מקודם

המדריך המלא לבחירת משאבת חלב

המכשיר שחולל מהפכה בעולם ההנקה. צילום: pixbay
המכשיר שחולל מהפכה בעולם ההנקה. צילום: pixbay

הנקה מהווה חלק חשוב מהשגרה היומית של אימהות רבות, ומלבד החיבור העמוק שהנקה יוצרת בין אם לתינוק, היא גם מספקת לתינוקות את התזונה המותאמת להם ביותר. למרות היתרונות של הנקה, לא תמיד ניתן להיות צמודים לתינוק כאשר הוא צריך לאכול, ובדיוק עבור המקרים הללו הומצאה משאבת החלב

88 שיתופים | 132 צפיות

הודות למשאבות חלב מודרניות ניתן לשאוב מראש כמויות גדולות של חלב, להקפיא אותן או לשמור במקרר, ולהשתמש בו בעת הצורך כדי לאפשר לאם להתפנות לעיסוקים שונים שקשה לבצע בעת הנקה.

אילו סוגי משאבות חלב קיימים כיום?

כיום ישנם שני סוגים של משאבות חלב שניתן לרכוש:

משאבת חלב ידנית

משאבה שאינה זקוקה לחיבור חשמלי כדי לפעול. במשאבות ידניות מחברים את כוסות היניקה לחזה ושואבים חלב באופן ידני. משאבות מהסוג הזה הן פשוטות לתפעול ואינן מרעישות, ולכן נשים רבות בוחרות בהן על פני משאבות חשמליות.

משאבת חלב חשמלית

משאבת חלב חשמלית היא משאבה שמופעלת על ידי סוללות שמהוות את מקור הכוח שלה. משאבות מהסוג הזה מאפשרות לשאוב כמויות גדולות יחסית של חלב באופן מהיר, אך יש להן חיסרון בולט והוא הרעש שהן מפיקות בעת הפעלתן.

כיצד לבחור משאבת חלב?

לפני שרוכשים משאבת חלב ידנית או חשמלית, חשוב לקחת בחשבון כמה גורמים אשר ישפיעו על ההחלטה שלכן:

תדירות השאיבה

אם תצטרכו לשאוב חלב לעתים קרובות, עדיף שתרכשו משאבת חלב חשמלית אשר תאפשר לכן לשאוב באופן מהיר. אם סביר שלא תשאבו חלב לעתים קרובות, משאבת חלב ידנית תספיק לכן.

מיקום השאיבה

אימהות רבות ששואבות חלב מחוץ לבית מעדיפות משאבה ידנית מפני שהיא קומפקטית וקלה לנשיאה לעומת משאבה חשמלית. עבור שאיבה שמתבצעת בעיקר מהבית, עדיף לרכוש משאבה חשמלית.

טווחי זמן השאיבה 

אם אתן מתכננות לשאוב חלב באופן קבוע, מומלץ לרכוש משאבת חלב חשמלית עם מנוע חזק שתשאב חלב באופן יעיל ותחסוך לכם זמן.
משאבות חלב ממותגות לעומת משאבות חלב גנריות – מה ההבדלים?

משאבת חלב חשמלית איכותית עולה כמה מאות שקלים, אך ניתן לרכוש משאבות חלב גנריות שעולות הרבה פחות. לשתי סוגי המשאבות הללו יש יתרונות וחסרונות שחשוב להכיר לפני שרוכשים משאבה כזו או אחרת:

משאבה חשמלית גנרית: יתרון המחיר

היתרון הבולט של משאבות חלב גנריות הוא המחיר הנמוך שלהן. ניתן להשיג כיום משאבות חשמליות זולות במיוחד שעולות הרבה פחות ממשאבות אחרות, כך שמדובר בחיסכון בכסף.

הנקה | צילום: shutterstock
הנקה | צילום: shutterstock

החסרונות של משאבה חשמלית גנרית

טיב המשאבה – למרבה הצער, המחיר הזול, שמהווה את היתרון של משאבות חלב גנריות הוא גם החיסרון הגדול ביותר של משאבות מהסוג הזה. כדי להוריד במחיר הצרכן של משאבות גנריות, צריך להוריד גם במחיר הייצור. פירוש הדבר הוא שמשאבות גנריות מורכבות מחלקים זולים יחסית שעלולים להשפיע על טיב החלב (סיליקון לא איכותי משפיע על החלב), כך שלא תמיד מומלץ לרכוש אותן. בנוסף, משאבות עם חלקים זולים נוטות יותר לנזקים שלא תמיד שווה לתקן אלא בנזקים שדורשים רכישה של מכשיר חדש, כך שבטווח הארוך מדובר בהוצאה שהיא גבוהה לא פחות מרכישה של משאבה ממותגת.

משך זמן הפעולה – משאבות חלב גנריות רבות פועלות באופן איטי יותר לעומת משאבות חלב ממותגות. כתוצאה מכך, תצטרכי לבלות יותר זמן בשאיבה לעומת משאבות ממותגות.

גירוי וכאבים – ככל ששואבים במשך יותר זמן, עלולים להיווצר יותר גירויים באזור החזה שגורמים לכאבים בכל חלקי השד ומשפיעים לרעה על איכות החיים.

מה היתרונות של משאבות חלב ממותגות?

טיב המשאבה – משאבות חלב ממותגות ואיכותיות, כמו משאבות חלב של אמדה, הן פרי פיתוח של שנים, כך שמדובר במשאבות מקצועיות ואיכותיות במיוחד. משאבות ממותגות כוללות מנוע חזק שמאפשר לשאוב חלב בצורה נעימה יותר לעומת סוגים אחרים של משאבות.

זמן שאיבה קצר – משאבה איכותית של אמדה מקצרת את זמן השאיבה הודות לשאיבה מיטבית של חלב בזמנים קצרים. הודות למבנה של משאבות החלב והמנוע האיכותי של משאבות ממותגות, ניתן לשאוב חלב באופן מיטבי ולהפיק כמה שיותר חלב בשאיבה אחת.

עוצמת שאיבה – עוצמת שאיבה של משאבת אמדה היא מיטבית ומדמה פעילות של משאבות בית חולים. עבור אמהות שמחפשות בפתרון שאיבה מהיר, חזק, ויעיל, מדובר באופציה איכותית במיוחד.

פעולה שקטה – למרות שמשאבות חלב חשמליות מפיקות רעש בגלל המנוע, כיום מייצרים משאבות עם פעילות שקטה שמפיקות צלילים עדינים ולא רעשים שמפריעים לאם ולסביבתה.

אישור של מכונים מורשים – משאבות חלב ממותגות עוברות מספר שלבים כדי לקבל את האישורים הנחוצים לשימוש. משאבות אמדה קיבלו את חותמת האישור המחמירה של ה-FDA, מה שמעיד על האיכות שלהן מבחינת הרכב החומרים וגם טיב העבודה של מכונות מהסוג הזה. בנוסף, משאבות חלב איכותיות מאפשרות לבצע סטריליזציה מיטבית כדי להגן על האם מפני זיהומים וכאבים שעלולים להיגרם על ידי משאבות לא איכותיות.

מה החסרונות של משאבות חלב ממותגות?

מחיר – המחיר של משאבות חלב ממותגות גבוה יותר לעומת משאבות חלב גנריות, והמחיר מגלם את טיב החומרים ופרי הפיתוח של משאבות מהסוג הזה. במקרים רבים קופות החולים השונות מסבסדות מחירים של משאבות חלב ממותגות, כך שניתן להשיג אותן במחירים נוחים.

ניקוי – ניקוי של משאבות חשמל ממותגות דורש פירוק והרכבה מחדש של חלקיהן השונים, בדומה למשאבות חלב חשמליות גנריות. התהליך לוקח מעט זמן ודורש סטריליזציה, אך הוא חיוני כדי לשמור על משאבה נקייה שניתן להשתמש בה בלי חשש לזיהומים.

משאבות חלב מהוות מהפיכה עבור נשים בכל רחבי העולם שיכולות לבצע פעולות שונות במקום להניק בכל שעות היום. כיום יש מספר סוגי משאבות שזמינות לאימהות, וכדי לעשות את הבחירה הטובה ביותר עבורך, עלייך לקחת בחשבון את הגורמים שצוינו מעלה ואת היתרונות והחסרונות של משאבות חלב ממותגות ומשאבות חלב גנריות.