מקודם

מכינים את הרכב לקיץ

הקיץ כבר פה, חשוב להכין את הרכב כראוי. צילום: פיקסלס
הקיץ כבר פה, חשוב להכין את הרכב כראוי. צילום: פיקסלס

עונת הקיץ החמה בעיצומה. רגע לפני שאתם מתכננים את הטיול והחופשה הבאה, מומלץ לבדוק את תקינות וביטוח הרכב. איך עושים זאת בקלות ונהנים מחופשת קיץ בטוחה וקרירה? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על הרכב בכשירות מלאה בחודשי הקיץ

88 שיתופים | 132 צפיות

נוסעים בטוח – בדיקת מערכות וצמיגים

רגע לפני שאתם עולים על ההגה לטיול הבא, כדאי לעשות כמה בדיקות נחוצות בשביל להמשיך לטייל בבטחה וברוגע:

1. בשלב הבדיקות הראשון, כדאי  לוודא שיש לכם ביטוח רכב בתוקף. כך במידה וחלילה תהיו מעורבים בתאונה, תהיו מכוסים.

2. השלב השני יתמקד במערכת הקירור של הרכב. בגלל הטמפרטורות הגבוהות בחודשי הקיץ, הרכב נוטה להתחמם יתר על המידה. לכן, בתוך הרכב קיימת מערכת קירור (רדיאטור), שדואגת לשמור על מצב תקין של מערכת הקירור. כדאי לבדוק טרם הנסיעה עם הרכב את הצינורות ולוודא שמערכת הקירור עובדת בצורה תקינה. איך תדעו שמערכת הקירור לקויה? כאשר אתם נוסעים במהירות נמוכה והרכב עדיין נוטה להתחמם, כנראה שיש תקלה. בצעו בדיקה מקיפה, אתם לא רוצים להיתקע באמצע הדרך.

3. השלב השלישי והחשוב לא פחות, תקינות המזגן. אם אתם לא אוהבים לעמוד בפקקים בעונת הקיץ וזקוקים לכל טיפת אויר קרירה כדאי לבדוק האם המזגן במכונית מקרר? איך עושים זאת? מבררים אם יש מספיק גז לצורך קירור. במידה ואין מספיק, כדאי להוסיף גז וליהנות מנסיעה קרירה ובריאה יותר. הרבה אנשים שוכחים לבצע את בדיקת הגז בחודשי הקיץ וסובלים מחום אדיר ברכב כשהם עומדים בפקקים. שימו לב: עמידה בפקקים ללא מזגן, עשויה לגרום להתייבשות ואף לסחרחורת קלה בעקבות החום. אל תפסחו על סעיף זה.

4. השלב הרביעי, צמיגים. הרבה נהגים בישראל לא מכירים את תופעת הסדקים בצמיגים. עקב עלייה על כביש רותח, הצמיגים מתפוררים ונוצרים סדקים על גבי הצמיג. ההשלכות של צמיג סדוק הן לרוב אחיזה רופפת על הכביש. לכן מומלץ לבדוק את הצמיגים אחת לשלושה שבועות ולדאוג שיש לחץ אוויר תקין.

והצמיגים מה איתם? צילום: שאטרסטוק
והצמיגים מה איתם? צילום: שאטרסטוק

חכמים בשמש

אחרי שביצעתם בדיקה מקיפה במערכות הרכב השונות, כעת הגיע השלב לדאוג לפרטים הנלווים והחשובים לא פחות מנסיעה ברכב תקין. בזמן שאתם נוהגים ברכב בחודשי הקיץ, צריך לדאוג שיהיו בהישג ידכם בקבוקי מים קרים. כך שתמיד תהיה לכם את האפשרות להרטיב את הגרון ולהתרענן מהחום הכבד. בנוסף, הקפידו על לבוש נוח, משקפי שמש וקרם הגנה. אם בחרתם לנסוע לים באחד מהימים החמים, אל תשכחו להקפיד על נהיגה עם נעליים. מומלץ לנעול סנדלים או נעליים ולשמור על החיים שלכם. המלצה אחרונה – הקיץ הוא זמן טוב ללהיטי קיץ, הכינו רשימת להיטים אהובה ותנהגו בכיף.

לסיכום, אם עדיין לא עשיתם את הבדיקות לפני חופשת הקיץ הקרובה, הגיע הזמן להתכונן ולהיות בטיחותיים כמה שאפשר. כך תוכלו לנצל את ימי הקיץ החמים בבטחה!