מקודם

נשות הקריירה המשפיעות של השנה

נשות הקריירה של השנה. צילום: חופית מלאכי, עמיר צוק
נשות הקריירה של השנה. צילום: חופית מלאכי, עמיר צוק

הכירו את הנשים מכל התחומים הכי חמים. הן כאן כדי להישאר

88 שיתופים | 132 צפיות

עו"ד טל יגור, בעלת משרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות רפואיות, מייצגת נפגעי גוף בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון, תאונות דרכים ונזיקין. בת 35, נשואה.

מה הוביל אותך לעסוק בתחום זה?

"הגעתי לתחום ממש במקרה ופשוט נשאבתי. גיליתי שיש לי בידיים כוח ויכולת לעזור, ובמקרים מסוימים אף לשנות חיים של אנשים מקצה לקצה. ההתעסקות בתחום זה מאפשרת לי לבטא את עצמי, את הרגישות והאנושיות לצד הלוחמנות והעוצמה הנשית שבי. אני רואה בכך שליחות. בארצנו עולם הזכויות הרפואיות הוא ככתב סתרים, ועל מנת למצות את מלוא הזכויות מומלץ להיות מיוצג על ידי עו"ד הבקיא בתחום. יש לי עשרות מקרים בהם הלקוחות פנו לבדם ותביעתם נדחתה, ולאחר ייצוג על ידי, הם קיבלו את מלוא הזכויות המגיעות להם. אני גאה לקום בבוקר באהבה רבה, עם תשוקה לתחום ובידיעה שלעבודתי יש יכולת לשפר חיים של רבים. אין דבר מרומם נפש מזה".

מהן החוזקות הבולטות של המשרד?

"מקצועיות, יושר והגינות. בעזרת הידע הרב והניסיון שצברתי במרוצת השנים, אני מסננת את התיקים מההתחלה ומייצגת רק לקוחות שאני מאמינה בלב שלם שאוכל להביא עבורם תוצאות. לעולם לא אציג ללקוח מצג שווא, אלא רק את המצב המשפטי.

בתחום שלי הלקוח נוטה לראות בי את המושיע שלו, ועל כן יושר והגינות הינם נר לרגליי, מראשית דרכי ועד יומי האחרון!".

ספרי לנו על מקרה שזכור לך במיוחד?

"אני יכולה למנות רבים, כי מבחינתי כל תיק ותיק הוא בגדר סיפור הצלחה. בתחומי, כל תיק יש בו בכדי לשנות חיים. זכור לי מקרה בו נדחתה תביעה של לקוחה החולה במחלת טרשת נפוצה מאחר והמחלה התפרצה בחו"ל. על פי החוק זה נכון, אבל ביטוח לאומי התעלם מהחריגים לחוק. עברנו דרך ארוכה מאוד, הלקוחה שקלה להרים ידיים אך לא נתתי לה כי האמנתי בצדקת דרכנו, ולבסוף הצלחנו להוכיח שהיא עומדת בתנאי החריג לחוק ונקבעה לה קצבת נכות לכל החיים. זהו רק מקרה אחד מיני רבים".

מהי הצלחה עבורך?

"לשאוף למצוינות ולמקצועיות, האחד ניזון מהאחר. לא להרים ידיים לעולם. להיות חייכנית ולבבית ולדבר עם הלקוחות בגובה העיניים. להוקיר כל לקוח ולעולם לא לשכוח – שאני כלום בלעדיהם!".

טיפ לאשה שרוצה להצליח בגדול

"אין גבול ליכולת הנשית, יש לנו כוח חזק בידיים וצריך לדעת להשתמש בו – לא רק לחלום, אלא גם להגשים. האמיני בעצמך, גם השמיים הם לא הגבול, תשאפי גבוה – ותגיעי גבוה!".

"יש לי עשרות מקרים בהם הלקוחות פנו לבדם ותביעתם נדחתה, ולאחר ייצוג על ידי, הם קיבלו את מלוא הזכויות המגיעות להם. אני גאה לקום בבוקר באהבה רבה, עם תשוקה לתחום ובידיעה שלעבודתי יש יכולת לשפר חיים של רבים"

לפרטים: 050-8958385 |072-2220028| פייסבוק: טל יגור משרד עורכי דין| www.talyclaw.com

טל יגור. צילום: עמיר צוק 
טל יגור. צילום: עמיר צוק 

לוקיישן: מטרופוליטן ת״א  | איפור: נורית חן ל׳סולו׳

מאיה שמחי עטר, שחקנית

"משגרת ״צבע אדום״- לשטיח האדום".

מה הוביל אותך לפתוח בקריירת משחק?

"מגיל צעיר "הנחתי" את הלב שלי על השולחן. ילדה שניה ואמוציונאלית שרוצה נוכחות של ראשונה. במבט לאחור כשאני צופה היום בקלטות וידאו ורואה את עצמי כילדה, עם שיער מבולגן, בין התקפי אסטמה, ממציאה דמויות הזויות ומתרגזת שאימא מסובבת את המצלמה, אני מבינה שהבחירה להיות שחקנית, היתה טבעית וחזקה ממני. רציתי ללמוד אנשים וסיפורים, ולבטא את עצמי דרך זה החוצה. ברגע שאני נכנסת לדמות, אני מרגישה את המהות המשותפת האמיתית שלנו בעולם הזה; כולנו חלק מדבר גדול יותר, ובסוף כולם רוצים להרגיש אהבה. יצא רוחני, אבל נכון".

איך החיים בעוטף עזה משפיעים על עבודתך כשחקנית?

"התמימות שלי התנפצה לפני 19 שנה שהטיל הראשון נפל מולי ומאז המוות קיים בדיאלוג יומיומי אצלי. אולי בגלל זה הרבה פעמים במודע או לא, התפקידים שהגיעו אליי התעסקו בשאלות של חיים ומוות, זה תמיד יהיה שם. לגדול בקיבוץ היה גן עדן עלי אדמות וכשמגיע מדי פעם שקט משכר, אני כמהה לו כמו אל מים. אני חושבת שהטוטאליות של העוטף משפיעה על הדרך שבה אני מתייחסת לתחום שלי; אין הנחות. בדיוק כמו ״כניסה״ לכל דמות. אפשר להגיד שהחיים פה מאלצים אותי להיות אמיצה יותר מהרגיל ולסמוך על עצמי בכל התמודדות שתבוא".

מהיכן את שואבת השראה?

"אני מאוד מחוברת לשורשים הלטיניים  והתימנים שלי, בשנה האחרונה החלטתי להגשים חלום וטסתי לחפש השראה במדריד. היה מטורף, גרתי שם, למדתי ספרדית וחיפשתי סוכנות. לשמחתי היום אני במגעים עם סוכנות שחקנים גדולה בספרד, זה מרגש אותי איך הדברים התגלגלו. בכלל, ההשראה יכולה להגיע בהפתעה מכל מקום, מרגעי קסם עם בעלי או סתם במהלך ריצה בקיבוץ״.

הישג שאת גאה בו במיוחד?

"אהבת חיי זה הקולנוע וזכיתי להשתתף בסרטים שהסתובבו בהמון פסטיבלים מסביב לעולם. אחד מהם שאני גאה בו במיוחד ונקרא ״כוס קפה" (במאית נורית צורף) נבחר להשתתף בפסטיבל ׳קאן׳ וזכה במקום הראשון בפסטיבל 'WIFF' במיאמי.

התעשייה בארץ מלאה ביוצרים/ות מוכשרים שחשוב להם לעשות קולנוע אנושי עם דרמות מורכבות. אני מקבלת המון תעוזה מהיצירה פה, ולפני שנה התחלתי לכתוב את הפיצ'ר הראשון שלי על סיפור שמתרחש בקיבוץ בעוטף עזה".

מה התוכנית להמשך?

"סבתי סוזן ז"ל, נפטרה השנה והיא הייתה האור שלי, באמת האישה הכי חזקה שהכרתי והמאמינה מספר אחת שלי. בעקבות האובדן החלטתי להעיז ולטוס ל-LA התחרות גדולה ואצטרך להמשיך לעבוד קשה אבל אני דואגת להקיף את עצמי באנשים טובים".

מהי הצלחה לדעתך?

"לא לוותר על עצמי ולהגשים חלומות שמרעידים לי את הקרביים, כי הפחד תמיד קיים, השאלה היא כמה מקום אני נותנת לו. כל עוד אני בעשייה ומרחיקה ציניות, השפע מגיע, זה חוק טבע".

מאיה שמחי. צילום: חופית מלאכי
מאיה שמחי. צילום: חופית מלאכי

״כל מה שעברתי בחיי חישל אותי מאוד. בתחום שלי אין פשרות ולכן תמיד יש הקרבות, אך זה לגמרי שווה את זה״

הלן דורון, מייסדת ומנכ"לית קבוצת הלן דורון

איך החלה דרכך המקצועית? איך הגעת לעסוק בתחום זה?

"התחלתי את דרכי כאשת חינוך עם תואר שני בבלשנות ולפני למעלה מ-30 שנה ביישוב הררית שבגליל, בתי החלה ללמוד נגינה בכינור לפי 'שיטת סוזוקי', שיטה ששמה דגש על המוזיקה במקום על התווים. כך קיבלתי את ההשראה ללמד את "המוזיקה של השפה".

ספרי לנו מהי  שיטת ההוראה המצליחה שפיתחת שמלווה מיליוני ילדים ברחבי העולם?

"אנגלית בשיטת הלן דורון מבוססת על הבנת השלבים שתינוק עובר ברכישת שפת אמו – דרך שמיעה חוזרת של צלילים, הבנה גוברת של משמעותם והשלבים הראשונים של התחלת הדיבור. השיטה מבוססת על ארבעה עקרונות מרכזיים: שמיעת השפה ברקע, חיזוקים חיוביים, למידה בקבוצות קטנות וכמובן המון כיף והנאה – למידה באמצעות שירים, תנועה, ריקודים הפעלות, משחקים ועוד המון דברים שילדים אוהבים. הילדים סופגים ולומדים שפה מבלי להבין שהם נמצאים בתהליך למידה כלל. תכניות הלימוד שלנו מותאמות במיוחד לכל גיל והתכנים בהן עוסקים במגוון נושאים ערכיים כגון חברות, קבלת השונה, שמירה על הסביבה ובעלי החיים ועוד.

איך מצליחים לבנות אימפריה בינלאומית ללימודי השפה האנגלית לילדים? 

"בהתחלה הקלטתי קלטות עם סיפורים וחרוזים שבאמצעותן לימדתי ילדים ביישוב בו התגוררתי. ההורים היו מאוד מרוצים מהתוצאות והתחילה שמועה על "המורה מהגליל שמלמדת אנגלית בדרך יוצאת דופן". התחלתי לקבל טלפונים מהורים מכל רחבי הארץ שמעוניינים שאבוא ללמד את ילדיהם והבנתי שאני חייבת להכשיר מורות כדי לעמוד בביקוש האדיר שנוצר. ב-1995 יצאנו מגבולות ישראל ומכרנו את הזיכיון הראשון שלנו לפתיחת מרכז לימוד באוסטריה ולאחר מכן גם בגרמניה, ולאט לאט הצטרפו עוד מדינות ועוד מרכזים וכיום הביקוש ללימודי אנגלית כל כך גבוה בכל העולם שהזכיינים של מחזירים את ההשקעה שלהם כבר בסוף השנה הראשונה, גם בישראל. חלק מהסוד הוא להיות קשובים לצרכי השטח והשינויים בהרגלי הלמידה של ילדים. השנה למשל השקנו תכנית לימוד חדשה-Alphaboat, שנותנת מענה לשיפור וחיזוק יכולות הקריאה והכתיבה של ילדים בגילאי 5-9".

מה הייחודיות במרכזי הלימוד בשיטת הלן דורון המבדל אותם ממרכזי לימוד אחרים? "הייחודיות שלנו באה לידי ביטוי בכך שמעבר ללימודי האנגלית אנו מקנים ערכים וכלים לחיים לילדים הלומדים אצלנו. אנו מציעים הרבה מעבר לאנגלית – פיתוח מיומנויות למידה, בנייה וחיזוק הבטחון העצמי וגם התפתחות פיזיולוגית בתכניות הלימוד לגיל הרך.

צוות המורות שלנו נבחר בקפידה ומעבר לידיעת השפה האנגלית המורים שלנו הם אנשים בעלי תשוקה לחינוך וגישה חיובית לילדים. יש לנו תלמידים שכל כך נהנו שהם חוזרים אלינו בתור מורים לאחר כמה שנים. אנו גם החברה היחידה בעולם שמציעה רדיו אינטרנטי, 24/7, לבני נוער – עולם תוכן שלם שמשלב בין תכנים פדגוגיים לתרגול האנגלית לצד הלהיטים והאמנים הכי חמים בעולם כיום".

איפה נראה אותך בעוד  5 שנים?

"ממשיכה לפתח תכניות חדשות לילדי העולם בתחומי האנגלית והמתמטיקה ולתרום לחינוך דור העתיד על מנת להפוך את העולם למקום טוב יותר עבור כולנו".

"הילדים סופגים ולומדים שפה מבלי להבין שהם נמצאים בתהליך למידה כלל. תכניות הלימוד שלנו מותאמות במיוחד לכל גיל והתכנים בהן עוסקים במגוון נושאים ערכיים כגון חברות, קבלת השונה, שמירה על הסביבה ובעלי החיים ועוד"

לפרטים נוספים ותיאום שיעור ניסיון ללא עלות: 04-9509642/3 |www.helendoron.co.il  |  פייסבוק הלן דורון ישראל |אינסטגרם  HelenDoronIsrael

צילום: הלן דורון
צילום: הלן דורון

"מתוך הניסיון רב השנים שלי בעבודה חינוכית, ולמידה אקדמאית רחבה, פיתחתי שיטה שנותנת להורים את הכלים כיצד לגדל את הילדים בשמחה ובהנאה. לשיטה הזו אני קוראת: ההזדמנות שבהורות".

אלה שלומקוביץ מעצבת יוקרה חינוכית, מלווה תהליכים אסטרטגיים בחינוך ומנחת הורים

מה הכוונה בעיצוב יוקרה חינוכית?

"יוקרה חינוכית היא החינוך של העולם החדש. אנחנו מבינים כיום שהילדים שלנו הם אחרים מאוד מהילדים שאנחנו היינו, אך מערכות החינוך לא השתנו כלל.

אנחנו מנסים להפעיל כלים של העולם הישן שהיה מבוסס על סמכות, על ילדים של עולם חדש. מבחינתי, השינוי הכי משמעותי בחינוך, נעוץ בבית, ברגע שנותנים להורים כלים שעוזרים להם עם הילדים, משנים את החברה כולה ויוצרים להורים ולילדים בתים שכיף לחיות בהם.

מתוך הניסיון רב השנים שלי בעבודה חינוכית, ולמידה אקדמאית רחבה, פיתחתי שיטה שנותנת להורים את הכלים כיצד לגדל את הילדים בשמחה ובהנאה. לשיטה הזו אני קוראת: ההזדמנות שבהורות".

למה "ההזדמנות שבהורות"?

"מפני שהורות היא משימת חיים ואנחנו רוצים לבנות עם הילדים יחסים של קרבה, כבוד ואהבה, ולהיות עבורם הכתובת בכל פעם שהם זקוקים לעזרה. שיטות החינוך שאנחנו גדלנו עליהן, מבוססות על כוח ולא על קרבה, ולכן יוצרות מרחק בינינו לבין הילדים. השיטה שפיתחתי והסדנא שאני מעבירה על בסיס השיטה, מלמדות הורים לרתום את הילדים לעשייה, ככה שהילדים עושים את מה שההורים רוצים, אך בשמחה".

אילו כלים נלמדים בסדנאות שלך?

"הסדנאות שלי מתרחשות בצפון, באווירה פסטורלית ומאפשרות להורים לקחת פסק זמן מחיי היום יום ולהטמיע הרגלים חדשים בהורות שלהם, מתוך למידה חוויתית. בדיוק כפי שבכל תחום בחיינו, אנו מתכננים ומתארגנים לקראת השנה החדשה, גם ההורות שלנו דורשת זאת. במקום להיות מתוסכלים ומלאי רגשות אשם בכל פעם שצועקים על הילדים, עדיף ללמוד כלים יעילים לניהול הבית וההורות.

מבחינתי אין דבר מספק יותר מאשר ההודעות שאני מקבלת לאחר הסדנה, מהורים שהיו בה, על השינויים המדהימים שהם רואים בבית, לאחר יישום הכלים שלמדו בסדנא".

מה ה"אני מאמין" שלך להצלחה בקריירה?

"אני חושבת שתשוקה למה שאת מביאה לעולם, היא הסוד להצלחה עסקית. אני חיה את מה שאני עושה בעסק מדי יום, מאז גיל 16, ולא מפסיקה להתמקצע, ללמוד, לחקור כלים חדשים, תיאוריות חדשות ומיומנויות חדשות, ומביאה אותן אל ציבור ההורים.

תשוקה זו סייעה לי להתגבר על מכשולים בקריירה ולצלוח אותם על הצד הטוב ביותר".

איך מאזנים בין משפחה לעסק מצליח?

"משפחתי היא הדבר החשוב לי ביותר בחיים. אני מאמינה שאני יוצרת עבור ילדיי, מודל בריא להגשמה עצמית לצד חיי משפחה פעילים.

אני מקפידה להיות נוכחת בחיי הילדים ולנהל איתם שיח משמעותי מדי יום.

למרות שהחברה משדרת לנו אחרת, להיות אימא טובה, לא אומר לוותר על הגשמה עצמית, וזה משהו שאנחנו עוסקים בו בסדנא בהרחבה. בכדי לקיים הורות משמעותית לצד קריירה משמעותית, צריך כלים".

"מתוך הניסיון רב השנים שלי בעבודה חינוכית, ולמידה אקדמאית רחבה, פיתחתי שיטה שנותנת להורים את הכלים כיצד לגדל את הילדים בשמחה ובהנאה. לשיטה הזו אני קוראת: ההזדמנות שבהורות".

אלה שלומקוביץ. צילום: לירון כהן אביב
אלה שלומקוביץ. צילום: לירון כהן אביב

בשורת "בו בזמן": אפשר להספיק יותר וברוגע

נבחרת "בו בזמן" – בית התוכן לניהול זמן, עם המייסדת טלי סגל ושלוש המנחות הראשיות: ויקי סנילביץ', נעמה בלזר-אייזנברג ופזית בן-שמואל, מציעות פתרון לטרפת שבה אנו חיים בעידן החדש.

מהיכן נבע הרעיון להקים את 'בו בזמן'?

טלי סגל: "בשירות שלי כסגן אלוף בצה"ל, חוויתי דילמות קריירה-משפחה רבות. תפקיד אינטנסיבי בצבא, ניהול עמותה לקידום אוטיסטים, אימהות לארבעה ילדים – הכול במקביל… חיפשתי נוסחה מנצחת שתסייע לי "לבחור נכון, להספיק הרבה יותר, וברוגע". חקרתי, למדתי, לימדתי, ובמשך עשור פיתחתי את המתודה שלנו שמוכיחה את עצמה. לאחר פרישתי מצה"ל הקמתי את 'בו בזמן', דרכו אנו עוזרים לאנשים באמצעות סדנאות, הרצאות, אימון אישי, הדרכות דיגיטליות, קהילה בפייסבוק ובלוג, להפוך את מה שהם יודעים שהם צריכים לעשות – למה שהם עושים תכל'ס".

מי קהל היעד שמגיע לסדנאות שלכן?

"אנחנו מדריכות בעיקר מנהלים בארגונים, אבל אנו פותחות גם סדנאות לקהל הרחב כי בסופו של דבר כולנו "מנהלים" בצורה כזו או אחרת: מנהלים חברות, אנשים, עסקים, תחום מקצועי, לקוחות, פרויקטים, מנהלים משפחה… הבעיה היא שאת עצמנו אנו נוטים לנהל פחות טוב.

ל'בו בזמן' מערכת משומנת לאיתור צרכים לכל אדם, ארגון, ומקצוע, ואנו תופרות חליפה במידות המדויקות בתוכן, במתכונת ובמנחה. למאות הארגונים שעבדנו איתם (כמו בזק, בנקים, אוניברסיטאות, משרדי ממשלה, צה"ל, פדקס, המכון להכשרת שופטים ועוד), מצטרפים מדי שבוע 5-6 ארגונים נוספים. מדובר על תנועה סוחפת ומרגשת של אנשים וגופים המחפשים שינוי בכאוס שאנו חיים בו בעידן הזה. לא צריך לאבד את הראשיש פתרון!".

מה הסוד שעומד מאחורי השיטה המצליחה?

"התמחות בניהול זמן – אנחנו אמנם מגיעות מרקע ניהולי רחב ומפיתוח מנהלים, אבל כיום אנחנו מתמקדות, חוקרות ומלמדות רק ניהול זמן. מדובר בצורך בוער ומתעדכן, שדורש למידה והתמחות על בסיס יומי כדי להרקיע לרמה גבוהה באמת.

והסוד השני: הצוות! בשל הביקוש העצום צרפתי אליי שלוש מנחות שנבחרו בקפידה מתוך עשרות פונים לתפקיד: פזית, ויקי ונעמה. מנחות בחסד עליון, נשים מרשימות שמרתקות את הקהל, שמנהלות ביד רמה כמה תחומי חיים, מתנדבות בקהילה, אימהות מסורות – שמעוררות השראה בהתנהלות, בהספק וברוגע שלהן. ארבעתנו חדורות שליחות להשפיע על איכות החיים של כמה שיותר אנשים, ובעיקר מנהלים בארגונים ועצמאים.

אנו מאמינות שפני הארגון – כפני המנהל, ואנחנו יודעות שאפשר לחולל שינוי משמעותי לטובה גם ברמת האדם וגם ברמת התרבות הארגונית. אנחנו עושות את זה יום יום!״.

מה מבדל אתכן מהמתחרים?

הפרקטיקה! אנשים מיצו את הסדנאות התיאורטיות בניהול זמן, ואנו מעניקות ללקוחותינו ידע וכלים פרקטיים כמו ניהול נכון של משימות, וואטסאפ ומיילים, טיפול בדחיינות ואיזון קריירה ומשפחה. אנחנו מביאות לארץ את הקול הבא של ניהול הזמן בארגונים: דרך תהליך למידה יום-יומי עם מאות ארגונים, פיצחנו את הצורך הבוער: זו לא 'עוד סדנה', אלא זו סדנה מעשית, שיוצאים ממנה עם כלי עבודה, מבוססת מחקר ומייצרת שינוי אמיתי. אנשים יוצאים מהסדנאות שלנו ופשוט מתחילים ליישם, וזה בפני עצמו מדהים!".

052-9276510 (טלי), 050-7166772 (ויקי)  |  talisegal@bobazman.com  | www.bobazman.com | "בו בזמן – הדרכות ניהול זמן מבית טלי סגל""להספיק הרבה יותר וברוגע – קהילת ניהול זמן"

מימין לשמאל: נעמה בלזר-אייזנברג, טלי סגל, פזית בן-שמואל, ויקי סנילביץ. צילום: בנימין לפיד
מימין לשמאל: נעמה בלזר-אייזנברג, טלי סגל, פזית בן-שמואל, ויקי סנילביץ. צילום: בנימין לפיד

 איפור: אירית גיל  | שיער: דני מור וקרן רימון

קרן איתן, בלוגרית הורות ומנהלת קהילות בתחום ההורות

ספרי לנו במה את עוסקת?

״כחלק מעבודתי כבלוגרית הורות, אני מנהלת את קהילת ההורים לתאומים ושלישיות בישראל יחד עם גלי לויטה ליבוביץ, הקמתי את קהילת האמהות ״אמא כמוך״ המונה 30,000 עוקבות באינסטגרם ובפייסבוק, ויצרתי את המיזם החדשני לאמהות ״שבט אמהות״.

מה הוביל אותך לפתח קריירה בתחום זה?

"העובדה שילדתי שלושה ילדים תוך שנתיים, מתוכם תאומות פגות שנולדו בחודש השישי, נתנה לי הרבה חומר לכתיבה על האמהות. 'אמא כמוך' החל כבלוג אישי והפך לתופעה ויראלית, בגלל ההזדהות הגדולה שהוא מעורר בקרב אמהות והתחושה החזקה שהוא נותן לאמהות שהן לא לבד, שהחוויות שהן חוות הן נחלתן של אמהות בעולם כולו. מתוך הבנה של הצרכים של קהילת האמהות שלי, ובמיוחד בתור אמא לשלושה קטנטנים בעצמי, יצרתי את ״שבט אמהות״, שהיא תוכנית ליווי לאמהות המתנהלת מהטלפון הנייד של כל אמא. השליחות שלי היא לתת לכל אמא בטחון באמהות שלה, שקט שתמיד יש לה דמות מקצועית להישען עליה, ופינוקים, מישהו שיחשוב עליה, ויפנק אותה במתנות שוות".

מאילו יתרונות נוספים נהנות אותן  אמהות בקהילה?

"היתרון הבולט טמון בכך שכל אמא ישראלית, מכל מקום בעולם, יכולה להצטרף לשבט. הכל מתנהל בקבוצות ווטסאפ ובקבוצת פייסבוק סודית וקטנה, העובדה שאני בעצמי נוכחת בכל השבטים ונותנת את הטאצ׳ האישי של ״אמא כמוך״. במקביל ישנה זמינות מלאה של צוות היועצות שלנו שנותנות מענה בשלל תחומים שקשורים בילד, כגון: הנקה, שינה, הדרכת הורים וכו׳ וכן נושאים שקשורים באמא, כגון: סטיילינג, ייעוץ זוגי, מדריכת כושר ועוד. אמהות תמיד צריכות שבט שיעטוף אותן, גם הרבה מעבר לחופשת הלידה, ובכל לא משנה אם זה ילד ראשון שלהן או ילד רביעי. העובדה ששווי המתנות שמקבלות האמהות גבוה יותר מעלות ההשתתפות בתוכנית, מקלה עליהן את ההחלטה להרשם ובעצם לדאוג סוף סוף לעצמן ולא רק לילד שלהן".

מה ההחלטה הכי טובה שלקחת במהלך הקריירה?

"שנה אחרי שהקמתי את ״אמא כמוך״ וצברתי קהילה גדולה, הגעתי לצומת בה אמרתי לעצמי: אוקי מה עכשיו?. ההכנסה שלי מהבלוג התבססה כולה על קמפיינים ושיתופי פעולה מסחריים שקיבלתי, היות ויש לי השפעה גדולה על העוקבות שלי, אז זה פשוט לא הגיוני שאני לא מנצלת את ההשפעה הזאת למשהו יותר משמעותי מלפרסם משחת שיניים. זה נחמד כלכלית, אני ממשיכה לעשות את זה עד היום, אבל ידעתי שאני יכולה לעשות משהו יותר חברתי, וכך נוצר השבט. אני גאה במיוחד בהחלטה שלי להפוך את אמא כמוך לקהילה מחוץ לרשת, למנף את ההצלחה של הבלוג לפרוייקט משמעותי שמשפיע על חיים של אמהות ישראליות בעולם. העובדה שהשבטים מתמלאים מעצמם, ויולדות משריינות לעצמן מראש מקום בשבט למועד הלידה, מוכיח לי שעשיתי נכון. השלב הבא בתכנון שלי הוא להקים  שבט גם להריוניות!".

במה אני גאה במיוחד?

"בעובדה שהקמתי את העסק שלי כשאני גרה בחו״ל (בשליחות משרד החוץ, כרגע גרים בבואנוס איירס). אני בעיקר גאה כשאני קוראת אמהות בשבט משתפות מתייעצות, ובסוף כותבות משפטים כמו – איזו הקלה, כמה טוב לדעת שאני לא לבד. זו בדיוק מהות השבט, וזה לא מפסיק לרגש אותי כל פעם מחדש".

מה הסוד לקריירה מוצלחת?

"לא לפחד להיכשל. ההבנה שטעויות וכישלונות לא הופכים אותי לפחות טובה, היא תודעה שקיבלתי מאז שאני אמא. כשקיבלנו את ההחלטה לצאת לשליחות בחו״ל, הבשילה בי ההבנה שניתנה לי הזדמנות חד פעמית להגשים את החלום שלי. זה היה עכשיו או לעולם לא, פשוט לא היה לי מה להפסיד, ועם האמונה הזאת יצאתי לדרך. כך גם פעלתי בהקמת השבט. שמתי את הפחדים בצד ועפתי על זה. מקסימום – נכשל".

"היתרון הבולט טמון בכך שכל אמא ישראלית, מכל מקום בעולם, יכולה להצטרף לשבט. הכל מתנהל בקבוצות ווטסאפ ובקבוצת פייסבוק סודית וקטנה, העובדה שאני בעצמי נוכחת בכל השבטים   ונותנת את הטאצ׳ האישי  של ״אמא כמוך״.

צילום: אורטל אקרמן | שמלה: ליליגרייס
צילום: אורטל אקרמן | שמלה: ליליגרייס

רויטל (טלי) אבידן, עורכת דין, מומחית בדיני משפחה, גירושין ירושות וצוואות

במה חברתך עוסקת ואילו שירותים  היא מעניקה?

״משרדי הוא משרד בוטיק, העוסק בתחום דיני המשפחה והירושה ומעניק קשת רחבה של שירותים משפטיים בתחום, החל ביעוץ המשפטי, בניית האסטרטגיה המשפטית הנכונה לכל לקוח באופן ספציפי, ניהול מו"מ להסכם, ועד לייצוג משפטי בכלל הערכאות המשפטיות. אני מובילה אנשים המצויים במשבר משפחתי לעבר השינוי המיוחל בחייהם, תוך מתן ייצוג הולם ועריכת דין מקצועית, יעילה ויסודית בכל שלב משלבי הסכסוך״.

כיום המודעות בקרב הציבור גדלה, בכל הנוגע ליכולת להימנע מהסכסוך המשפחתי. יותר ויותר אנשים נוטלים את המושכות לידיהם ולוקחים שליטה על החיים שלהם- והם, מבקשים מראש,  לצמצם את הנזקים שעלולים להיגרם בכל המרחב המשפחתי. כך, המודעות לחשיבות עריכתם של מסמכים כמו הסכם ממון, הסכם חיים משותפים, צוואה, יפוי כוח מתמשך, אמנה משפחתית ועוד, צוברת תאוצה רבה – ומשרדי נותן שירותי יעוץ, ליווי ועריכה של המסמכים הללו, אשר יש בהם כדי למנוע סכסוכים עתידיים״.

מה לדעתך היתרונות הבולטים של משרדך?

״היתרון הבולט של משרדי טמון ביכולת לתפור עבור כל לקוח חליפת יוקרה המתאימה בדיוק למידותיו, תוך שמירה על תקשורת רצופה עמו ובהגשת ליווי צמוד של הלקוח בהתמודדות עם המשבר ותוצאותיו. אני עושה שימוש מושכל בניסיון שצברתי בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומשלבת אותם אל תחום דיני המשפחה. כך מתקבלים פתרונות יצירתיים, המתאימים לכל לקוח באופן ספציפי״.

״עבורי, הלקוח הוא המרכז, והלקוחות שלי יודעים שאלחם עבורם ללא חת. שקיפות ויושרה הם ערכים עליונים אצלי ובשילוב חשיבה יצירתית – אני מקפידה להצעיד את הלקוחות שלי על קרקע בטוחה כשבכל שלב, הם מודעים לכל סיכוי וסיכון בתהליך, תוך חתירה מתמדת להשגת מטרות הלקוח. יחד עם זאת, וכשהתנאים מתאימים ומאפשרים זאת, אקדם הסכם פשרה אשר יהא בו להביא את הלקוח שלי לדרך חדשה, במהירות וביעילות- תוך מזעור נזקים לצדדים ולילדיהם״.

מה ההחלטה הכי טובה שעשית כאשת עסקים?

״ההחלטה הטובה שעשיתי היא להעתיק את פעילות המשרד לתל אביב. כשנוכחתי לראות כי הקהל שמגיע אלי, מגיע ממקומות שונים בארץ ומרוחקים, העברתי את המשרד למרכז ת"א, מה שקרב אותי למרכז העשייה ופתח בפני קשת רחבה של שיתופי פעולה עסקיים״.

מהי הצלחה לדעתך? / מה ה'אני מאמין' שלך להצלחה בקריירה?

״הצלחה כפי שאני תופסת אותה היא החדווה, הבלתי נגמרת, לטיפול בתיקי הלקוחות ובמציאת פתרונות למקרים סבוכים ומורכבים. כדי להצליח בכל תחום, יש להתמקצע באופן חסר פשרות, למידה מתמדת, נחישות והתמדה, הנאה מהדרך, בלי קיצורי דרך״.

האם להיות אשת קריירה בא לדעתך על חשבון משהו אחר?

״אני לא מרגישה שהקריירה שלי באה על חשבון משהו אחר. אל לימודי המשפטים ניגשתי כשבאמתחתי היה כבר תואר ראשון קודם (חינוך וספרות), ובבית היו לי שלושה ילדים קטנים. זכיתי לשיתוף פעולה מלא ממשפחתי בכלל ומבעלי, בפרט.

כעו"ד שכירה, בתחילת הדרך, נדרשתי לשעות עבודה רבות וארוכות, ומשפחתי המורחבת, עזרה לי כל אימת שצריך- כך שהויתור , אם היה כזה, היה על חשבון זמן פנוי. עם השנים, למדתי לשלב, ולמצוא ולהקדיש זמן גם לתחביבים שלי״.

 "אני עושה שימוש מושכל בניסיון שצברתי בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומשלבת אותם אל תחום דיני המשפחה. כך מתקבלים פתרונות יצירתיים, המתאימים לכל לקוח באופן ספציפי".

צילום: עמיר צוק
צילום: עמיר צוק

לוקיישן: מטרופוליטן ת״א  | איפור: נורית חן ל׳סולו׳
לינקולן 20 (בית רובינשטיין), תל אביב | 052-3597978 | www.tavidan-law.co.il

אביב קופלר, מעצבת פנים, בעלת חברת '72 גג' המתמחה בעיצוב ושיפוץ בזמן שיא

ספרי לנו על הקונספט הייחודי של חברתך?

"חברת '72 גג' מספקת חבילה של עיצוב ושיפוץ חללי מגורים בהתחייבות מראש לתהליך של עד 21 ימי עבודה!. זה אומר שאני מפיקה את כל הפרוייקט החל משלב התכנון והעיצוב ועד לרמת הביצוע בפועל. אנו מבצעים את כל העבודות: הריסה, בנייה, אינסטלציה, חשמל, נגרות, מטבחים, אלומיניום ולמעשה נותנים מענה לכל המכלול מא' עד ת', שמתבטא בשלב מסירת המפתחות ללקוח".

איך הגעת לעסוק בתחום?

"חגגתי לאחרונה יום הולדת 60. במבט לאחור ועד היום, אני יכולה לומר בלב שלם שעולם העיצוב והאסתטיקה (הירידה לפרטים הקטנים), מאז ומתמיד היה שזור בחיי. בשנות ה-20 שלי, בחרתי ללמוד פסיכולוגיה, במקביל ללימודים,  עיצבתי תכשיטים וסריגי כותנה שנשים אוהבות.

כל חיי אהבתי ליצור ולעצב, הייתי צוללת שעות בסטודיו שלי ביפו ומייצרת פריטים שיכניסו שמחה וייחודיות לבית: אקססוריז, אומנות, קופסאות תכשיטים, רסטורציה של רהיטים, צביעה אמנותית ותמונות קיר. לפני למעלה מעשור החלטתי לשפץ את הדירה שגרתי בה, אך חששתי מלוח זמנים ותקציב, שלרוב ידוע איך הוא מתחיל, אך לא ידוע איך יסתיים".

צילום: מושיק ברין וגלית דויטש
צילום: מושיק ברין וגלית דויטש

מתי גמלה בליבך ההחלטה לעסוק בתחום העיצוב ושיפוץ בתים?

"גם אני חוויתי אכזבות בתחום, במהלך השיפוץ הפרטי שלי הקבלן נעלם באמצע, השני משך ומשך את הפרויקט, ואז התעוררתי בוקר אחד עם החלטה שאני חייבת לתקן בעצמי את הנעשה. שאני רוצה לחוות את חווית העיצוב והשיפוץ בהנאה וביצירה, ואף לאפשר לאנשים לחוות את זה בעצמם ולתת להם את האפשרות לעבור את התהליך בראש שקט ובידיעה שהם בידיים אמינות ושיש על מי לסמוך. כיום, אני גאה להגיד שעשיתי את הבחירה הנכונה, עברו דרכי עשרות רבות של לקוחות, שהיתה לי הזכות לצבוע את חייהם בצבעים שמחים ולאפשר להם לגור בבתים מעוצבים, משופצים ופרקטיים".

מה היתרון הבולט של השירות שלך?

"הגישה שלי לשיפוץ כהפקת "אירוע" והיכולת שלי להפיק את זה בדיוק שיא, במקצועיות וביצירתיות בלתי נדלית. מרגע ההחלטה על שיפוץ ועד הישיבה בבית המשופץ: הכל עם כתובת אחת -אני. לשמחתי אני מצליחה לזמן אנשי מקצוע ולקוחות המחפשים בדיוק את הברק הזה בעיניים, הברק שמניע לעבודה מקורית, מהירה, ייחודית ומלאת תעוזה. הקונספט של '72 גג' הפך לכל כך פשוט בעיניי, שמה שנותר הוא רק לגרום ללקוחותיי להאמין בו=הפקת האירוע הכל כלול, עד 21 ימי עבודה״.

מהיכן מגיעה ההשראה?

"אני מטיילת הרבה בעולם, חובבת טבע וטיולי צלילה, מכל אלו אני שואבת השראה, וכן מטעמי האוכל האקזוטי ועולם התנועה אליו אני מחוברת במיוחד. כאחת שרוקדת, אני חווה כל חלל בבית בתנועה ובגובה הצליל שלו,  אני מצליחה להפיק "כוריאוגרפיה" לכל הבית כיצירה אחת מושלמת".

פרויקט החלומות שלך

"פרוייקט החלומות שלי הוא שיפוץ דירה לשימור. שמירת האותנטיות וההיסטוריה של הבית, החל מהמרפסות המפורזלות/עגולות, הריצוף האותנטי, ויצירת מטבח וכיור רחצה מפריטי ריהוט ישנים".

״לקוחותיי יעידו שאני "חיית שטח", האהבה שלי למקצוע ולאנשים בולטת במיוחד. לשמחתי אני מצליחה לזמן אנשי מקצוע ולקוחות שמחפשים בדיוק את הברק הזה בעיניים, הברק שמניע לעבודה מקורית, מהירה, ייחודית ומלאת תעוזה״

054-4600442 |  www.72gag.co.il  | פייסבוק אביב קופלר 72 גג  | אינסטגרם aviv_kofler

אביב קורפל. צילום: מושיק ברין
אביב קורפל. צילום: מושיק ברין

מיכל אופיר, עורכת דין ונוטריון

אילו שירותים ניתנים במשרדך?

"משרדי מתמחה בדיני משפחה וירושה, משפט פלילי ודיני מקרקעין. אנו מלווים לקוחות בניהול מערכות גירושין מורכבות וקשות על כל המשתמע מכך, לרבות סכסוכי רכוש, מזונות, משמורת, גידול ילדים וכן, בתיקי אימוץ מורכבים וכיו"ב. כמו כן, עריכה וניסוח של צוואות ומנגד התנגדות לצוואות שהושגו בתרמית, לחץ בלתי הוגן וכיו"ב. שירותים נוספים הינם: עריכת הסכם ממון – הכלים שרכשתי כמגשרת עוזרים לי ללוות את הצדדים בהליך כה מורכב בו פעמים רבות עלול צד אחד לקבל את התחושה כי ההסכם "נכפה" עליו, ע"י הצד השני. בתחום המקרקעין, הליווי בא לידי ביטוי בעסקאות מכר וקנייה של נכסי מקרקעין, טיפול בחוזי שכירות, פירוק שיתוף במקרקעין וכיו"ב".

מה הוביל אותך לבחור בקריירה משפטית עצמאית?

"בעברי הייתי קצינת משטרה וכיהנתי כתובעת משטרתית וקצינת תלונות ציבור (עוד לפני שהוקם מח"ש). במהלך השנים ניהלתי אין ספור הליכים פליליים, בעיקר תיקי פשע חמור מכל הסוגים. הרקע הזה הוביל אותי לתת מענה ללקוחותיי גם בתחום של המשפט הפלילי. יום אחד, ללא כל הכנה מוקדמת, ללא הכשרה של הקרקע כשאני מצוידת בארגז כלים וניסיון רב שרכשתי בתפקידי כקצינת משטרה, עזבתי הכול מאחורי ויצאתי לדרך עצמאית. מאז ועד היום אני מנהלת את משרדי בגאווה כשאת כל הכלים והניסיון בשאר התחומים בו עוסק משרדי, רכשתי תוך כדי עשייה, מהצלחה להצלחה, במשך שנים רבות. לימים, הצטרף לשורות משרדי גם בני. זה לא מהלך פשוט, אבל עם ניהול נכון זה מהלך ממנו שנינו גדלנו מקצועית ואישית".

מה מבדל אותך ממשרדים אחרים בתחום?

"משרדי קיים כ-30 שנים, בהן לא איבד את האנושיות. אני תמיד זוכרת שמאחורי כל תיק עומד בן אדם אותו אני מלווה באחת השעות החשובות או הקשות בחייו, לכן חשוב לי לבנות אסטרטגיה נכונה ואישית לכל תיק, בטרם הכניסה להליך. התחומים בהם עוסק משרדי הם תחומים של "בני אדם", והעיסוק בכך מהווה עבורי סוג של שליחות. יתרון בולט משמעותי טמון בכך שמשרדי מעניק שירותי נוטריון בחמש שפות שונות, שכן אני דוברת חמש שפות על בוריין".

הישג משמעותי שאת גאה בו במיוחד

"עם כל הצניעות, מאחורי שובל לא מבוטל של תקדימים ששינו את המערך המשפטי במדינה. ביניהם החלת חוק הירושה על בני זוג מאותו המין, זכאות אישה למזונותיה חרף העובדה שבני הזוג אינם מתגוררים תחת אותה קורת גג, החלת חוק הביטוח הלאומי על ידועים בציבור שאינם מתגוררים תחת קורת גג, ועוד הישגים רבים נוספים. הבאתי להכרה בתוקפן של צוואת שעל פניו נראו כאילו הושגו במרמה. הבאתי לזיכויים מהדהדים של נאשמים בעבירות קשות ביותר. וכמובן, שכל תיק ותיק בענייני גירושין שנוהל היטב, הוא הישג חשוב בו אני גאה".

מה סוד ההצלחה שלך?

"התמדה ונחישות. השקעה טוטאלית בעשייה ואכפתיות. משרד עו"ד מעולה, לא יכול להתנהל בלי טיפוח של צוות מיומן, מקצועי ואכפתי, תוך מתן סמכויות ואמון בעובדים".
״אני תמיד זוכרת שמאחורי כל תיק עומד בן אדם אותו אני מלווה באחת השעות החשובות או הקשות בחייו,לכן חשוב לי לבנות אסטרטגיה נכונה ואישית לכל תיק, בטרם הכניסה להליך״

מיכל אופיר. צילום: בנימין אדם
מיכל אופיר. צילום: בנימין אדם

לוקיישן: מטרופוליטן ת״א | איפור: נורית חן ל׳סולו׳

ביאליק 67 א', רמת-גן | 03-6723597 | מיכל אופיר עורכת דין ונוטריון Michal@notaryon.co.il

ליסה בויקו, מאסטרית להלחמת ריסים ולמינציית גבות

ספרי לנו במה הסטודיו שלך עוסק?

"הסטודיו שלי עוסק בשני תחומי יופי עיקריים בהם אנו מתמחים: הלחמת ריסים ולמינציית גבות, שזו למעשה שיטה חדשה המעניקה מראה מרושל, מסורק ויפה לגבות. זהו טרנד חדש המגיע מחו"ל ולכן בישראל זה עוד לא נפוץ".

מהן נקודות החוזקה של השירות שאת מעניקה?

"בראש ובראשונה זה היחס ללקוחות הסטודיו. כבר מרגע הכניסה לסטודיו שלנו ניתן להרגיש את האווירה הנעימה והרגועה, ממש הרגשה של בית. הלקוחות שלנו מקבלות שלל פינוקים הכוללים כורסא המותאמת במיוחד עבורן, לנוחות מקסימאלית במהלך הטיפול.

מה שמחליף בעצם את מיטת הטיפולים הקשה והלא נוחה שיש ברוב המקומות. כשלקוחות מגיעות אלינו לטיפול הרבה פעמים אנחנו שומעות שהן מגיעות לשעתיים עד שלוש שעות מנוחה. מה שנקרא באות ל״שנת היופי״ שלהן, וכשהן מתעוררות הנפש רגועה והמבט כובש. כמו כן יש יתרון נוסף בעסק והוא עלות הטיפולים, התמחור של הטיפולים שלנו מתאים לכל כיס".

מה ההישג שאת הכי גאה בו?

"מבחינתי ההישג הגדול ביותר שלי הוא פתיחת הסטודיו שלי ויציאה לעצמאות על אף כל החששות הכרוכים בכך. כמו כן אני גאה בכך שהכשרתי שתי עובדות חרוצות ומוכשרות. הישג נוסף שמבחינתי הוא לא פחות חשוב, הוא קבלת לקוחות ותיקות שחוזרות אלינו שוב ושוב למעלה מארבע שנים. גאה בכך שהצוות שלי ואני, מצליחים לשמור על רמה גבוהה ויחס אישי חם ונעים ללקוחותינו".

מי קהל הלקוחות שמגיע לסטודיו?

"הקהל שלנו מורכב בעיקר מנשים בטווח גילאי 16-60, שהמשותף להן זה האהבה לטיפול ויופי. נשים שחשוב להן המראה החיצוני וההרגשה הפנימית הטובה, שמגיעות מדי חודש להתפנק ולהרגיש טוב עם עצמן".

 איך את מאזנת בין קריירה למשפחה?

"בעיניי להיות אשת קריירה מצליחה זה לא רק לעבוד בעבודה שאני אוהבת, אלא להמשיך לתפקד ביום יום ולא להזניח את החיים הפרטיים. מה שמצריך בניית תוכנית מסודרת על מנת ״לאזן״ את העבודה והחיים הפרטיים".

 סוד ההצלחה שלך?

"לאהוב את מה שאת עושה ולעשות את מה שאת אוהבת. אני קמה בחיוך גדול מדי יום, איני מרגישה שאני מפספסת שום דבר בכך שאני משקיעה בעסק, מפני שבחרתי בתחום שאני אוהבת לעסוק בו".״מבחינתי ההישג הגדול ביותר שלי הוא פתיחת הסטודיו שלי ויציאה לעצמאות על אף כל החששות הכרוכים בכך. כמו כן אני גאה בכך שהכשרתי שתי עובדות חרוצות ומוכשרות ״

ליסה בויקו. צילום: הילה בר דוד
ליסה בויקו. צילום: הילה בר דוד

אינסטגרם:lis_ris_eyelashes