מקודם

ידיי הקסם של ד״ר עמי איל

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

ביקרנו את ד"ר עמי איל במרפאתו המסוגננת והמרשימה והוא ענה לנו בפירוט על השאלות החשובות בתחום האסתטיקה הרפואית.

88 שיתופים | 132 צפיות

ד"ר עמי איל, רופא  בוגר אוניברסיטת תל אביב ומומחה בכירורגיה כללית מבית החולים איכילוב. יזם בתחומי ההייטק, טייס וסא"ל במילואים. בשנים האחרונות עוסק ד"ר איל רק בתחום האסתטיקה הרפואית ופתח את המרכז למצוינות שלו בבית הרופאים ברמת החייל. ד"ר איל מתמחה בתחומי האסתטיקה הרפואית ובשילוב של טכנולוגיות רפואיות המובילות בעולם, עם חומרי מילוי והזרקה הנחשבים לטובים בעולם, ובשילוב עם שיטות איבחון וטיפול מתקדמות.

״ד"ר איל סבור שתחום הטיפול האסתטי המתקדם  מחייב התמחות מיוחדת, ולכן הוא מבצע באופן אישי את האיבחון וההחלטה על סוגי הטיפולים המומלצים. את המעקבים ואת המשך הטיפול בעצמו.

ביקרנו את ד"ר עמי איל במרפאתו המסוגננת והמרשימה והוא ענה לנו בפירוט על השאלות החשובות בתחום האסתטיקה הרפואית.

מהי אסתטיקה בעינייך?

״אסתטיקה היא שיפור. אנחנו יכולים היום לשפר את המראה שלנו,  להחזיר רעננות לפנים, ולהיראות צעירים יותר, בעזרת שיטות וטכנולוגיות חדשניות. תוחלת החיים בארץ הינה מהגבוהות בעולם ויש לנו אפשרות לשמר את הנעורים לשנים נוספות.

בצד האופציה לניתוחי הרמת פנים, יש לנו מגוון יכולות שעשויות לדחות ואף להחליף צורך בטיפול ניתוחי. היופי בטיפולים שאנו מציעים הינו שיפור טבעי של המראה. המטופלות והמטופלים שלנו מקבלים מחמאות על שהם נראים טוב, מבלי שהטיפול  עצמו נראה בולט. זה ההבדל בין גינה יפה בלב העיר, שהיא שיפור המראה, לבין גשר חדש, שזה כבר שינוי מהותי״.

האם תוכל להסביר לנו את תהליך השינוי שעור הפנים עובר?

״בטיפולי אסתטיקה רפואית, אנו מדברים על 3 שכבות עיקריות. הראשונה היא העור ותת העור, אשר עומקה כמילימטר וחצי. בשכבה זו נמצא את כלי הדם, העצבים, זקיקי השיער וגם את התאים המחדשים את העור, את תאי המלנוציטים האחראים להופעת כתמים בעור, וכמובן את הפיברובלסטים שמייצרים קולגן, עליו נדבר בהמשך.

אנו חיים בארץ חמה, וקרינת השמש גורמת להופעת כתמים בעור, הקולגן שאחראי לגמישות ואלסטיות העור, מתדלדל עם השנים ומופיעים קמטוטים בעור. עם השנים מופיעים גם נימי דם בעור, והעור מאבד מהחיוניות והברק שלו. בכל הפגמים הנראים בעור אנו מטפלים בשילובים של מכשירי הפוטולייזר שלנו, מכשיר האולטרא ובשילוב עם חומרים המתקדמים בעולם.

השכבה השנייה הינה שכבת שומן ההולכת ונעלמת עם הגיל, גורמת להופעת שקעים באזורים שונים בעור, ומצריכה מילוי בחומרים הכי מתאימים שיש.

השכבה השלישית היא השריר שהינו בעומק של 4.5  מילימטר, השריר הדק שמחזיק את הפנים הולך ונמתח עם השנים, קיצור שלו ומתיחת עור הפנים, מתאפשרת בניתוח או באמצעות מכשיר האולטרא שלנו, אשר עשוי לדחות ואף להחליף את הצורך בניתוח.  בנוסף, משפרת את ייצור הקולגן בשיעור של כמאה חמישים  אחוזים״.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

האם תוכל להרחיב בענין הקולגן?

״הקולגן הינו חלבון היוצר מעין פיגום עליו מונח העור. כשהפיגום יציב וישר כך גם העור המונח עליו.

הקולגן מיוצר על ידי תאי הפיברובלסט אשר נמצאים בתת העור, בעומק של כמילימטר וחצי. חלבון כידוע מורכב משילוב של חומצות אמינו ואינו נספג במערכת העיכול. כשאנו אוכלים חלבון הוא מתפרק בקיבה לחומצות האמינו, שמרכיבות אותו, ומגיע לדם.

בזרם הדם, הגוף בונה מחומצות אמינו שונות, חלבונים שונים. הדרך היחידה להעלות את רמת הקולגן בעור, ע״י שיפעול תאי הפיברובלסט בטיפולי דיקור שונים, אנרגיית חימום בגלי רדיו, ואפילו במכשיר הפוטולייזר שלנו. הבעיה היא שעליית רמת הקולגן איננה מספקת ולא מחזיקה מספיק זמן.

מכשיר ה-M22 שלנו, יכול באמצעות אנרגיית הלייזר, לחדש את עור הפנים ולהעלות את רמת הקולגן בשיעור ניכר, יחד עם מכשיר האולטרא המכוון אנרגיה ממוקדת, בהנחיית מסך מדוייק, מביא אנרגיה ממוקדת לאזור תאי הפיברובלסט, ומעלה את רמת הקולגן פי 1.5. מחזיק לתקופה ארוכה של כשנתיים לפחות״.

איזה טיפולים אתם מציעים לכתמים?

״כתמים בידיים ובפנים, מרמזים בדרך כלל על גיל מתקדם ואפשר להעלימם. כתמי עור הנגרמים מחשיפה לשמש, מקורם בתאי המלנוציטים אשר מפרישים חומר כהה, הנקרא מלנין. באמצעות מכשיר ה-M22 שלנו והאופציה של  ה-IPL אני מכוון קרן אור עוצמתית ומרוכזת באורך הגל המתאים לצבע הכתם, ולמעשה מפוררת אותו. הכתם הנמצא בעומק העור פשוט הולך ונספג. מדובר ב  6-3 טיפולים, במרווח של כחודש״.

תוכל להסביר על טיפולי פילינג לעור?

״טיפולי פילינג לחידוש העור, יכולים להיות כימיים או בעזרת מכשירי לייזר שונים.

מטרת הטיפול להסיר שכבות עור שטחיות, לעודד צמיחת תאי עור חדשים ולעודד ייצור קולגן. מכשיר הפוטו לייזר M22,  המאושר ע״י ה-FDA, נחשב לטוב מסוגו וכולל קרן לייזר החודרת לאזור התת עורי, המחדשת ייצור תאי העור והקולגן. הטיפול נעשה ב-3 פגישות במרווח חודש, לאחר הטיפול יש אודם ונפיחות קלים, שחולפים תוך כיום וחצי״.

מה הטיפול שהינך מבצע לצלקות?

״צלקת הינה תוצאת ריפוי של טראומה לעור, ויכולה להיות שטוחה, עמוקה או מורמת. היא יכולה להיות עם שוליים אחידים, כמו בחתך או כוויה, שבה עומק הנזק משתנה. בתהליך יצירת הצלקת משתתפים תאי העור החדשים ורקמת קולגן, שלעיתים מיוצר בעודף או מסוג שאינו אחיד בצורתו.

בעזרת מכשיר הלייזר M22, ניתן לחדש ולעורר את צמיחת העור החדש והסרת העור הישן, וכן לעודד יצירת קולגן אחיד ומסודר. התהליך מבוצע בהרדמה מקומית עם משחת אילחוש מקומית, ויש לחזור עליו פעם בחודש, כ 6-3 טיפולים״.

האם תוכל להרחיב על טיפולי אולטרא?

״מכשיר האולטרא של חברת מרץ, נחשב היום למוביל בעולם בטיפולי הרמת פנים ומיצוק העור, והוא הטוב ביותר לתחליף ניתוח או לפחות לדחייתו לכמה שנים.

המכשיר  היחיד המאושר ע״י ה-FDA האמריקאי, הכולל מערכת אולטרא סונר, שבה  הרופא רואה בדיוק של עשירית המילימטר את כל שכבות העור, ויכול לכוון קרן על קולית, ממוקדת ועוצמתית, המכווצת את שרירי הפנים הרפויים.

בנוסף, הרופא מכוון את הקרן העוצמתית לתת העור, וגורם לעלייה של ייצור הקולגן, בשיעור של 150 אחוז. התוצאה של כיווץ וקיצור השריר, ושיפור מירקם העור, נראית תוך כ-3 חודשים, ושיאה תוך כחצי שנה. הטיפול מתמקד באזורים שונים של הפנים, הצוואר ואזורי המחשוף, העיניים והמצח, הטיפול יעיל למשך כשנתיים ויותר״.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

ספר לנו על הטיפולים המשולבים שהינך מבצע?

״גולת הכותרת במרפאתי, הינה הטיפול המשולב של טכנולוגיות וחומרים שנעשה באופן אישי על ידי משלב האיבחון, הטיפול והמעקבים. הטיפול מתבצע במשולב, בין המיכשור הרפואי שמשפר את מראה, מיצוב והרמת העור, לבין מילוי חוסרים של שקעים קמטים, קווי לסת, שפתיים וכד׳. השילוב הנכון מאפשר תוצאה טבעית והרמונית.

מטרת הטיפול הינה שהמטופלת תרגיש ותראה טוב וטבעי, מבלי שיחשבו שעברה טיפול מוגזם.

אני פוגש בדרך כלל נשים מעל גיל 40 ועד גילאי למעלה מ-80, שהרי כיווץ שרירי הפנים ניתן לעשות בכל גיל, וגם ייצור של קולגן ניתן להעלות משמעותית ע״י שיפעול התאים הפיברובלסטים. האפקט המתקבל הוא שילוב של הסרת כתמי עור, הרמת פנים ומתיחת העור, מילוי קמטים עמוקים וטשטוש קמטוטים, ומתבטא בפנים צעירות ורעננות יותר״.

עלויות הטיפולים

״קשה לדון בעלויות שכן יש להתאים טיפול ספציפי למטופל/ת ספציפית. ישנם מזרקים איכותיים וישנם מוצרים זולים שאינם בטוחים. החשוב ביותר שלמיכשור יהיה אישור של ה-FDA האמריקאי, וחומרי המילוי יהיו איכותיים ובטוחים, עם כל האישורים הדרושים.

ישנם כיום מזרקים מבוססי חומצה היאלורונית שמחזקים כשנה, מזרקים על בסיס חלקיקי קלציום, כמו רדיאס ואחרים, בעלי תכונות מצוינות, העשויות להחזיק למעלה משנה, ותכשירים על בסיס פולימר, כמו אלנסה שמחזיקים שנתיים עד ארבע שנים לפי בחירת הלקוחה. אני סבור שאשה המטפחת את פנייה, צריכה להביא בחשבון שתיחזוק הפנים, עשוי להגיע ל 10 עד 15 אלף ש״ח בשנה. לנשים מתחת לגיל שישים יעלה אף פחות״.

בית הרופאים: הברזל 11, רמת החייל, תל אביב  לפרטים ולפגישת ייעוץ 1-700-700-258 |  www.amieyal.co.il