מקודם

כך משבר הקורונה סלל את הדרך לאפליקציות תשלום

ללא חשש קורונה. צילום: pexels
ללא חשש קורונה. צילום: pexels

עכשיו כשכולנו מפחדים לגעת בכל דבר, אנשים מבינים שכסף מזומן הוא לא הדבר הכי סטרילי בעולם. מאמר זה יעסוק בדרך בו מועבר כסף במזומן ואיך ניתן לשלם ללא מגע באמצעות אפליקציית תשלום והעברת כספים

88 שיתופים | 132 צפיות

הנחיות משרד הבריאות לשמירה על ההיגיינה

לאור המצב, משרד הבריאות הוציא הנחיות מאוד ברורות בנוגע להיגיינה אישית וציבורית. ההנחיות עוסקות בשטיפת ידיים בסבון במשך 20 שניות לפחות ובשימוש של אלכוהול ג'ל לחיטוי הידיים ומשטחים. בנוסף, אין להתקהל, יש לעמוד 2 מטר מאדם אחר ולא לגעת בו. כמו כן, הסגר שהוטל משאיר את האנשים בבתים למעט תושבים שעובדים במקומות עבודה חיוניים ויציאה לטיפול רפואי או לצורך קניית מזון. בשל הנחיות אלו התושבים נאלצים להזמין שליחויות עד הבית ללא מגע ולשלם עליהם בעת ההזמנה. ניתן לשלם בכרטיס אשראי אך התשלום לבתי עסק שעובדים עם אפליקציית תשלום הוא יותר בטוח.

הכסף שלנו מלוכלך

כפי שנאמר, תושבים היוצאים למקומות עבודה חיוניים או לצורך קניות עדיף שישלמו באמצעות אפליקציית תשלום. זאת מהסיבה שהכסף במזומן עלול להיות נגוע בנגיף שמתיישב על משטחים. הכסף עשוי מנייר כמו הקרטון וידוע שהנגיף שוהה במשך יום שלם על קרטונים ועובר במגע. בנוסף לכך, במחקר חדש שנערך בארה"ב נמצא שהנגיף יכול גם לעבור במגע עם כרטיסי אשראי העשויים מפלסטיק ולהישאר עליהם עד 3 ימים. כמו כן, במגע עם שטרות כסף שגם כך אינם סטריליים במיוחד.

ולכן במידה ויוצאים מהבית לקניות בסופרמרקט ניתן לשלם באפליקציית תשלום במקום בכרטיס אשראי, צ'ק או כסף מזומן. כמו כך, אם נוסעים למקום עבודה חיוני ויש צורך לתדלק את הרכב (גם לצורך העובדה שאין תחבורה ציבורית) רצוי להשתמש באפליקציית תדלוק וכך לשלם עבור הדלק.

יתרונות בהעברת כסף באמצעות אפליקציית תשלום:

מעבר לצרכים של קנייה ללא מגע וללא העברת הנגיף באמצעות משטחים, יש לאפליקציות התשלום השונות יתרונות רבים:

  1. האפליקציות מאובטחות ונשמרת הפרטיות בעת התשלום.
  2. העברת הכספים נוחה יותר ומקבלים אישור לאחר העברה.
  3. מקבל התשלום יכול להיות רגוע כיוון שהכסף עובר אליו באופן מידי שלא כמו בכרטיס אשראי.
  4. השימוש באפליקציות בחינם וללא הגבלה.
  5. אין עמלות למעט אפליקציות הקשורות לבנק שאינו מפעיל אותן.
  6. משמשות כארנק דיגיטלי נח ואמין.

ניתן להעביר ולשלם באמצעות האפליקציות כספים לשכר דירה, וועד הגן או ביה"ס, תשלום לחוג או קייטנה, תשלום בין משפחה וחברים ועוד. השימוש בהן מצריך מידע בסיסי של שם ומספר טלפון ולכן יש לאפשר גישה לאנשי הקשר. כמו כן, יש להירשם בפעם הראשונה לצורך קבלת סיסמא ושם משתמש. נותנים מספר של תעודת הזהות, או כתובת המייל ומזינים את פרטי כרטיס האשראי או את מספר החשבון בבנק. לפיכך, אפליקציות אלו הן המצאת המאה ובמיוחד בימים טרופים אלו.