כזאת תמצא בדרך כלל את דרכה חזרה, במוקדם או במאוחר, שכן כלל ידוע הוא שקארמה, מה לעשות, איז א ביץ'. המוטו הזה שזור לאורך הספר כולו ומוקדש לו פרק מיוחד המדגים את צורותיו החולניות של הרוע האנושי".

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

איך את מסבירה את הרוע האנושי הזה שצץ בהליכי גירושין?

"בכל אחד מאיתנו טמונה מפלצת קטנה ששוכנת עמוק בפנים ולעתים מציצה החוצה, בעיקר ברגעי אובדן שליטה: במריבות, על הכביש, כשמישהו מרגיז אותנו ואנו משתלחים בו. כשאנחנו בשליטה, בין אנשים או בעבודה, המפלצת הפנימית מתכנסת עמוק פנימה, אך אחת הבעיות הקשות של מוסד הנישואין היא בכך שהוא מעניק הרגשה בטוחה כל כך, שלפעמים המפלצת מרשה לעצמה לצאת החוצה, מתרגלים לחיות לצדה עד שהקרקע נשמטת.

"הספר יכול לסייע להבין אילו מפלצות מכרסמות את הנישואין – מה קורה כשהנישואין הופכים למובנים מאליהם? האם בגידה יכולה להציל את מוסד הנישואין? איך אפשר למנוע בגידה? האם אפשר לסלוח עליה? איך להציל את ילדיכם ולא להרוס להם את החיים? איך בונים אסטרטגיית גירושין מנצחת ולמה זה חשוב? איך תדעו מי באמת מנהל לכם את הגירושין? למה קארמה איז א ביץ' ואיפה היא עלולה לפגוש אתכם בדרך? איך אפשר למנוע מלחמות גירושין? האם יש מלחמות עם סוף טוב? מה עלול לקרות למי שחותם על הסכם גירושין בכל מחיר? אילו התמודדויות צפויות לכם בפרק ב'? אם קריאת הספר תעזור ולו לזוג אחד למצוא את דרכו, כתיבתו בהחלט הצדיקה את עצמה".

מה תוכלי לומר לקוראים מניסיונך כאישה שעברה גם היא הליך גירושין?

"הסיפור האישי שלי כלול בספר. נישאתי פעמיים והתגרשתי פעם אחת. תוך כדי כתיבת הספר, אביהם של ילדיי, הגרוש שלי ניב דיין ז״ל, הלך לעולמו בפתאומיות ובאופן טרגי. ישבנו עליו שבעה, כולנו יחד – הילדים שלנו, בת זוגו, אני ובעלי. היינו ביחסים טובים וקרובים מאוד גם לאחר הגירושין. אילו היינו הופכים את גירושינו לשדה קרב, לא הייתי יכולה להסתכל לילדים שלי בעיניים כשקרה האסון. עשיתי את הדבר הטוב ביותר שיכולתי לעשות עבורם – מצאתי את הדרך להישאר בקשר טוב עם אביהם".

לרכישת הספר  |  קוד הנחה לקוראות את : karma