רותי דקל | צילום: ענת קזולה
רותי דקל | צילום: ענת קזולה

ראיון עם רותי דקל,  ציירת, מתקשרת, מאבחנת ומטפלת רוחנית, באמצעות ציורי מנדלות ומעגל צבעים אינדיאני. מחברת ספרי הדרכה ומאמרים בתחום הפעילות הגופנית, מנחת סדנאות ניהול אינטגרטיביות וסדנאות להעצמה אישית וקבוצתית

88 שיתופים | 132 צפיות

מהו תחום  עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״אני ציירת, מציגה בתערוכות בארץ ובעולם (ראו פירוט אודותי באתר שלי www.ruthdekel.com), לשעבר מפקחת על החינוך הגופני במחוז ירושלים במשרד החינוך, מאבחנת דרך מעגל הצבעים האינדיאני, מתקשרת באמצעות ציורי מנדלות, נומרולוגית, מנחת קבוצות (מכון מגיד האוניברסיטה העברית) .B.A בתולדות האמנות מהאוניברסיטה העברית בירושלים. ו- MPh תואר שני בבריאות הציבור מביה״ס לרפואה באוניברסיטת העברית״.

מעט אודות  הספרים שכתבת?
״כבר בשנת  1984כתבתי את הספר: "הריון חטוב" יחד עם חברתי שלומית רייפמן לויצקי, הספר העלה את המודעות לחשיבות ההתעמלות בהריון ולאחר הלידה, ועזר למדריכות הכנה ללידה לשלב בקורסים גם תרגילי התעמלות. ב-2003 כתבתי עם חברתי עדנה בוקשטיין את הספר: "פשוט ללכת", בהוצאת מפה, שכלל המלצות למסלולי  הליכה אורבניים ונמכר באלפי עותקים. ב-2021 בספרנו: "מעגלי ההליכה האיכותית", בהוצאת "צמרת", פיתחנו מודל, המאפשר להעצים את החוויה האיכותית שבהליכה. בספר משולבים ציוריי, העוסקים במטרות ההליכה השונות״.

כיצד הגעת למעמדך הנוכחי?
״מאז ילדותי כספורטאית מצטיינת, ידעתי ששליחותי ללמד חינוך גופני, בבתי ספר, במכללה להכשרת מורים ע"ש דויד ילין ובאוניברסיטה העברית. מידי שנה נבחרתי ע״י הסטודנטים למרצה מצטיינת, וקיבלתי על כך תעודת הוקרה מדיקן הסטודנטים. זכיתי לעבוד 10 שנים (1995-2005) כמפקחת על החינוך הגופני במחוז ירושלים, הובלתי פרויקטים ויוזמות רבות. בורכתי בכישרון ציור, בחיבור לאינטואיציה וביכולת לעזור ל א.נשים ולהקשיב לנשמתם״.

האם את רואה בעבודתך שליחות?
״תחושת שליחות מלווה אותי עוד מילדותי. יש בי יכולת טבעית לחזק ולכוון אנשים, להאיר את החוזקות שלהם, לדייק את היעוד שלהם בחיים, ולמצוא דרכים להתמודד עם אתגרים. חשוב לי לעזור ל א.נשים להיות בריאים ומאושרים יותר, באמצעות אמנות, הליכה וחיבור לנשמה. ההליכה היומית שלי על שפת הים והציור, עזרו לי להתחבר לכוחות שלי, ולהתמודד עם מחלה קשה של נכדי יהלי, שנזקק לתרומת מח עצם. בשנים קשות אלה, בהן נכדי היה מאושפז לסירוגין, נתקלנו באנשים נפלאים. החלטתי לתרום את הסכום של מכירת הציורים של האנשים שאני מציירת, לעמותות שעזרו ליהלי. למשל: למאור כהן, המחלק ערכות לגו מידי יום לילדים חולי סרטן, שזכה השנה להדליק משואה ביום העצמאות. שלושת ילדיי ועשרת נכדיי, חונכו דרך הדוגמה האישית שלנו לעזור ל א.נשים אחרים, כל אחד בדרכו. בעלי עופר, שהיה סגן ראש השב"ב, התנדב להיות המתווך להחזרת השבויים והנעדרים: אודי גולדווסר ואלדד רגב. בתי שירי אלפרט, זכתה במתת אל להגיע ללב של נערים ונערות בסיכון, והיא מטפלת בהם בהצלחה גדולה. 

היכן את רואה עצמך בעוד 5 שנים?
״מציירת אנשים הולכים בצורה איכותית, בכל רחבי העולם, ונעזרים בספרנו, שיתורגם לשפות רבות״.

 עם כה הרבה שנות ניסיון,  האם את עוד מצליחה להיות מופתעת?
״אני מופתעת כל פעם מחדש, לגלות מסרים מוצפנים בציורים שלי, ותשובות לשאלות המגיעות מהתת מודע במנדלות שאנשים מציירים, ומופתעת מעוצמת הריפוי שיש בהליכה, באמנות ומהחיבור שלנו לנשמתנו״.

טל׳: 050-4332242 | פייסבוק: ruthdek@gmail.com | www.ruthdekel.com | Ruth Dekel