מקודם

נבחרת מנצחת – נועם פרוימוביץ

צילום גיא הכט | סטיילינג ליאת גרין
איפור עומרי לוי | שיער בן קדר
צולם במלון לילי & בלום תל אביב
www.lilyandbloom.com
צילום גיא הכט | סטיילינג ליאת גרין איפור עומרי לוי | שיער בן קדר צולם במלון לילי & בלום תל אביב www.lilyandbloom.com

לקראת השנה החדשה, אנשי עסקים מובילים בתחומם ומעוררי השראה, משתפים אותנו בחזון ובדרך להצלחה. שנה טובה!

88 שיתופים | 132 צפיות

נועם פרוימוביץ

נועם פרוימוביץ, 57, מנכ"ל קספרסקי ישראל, יצרנית פתרונות בתחום אבטחת מידע וסייבר, מרצה בכנסים לחברות וארגונים בתחום.

קצת עליי

בהגנת סייבר ההווה הוא העבר; לקוחות צריכים לחשוב היום איך להיות ערוכים לשנים הבאות התחלתי מלימודי אלקטרוניקה ומחשוב ובהמשך למדתי אבטחת מידע. התגייסתי כעתודאי ולמדתי את התחום הזה, כולל תואר שני וכולל תעודת הוראה. במשך עשור לימדתי בבתי ספר תיכוניים ובבית ספר להנדסאים לפני שהמשכתי כעצמאי בתחום. בהמשך קיבלתי על עצמי את  תפקיד מנכ"ל הסניף הישראלי של חברת קספרסקי, ואני מנהל גם את מעבדת המחקר והפיתוח של החברה בישראל. אין ספק שהידע, הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית עוזרים לקספרסקי לפתח פתרונות וטכנולוגיה בקנה מידה בינלאומי.

על הבחירה בתחום הנוכחי:

במפגש החשוב עם יוג'ין קספקסקי – המייסד והבעלים של החברה הקיימת זה 22 שנה – מצאתי נקודות ממשק וראייה רחבה עם רצון לתרום לעולם את הידע ואת התפיסה הטכנולוגיים כדי להפוך את השינויים שהחיים הטכנולוגיים מציעים לנו לנגישים ובטוחים יותר- וזהו אתגר עצום.

מה גורם לך לקום בבוקר ולטרוף את העולם?

קספרסקי מפתחת כלים ופתרונות טכנולוגיים ועושה עיבודים על Big Data כדי ליצור סביבת עבודה בטוחה באינטרנט. זה מתחיל ברמה הבסיסית ביותר, למשל בהגנה על ילדים מפני פדופיליה והטרדות ברשת, ומגיע לרמות הגבוהות כמו לאבטח תשתיות קריטיות ברמה של מדינות. קספרסקי יודעת לתת מענה גם לכל מה שבטווח בין שני הקצוות הללו ואנו מחנכים את השוק ומנגישים את הטכנולוגיה כדי לאפשר לכמה שיותר משתמשים לנצל טוב יותר לנצל נכון את החדשנות שלנו ולהקטין את הסיכונים שקיימים בחיים הדיגיטליים.

האתגר הגדול שלנו הוא להסתכל כל הזמן קדימה – לאן הולכת הטכנולוגיה, מה יהיו הסיכונים שייווצרו כתוצאה מכך ואיך אפשר לצמצם אותם למינימום כדי לאפשר לטכנולוגיה להמשיך ולהתפתח. בעצם בקספרסקי אנחנו מדברים היום על שינוי של התפיסה בכל הקשור לאבטחת סייבר – לא לטפל במקטעים שונים בשוק, לקוחות שונים, בעיות שונות, אלא לתת פתרון הולסיטי לנושא, לעצב את המחשבה ולהעלות את המודעות לנושא על כל גווניו.

מה ההחלטה הכי אמיצה שקיבלת?

התעוררתי בוקר אחד והבנתי שלמרות שההוראה היא תחום חשוב, אני צריך לפנות לאתגרים חדשים בחיי, ועזבתי לטובת התחום העסקי כיועץ ומיישם פתרונות טכנולוגיים בגופים ממשלתיים ובינלאומיים, כולל השוק האירופי המשותף. זו הייתה החלטה טובה ששילבה גם את מיומנות של מורה שמסביר ללקוח על המוצרים וגם יכולת ליישם פתרונות ולהשפיע על הדברים שאני מאמין בהם בתחום הטכנולוגי. 21 שנה לאחר מכן פגשתי את יוג'ין קספרסקי שקרא לי להצטרף לשורות החברה שייסד ולנהל את הפעילות בישראל. גם זו הייתה החלטה אמיצה וטובה שלקחתי.

איך נראה הפנאי שלך?

חוץ מקריאה ומוזיקה, אני עושה הרבה אנלוגיות  ואוהב מאוד כדורסל: גם לצפות וגם לשחק. יש במשחק הזה אנלוגיה לתחום העסקי: עבודת צוות, יחסי אנוש, רוח לחימה ואחווה, וה"ביחד" הוא שמאפשר להגיע להישגים.

טיפ אולטימטיבי ללקוחות פוטנציאליים:

אין פתרון קסם בסגנון "זבנג וגמרנו" שמתאים לכולם, אבל בגדול – הראייה האסטרטגית  בתחום הזה צריכה לצפות פני עתיד. לקוח צריך לחשוב מה יידרש ממנו בעוד שלוש־חמש שנים, ושם להשקיע את המשאבים, לא להתמקד בכאן ובעכשיו. בדרך כלל, בתחום אבטחת המידע אנשים עובדים בלחץ, מגיבים לאירועים מהרגע להרגע וההחלטות שלהם קצרות טווח. אנחנו בקספרסקי מנסים להיות הגורם שיראה ללקוחות איך הם צריכים לתכנן נכון את ההשקעות שלהם בעתיד, ולכן גם אנחנו משיקים בישראל תפיסה חדשה שבעצם נותנת ללקוחות מעטפת שלמה שמלווה אותו מהיום ועד לעתיד, במקום מוצרים שמגינים על ההווה שהוא בעצם העבר.

נפגעתם מתקיפת סייבר – טלפון חינמי לקבלת סיוע: 8200־50־700־1