מקודם

חיפושיות, לאונרד כהן וטיול שלא תשכחו

לא רק למי שאוהב מוזיקה. צילום: pexels
לא רק למי שאוהב מוזיקה. צילום: pexels

ביקור באי היווני בו בילה והתגורר לאונרד כהן או טיול באנגליה שיחזיר אתכן לסיקסטיז ולהיסטוריה של הביטלס. יש לנו תוכניות לנסיעה הבאה שלכן

88 שיתופים | 132 צפיות

אירופה מציעה שלל ערים בהן תוכלו לבקר בחופשתכם הקרובה, אך אם אתם מחפשים חוויה שונה במקצת נמליץ לכם לברר על טיולים מאורגנים באירופה. אחת החוויות המיוחדות ביותר שיכול להציע לכם טיול מסוג זה, הוא מסע בעקבות הזמר היהודי המפורסם "לאונרד כהן". מסע נוסף שתוכלו להצטרף אליו הוא בעקבות הלהקה המצליחה ביותר בכל הזמנים הלוא היא "הביטלס" הנצחיים.

חייו של לאונרד כהן באי הידרה

למי שאינו יודע, האי הידרה ממוקם ביוון, ביקור קצר באי מגלה כי נדמה שהזמן נדם בו מלכת והוא נשאר בדיוק כפי שהיה בשנות ה-60. לאונרד כהן הגיע אל האי כשהיה בן 26 מקנדה והתאהב במקום. הוא רכש בית לבן בעל חמישה חדרים שם בילה את ימיו ולילותיו וכתב את חלק מיצירותיו הגדולות ביותר. כמו כן, שם גם הכיר את אהבת חייו – מריאן שמוצאה היה נורבגי. במסגרת הטיול נגיע אל האי הידרה ברחפת, שם נרד בנמל האי ונצעד ברגל אל המלון בו נשהה. אחר כך נצא לסיור אל הבית הלבן של לאונרד כהן, נצפה במרפסת בה כתב את יצירותיו, נבקר בחנות בה הכיר את אהובתו ונסייר בכל אותם האזורים בהם העביר את חייו בהנאה גדולה.

הכפר קמיני והחופים המבודדים של יוון

מהאי הידרה נצא בסירות מונית ונשוט מערבה אל החופים המבודדים, שם ננהל דיון ער על אורחות חייו של לאונרד כהן ואמונתו הדתית השזורה ביהדות, נצרות ואף בבודהיזם. משם נמשיך אל האי קמיני היפיפה ולאחר כוס קפה ומעט מתוקים נצא לסיור רגלי לאורך מצוקי הים כל הדרך חזרה אל האי הידרה, בדרך תוכלו להתרשם מהים התכול, החופים הזהובים והשלווה בחיים לצד הטבע שהזמן לא נגע בו ולהתאהב. בשעות אחה"צ נגיע למופע "לאונרד כהן החיים והשירים" ואת היום נסיים בארוחת ערב בטברנה מקומית נפלאה.

השקיעות באי הידרה

כל מי שבקר באיים ביוון ואף במקומות אחרים, יודע שאין להתחרות בשקיעות היפיפיות בשעות הערביים כאשר השמש נושקת לים וצבעי הונילה משתלטים על השמיים. האי הידרה מציע מסלול רגלי נפלא אשר בסיומו נגיע למנזר, שם נמתין לשקיעה למרגלות המפרץ הסהרוני המרהיב. אח"כ תתנהל שיחה וצפייה בסרט דוקומנטרי של אחד מהלהיטים הגדולים של לאונרד כהן "Bird on a Wire"  והופעותיו בארץ.

יוון | צילום: shutterstock
יוון | צילום: shutterstock

המסע בעקבות הביטלס – חלום שהתגשם

כל מי שמכיר את השם ביטלס יודע שמדובר בתופעה מוזיקלית אשר כבשה את העולם כולו בסערה בשנות ה – 60. שיריהם של הלהקה מלווים אותנו בחיינו עד ימים אלו וסביר להניח שהיא תשאר נצחית לעוד שנים רבות וארוכות. במסגרת טיולים מאורגנים באירופה תוכלו לצאת לטיול יחיד ומיוחד במינו בעקבות הקסם של הלהקה הגדולה ביותר בכל הזמנים.

ליברפול – נקודת ההתחלה

רביעיית חברי הלקה נולדו בעיר ליברפול שבלונדון, עם ההגעה אל עיר הולדתם נצא ללגום בירה קרה לצד סיור קצר במחוזות העיר, לאחר מכן נשוב אל מלון ה *4 Hard day's night אשר מעוצב כולו ומוקדש לביטלס האגדיים. במסגרת הטיול נבקר גם כן בכנסייה בה נפגשו חברי הלהקה, נסייר במוזיאון הביטלס המציג את מסלול הקריירה של הרביעייה, נרכוש מזכרות שלהם ונצא לביקור מיוחד בבתיהם של חברי הלהקה פול מקרטני וג'ון לנון. בסיום הסיור נתרשם מהמונומנטים של העיר היפה ליברפול. כמו כן לא נעזוב את העיר טרם נבקר במועדון הכדורגל של ליברפול, בו נגיע אל אצטדיון אנפילד, נבקר במוזיאון של הקבוצה המפורסמת ומשם נצא לכיוון לונדון הבירה.

לונדון | צילום: Shutterstock
לונדון | צילום: Shutterstock

לונדון והיסטורית הביטלס

את תהילתם רכשה הלהקה בבירה הלוא היא לונדון, שם נבקר בגג הבניין עליו הופיעה הלהקה, נחצה את מעבר החצייה המפורסם, נבקר ב Chiswick House אשר במתחמו צולמו חלק מהקליפים של הלהקה, נאכל ארוחת צהרים בפאב TURKS HEAD PUB המפורסם מסצנת הסרט "לילה של יום מפרך", נערוך סיור ב"רויאל אלברט הול – אשר בו הופיעו הביטלס והוא נחשב לאחד מהאולמות המפורסמים ביותר בעולם ונבקר בתחנות היסטוריות נוספות לאורך הדרך.