מקודם

להזריק על בטוח: כל מה שאת צריכה לדעת על חומצה היאלרונית

רוסלנה רודינה, הפרזנטורית החדשה של סייפה. צילום: שי יחזקאל
רוסלנה רודינה, הפרזנטורית החדשה של סייפה. צילום: שי יחזקאל

חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית עמדו בראש מהפכת הטיפולים נגד סימני הגיל. מה אתן צריכות לדעת רגע לפני הטיפול? באיזה חומרים משתמשים הרופאים הטובים בארץ? גם רוסלנה רודינה, הפרזנטורית החדשה של Saypha קראה את המדריך הכי מופרט ובטוח למזריקה המתחילה

88 שיתופים | 132 צפיות

ככל שאנחנו מתבגרות, כך ניכרים עקבות הזמן שחלף על עור הפנים שלנו שהולך ומתבגר, מתהדר בקמטים, יבשושיות, רפיון, צניחת עור וטשטוש קווי המתאר של הפנים. שילוב של גורמים סביבתיים ומציאות של מתח ועייפות, תזונה לקויה ובסופו של דבר – גנטיקה, הפכו את טיפולי ההזרקות לדרך המהירה, הפשוטה והקלה לתיקון הנזקים ללא התערבות כירורגית.

חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית עמדו בראש מהפכת הטיפולים והפכו לשם נרדף להצערת פנים. כיום, מנתחים פלסטיים רבים מעדיפים להשתמש בחומצה ההיאלורונית של Saypha, שפותחה בקונצרן התרופות האוסטרי Croma, עם תוצאות מעולות. כיוון שהיא בעלת פרופיל בטיחותי גבוה במיוחד, תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים של בטיחות ובקרת איכות בשוק רווי פתרונות מפוקפקים.

מהי בכלל חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית המכונה גם "מולקולת הנעורים", היא חומר שנמצא בגוף האדם באופן טבעי. עם הגיל, קצב ייצור החומצה יורד, כמויות הקולגן והאלסטין בגוף יורדות אף הן בהתאמה והעור מזדקן, מאבד מגמישותו ומתייבש. הזרקת חומצה היאלורונית, מתקנת ביעילות רבה את מראה העור, על ידי ספיחת מולקולות מים, העלאת רמת הלחות והגמישות בעור ליצירת אפקט מתיחה ומילוי במראה טבעי ומיידי.

מה ההבדל בין חומצה ההיאלורונית שהגוף מייצר ובין חומצה היאלורונית שמזריקים לפנים?

חומצה היאלורונית המשמשת להזרקות בתחום הדרמו-אסתטיקה נוצרת במעבדה ולכן ישנם סוגים רבים ושונים של חומצות ההיאלורונית. החברות השונות מייצרות חומצות עם תוספות של חומרים שונים, הנבדלים אחד מהשני במידת הסמיכות והניקיון שלהם, בתוספת של חומרים – לעמידות מירבית. לכל חומר רגישויות ותופעות לוואי שונות. לכן חשוב מאוד להקפיד על איזון מושלם בין החומצה ההיאלורונית הטבעית ובין החומרים הנוספים המשולבים בה. לכן חשוב מאוד לבדוק את הפרופיל הבטיחותי של חומרי המילוי שאנו מחדירות לגופנו.

מהי Saypha?

מדובר בלא פחות ממוצר הדגל של חברת התרופות Croma, עם טווח חומצות בסמיכויות שונות. כל זאת על מנת להעניק מענה מדויק לכל מטופלת, לאזורים שונים בפנים וסוגי עור שונים על סמך החלטת הרופא המטפל. לחומרי המילוי מסוג Saypha אישורי התקנים המחמירים בעולם: ה- CE האירופאי ומשרד הבריאות הישראלי. מדובר בחומרי המילוי מהבטוחים והמאוזנים ביותר הקיימים היום בתחום הדרמו -אסתטיקה. כל חומרי המילוי של החברה מבוססים על חומצה היאלורונית שאינה מן החי.

למי מיועדים מוצרי החברה?

סדרת מוצרי החומצה ההיאלורונית מיועדת לטיפול בכל סוגי הקמטים והקמטוטים, מחזירה נפח שאבד וממלאת את הרקמות בפנים ובאזורים נוספים כמו הידיים והמחשוף. הטיפולים ב-Saypha אינם מיועדים רק לתיקון נזקי הזמן – אלא כטיפולי מנע אנטי איג'ינג, שמטרתם לעכב את סימני ההזדקנות, תוך שמירה על מראה פנים טבעי, זוהר ורווי בלחות. בנוסף, החומצה ההיאלרונית של Saypha מאפשרת לעצב את אזור העיניים, אף, אוזניים, סנטר, את הלחיים ואת זווית הלסת ולשפר את צורתם.

האם המוצר מתאים לי?

מוצרי Saypha מתאימים לנשים ולגברים כאחד בכל טווח הגילאים, ומעניקים תוצאה טבעית ומיידית, למראה זוהר ורענן לאורך זמן. המוצרים הוכחו כבטוחים ויעילים מבחינה קלינית בהשבת נפחים, מילוי קמטים, החלקה ושיפר מרקם העור, ברמת שביעון רצון גבוהה של המטופלים.

8 דברים שאת צריכה לדעת לפני שמתחילים הזרקות

1. וודאו שלחומרים המוזרקים יש את האישורים הנדרשים.

2. בדקו כי הרופא המטפל מוכר ומאושר על ידי משרד הבריאות.

3. זכרו כי התוצאות נראות שונה על כל מטופל וכך גם עמידות החומר בהתאם לסגנון החיים שלך. (עישון, חשיפה לשמש, שתייה, כושר וכו').

4. הרשתות החברתיות מוצפות בתמונות מרוטשות, אל תסתמכו עליהן.

5. תתחילו בקטן ותשמרי על זה טבעי. אל תתפתו לטיפול מוגזם או חסר פרופרציה.

6. שימו לב כי אריזת המזרק נפתחת בנוכחותך לראשונה.

7. הזרקה היא טיפול רפואי לכל דבר ולכן הרופא מחוייב לבצע תשאול מקיף על מצבך הבריאותי ולהסביר לך על השלכות הטיפול לפני הכל.

8. תאמו ציפיות עם הרופא המטפל ושתפו אותו בחששות שלך.

 

לגזור ולשמור | צילום: shutterstock
לגזור ולשמור | צילום: shutterstock

רופאים בכירים העוסקים בתחום הרפואה האסתטית ומשתמשים בסדרת מוצרי החומצה ההיאלורונית של Saypha מבית Croma:

ד"ר מרינה לנדאו

מומחית ברפואת עור, בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון, והתמחות ברפואת עור בבי”ח איכילוב. שימשה כנשיאת החברה הישראלית לכירורגיה דרמטולוגית. עוסקת ומתמחה ברפואת עור אסתטית מעל 20 שנה עם דגש על טיפולים לא פולשניים בהזדקנות העור. בעלת קליניקה פרטית בקניון ארנה, הרצליה פיתוח.

ד"ר מרינה לנדאו. צילום: ליאור סויסה
ד"ר מרינה לנדאו. צילום: ליאור סויסה

למה דווקא חומר הSaypha והאם הוא באמת בטוח?

"ה-Saypha הוא מהחומרים הבטוחים והיעילים ביותר שיש אני משתמשת בו למעלה מ-10 שנים. הוא אחד מחומרי המילוי המועדפים עליה בגלל יעילותו ובטיחותו והוא מתאים לכל קהל לקוחותיי".

כמה חשוב שחומר מילוי יהיה בטוח?

"זהו המדד החשוב ביותר שאני בודקת לפני שאני מזריקה אותו ללקוחותי", מסבירה ד"ר לנדאו. "איכות חומר מילוי נמדדת על פי יעילות ובטיחות. יעילות להשגת התוצאה הטובה ביותר באופן הבטוח ביותר ובטיחות היא פונקציה של הטיפול והחומר. עם זאת, הטיפול תלוי גם במיומנותו הטכנית, ניסיון, וכישרון של הרופא המטפל. והחומר שעובר תהליך שינוי במעבדה ואיכותו נמדדת ברמת הניקיון שלו. חומר לא נקי עשוי לגרום לסיבוכים. לכן חשוב להכיר את החברה שעומדת מאחורי המותג ואת אמינותה. Saypha נותן ללקוחותי מעטפת מושלמת ובטוחה, לכל בעיה ומטרה בתחום המילוי וההזרקות".

האם את משתמשת בעוד חומרי מילוי?

"כן. ישנן לקוחות הדורשות שאשתמש בחומר מסוים שהן מכירות. אם כי ללקוחה עם רגישות גבוהה והיסטוריה של תופעות לוואי בעבר, אעדיף להזריק לה את חומר הSaypha, שהוא מהבטוחים בתחום".

האם החומר מוכר בחו"ל?

"בוודאי שכן. Saypha רשום ונמכר בכל העולם, ומאושר על ידי רשויות הבריאות העולמיות".

ד"ר שרון איילון

בוגרת לימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים והתמחות בבית החולים הדסה ירושלים ברפואת הפה. Msc בנוירו-ביולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. תואר שני בניהול מערכות בריאות באוניברסיטת ת"א. רופאה בכירה במחלקה לכירורגיית פה, פנים ולסתות במרכז הרפואי לגליל מערבי בנהריה. בעלת קליניקה פרטית במודיעין.

ד"ר שרון איילון. צילום: יח"צ
ד"ר שרון איילון. צילום: יח"צ

למה דווקא Saypha?

"החומר מאד בטוח לשימוש. מיוצר במפעל ענקית תרופות עולמית עם סטנדרטים בינלאומיים גבוהים לבקרת איכות לייצר חומר בטוח, אמין ואני סומכת עליהם. החומר נעים לשימוש לרופא, נוח להזרקה ומשתלב נהדר ברקמת העור. ללא סיבוכים ומשיג תוצאות מושלמות".

יש לך ניסיון רב של הזרקות, מה החומר המועדף עלייך?

"אכן יש לי ניסיון רב שנים בהזרקות, באמתחתי מאות של מזרקים. עבדתי עם הרבה חומרים, Saypha היה בין הראשונים שעבדתי איתם והתחברתי אליו מהתחלה, ועדיין משתמשת בו הרבה מאד".

לאילו לקוחות את מזריקה אותו?

"אני נוטה לבחור חומר הזרקה לפי אזורים, מרקם וסוג העור, לפי גיל ומצב העור. אני משתמשת עם Saypha כמעט עם כל המטופלות שלי באזור זה או אחר".

האם התוצאות שלו טבעיות, ואיך הוא משפר את מרקם העור?

"התוצאות מאד טבעיות היות והחומר מתיישב נהדר בעור. לא יוצר גושים, רך למגע וגמיש כמו פלסטלינה, כך שניתן לעצב אותו לפי הצורה שרוצים. החומר משפר את מרקם העור בעיקר כאשר משלבים סמיכויות שונות של החומר בעומקי הזרקה שונים".

האם את ממליצה לקולגות להשתמש בו?

"בהחלט כן. בפה מלא. התמורה של מחיר מול תועלת החומר מצוינת, ובנוסף מאד נעים לי לעבוד עם היבואן. אני מרגישה איתו בטוחה ומוגנת".

האם אחוז תופעות הלוואי שלו נמוך מחומרים אחרים?

"בהחלט כן, החומר מאד בטוח עם אחוז נמוך מאד של תופעות לוואי וסיבוכים".

האם היית מזריקה גם לעצמך את ה-Saypha?

"חד משמעית כן".

ד"ר אופיר שיין

מנתח פלסטי, חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, חבר בעמותה הישראלית לפלסטיקאים, ובעל תואר במנהל מערכות בריאות של ביה"ס למנהל עסקים של אוניברסיטת בן גוריון. חברות קבועה בוועדת הערר העליונה של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. בעל קליניקה פרטית ברמת החייל.

ד"ר אופיר שיין. צילום: סלע מדיקל
ד"ר אופיר שיין. צילום: סלע מדיקל

יש לך ניסיון עם מותגים אחרים בתחום מילוי נפחים, למה דווקא Saypha?

"ה-Saypha הוא חומר מנצח, ומאד בטוח. הוא מוצר הדגל של חברת התרופות  CROMA ועומד בתקנים המחמירים ביותר בעולם. המפעל הוא מהחדישים והמתקדמים ולכן פרופיל הבטיחות של המוצר גבוה במיוחד. בטיחות החומר זהו ערך חשוב עבורי כשמדובר בלקוחותי".

איך הטיפול משפיע על הביטחון העצמי של המטופלות שלך?

"טיפול אסתטי והזרקות, עם חומר הSaypha במיוחד, עושים שינוי משמעותי במראה החיצוני שמשפיע ומעלה את תחושת הביטחון העצמי ותפיסת היופי של המטופלים מעצמם. התהליך מעצים רבדים חיצוניים ופנימיים כאחד".

האם אתה ממליץ על החומר למי ששוקלת לעבור את הטיפול בפעם הראשונה?

"בהחלט כן, אני עובד שנים עם החומר, עוד כשהיה משווק תחת השם 'פרינסס'. אוהב לעבוד עם החומר מאוד. הוא ידידותי לשימוש גם לרופא המזריק, וגם למטופלים היות והוא משתלב נהדר במרקם העור ומניב תוצאות במראה טבעי. אני ממליץ בחום לקולגות ולמטופלים שלי להשתמש בו".

האם כמנתח פלסטי אתה שבע רצון מהתוצאות?

"שבע רצון מאוד. Saypha היא חומצה היאלרונית עם טווח רחב של סמיכויות למילוי נפחים וחידוד תווי פנים. החומר מאפשר לי ליצור מגוון רחב של אפשרויות אסתטיות עבור לקוחותי. בנוסף החומר מעניק לחות לעור ומשפר את המרקם שלו, מתקן נפחים שאבדו ומניב תוצאות מעולות, בדיוק כמו שאני רוצה".

ד"ר ליאורה הולנדר

מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית. רופאה בכירה במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים איכילוב, מנתחת פלסטית בכירה, ומדריכה ומלמדת רופאים בתחום הכירורגיה האסתטית ופיסול הפנים. בעלת קליניקה פרטית המתמחה בתחום ברמת החייל.

ד"ר ליאורה הולנדר. צילום: סלע מדיקל
ד"ר ליאורה הולנדר. צילום: סלע מדיקל

ד"ר הולנדר, למה דווקא Saypha?

"אני משתמשת בו כבר שנים רבות. חשוב לי מאוד שחומצה היאלרונית תהיה בטוחה ושפרופיל תופעות הלוואי שלה יהיה מצומצם ככל האפשר. מניסיוני, Saypha הוא כזה ומאפשר לי לתת למטופלים טיפול בטוח, עיקרון חשוב בטיפול בתחום האסתטיקה של הפנים".

האם את אוהבת את השימוש בחומר? הוא נוח להזרקה?

"אני מאוד אוהבת להשתמש בו. הוא חומר רך מאוד, הוא יוצא מהמזרק בקלות, ולכן חווית הטיפול גם למטופלים וגם לי נעימה".

התוצאה המתקבלת טבעית בעיניך?

"מעל לכל, התוצאה הטבעית תלויה במיומנות הרופא המטפל והבנתו את מבנה הפנים והפרופורציות הנכונות. החומר משלים את הפעולה. חשוב לי שהתוצאה המתקבלת תהיה טבעית ושהמטופלים לא יראו 'עשויים'. בטח כיום שישנה מגמה של הגזמה. כמו באומנות כך גם בניתוחים, המטרה לקבל תוצאה טבעית ועדינה".

האם פרופיל הבטיחות של החומר גבוה?

"מהניסיון שלי הוא חומר מאוד בטוח עם אישורי רשויות הבריאות העולמית. אני מרוצה מפרופיל הבטיחות של המוצר שהינו גם היפו אלרגני ולכן אינו מייצר בצקות ומתאים כמעט לכל האנשים. זהו חומר בטוח".

איך המטופלות מגיבות לתוצאה המתקבלת?

"המטופלות שבעות רצון עד מאוד, היות וניתן לעשות עם החומר את כל מנעד הטיפולים ולהגיע לתוצאות מעולות וטבעיות. בהיותי כירורגית פלסטית אני יכולה להציע להם פתרון ניתוחי ופתרון לא ניתוחי, כל אחד לפי צרכיו, רצונו ובריאותו".

ד"ר זאב רוזנשטיין

רופא שיניים, עוסק ברפואה האסתטית מזה כארבע שנים. מלמד ומדריך רופאים בתחום האסתטיקה בהסתדרות רופאי השיניים. מקפיד להעשיר את הידע המקצועי שלו ולהשתמש בטכניקות ייחודיות מהעולם. מטפל בכל הגילאים, נשים וגברים. בעל קליניקה בראשון לציון.

ד"ר זאב רוזנשטיין. צילום: יח"צ
ד"ר זאב רוזנשטיין. צילום: יח"צ

אז למה דווקא Saypha?

"אני מזריק Saypha כבר כמה שנים, משתמש בכל הסדרה – פילר, ווליום, ווליום פלוס. Saypha מקורו מהמילה SAFE – בטוח. מרגיש לי בטוח להשתמש במוצר, לא חוויתי תופעות לוואי, המטופלות מרוצות וגם אני".

כמה זמן מחזיקות התוצאות?

"תוצאות זה דבר מאוד אינדבידואלי. לכל מטופל יש אורח חיים שונה המתבטא בחשיפה לשמש, פעילות גופנית בעצימות משתנה, ותזונה שונה. כך גם פירוק החומצה ההיאלרונית. לכל גוף זמן אחר בפירוק החומר. תוצאה משביעת רצון עבורי כאשר המטופלים חוזרים אלי לרוב אחרי שנה, רק לתיקונים משמרים".

מה אתה חושב באופן כללי על Saypha?

"בקליניקה שלי יש לSaypha מקום של כבוד. אני מטפל בכל מטופל ובכל גיל בסדרה של Saypha ומקבל תוצאות מעולות, טבעיות, ללא סיבוכים, וכולם שבעי רצון. זה מבחינתי קנה מידה בטוח ואמין לחומר שאני עובד איתו".

מותר לשאול כמה מזרקים כבר החזקת?

"אני לא יודע לתת מספר מדויק, אבל יכול להבטיח לך שחציתי כבר את ה-1000".

האם אתה ממליץ למטופלים על Saypha?

"היות ואני בוחר את החומר עבור המטופלים שלי, אז כמובן שהם מוזרקים בSaypha. אני ממליץ בפה מלא. Saypha הוא מוצר מצוין, ומיוצר על ידי חברת תרופות עולמית, כרופא, אני שקט ובטוח לעבוד איתו".

ד"ר אירינה אפריימוביץ

מומחית ברפואה פנימית, בוגרת הפקולטה לרפואה בריגה, ומבצעת טיפולים באסתטיקה רפואית מזה שנים רבות. בעלת קליניקה פרטית בנשר.

ד"ר אירינה אפריימוביץ. צילום: סלע מדיקל
ד"ר אירינה אפריימוביץ. צילום: סלע מדיקל

למה דווקא Saypha?

"אני מזריקה Saypha, או בשמו הקודם 'פרינסס', כבר שנים רבות. זהו חומר רך מאוד, משתלב בטבעיות רבה בעור, ומאפשר לי לתת למטופלים שלי תוצאה מאוד עדינה, שלא נראית עשויה מידי או לא טבעית".

מה חשוב לך בחומר המילוי שאת בוחרת?

"חשוב לי בתור רופאה קודם כל נושא בטיחות הטיפול. להשתמש רק בחומר עם סטנדרט הכי גבוה של בטיחות ואיכות החומצה ההיאלרונית, ועם כל האישורים הנדרשים. קודם בטיחות – אחר כך יופי. החומר צריך להתמזג עם העור באופן טבעי בלי לפגוע במראה הפנים של המטופלים".

באילו אזורים בפנים ניתן לבצע טיפול?

"אני מטפלת בכל האזורים בפנים תוך התאמה לכל מטופל, הכול אינדבדואלי ותלוי במבנה הפנים, בסוג העור, עומק הקמט והבעת הפנים. כל חומר לאזור שהוא הכי נכון ומתאים. לדוגמה, לעיצוב מסגרת הפנים אני משתמשת בSaypha ווליום פלוס, ולשפתיים Saypha פילר או Saypha ווליום, תלוי בנפח שאני רוצה לקבל בטיפול".

את חושבת שיש משמעות לחומצה ההיאלרונית שעובדים איתה?

"צריך להקפיד שהחומר יהיה איכותי. כרופאה חשוב לי לקבל מידע מלא על החומרים שאני מזריקה. בית CROMA הוכיח עצמו כשם עולמי לבטיחות ואיכות לאורך שנים. מיליוני מזרקים של Saypha נמכרים בעולם ואין איתם סיבוכים, חשוב שהחומר איכותי, ונותן תוצאה טובה".

יש עוד מוצרים של החברה שאת משתמשת בהם?

"חברת CROMA היא חברת תרופות בעלת שם עולמי ומוכר. אין ספק שהמפעלים החדשים עם קו הייצור החדש, מאפשרים לנו לקבל מוצר מוגמר בטוח ומתקדם. אני יודעת שיש עוד מוצרים חדשים בקנה, שבקרוב נוכל לספר גם עליהם".

סדרת מוצרי Saypha מבית Croma משווקים בישראל בבלעדיות ע"י חברת Sela Medical Ltd, סלע מדיקל בע"מ.

אתר | פייסבוק