מקודם

הסעה של בעלי חיים ברכב

לצאת איתם לטיול. צילום: pexels
לצאת איתם לטיול. צילום: pexels

צריך לקחת את החתול לווטרינר? רוצים לקחת את הכלב לים? – האם זה מסוכן? המאמר יבדוק את הסכנות הכרוכות בהסעה של בעלי חיים ברכב ומה אומר החוק הישראלי בנושא וכמו כן ייתן מספר המלצות לנסיעה בטוחה

88 שיתופים | 132 צפיות

כיצד בעלי חיים ברכב יכולים לסכן את הנסיעה?

כשאנחנו נוסעים לטיול, לווטרינר או לספר בעלי החיים אנחנו מוציאים את הכלב או החתול משגרתם. הלא הם רגילים לאכול ולישון רוב היום, לשחק בפארק הסמוך לבית ולפגוש כלבים אחרים, ולפתע הנסיעה יכולה להפוך לחוויה לא כל כך נעימה לבעל החיים ולנוסעי הרכב. לא מעט צריך לשדל את הכלב להיכנס לרכב ולבסוף פשוט מרימים ומושיבים אותו. כמתחילים בנסיעה הוא מיילל או נובח משמחה או שלא וזה דבר המסיח את הדעת. בנוסף, ישנם בעלי חיים המקיאים בזמן נסיעה – חוויה לא נעימה המסיתה את תשומת הלב מהכביש. לעיתים גם הכלב חסר מנוחה ועובר קדימה ואחורה לסירוגין מה שממש יכול להוציא מריכוז. גם כשפותחים חלון לספק לו אוויר הוא מוציא חצי גוף החוצה ואנו חוששים שיקפוץ ועל כן מוסחים. והכי גרוע שבזמן עצירה פתאומית הכלב עלול "לעוף" קדימה אל עבר הנהג, להיפגע או לפגוע כיוון שאין אפשרות לחגור אותו. חשוב לעשות ביטוח רכב שיכלול גם ביטוח חיות מחמד ובעיקר בשל החוק לגבי הסעת בעלי חיים.

מה אומר החוק לגבי הסעת בעלי חיים וכיצד ביטוח רכב יכול לעזור?

לפי החוק הישראלי אפשר לקבל דו"ח תנועה משוטר כאשר נמצא ברכב בעל חיים והנהג איבד שליטה על הרכב או נהג בקלות ראש או שנהג בחוסר זהירות. באותה מידה גם אם לא היה אתו בעל חיים ברכב היה מקבל דו"ח או קנס מסיבות אלו, אך כיוון שהימצאותו של בעל החיים ברכב הוא המשפיע העיקרי על הנהיגה, ניתן לנהג דו"ח. למעשה, החוק לא אוסר להסיע בעלי חיים וגם אינו ממליץ על דרך מסוימת, הוא רק משתמש בהימצאות בעל החיים ברכב כתירוץ לעבירת התנועה שעבר הנהג. אם כן, ביטוח רכב שבו ביטוח לחיות המחמד, המיועד לכלבים וחתולים, יכול לעזור בעת תאונה של הרכב עם בעל החיים ולספק לו טיפול רפואי גם כתוצאה ממחלה וביטוח צד ג' לנזק שגרם בעל החיים לאדם אחר.

המלצות לנהיגה בטוחה עם בעל החיים

במקרה שבעל החיים הוא כלב, יש להושיבו על רצפת המושב הסמוך לנהג כאשר הנהג לבד ברכב. במידה ויש אדם נוסף, רצוי להושיב את הכלב מאחור תחת השגחתו. במידה ומדובר בחתול יש להושיבו בכלוב. לעיתים ניתן גם לקשור ברצועות המחוברות לאבזור הרכב את הכלב. בנוסף, יש להשאיר שליש מהחלון לכניסת אוויר כדי למנוע הקאה או קפיצה מהחלון וכמובן לא להאכיל את בעל החיים לפני הנסיעה.