מקודם

מחיר היופי – הצד הכספי של הניתוח הפלסטי

צילום: pexels
צילום: pexels

תחום הכירורגיה הפלסטית התרחב משמעותית בעולם בשנים האחרונות, וישראל בהחלט נחשבת מעצמה בתוכו. מהם הניתוחים המבוקשים, למי זה מתאים ומה היתרונות? הנה כל התשובות

88 שיתופים | 132 צפיות

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית פרסם בסוף 2019 נתונים מעניינים לגבי שכיחות הניתוחים וההליכים הקוסמטיים בישראל. ראשית, מהנתונים עולה ש-3 הניתוחים הכי נפוצים הם הגדלת חזה, שאיבת שומן וניתוח אף. 

אחריהם ברשימה נמצאים הרמת עפעפיים, הרמת חזה ומתיחת בטן ומבחינת החלוקה לגברים ונשים ניתן לראות את הביקוש לשאיבת שומן שמשותפת לשני המינים – לעומת הגדלת חזה שקיימת אצל נשים והקטנת חזה שמאפיינת גברים. 

שנית, מסתבר שמדי יום נערכים בארץ כ-180 ניתוחים פלסטיים וכ-1,300 הליכים אסתטיים, כשב-2019 לבדה בוצעו בחצי מיליון הליכים שונים. ביחס לגודל האוכלוסייה, נתונים אלו מציבים את ישראל כאחת המדינות הבולטות בתחום. 

מה הסיבות להצלחה של ניתוחים פלסטיים?

הסיבה העיקרית להצלחה של ניתוחים פלסטיים קשורה לתוצאות. מלבד שיפור ברמת הדיוק והתוצאות האסתטיות, [ניתוחים פלסטיים יכולים להביא לשינוי עצום – לא רק בחיצוניות אלא גם בדימוי העצמי וכל מה שנובע ממנו. בתקופה שבה יותר גברים ונשים מבינים שמגיע להם להרגיש טוב יותר עם איך שהם נראים, אפשר להבין את הערך המוסף של ניתוחים והליכים מן הסוג הזה.

העניין הוא שהשינוי הקוסמטי תובע הוצאות לא קטנות. על פי הערכות, התחום מגלגל מעל 200 מיליון שקלים בשנה והצמיחה שלו נמדדת בעשרות אחוזים בשנה בזכות טכנולוגיות לא פולשניות. בפועל, זה אומר כמה עשרות אלפי שקלים על ניתוח יופי שלא מחויב המציאות מבחינה בריאותית ואף נחשב מותרות. 

כך למשל ניתוח הגדלת חזה בשיטה חדשה ללא צלקות עולה 18-25 אלף ש"ח, בעוד הרמת חזה עם או בלי שתל כבר תעלה 26-35 אלף ש"ח. אצל גברים, הניתוח הכי שכיח הוא הגניקומסטיה – הקטנת חזה – והוא מתומחר בטווח של 15-19 אלף ש"ח. לשם השוואה, ניתוח מתיחת בטן יעלה 26-42 אלף ש"ח ומתיחת פנים תעלה 5,000-7,000 ש"ח "בלבד". 

מבחינת המקום שבו אפשר לעבור ניתוח פלסטי, ההבדל העיקרי הוא בין מכוני רפואה פרטיים לבין קופות החולים. בשנים האחרונות נכנסו לתחום קופות החולים שמציעות למבוטחי השב"ן סבסוד על חלק מהטיפולים, כמו גם פוליסות של חברות ביטוח פרטיות שעשויות להיות רלוונטיות. אז כמו בתחומים אחרים, שווה להכין את שיעורי הבית. 

האם זו הוצאה משתלמת ואיך אפשר לממן אותה?

נשים וגברים בגילאים שונים מבינים כיום את הערך המוסף של ניתוח קוסמטי מבחינת ההשפעה שלו על המראה החיצוני, על התחושה ועל הדימוי העצמי. הצעד הבא אחרי שמחליטים לעבור ניתוח כזה היא לבדוק איך אפשר לממן אותו, כאשר גם פה יש כמה אופציות רלוונטיות.

אפשרות אחת היא לנסות לממן את התהליך כולו באמצעות הון עצמי או חיסכון כספי. זה רלוונטי בעיקר לנשים וגברים אחרי גיל 40-50, שיש להם כבר מספיק סכומי כסף פנויים ופחות הוצאות שוטפות על גידול ילדים ומשפחה. מלבד המחיר הישיר על הניתוח, חשוב להביא בחשבון הוצאות נלוות כגון אובדן ימי עבודה, תקופת התאוששות, רכישת תרופות ומשככי כאבים וכן הלאה.

אפשרות אחרת היא להשיג מימון חיצוני כמו למשל *הלוואה מהירה לכל מטרה. היות והמחיר הממוצע נע בין כמה אלפי שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים, רוב ההלוואות שקיימות כיום בתחום אמורות להספיק על מנת לכסות אותו. בכל מקרה, רצוי להשוות בין המסלולים השונים ולוודא את מידת ההתאמה שלהם לצרכים של קהל היעד והלקוחות. 

* כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.