13 מתחמים בישראל, והיד עוד נטויה. סלינה כנרת. צילום: עמיר בוכניק
13 מתחמים בישראל, והיד עוד נטויה. סלינה כנרת. צילום: עמיר בוכניק

קהילה, לייף סטייל, תרבות ו־wellness: רשת האירוח סלינה, שהוקמה ע"י צמד יזמים ישראליים, מתאימה למטיילים ולמטיילות של העידן הנוכחי - נוודים דיגיטליים, צעירים בליינים ומשפחות עם ילדים. אתן רק צריכות לבחור את הלוקיישן המתאים עבורכן

88 שיתופים | 132 צפיות

תעשיית התיירות של העידן שבו אנחנו חיים הולכת ומשתנה מדי יום. תקופת הקורונה והשנים שאחריה הביאה איתה את תופעת "הנוודים הדיגיטליים" – אנשים המעוניינים להתגורר, לחיות ולעבוד במקומות שונים בעולם ולהחליף את הנוף מדי תקופה, מבלי שיאלצו להתפשר או לוותר על תחושת הביתיות.

רשת האירוח והנופש "סלינה", רשת הלייפסטייל הוספיטליטי החביבה בקרב נוודים דיגיטליים בכל רחבי העולם, הוקמה בשנת 2014 בפנמה שבמרכז אמריקה על ידי צמד היזמים הישראלים רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי. תורת האירוח של הרשת, עליה התבססו היזמים בחזונם, היא תורה המושתתת על חווית אירוח הוליסטית, המספקת לאורחים חיי קהילה, תרבות, עבודה, Wellness, מוזיקה וטכנולוגיה. תוך שנים בודדות הפכה סלינה לרשת בינלאומית מפתיעה הכוללת למעלה מ-120 מתחמי אירוח ביותר מ-25 מדינות שונות ביבשות שונות.

יוגה בוקר בסלינה מכתש רמון. צילום: יח"צ סלינה
יוגה בוקר בסלינה מכתש רמון. צילום: יח"צ סלינה

סלינה היא רשת לייף סטייל ואירוח שפונה לצרכים הייחודיים של המטיילים החדשים, בני דור המילניום, המשלבים הנאה, עסקים וחיי קהילה. בכל אחד ממתחמי האירוח שלה שוהה מגוון רחב של אנשים – החל מאנשי עסקים בני 30 שמערבבים ביזנס עם פלז'ר, דרך צעירים בשנות ה-20 שמחפשים חיי חברה ומיטה להיזרק עליה בטיול אחרי הצבא, וכלה במשפחות המחפשות תוכן עשיר שיעסיק את הילדים לצד סדנאות, פעילויות וולנס והופעות חיות.

קפטליזם רוחני

דניאל רודוסבסקי (40) תל אביבי במקור, ורפי מוסרי (45) ירושלמי שהתחנך בקיבוץ גן שמואל, הכירו בימי הצבא דרך חברים משותפים. מוסרי שירת כקצין במטכ"ל, רודוסבסקי בשלדג. אחרי השחרור מהצבא, יצאו שניהם לטייל בעולם ודרכם הצטלבה במרכז אמריקה. יוצאי הסיירת הבינו שפנמה היא הדבר הבא, ובעזרת משקיעים ישראלים התחילו לקנות נדל"ן מקומי. היזמים הצעירים התחילו למכור בתים ולפתוח עסקים מקומיים. הם הצליחו מאוד, ובתחילת 2015 פתחו את מתחם סלינה הראשון בפנמה. המתחמים הבאים הוקמו בניקרגוואה, אקוודור, קוסטה ריקה, מקסיקו, ארגנטינה ובהמשך גם במיאמי, ניו יורק, אוסטרליה, בריטניה, גרמניה, מרוקו, תאילנד וישראל.

החזון של השניים מתכתב עם טון הצריכה של דור ה-Y – קפיטליזם רוחני. תחושה משוחררת באווירה מעוצבת, שמתאימה גם למטיילים ומטיילות מהדור החדש, שמחפשים קצת יותר מאווירת זולה בלובי וחדרי שינה במחיר נוח.

חדר בסלינה דזרט גארדן. צילום: יח"צ סלינה
חדר בסלינה דזרט גארדן. צילום: יח"צ סלינה
גלמפינג במכתש רמון. צילום: יח"צ סלינה
גלמפינג במכתש רמון. צילום: יח"צ סלינה

הרשת הגיעה לישראל מעט לפני פרוץ הקורונה ופתחה את המתחמים הראשונים שלה בנווה צדק בתל אביב ובקיבוץ בית אורן. היום, שלוש שנים לאחר מכן, מונה הרשת 13 מתחמים הפרוסים ממטולה בצפון ועד לצוקים בדרום (כנרת, ים המלח, בית אורן, גליל מערבי, הרי ירושלים, מטולה, פרוד, מצפה רמון, צוקים ותל אביב). בנוסף, הרשת שותפה פעילה בהפעלת מלון אלאיה פולג, המתמחה באירוח סדנאות וריטריטים ועתידה לפתוח סניפים נוספים בהמשך.

בתוך פעילות הרשת נכלל גם המותג המקומי "מנתור", פרי מוחם הקריאטיבי של מוש בן ארי, אורי גוטליב ויאיר אסולין. תחת המותג שישה מתחמים, המעוצבים באופן ייחודי, באווירת הודו והמזרח הרחוק שממוקמים בקיבוץ אלמוג בים המלח, בית אורן, קיבוץ לוחמי הגטאות, מעלה החמישה בהרי ירושלים, מטולה וקיבוץ פרוד. כל אחד מהם מעוצב באופן ייחודי תוך התחשבות בתנאי השטח ובאופי הנוף המקומי. המותג מתאים מאוד למשפחות צעירות שמחפשות חופשה באווירה רוחנית ונעימה.

המרחבים של מנתור פרוד. צילום: יח"צ סלינה
המרחבים של מנתור פרוד. צילום: יח"צ סלינה

בואו לטייל בארץ ישראל

הלוקיישנים של הרשת בישראל מוקפים בטבע ומסלולי טיולים שמטרתם לעודד את אורחי המלון לצאת, לטייל ולהכיר את ארצנו טוב יותר. כל מתחם של הרשת מציע שפע מסלולי טיולים סביבו המתאימים לכל המשפחה. בקיבוץ אלמוג למשל, חופי ים המלח הקרובים – ביאנקיני וקליה – הם חופים מוסדרים בתשלום ובמרחק 15 דקות נסיעה, מומלץ גם לעשות נסיעה ארוכה יותר לחופים של עין בוקק, שם רצועת החוף פתוחה ומרשימה יותר עם מדשאות מטופחות, הצללות מעוצבות, חול ים נעים, מיטות וכסאות ומתקני כושר. מנזר מרסבא העתיק נמצא במרחק נסיעה קצרה גם כן. בכלל, האזור עשיר במסלולי הליכה כמו סיור לנחל אוג שיוצא ממש מפתח הקיבוץ.

לאלה המתארחים בהרי ירושלים שווה לצאת לסיבוב מעיינות: האופציה הקרירה והמהנה הראשונה היא עין טייסים. סעו לקיבוץ צובה ועקבו אחרי ההוראות בוויז אל המעיין, נדרשת הליכה של כ-200 מטרים נוספים עד שתגיעו לעין טייסים, בריכה מלאכותית מוסדרת שמתמלאת מהנקבה הסמוכה וכיף לטבול בה בימי הקיץ החמים. ניתן לשלב את הביקור עם טיול בהר הטייסים, שעל פסגתו נמצא אתר הנצחה.

תוכן לכל המשפחה. צילום: יח"צ סלינה
תוכן לכל המשפחה. צילום: יח"צ סלינה
הבריכה בסלינה דזרט גארדן. צילום: יח"צ סלינה
הבריכה בסלינה דזרט גארדן. צילום: יח"צ סלינה

לצד טיולים באזור, הרשת יוצקת תוכן משמעותי בכדי לספק חווית אירוח מעבר ללינה. היא מקיימת ומארחת בשטחה אירועים מיוחדים כגון פסטיבלים, ריטריטים ומפגשי מוזיקה של אמנים גדולים וקטנים. המטרה היא לתת במה גם לאמנים מקומיים בתחילת הדרך (דבר שקורה גם בציורי הקיר והאמנות הפזורים בסניפים).

בקיץ האחרון אירחה סלינה כנרת את אחד מאירועי הרגאיי המשמעותיים והגדולים שהיו בישראל, פסטיבל Children Of  Israel Unite, במסגרתו הופיע ענק הרגאיי הג'מייקני אנדרו טוש, בנו של חלוץ התנועה הרסאפריים, פיטר טוש. הגעתו של הבן שנראה ושר בדיוק כמו אביו היא בגדר פריצת דרך משמעותית, מפני שאביו בחר שלא להגיע לישראל. מעבר לכך, כמעט בכל חודש מתקיים באחד ממתחמי הרשת פסטיבל וולנס ומוזיקה, המארח את מיטב האמנים והדי.ג'ייז בישראל, אליהם מגיעים בליינים מכל קצוות הארץ.

מסיבה בסלינה ביץ' תל אביב. צילום: יח"צ סלינה
מסיבה בסלינה ביץ' תל אביב. צילום: יח"צ סלינה
יוגה סאפ בכנרת. צילום: יח"צ סלינה
יוגה סאפ בכנרת. צילום: יח"צ סלינה

תאכלו משהו?

בלוקיישנים של הרשת ממוקמות מסעדות ייחודיות, כמו לדוגמה מסעדת "אל גליל" שממוקמת במתחם סלינה בקיבוץ פרוד, ומציעה מאכלים טבעוניים מזרח תיכוניים מעשי ידיה של השפית אליאן והסו שף עוסאם. המסעדה פעלה במשך שנים בתוך היישוב אמירים הסמוך למלון, ובהמשך הועתקה אל תוך מתחם המלון.

הכניסה לסלינה פרישמן תל אביב מתבצעת דרך בית הקפה Howm, שבו מוגשות ארוחות בוקר מפנקות וארוחות ערב בסגנון פיוז'ן מקומי. בקפה תמצאו תמיד אורחים ומבקרים עם לפטופ פתוח, מנשנשים משהו תוך כדי שיחת וידאו או מיילים.

ארוחת בוקר ב-HOWM פרישמן. צילום: יח"צ סלינה
ארוחת בוקר ב-HOWM פרישמן. צילום: יח"צ סלינה

דוגמה נוספת היא מסעדת Ole' של השף אורן אסידו, שהוקמה בלוקיישן של הרשת בנווה צדק. המקום, שמתהדר במבנה טמפלרי בשכונה, מגיש אוכל באוריינטציה ישראלית, ספרדית ומרוקאית. בניגוד למסעדות שבהן עבד אסידו בעבר, במקרה הזה הוא גם הבעלים, כך שמדובר בהזדמנות בוגרת יותר עבורו להראות את הרפרטואר העשיר והייחודי שאותו פיתח. התפריט במסעדה כולל מנות כמו סלט בישבש עם סלרי, זוקיני וסחוג ירוק; סרדינים כבושים עם מקדמיה, סלט תפוזים וזיתי קלמטה וקלמרי בסגנון מרוקאי עם חלה וכוסברה.

שף אורן אסידו במסעדת 'Ole. צילום: נועם פריסמן, סטיילינג: עינב רייכנר
שף אורן אסידו במסעדת 'Ole. צילום: נועם פריסמן, סטיילינג: עינב רייכנר

אתן רק צריכות להחליט מהו הסגנון המועדף עבורכן לחופשה הבאה – האם תלכו על צ'יל ויוגה בכנרת, על מסיבות ומוזיקה בתל אביב או על טיולים בטבע באזור ים המלח? ואז לרוץ להזמין מקום.