מקודם

חכמה בשמש: הכיני את שיערך לקיץ

לשרוד ביחד את הקיץ. צילום: יח"צ
לשרוד ביחד את הקיץ. צילום: יח"צ

הטמפרטורות עולות ואיתן גם מצב הרוח שלנו. רגע לפני שאתן קופצות לבריכה, יש לנו טיפים שישמרו על השיער שלך משוקם ובריא מנזקי הקיץ

88 שיתופים | 132 צפיות

השמש הישראלית לא מרחמת על אף אחד. בעיקר לא על השיער שנפגע בכל חשיפה ממושכת לקרניים הלוהטות, הכלור בבריכה, המלח ממי הים וחפיפות תכופות. כן, גם הלחות הכבדה לא ממש עושה לנו חיים קלים ונדמה למרות שקצת התגעגענו לטמפרטורות הגבוהות – השיער שלנו משלם מחיר כבד. דיברנו עם מעצב השיער טל שילוני, שגריר שוורצקופף פרופשיונל והבעלים של מספרת "מגונדרות" בגבעתיים, ויש לו כמה טיפים שיעזרו לך ולשיער שלך לשרוד את העונה החמה.

אז מה קורה לשיער שלכן בקיץ?

בניגוד לעור, השיער לא מצויד במנגון הגנה טבעי. כך שפגיעה מחשיפה לקרינה יוצרת החמרה בלתי הפיכה ומתמשכת. חומצות האמינו מתפרקות, חלבוני השיער נחלשים והפיגמנטים ששומרים עליו חזק ועמיד מאבדים מכוחם ומותירים אותו נטול ברק, יבש, קשה, שברירי, פגום ומפוצל. מהשורש ועד הקצוות. בנוסף, בעלות שיער אדמוני או בלונדיני חשופות לאפשרות שהשיער יתבהר כתוצאה מחיכוך מוגבר עם השמש, כיוון ששיערה בהירה מכילה פחות פיגמנטים ועל כן – רגישה יותר.

מקדימות תרופה למכה

טיפוח מהיר ופשוט

רגע לפני שאתן עומדות לצבוא על חופי הים הלוהטים, מסביר טל כי חשוב לבצע טיפול מונע עוד לפני שהטמפרטורות מתחילות לרתוח. שיער משוקם ומטופל בבוסטר, יסייע לו לעמוד בעומסי הכלור והחום. בדיוק לקראת הקיץ, השיקו בשוורצקופף פרופשיונל את סדרת Fibre Clinix שמכילה את אחת מטכנולוגיות שיקום השיער החזקות בתחום .הטיפול הייחודי מאפשר למעצבי השיער להעניק לשיער רכות והגנה בתהליך פשוט של שילוב כמה לחיצות מהבוסטר מהסדרה, בשילוב עם מסכת הזנה. טכנולוגיית הטיפול שלו מתאימה לכל אחד מסוגי השיער (פגום, צבוע ויבש) ליצירת טיפול מותאם אישית שמתמקד בנזק הפנימי והחיצוני. בשילוב השמפו והמסכה האינטנסיבית לחיזוק מאותה סדרה, השיער יחוזק עד פי 10.

Fibre Clinix: סדרת התכשירים המשקמת. צילום: יח"צ
Fibre Clinix: סדרת התכשירים המשקמת. צילום: יח"צ

תזונה נבונה

כמו כל חלק בגוף, גם בריאות השיער מושפעת ממה שתכניסי אליו. ויטמינים ומינרליים שניתן למצוא בפירות וירקות וחלבונים, ישמרו על השיער מבריק. ואם את צריכה עוד סיבות להקפיד על שתיית מים מרובה – נוזלים ממריצים את בלוטות החלב שבזרקיק השיערה וגורמים להפרשה של לחות ושומן.

לשתות מים זה תמיד טוב. בעיקר בקיץ. צילום: שאטרסטוק
לשתות מים זה תמיד טוב. בעיקר בקיץ. צילום: שאטרסטוק

לשמור על הקצוות

גם מבלי להתחשב בשיקולים אופנתיים, תספורת רגע לפני הקיץ חשובה במיוחד. קצוות השיער הם החלקים הרגישים ביותר ועל כן נפגעים חזק יותר מהשמש, מתייבשים, מתפצלים ומעניקים לו מראה שרוף יותר. קיצוץ שלהם ישמור על מראה בריא וחוץ מזה, תספורת קצרה תמיד נוחה יותר בעונה החמה. אם אתן פחות בקטע של קארה, קרם טיפול לקצוות של שוורצקופף פרופשיונל המכיל פפטידים, שומר על שלמות סיב השערה ומונע הופעה של קצוות מפוצלים.

BC Repair Rescue Peptides sealed ends | חזק מול קצוות מפוצלים. צילום: יח"צ
BC Repair Rescue Peptides sealed ends | חזק מול קצוות מפוצלים. צילום: יח"צ

לחפוף ומהר

הכלור והמלח שבמי הים חודרים לשיער ומזיקים לו קשות. כך שאחרי טבילה במים חשוב לנקות אותם מהשיער כמה שיותר מהר ולהפחית את ההשפעה שלהם. שמפו מסדרת BC Fibre Clinix מסיר באפקטיביות את שאריות המלח והכלור ומסייע בשחזור חוזק השיער הפגום. בנוסף, מומלץ להרטיב את השיער רגע לפני הכניסה לבריכה או לים, כיוון שהמים הנקיים ימהלו את כמות החומרים המזיקים ויפחיתו את הריכוז שלהם על השיער.

אל תדחו את החפיפה. צילום: שאטרסטוק
אל תדחו את החפיפה. צילום: שאטרסטוק

קרם הגנה

אל תיתנו ללחות הכבדה לבלבל אתכן ולחשוב שאולי הוא רווי ושבע. בפועל, הלחות מעניקה לו מראה פגום וחסר משמעת – כך שתכשירי לחות הם מקדם ההגנה האולטימיטיבי לשיער וגם יקלו על הסידור שלו בימים הפרועים. הסוד טמון בשימוש בכמות קטנה ובפיזור נכון של החומר על כל השיער. באופן כללי, עדיף לבחור במוצרי טיפוח שמכילים מסנני קריה ויספקו הגנה טובה מפני קרני השמש הלוהטות והמזיקות.

 

ניתן להשיג במספרות הנבחרות בכל רחבי הארץ
פרטים נוספים באתר.