מקודם

מהם השמות לבנות של 2019?

המרדף אחר השם המושלם. צילום: Pexels
המרדף אחר השם המושלם. צילום: Pexels

ב-2019, כמו בכל שנה, עלה הביקוש לשמות שלא היו קיימים ברפרטואר קודם לכן. אלו השמות שהפתיעו אותנו בשנה החולפת

88 שיתופים | 132 צפיות

2019 הביאה איתה כמה רעיונות מקוריים ומפתיעים בכל מה שנוגע לנושא של בחירת שמות לבנות. רוצים להתרשם ולהחליט אולי משהו מתאים גם לכם? הנה הפרטים המלאים

בחירת שמות היא עניין מורכב שדורש מההורים לקבל החלטה על אחד הנושאים שמשפיעים בצורה הרחבה ביותר על חיי הילד. אם מכניסים למשוואה גם את הרגישות של מערכת היחסים בין ההורים בתקופה המתוחה שלפני ההריון, מקבלים מתכון שעלול להפוך לאסון. מצד שני, הורים שנערכים מראש לקראת בחירת שמות לבנות ולבנים יכולים לחסוך עוגמת נפש מיותרת.

המרדף אחר השם המושלם מעודד טרנדים אופנתיים בארץ ובעולם. כתוצאה מכך, אנו רואים כמעט מדי שנה עלייה פתאומית בביקוש לשמות מסוימים – שכמעט ולא היו קיימים ברפרטואר קודם לכן. מהבחינה הזו אין שום הבדל בין 2019 לכל השנים שהגיעו לפניה, אך זו בהחלט הזדמנות נפלאה לבדוק איזה שמות הפתיעו אותנו בשנה החולפת:

1. מיכאל

אתם לא מתבלבלים: הרשימה הזו כוללת שמות לבנות בלבד ועדיין השם "מיכאל" מתנוסס בה בגאון. מסתבר שהרבה הורים לבנות החליטו להוריד עוד בלוק מהחומה שמפרידה בין המינים, בעזרת שם שהיה מזוהה בעבר עם בנים בלבד.

קשה לערער על הייחודיות ועל היופי של השם מיכאל וכנראה זו הסיבה לכך שגם הורים לבנות בחרו בו. זה עדיין לא שם נפוץ כמו שמות קלאסיים לבנות, אולם 2019 הראתה שתמיד כדאי לחשוב מחוץ לקופסא אם רוצים לבחור שם מפתיע, מקורי ומיוחד.

2. זיו

השם זיו כבר הפך יוניסקס לפני כמה שנים וב-2019 הוא ככל הנראה הגיע לשיא ההיסטורי שלו. לאחרונה נרשם זינוק של ממש במספר הבנות שקוראים להן זיו, כאשר הסיבות לכך קשורות לנוחות ולעובדה שמדובר על שם בינלאומי שאפשר להגות אותו גם בשפות זרות.

ההפתעה בשם זיו לבנות קשורה לשכיחות שלו ולאו דווקא למשמעות. מבחינת הורים במשפחות גדולות, שם כזה יכול להיות גם הזדמנות טובה להקל על אחים קטנים שצריכים להתרגל לתינוק החדש ויש כאלה שמשדכים אליו שם שני.

מהי המשמעות הנומרולוגית של השם שלך? צילום: shutterstock
מהי המשמעות הנומרולוגית של השם שלך? צילום: shutterstock

3. אהבה

השם "אהבה" לבנות לא אמור להפתיע אנשים שעוקבים מקרוב אחר טרנדים של התחום הזה. כמו בשנים קודמות, 2019 ממשיכה את המגמה של ישירות עם בחירת שמות שמתארים בצורה מדויקת את המסר שאותו ההורים רוצים להעביר. במקום ללכת סחור סחור, בשנה החולפת הורים כאלה בחרו בשם אהבה כדי לתת לילדה שלהם את הטוב ביותר מהרגע הראשון.

מעניין לגלות שמאחורי השם "אהבה" מסתתר הערך הנומרולוגי 4, שעומד בפני עצמו אצל הורים שמחפשים שמות מפתיעים ומקוריים. בין היתר, הספרה 4 מתארת לוחמי צדק, אידיאליסטיים ואנשים חרוצים שפועלים לטובת הכלל. זה יכול להסביר במובן מסוים את התכונות שממילא מזוהות עם המילה אהבה ולנמק גם את בחירת ההורים.