88 שיתופים | 132 צפיות

תור נערה, תמיד ידעתי שאני אוהבת איפור קצת יותר מהחברות שלי. כן, כולנו סבבנו סביב האייליינר המושלם שלא נמרח, אבל אני הייתי היחידה שחקרה וקראה, מה הופך אייליינר לעמיד, אילו צלליות הן הפיגמנטיות ביותר, מה הכי מחמיא לאיזה גוון עור ועוד. כשבגרתי לאט, התחלתי להבין שאני מוציאה משכורות שלמות על קניית מוצרים של מותגי האיפור החמים ביותר, ומעבירה שעות בצפייה בסרטוני הדגמה, פתיחת חבילות והמלצות ב-YouTube בזמן שהחברות שלי מודדות טופים בזארה. 

לקחת את התשוקה ולתרגם אותה לידע 

בעת שאספתי את הידע, ויותר ויותר חברות היו מבקשות ממני המלצות, טיפים והוראות, ידעתי שאין מנוס מהשלב הבא – קורס איפור מקצועי. לא ידעתי עדיין האם לעסוק בתחום ממש כקריירה, אבל כן רציתי לרכוש את הידע האמיתי, המעמיק, לקבל את הכלים שיהפכו אותי מאחת שמוציאה הון עתק בחנויות הפארם, לאחת שיכולה לקחת את הרכישות הללו, ואיתן לגרום לכל אישה להראות זוהרת תחת כפות ידיה. 

אם אתן מזדהות איתי אז קודם כל – היי! כיף לדעת שאני לא לבד. ושנית, כנראה שגם אתן טבעתן בים המידע והקורסים המקצועיים ללימוד איפור. אז איך בוחרים קורס איפור מקצועי, כזה שבאמת ייתן מענה לכל הצרכים, ובעיקר כזה שייתן לכן כלים להתפרנס כמאפרות מקצועיות? יצאתי לבדוק וחזרתי עם מסקנות.

קורס מקצועי מקיף, או קורס ממוקד? 

בים הקורסים הבנתי שישנם, בהערכה גסה, שני סוגים של קורסים שמוצעים – התמחויות ספציפיות וקורס כוללני. בקורס הגדול, לומדים ברוב המקרים בעיקר איפור ערב, אבל נוגעים במעט בשלל התמחויות שונות כגון איפור אפקטים לסרטים וטלוויזיה, איפור אומנותי, איפור קבוע, עבודה עם טכניקות איפור שונות ועוד. בקורסים הספציפיים לוקחים את כל אחד מהנושאים הללו שמניתי, ונכנסים לעומקם, מבינים את הטכניקות ולומדים איך מבצעים את סוג האיפור הספציפי הזה באופן המקצועי ביותר. 

תעשייה של 350 מיליון בשנה

התקשיתי מעט בקבלת ההחלטה בין שני סוגי הקורסים ולכן ניסיתי לבדוק מה קורה בעולם הביוטי כיום. ראשית, חשוב לציין כי עולם הקוסמטיקה בישראל הוא עולם שמניב 350 מיליון שקלים בשנה. מדובר בסכום אסטרונומי, וגם כזה שזינק באופן מרשים בשנים האחרונות, ולא בכדי. עם התקדמות המדיה, ראינו כי עולם הביוטי מגיע לקדמת הבמה. אם פעם, כשאני הייתי נערה, רק אלו שהיו מכורות באמת לתחום אספו ידע וניסיון, הרי שכיום כמעט כל נערה שנייה מחזיקה בערוץ YouTube, טיק טוק או אינסטגרם בו היא סוקרת מוצרים, חברות, מותגים, אופן שימוש וכו', עבור שלל מוצרי קוסמטיקה. עולם המשפיענים במדיה החברתית התפוצץ משפע כישרונות חדשים, במיוחד בחמש השנים האחרונות, יותר ויותר מותגים החלו לשווק מוצריהם בישראל, וכמובן, הדרישה לאנשי ביוטי בעלי כשרון רק הולכת וגדלה. למשל, אם לפני 5 שנים רק בודדות היו מבצעות הרמת ריסים או הלחמת ריסים, הרי שכיום בני דור ה-Z מחשיבים ריסים כאביזר סטנדרטי בדיוק כמו משקפי שמש.

בית הספר של רוית אסף 

עם הידיעה הזו, וההבנה כי הביקוש לאנשי מקצוע מתמחים בשלל תחומי הביוטי רק הולך וגדל, מצאתי שבית הספר שהכי דיבר אליי הוא זה שהציע לתלמידים מגמת איפור. כלומר, מגמה שלמה עם שלל קורסים מתוכם ניתן לבחור את זה שהכי מדבר אלייך ולצרכים שלך. את הפתרון הזה מצאתי בבית הספר של רוית אסף. 

במגמת האיפור של בית הספר, מצאתי קורס איפור מקצועי ומקיף, שמתבצע בשיתוף פעולה עם אחד המותגים הכי אהובים עליי – M.A.C, וגם מצאתי מגוון קורסים שונים שמוצעים ללמידה והתעמקות כגון:

  • קורס איפור אומנותי
  • קורס איפור Airbrush
  • קורס איפור קבוע
  • קורס שזירת ריסים
  • קורס קיץ לנערות ועוד

ניתן לבחור לעבור את הקורס המקיף ואחר כך לעבור השתלמויות שונות, או מלכתחילה לבחור באחד מהקורסים הספציפיים ולהעמיק בו את הידיעה. למשל, קורס איפור קבוע הוא ז'אנר מאד שונה בעולם האיפור, ויש בו טכניקה מעמיקה ומקצועית מאד שיש ללמוד, אך הביקוש לאנשי מקצוע טובים בתחום נמצא בעלייה מתמדת, לכן אין ספק שמדובר באחד מהקורסים ששווה ללמוד באופן ספציפי אם רוצים לרכוש מקצוע שניתן להתחיל ולהתפרנס ממנו כבר ביום הראשון.

מורה טוב – מורה לחיים 

דבר נוסף שאהבתי מאד זה את איכות המורים בבית הספר. הרגשתי שיש דגש מאד משמעותי על החלוקה בין הלימודים התיאורטיים ללימודים המעשיים, לצד חומר חשוב על ניהול עסק בתחום האיפור ומה זה בכלל אומר, מידע שלא מצאתי כחלק מחומר הלימוד בקורסים אחרים שבחנתי. אהבתי מאד לראות את הרקע המקצועי של כל מורה בבית הספר ואת העובדה שהם מגיעים עם ניסיון עשיר מאחוריהם. בנוסף, כנראה שהדבר שהכי אהבתי זו העובדה כי בסוף הקורס, בית הספר דואג להתמחות עבור התלמידים, כדי שיקבלו ניסיון מעשי בעולם העבודה, בדרך אל המקצוע המיוחל. 

אז יאללה, מקווה שעשיתי לכן קצת סדר בראש. אני רצה לשיעור הראשון במורפולוגיה של הפנים, ואולי נתראה שם.