מקודם

מחדשות את המטבח? 

המטבח המושלם. צילום: חברת חלמיש
המטבח המושלם. צילום: חברת חלמיש

קבלו את כל סוגי הריצוף וחיפויי הקיר שכדאי לכן להכיר

88 שיתופים | 132 צפיות

בשנים האחרונות הפך המטבח בישראל למקום הכי חם הבית. כאן המקום בו בני המשפחה אוכלים, מארחים ומבשלים חלומות ביחד. אין ספק כי משבר הקורונה והסגר שנכפה עלינו, רק הוסיפו לפופולריות של המטבח. לא פלא, שכיום עיצוב המטבח מקבל חשיבות עצומה, ומשפחות רבות משקיעות זמן וכסף בהחלטה כיצד לעצב את המטבח החדש או כיצד לשפץ מחדש את המטבח בבית. בכתבה תעניק לכם מספר המלצות חשובות בכל הנוגע לחיפוי הקירות והריצוף במטבח. 

חיפוי קרמיקה מדוע זה מומלץ במטבח? 

קבלו את מלכת החיפויים: הקרמיקה. למעשה מדובר בחומר שהיה בשימוש משחר האנושות. היום, כאשר מדברים על קרמיקה למטבח מדברים על משפחה שלמה של חומרים המתאימים מאד לחיפוי קירות פנימיים וחיצוניים ולריצוף לבית. אריחי הקרמיקה לא רק מסייעים לעיצוב קירות המטבח, יש להם גם תפקיד חשוב בשמירה על קירות המטבח מלכלוך, שומן מים ואפילו עובש. אז מה היתרונות שהופכים את אריחי הקרמיקה למאסט בכל מטבח?

חוזק

אריחי הקרמיקה עשויים מחומר עמיד, מה שמבטיח שחיפוי הקיר יחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר (וזאת בניגוד לצבע, זכוכית, אבן עץ ועוד). בנוסף, ניתן לקדוח על חיפוי הקרמיקה, כך שאם תרצו לתלות מדפים במטבח לא תתקלו בבעיה. 

מגוון עיצובים

אריחי הקרמיקה מגיעים במגוון גדלים, עיצובים טקסטורות וגימורים. מה שמאפשר ליהנות מאינסוף אפשרויות לעיצוב. 

עמידות למים

אחד היתרונות הבולטים של אריחי קרמיקה, זו האפשרות הקלה והנוחה לנקות אותם לאחר טיגון או בישול. אריחי הקרמיקה מאופיינים בספיגות נמוכה למים, כך שניתן לשטוף את הקרמיקה מבלי לחשוש שנהרוס אותה או מהופעת נזקי עובש. 

המלצה

חיפוי קיר עם אבני קרמיקה מחייב עבודה מקצועית ומדויקת ליצירת מראה אחיד ועמידות לאורך זמן. לכן, אל תתפשרו על אנשי המקצוע שאתם בוחרים. 

העדיפו חיפוי קרמיקה. צילום: חברת חלמיש
העדיפו חיפוי קרמיקה. צילום: חברת חלמיש

איזה ריצוף מומלץ במטבח? 

לטגן, לבשל, לארח…הרצפה במטבח משתנה מרגע לרגע, עובדה המחייבת אותנו לבחור בריצוף שנוח וקל לעבוד אתו ביום יום. אז על אילו דגשים כדאי לשים לב בשעה שאנחנו מחליטים על ריצוף במטבח?

עמידות למים

הריצוף במטבח חייב להתאים לסביבה רטובה המתלכלכת במהירות. לכן, חשוב לבחור בריצוף בעל כושר ספיגה נמוך. עמידות לשברים- חשוב לבחור בריצוף חזק ועמיד, כך שאם נשברת כוס או שנופל סיר על הרצפה, לא ייגרם נזק לאריחים. צבע- לרוב עדיף לבחור בריצוף בגוון כהה, המסתיר כתמים ולכלוכים הנופלים לרצפה.  

אז איזו רצפה הכי מתאימה לכן? צילום: חברת חלמיש
אז איזו רצפה הכי מתאימה לכן? צילום: חברת חלמיש

ריצופים למטבח: אז מה מומלץ? 

השקעתם בארונות, תאורה וחיפוי הקירות, אין סיבה שלא תיהנו גם מאריחי רצפה מעוצבים, שישדרגו לכם את מראה המטבח. כיום ניתן למצוא מגוון עצום של ריצופים חזקים, עמידים ומעוצבים. אנו ממליצים על מספר פתרונות בתחום הריצוף בחלל המטבח:

ריצוף טבעי:

ריצוף העשוי שיש, אבן טבעית, עץ טבעי העמיד בפני מים ועוד.

ריצוף תעשייתי:

בקטגורה זו ניתן למצוא את אריחי הקרמיקה ואריחי הגרניט פורצלן.  

אריחי קרמיקה:

אי החלומות. צילום: חברת חלמיש
אי החלומות. צילום: חברת חלמיש

אריחי הקרמיקה מומלצים למטבח בגלל עמידות החומר (באריחי קרמיקה רק השכבה העליונה צבועה), נוחות הניקיון, המבחר העצום של הגוונים, המידות והטקסטורות.

אריחי גרניט פורצלן:

אריחים חזקים ועמידים במיוחד (כל האריח צבוע), בעלי עמידות גבוהה למים ומצופים בשכבה נגד החלקה. 

אריחים מאבן צפחה:

אריחים בעלי מראה של אבן טבעית, ומתאימים למי שמחפש מראה נקי ויוקרתי. כאן המקום לציין כי יש לבחור באריחי ריצוף עמידים, מתאימים לסביבה רטובה, ולוודא שהאריחים מצופים בשכבה נגד החלקה.

תנו חופש ליצירתיות שבכן. צילום: חברת חלמיש
תנו חופש ליצירתיות שבכן. צילום: חברת חלמיש

לסיכום, המטבח הוא מקום הנותן דרור ליצירתיות שלכם בתחום האוכל והבישול, אין סיבה שלא תתנו לדימיון שלכם לעבוד במטבח גם בתחום העיצוב.

צריכים עזרה בבחירה  של חיפוי לקירות המטבח ולאריחי הרצפה? היכנסו לאתר חלמיש או בואו לבקר באחד הסניפים ברחבי הארץ.