מקודם

נשות עסקים מבטיחות 2020

מוגש מטעם שוש רוטנברג

88 שיתופים | 132 צפיות

מיטל ברכה

כוכבת הילדים ״ספורטולי״, על קריירה לצד אמהות חד הורית

מיטל ברכה. צילום: עמיר צוק
מיטל ברכה. צילום: עמיר צוק

מהו המותג "ספורטולי", ומדוע את דמות מצליחה בקרב הילדים?

"ספורטולי הינה דמות ילדים, המשלבת שתי אהבות גדולות שלי: ילדים וספורט. ילדים הם כחומר ביד היוצר, נטולי מסכות, הכי נקיים וטהורים. הקשר הבלתי אמצעי איתם, מרגשני כל פעם מחדש. לספורט השפעה מדהימה על הביטחון שלנו בעצמנו, על קשרים חברתיים, על אושרנו ועל הצלחתנו בכל תחום בחיים, שילוב זה, מנצח בעיניי. ילדים נולדו לתוך תנועה, הם חוקרים ולומדים את העולם בצורה הזו, ועלינו כמבוגרים מוטלת האחריות לאפשר, לחזק ולשמר זאת. ספורטולי כדמות, ומיטל כאדם, משתלבים זו בזו ומכאן לדעתי הסוד להצלחה. כשאתה עושה משהו שאתה מאמין בו ואוהב – זה ניכר. אני מרגישה שאני מונחת במקום הנכון, בו הנשמה שלי מדברת".

קהל היעד שלך הינו ילדים. את מצליחה לשמח, להשפיע, ולגעת בלבבות הקטנים. מה המסר שחשוב לך להעביר לילדים בכל מופע?

"בכל מופע, מעבר לשאיפה שלי שכל צופה יהנה, חשוב לי שהתוכן גם יחלחל, ולא בכדי התוכן עשיר במוסר השכל. הדמות שלי היא דמות ספורטיבית, החוזרת ומדברת על אורח חיים בריא. לצידי מופיעה דמות של חמור, שהוא למעשה האנטיתזה שלי. דרך האינטראקציה בינינו, הילדים לומדים כמה כיף לזוז ולנוע, בטח בעולם בו הטכנולוגיה לעיתים מנוונת אותנו. בנוסף, קבלת האחר, השונה, הוא מסר שחוזר במהלך המופע, וכן, להאמין בעצמנו, לא משנה כמה גדול החלום. להאמין שאנו יכולים  ואנו כבר בחצי הדרך להגשים".

את אמא חד הורית לשני ילדים מקסימים, מנהלת קריירה מצליחה, מחייכת תמיד, ואופטימית. כולנו יודעים שקשה לגדל ילדים. הילדים נשענים על המשאבים של ההורים: משאבי הזמן, משאבי הכסף ומשאבי הנפש. זו משימה מורכבת ועם קשיים רבים. מהו סודך?

"בעולם בו הגירויים הינם אינסופיים, אנו כהורים מנסים ושואפים למלא את צרכי ילדינו ולא להחסיר מהם דבר, זו בהחלט הופכת להיות משימה מאתגרת. אני משתדלת ולומדת כל יום איך להיות הגרסה הכי טובה של עצמי, גם כאמא. לחנך את ילדיי להיות בוגרים אחראיים ולקחת חלק בהתנהלות הבית. עצם מתן תפקיד/אחריות לכל ילד מחזקת אותם והם שמחים על כך. מבחינת הזמן שלנו ביחד, זו לא הכמות שקובעת, אלא האיכות. הבית שלנו הוא בית פתוח, מדבר, מחבק, מקבל ומכיל. יש מקום לטעות והמקום שלי במסגרת המרחב המאפשר הזה, לתת להם לטעות, ויותר מהכל ללמוד ולהיות עמוד התווך שלהם לעולם. הכללים מאוד ברורים לכולם, דבר המקל על ההתנהלות. הגבולות ידועים, דבר שמפחית את התסכול. אני מתבוננת בהם כאנשים עצמאיים בעולם, ומודה על הזכות להיות זו שמתווכת להם את החוץ, ולשמור עליהם בתוך כל זה. איני חושבת שיש ״סוד״. אנו כל הזמן מתפתחים, לומדים, גדלים. אני גאה לומר שעצם הפיכתם לשותפים בבית, מחזקת את תחושת שייכותם. אנו חטיבה אחת והאינטרס שלנו משותף, זה הכוח שלנו".

קשה יותר להציב גבולות במשפחה חד הורית?

"איני משתמשת במילה 'קושי', אלא יותר באתגר. אני חובשת כמה כובעים. גם להיות רכה ומכילה, לצד הגבולות והחינוך. אני חושבת שברגע שהגבולות ברורים לבני הבית, ההתנגדות פוחתת. העיקרון שלנו כהורים הוא התמדה. וזה לא משנה מה הרכב המשפחה. הילדים שלנו בודקים גבולות, כך הם בוחנים מצבים, לומדים וגדלים. הם צריכים לדעת שלא משנה מה, אנו סלע איתן עבורם, ויש להם על מי להשען. התפקיד שלנו לא להיעלב מילדינו, אלא להיות אלה שמאירים להם את הדרך וגם מעירים כשצריך. כולנו אנושיים, כולנו טועים. אין משפחה שאין בה חיכוכים. הרעיון הוא מה אנו למדים מזה ואיך אנו מלמדים את ילדינו לקחת אחריות. שלכל דבר יש סיבה ותוצאה. על ידי המילים שלנו, ובעיקר המעשים שלנו, הילדים שלנו לומדים כיצד מבוגר מתנהג, איך הוא מתמודד עם הצלחות, עם קשיים, ובכלל עם החיים. והילדים רואים הכל"

אמהות חד הוריות, ככל אם אחרת – חווה גם תחושת שלמות ואושר, אך קיים גם הצורך לקבל החלטות משמעותיות לבד ולמלא מגוון תפקידים, האם יש לך טיפים איך מקבלים החלטה נכונה?

"אין דרך אחת לקבל החלטות, הכל תלוי מצב וסיטואציה. דברים שהיו נכונים בעבר, אין להם תוקף היום. כשזה נוגע לקבלת החלטות שיש להן השלכות על ילדיי, אני דואגת לשאול אותם, בראש ובראשונה, אני שומעת אותם. יש להם זכות בחירה, כמו שלי יש. כשיש החלטות משמעותיות, אני בוחנת את ההשלכות של כל בחירה, מתייעצת, קוראת. הכל זה בחירות בחיים, וכמעט הכל הפיך. אני מונעת מאמונה פנימית ומקשיבה הרבה לאינטואיציה, שלעיתים מרגיש שיש לה חיים משל עצמה".

האם את חושבת שיש דברים שצריך לדעת לפני שהופכים לאם חד הורית?

"אנו למדים שיש הרכבים שונים של משפחות ואהבה, בגוונים שונים. יש הבוחרות להביא ילד ללא דמות אב נוכח, ויש כאלה המגדלות את ילדיהן לבד, למרות שהאב ישנו. לילדיי יש אבא, אמנם הוא חי במדינה אחרת, אבל יש לו מקום עצום בחיים שלנו. אני דואגת לשתפו בכל שגרת החיים של הילדים, באופן רציף. לא חשבתי שכך יראה הרכב המשפחה שלי, אך לחיים תכניות משלהם. אני חושבת שאנו הנשים צריכות לזכור ולהזכיר לעצמנו כל הזמן, כמה אנחנו חזקות, ועם זאת, לאפשר לעצמנו גם להשבר. למצוא את המרחב הבטוח עבורנו להציף את הקשיים, האתגר, תחושת הכשלון ולצד כל זה את הכוח שיש לנו, ההצלחות ואת האהבה האינסופית שיש בנו. כמו שאנחנו סולחות לאחרים, ללמוד לסלוח קודם כל לעצמנו. לקבל את עצמנו, לפני הכל לאהוב את עצמנו. אני פוגשת הרבה נשים שכשמחמיאים להן, ממהרות לבטל המחמאה וגם אני נופלת בזה לעיתים, ומיד מתקנת. בדיוק כמו שאנחנו דואגות לילדינו, אל לנו לשכוח עצמנו. להתבונן בראי כל בוקר ולשאול: מה יעשה אותי היום מאושרת? ולאפשר לנו לפנות זמן איכות גם לעצמנו, זמן לזוגיות חדשה (שזה אתגר בפני עצמו בסיבוב השני), שכן לכולנו מגיעה אהבה!".

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב

״הורות היא אתגר, אנחנו לומדים תוך כדי תנועה. עצם העובדה שאנו אימהות, לא אומרת שאנחנו צריכות לשים עצמנו אחרונות בסדר העדיפות, להיפך. עלינו להעצים את מי שאנו, לחבק עצמנו ובקיצור, שורה תחתונה, לשנן תמיד: טוב לעוף בעד עצמנו"

רונית דואק

בעלת חברת "בית ניחוח הבושם". בת 59, אם לשלושה.

רונית דואק. צילום: ערן לוי, איפור ושיער: גילי אלגרבלי, בגדים: איריס בוטיק הרצליה
רונית דואק. צילום: ערן לוי, איפור ושיער: גילי אלגרבלי, בגדים: איריס בוטיק הרצליה

במה חברתך עוסקת ואילו שירותים מעניקה?

״חברת 'בית ניחוח הבושם' עוסקת מאז שנת 2008, ביבוא ומכירת מותגי בישום נישה, מיוחדים ונחשקים במיוחד. בזכות צוות מקצועי ותיק, בעל ניסיון רב, הבנה ואהבה גדולה לתחום, אנו מעניקים ללקוחותינו סיור מעורר חושים המלווה הסברים מקצועיים בדרך למציאת הניחוח המתאים אישית, עבור כל אחד ואחת מהם".

מהם לדעתך היתרונות הבולטים של העסק?  

"יתרונותיו של 'בית הבושם' הינם הקשר האישי עם הלקוחות, וביכולת העקבית שלנו לזהות מגמות חדשות ומותגי בישום מעניינים, שיתאימו לטעמם המשובח של לקוחותינו. מותגי יוקרה, כגון: Creed ו-Xerjoff הם דוגמא קלאסית לכך, שכן היינו הראשונים בישראל להמר עליהם, לפני המון שנים, ולמעשה הקדמנו את זמננו, וכיום הם זוכים לביקוש שיא. אנו דוגלים במתן שירות אדיב במיוחד, הנחשב יוצא דופן ברמתו, ואף הפך לסימן ההיכר של החנות, בקרב קהל הלקוחות שלנו".

מיהו  קהל היעד המגיע אלייך?

"הקהל שלנו מגוון מאוד ונע בין ציר האמנים, אנשי עסקים, לבין צעירים מלאי סטייל וטעם טוב, משני המינים, כמובן. ישנה מגמה עולמית הולכת וגדלה של מעבר לשימוש בבשמי בוטיק ונישה יחודיים, מצד אנשים שרוצים חותמת ריח, שתהיה מזוהה עימם ושונה מכל השאר. מגמה זו נמצאת בהתפתחות שיא גם אצלנו בארץ והבחירות של קהל הלקוחות כבר אינן קשורות בהכרח למצב סוציו-אקונומי, אלא למודעות עצמית וחיבה לניחוחות איכותיים ומיוחדים".

הישג שהינך גאה בו במיוחד?

"גאה באתר החדש של בית הבושם שחנכנו לפני מספר חודשים ממש עם תחילת משבר הקורונה. האתר איפשר לשמור על רצף הפעילות העסקית באמצעות שירות הזמנות און ליין מתקדם, המשלב צ'אט לקבלת יעוץ מקצועי, בצורה הקרובה ביותר שניתן לביקור, בחנות עצמה. המהלך התברר כחיוני במיוחד, לאור אורכו ומורכבותו של משבר הקורונה, אשר מנע את פתיחת דלתות העסק, לקהל הרחב".

מה ההחלטה הכי טובה שעשית כאשת עסקים?

"במבט לאחור, ההחלטה לייבא באופן בלעדי את מותג היוקרה Creed, בימים בהם תחום בשמי הנישה בארץ היה זניח, כשמעט אנשים בארץ ידעו על קיומו של בית הבישום הצרפתי, אשר נחשב כיום לאחד מבתי הבישום החשובים ביותר בעולם".

מהי הצלחה לדעתך?

"הצלחה בעיניי היא לקחת חלום ובהמון אהבה ותשוקה להפכו לעסק מצליח ומפרנס, שממלא את הנפש. כזה שנכנסים אליו בבוקר עם חיוך ומסיימים עימו בערב עם חיוך. לא רק אני, אלא גם עובדי החנות,  ובעיקר הלקוחות. מבחינתי היא לא רק הצלחה עסקית אלא שילוב של עשייה ותרומה לקהילה, עשייה למען המוחלש, הושטת יד לעזרה לנזקק. אני רואה זאת כחובתנו האזרחית ואני מאמינה שאנו כחברה צריכים להיות שם לצד החלש והמוחלש ותמיד תמיד להיות  בצד הנותן והמסייע".

מהו מוצר הדגל שלך לשנת 2020?

"מותג הבישום הטורקי – NISHANE, הינו מותג צעיר, עם ניחוחות יצירתיים במיוחד, המיוצרים מחומרי הגלם הטובים ביותר שבנמצא. המותג צמח איתנו בשוק המקומי, במקביל, לצמיחתו האדירה בעולם,לכן הוא גם מייצג נאמנה את המחויבות שלנו, להביא ללקוחותינו את המגמות העדכניות ביותר, עם הניחוחות הטובים ביותר ובזמן אמת".

"בזכות צוות מקצועי ותיק, בעל ניסיון, הבנה ואהבה גדולה לתחום, אנו מעניקים ללקוחותינו, סיור מעורר חושים, תוך הסבר מקצועי, בדרך למציאת הניחוח המתאים עבור כל אחד ואחת מהם"

פייסבוק | אינסטגרם | אתר | מייל | טלפון: 077-2308921

מזי מיכאל

מעצבת פנים, אמנית פנג שואי בכירה, ומרצה למקצועות העיצוב והאדריכלות

מזי מיכאל. צילום: אורן ודאי
מזי מיכאל. צילום: אורן ודאי

"הערך המוסף שאני ניחנת בו, נבחן תמיד ומשתווה לניסיון הרב, שצברתי. יחסי האנוש אצלי אינם משתמעים לשתי פנים, חשובה לי הדרך וההנאה בעבודה, הן של הלקוח והן של בעלי המקצוע הנתפרים בפרויקט. אדם שכבוד הדדי וערך האדם, לא ניכר בו, לא יעבוד אצלי, ואיתי"

באילו פרויקטים את מתמחה, ואיזו מגמה אופנתית משפיעה על עיצוביך?

"אחרי 26 שנים במקצוע. אפשר לומר שראיתי וביצעתי כמעט  הכל. אני מתאימה את עצמי לכל לקוח ולכל קונספט. מבצעת בעיקר  פרוייקטים פרטיים, אך גם ציבוריים. מגמה עיצובית המשפיעה על עיצוביי: רטרו, וינטאג' בשילוב מודרני, אך גם שילובים בוהמיינים, יכולים להשתחל, מאד חשוב לי השימוש בתוספת צבע".

מהו המסע שעובר הלקוח מתחילת עיצוב הפרויקט ועד סיומו?

"הפתיח לתחילת פרויקט זה או אחר, נבחן אצלי תמיד ברמה האישית. חשוב לי להכיר ולתהות על קנקנו של הלקוח, ברמה אישיותית. לאחר הבנת הצרכים, אני בונה תוכן ושאלון פרקטי לגבי כל האלמנטים אשר ישתלבו בתכנון, שבסופו גיליון/מצגת קונספטואלית, המוגשת ללקוח, ומהווה גאנט להמשך התכנון. יש לציין שבמהלך כל משך הפרויקט, אני משתדלת להתאים לתקציב, תוך שמירת האג'נדה העיצובית הראשונה, שנבחרה עם הלקוח. תמיד ניתן למצוא חלופות חומריות לשם הוזלה, או התאמה אחרת".

מהו הערך המוסף שאת מספקת ללקוחותייך?

"הערך המוסף שאני ניחנת בו, נבחן תמיד ומשתווה לניסיון הרב, שצברתי. יחסי האנוש אצלי אינם משתמעים לשתי פנים, חשובה לי הדרך וההנאה בעבודה, הן של הלקוח והן של בעלי המקצוע הנתפרים בפרויקט. אדם שכבוד הדדי וערך האדם, לא ניכר בו, לא יעבוד אצלי, ואיתי. מה גם שתמיד, אבל תמיד, יותאם התכנון ללקוח בהתאמה אישית ואינדיבידואלית".

איך מתגבשת ההחלטה לקו העיצובי של הפרויקט, מול הלקוחות?

"הדבר מבחינתי הכי חשוב להחלטה העיצובית של הפרויקט, לאחר הכרות עם הלקוח, הינה ההכרות עם השטח, מיקום, סביבה, טופוגרפיה, אני נוטה לקשור את המיקום הגאוגרפי, להבנת היסוד הראשונית מול בחירת החומרים, צורות וצבעים".

מהם הצעדים הנכונים שיעזרו לצמצם הוצאות, ועדיין ליצור מראה חדש, יוקרתי ורענן?

"הצעדים הנכונים והמתבקשים לצמצום הוצאות, הינם להבין תקציב. תקציב הינו הפלח החשוב לבניית גאנט המוצרים, כל זה תוך היכרות מעמיקה וברת ניסיון עם ספקים, חברות ומוצריהם כדי לשלבם באופן המתאים לקונספט העיצובי".

פרויקט החלומות שלך?

"וואו שאלה גדולה, פרויקט חלומותיי לא עומד בקנה עם גודל, יוקרה בהכרח וטרנדים. חלומי לעצב חללים לאנשים תוך התייחסות למגבלות, פיזית, מנטלית, בריאותית. אנו חיים כיום באשליה שנגישות קיימת בעבור האוכלוסיה. רמפה ושרותי נכים לא מהוים בעבורי בהכרח התחשבות והבנה מספקת. ישנו מגוון עצום של לקויות מעבר לכיסא גלגלים, שאינן נמנות ברפרטואר ההתחשבות התכנונית והעיצובית. אנו נכנסים כיום למסעדות חשוכות, לשרותים חשוכים, לחנויות המרבות במפגן מוסיקה רועם והזוי. מטפסים במדרגות לא תקניות בחללים ציבורים, ועוד. לקות ראיה ושמיעה הינן לקויות שכיחות נוספות שנשכחו, אם כך לעצב ולתכנן לאנשים שמגיע לכולם נוחות ותחושת ביטחון בו, עם מענה עיצובי מותאם".

מה מהווה מקור להשראה עיקרי עבורך?

"הטבע, היסטוריה, אופנה, הנעלה, מכוניות וערים. וכמובן – אנשים. סגנונות תקשורת, מקצועות ודרך חיים".

הישג שאת גאה בו במיוחד?

"מעבר להיותי מעצבת פנים, גאה להוביל ב-26 השנים האחרונות באהבה רבה, מאות סטודנטים, אני מרצה ומנחה אותם, כיצד להביא למרכז הבמה את יכולתם האישית הגבוהה ביותר אל התכנון והעיצוב, תוך מינון נכון בין התשוקה שלהם ודיוק תכנוני לצרכי הלקוח. בעזרת חידוד החוסן האישי והיצירתי מתגלה כוחם כמעצבים. בסופו של יום, כל בוגר צריך לשאול את עצמו מה הערך אותו הוא מביא ללקוח ולמנף עצמו דרך הערך הזה. חשוב לי לתת יסודות חשובים להתחלת דרכם במקצוע כדי שיתחילו את המקצוע בנחישות, בטחון עצמי, אמונה ואהבה".

אינסטגרם | מייל | טלפון: 052-3542473

רו"ח כלנית צור

יזמית ואשת עסקים, מרצה, יועצת עסקית ופיננסית בכירה. מומחית ביצירת חיבורים עסקיים שמותירים חותם במשק הישראלי, ולאחרונה חדרה גם אל השוק הבינלאומי. מובילה תהליכים בין חברתיים, רכישת חברות, טכנולוגיות ומיזוגים. חברת ועד מנהל – בעמותות בהתנדבות. מאמינה שעבודתה הינה שליחות, קידום טכנולוגי ועסקי לעסקים איכותיים ולמשק הישראלי, וחלישה על שווקים בינלאומיים.

רו"ח כלנית צור. צילום: עידן גרוס. איפור: נועה פלד כהן
רו"ח כלנית צור. צילום: עידן גרוס. איפור: נועה פלד כהן

קצת עלייך ומעט על הכשרתך המקצועית

"נשואה ואמא לשניים, רואת חשבון, יועצת עסקית מטעם התאגדות העסקים בישראל, בעלת ניסיון של למעלה מעשור, בתחומי העסקים והפיננסים, בתפקידים בכירים. את הקריירה שלי התחלתי כרואת חשבון מבקרת של חברות פרטיות וציבוריות, ניהלתי מחלקות מקצועיות, טכנולוגיות ועסקיות. הקמתי חברת טקסטיל, בהמשך כיהנתי כסמנכ"ל כספים בחברות רבות, ולאחר מכן, שימשתי כמקבלת החלטות בהנהלה בכירה".

מהו היתרון הבולט המבדל אותך מן המתחרים?

"אני רואה בכל אדם הזדמנות. עם כל 'מתחרה' ניתן להרחיב את מעגל העסקים. בנוסף, הלקוחות שלי הינם שותפיי לדרך, ואני נכנסת יחד עימם כשותפה פעילה בעסק, על ידי רכישת מניות, השגת מימון וייעוץ בכיר. השכלתי משמשת אותי רבות, וזה בא לידי ביטוי במודלים עסקיים ופיננסיים מורכבים, תוכניות עסקיות ותקציבים".

במה את מתמקדת כיום בעולם העסקים?

"שותפויות בחברות בינוניות וגדולות בהן אני מזהה הזדמנות עסקית, אותה ניתן לממש לאחר רה-אורגניזציה עסקית ופיננסית, תוך פתיחת והרחבת שווקים וקהלים חדשים".

"הסוד טמון בעשייה נמרצת, והצבת 'מטרות ביניים' בדרך למטרה הסופית. משמע, להציב יעדים קטנים וברי השגה, בדרך למטרה הגדולה. אם תאמיני במה שאת עושה, התוצאות תגענה"

איך הגעת למעמד הזה בו השתלבת בעסקים עם אנשי העסקים הבכירים במשק?

"את תפקידיי כשכירה מילאתי באופן יסודי ומקצועי, כתוצאה מכך קודמתי לתפקידים בכירים בהם נוצרו קשרים עסקיים עם מנכ"לים ואנשי עסקים.לאחר פרישתי כשכירה, פנו אליי אנשי עסקים עם הצעות לשותפויות והקמת פרויקטים בינלאומיים, משם הדרך כבר נסללה, וההזדמנויות החלו להגיע".

מהו הערך המוסף שאת מציעה לשותפייך העסקיים?

"הערך המוסף מתבטא בכלים ובידע שרכשתי במהלך תפקידיי הרבים, אשר מאפשרים לי לבצע חיבורים יצירתיים לצורכי החברה".

מהו, לרוב, הצורך העיקרי של החברות שמגיעות אלייך?

"מחד, קיימות חברות אשר נקלעות לקשיים עקב ניהול כושל, בעיות תזרימיות או חיפוש אחר 'דור המשך' – מי שייקח את החברה וינהל אותה. מאידך, חברות המבקשות להתרחב ולפתוח שווקים חדשים. היכולת שלי להביא אנשי מקצוע לחברה, לחבר משקיעים וקרנות, באופן יצירתי אשר מתאים לפרופיל היזמים/החברות שבאמצעותם ניתן לממן ולקיים את המשך הפעילות בחברה והתרחבותה, מביאה פתרון כולל לצרכים של החברה".

איפה נראה אותך בעוד 5 שנים?

"שותפה בחברות ומיזמים מהפכניים, שיביאו לתועלות, הן חברתיות והן כלכליות".

"הלקוחות שלי הינם שותפיי לדרך, ואני נכנסת יחד עימם כשותפה פעילה בעסק, ע״י רכישת מניות, השגת מימון וייעוץ בכיר"

5 טיפים מרו"ח כלנית צור:

1. הדרך מצטמצמת או מתרחבת בהתאם לאמונה שלך בעצמך.

2. לראות בכל הצעה, עסק, אדם, הזדמנות ללמוד ולהתפתח.

3. להתמקד בעשייה ולא להיות מושפעת מפחדים או חששות.

4. הדרך לעשות עסקים היא רק עם אנשים אמינים.

5. כל קושי או מהמורה הם צעד נוסף בדרך למטרה.

פייסבוק | עמוד עסקי | אינסטגרם | מייל | אתר