מקודם

חולמת לעצב את המטבח המושלם? כך תעשי זאת

צילום:Pexels
צילום:Pexels

יש לנו רעיונות מקוריים שיעזרו לך לעצב את המטבח מבלי לחרוג מהתקציב. הנה כמה הצעות מעוררות השראה

88 שיתופים | 132 צפיות

יש המון רעיונות מקוריים שיכולים לעזור לך לעצב את המטבח בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. מחפשת מאיפה לשאוב השראה? הנה כמה הצעות ששווה להכיר

המטבח המושלם הוא זה שמתאים לטעם האישי שלך. יש המון סגנונות שבהם אפשר לעצב את המטבח והבדל משמעותי בין עיצוב כפרי, מודרני או קלאסי, אבל רק סגנון אחד שאותו ככל הנראה תאהבי. בגלל שמדובר בחדר משמעותי ומשום שהעיצוב שלו משפיע על כל שאר חלל הפנים של הבית, אין ברירה אלא לחשוב מחוץ לקופסא ולהחליט בצורה נכונה כיצד לשדרג אותו.

הנה למשל כמה רעיונות מקוריים שמהם אפשר לשאוב השראה על מנת לעצב מטבחים שונים במהירות, ביעילות ובמחיר נורמלי:

1. השתמשי באביזרים קטנים עם נוכחות גדולה

בחירת אביזרים שמשדרגים את האווירה המטבח לא דורשת ממך שום סוג של מאמץ. מסמר אחד קטן מספיק לך כדי לתלות שלט משעשע או צבעוני על הקיר המרכזי של המטבח, בעוד פסל מעוצב זה בדיוק מה שחיכית לו כדי לגרום לאורחים להרגיש בבית. בנוסף, את המיקום של האביזרים שרלוונטיים למטבח את יכולה לבחור לפי סגנון העיצוב המועדף עלייך ובהתאם לאווירה הכללית.

2. שלבי בין פתרונות אחסון מגוונים

מטבח מושלם מצליח לשלב בין פונקציונאליות ואסתטיקה. הטעות הנפוצה היא לדמיין את המטבח במישור הדקורטיבי בלבד, בעוד בפועל אלו פתרונות האחסון שיקבעו עד כמה תרצי לבלות בו כדי לבשל, לאפות, לטגן או לארח. בין היתר, נסי לשלב בין פתרונות אחסון רגילים כמו ארונות לבין פתרונות גמישים יותר כמו מדפים וכך תשיגי את הגיוון ואת החיסכון במקום.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

3. החליפי את הגוונים והצבע

העידן שבו במטבח ביתי היו רק 1-2 צבעים הסתיים. כיום מקובל מאוד לצבוע את הקירות ואת הדלתות של הארונות בצבעים משולבים, כמו תכלת וחום או צהוב וכתמתם. כמובן שעדיין צריך לשמור על מצב שבו הצבעים הם מאותו ספקטרום, אך האפשרויות רבות והגוונים שתבחרי גם יכולים ליצור אשליה אופטית של חלל גדול ומרווח.

4. האירי את המטבח

תאורה טבעית ומלאכותית משדרגת את המטבח בלי לדרוש ממך שום סוג של התערבות. אם אין לך במטבח נברשת מספיק גדולה שמפזרת את האור בצורה מחמיאה, עכשיו זה הרגע להשיג כזאת. בהמשך, כל שנותר הוא לפתוח חלון כדי להכניס פנימה את האור הטבעי ולהחליף את הווילון הישן והעבה במשהו קליל ועדין.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

5. נצלי את משטח העבודה

עיצוב מטבחים מושפע בסופו של דבר מהאלמנטים שתופסים את הכי הרבה תשומת לב – כמו משטחי העבודה. אם את רוצה שהמטבח שלך ייראה כמו בקטלוג, את צריכה לנצל היטב את המשטח הזה ולהחליט איזה מכשירי חשמל לשים עליו, מה להוריד ממנו ואיזה שיש או חיפוי יתאימו עבורו.