קולקציית פומפידו של שעוני סווטש | צילום: יח"צ
קולקציית פומפידו של שעוני סווטש | צילום: יח"צ

סווטש שוב מצליחה להביא לנו טעימה מיצירות האומנות הגדולות בעולם במחיר נגיש, ומשיקה סדרה של 6 שעוני יוניסקס, בעיצוב עבודות של פרידה קאלו, מודיליאני, קנדניסקי מונדריאן ורוברט דלאוניי, המוצגות בפריז

88 שיתופים | 132 צפיות

מאז ומתמיד התייחסה סווטש אל שעוניה כאל קנבס אומנותי והצהרה אופנתית, ועיצבה דגמים שהפכו לנחשקים, גם בקרב אספנים, שמוכנים עד היום להשקיע מהונם כדי להשיג שעונים שיצאו במהדורות מוגבלות (אחד האוספים הגדולים בעולם של סווטש, עם 5,800 שעונים, נקנה במכירה פומבית במחיר 6 מיליון דולר).

ב-1985 נחשף הסווטש הראשון במהדורת אומנות מיוחדת, אשר שילב עבודה של פיקאסו על הלוח והרצועה, וכעת, ב-2022 יוצא המותג באחד משיתופי הפעולה האומנותיים המרהיבים ביותר שלו, עם מרכז פומפידו לאומנות בפריז. השניים משיקים יחד קולקציית שעונים אומנותית, תחת השם Pompidu Center הכוללת 6 דגמים לנשים ולגברים המשלבים יצירות אומנות המוצגות במוזיאון. זוהי אחת הקולקציות המודרניות ביותר, יצירה בת זמננו, שנעשתה בשיתוף פעולה עם בית האומנות הפריזאי על אמניו המציגים בו – פרידה קאלו, מודיליאני, קנדינסקי, מונדריאן ורוברט דלאוניי. השעונים מגיעים במארזים המעוצבים גם הם עם יצירת האומנות התואמת את זו של השעון.

שעון סווטש בדגם המסגרת של פרידה קאלו | צילום: יח"צ
שעון סווטש בדגם המסגרת של פרידה קאלו | צילום: יח"צ

ששת דגמי הקולקציה:

דיוקן של מודיליאני: חגיגה של האמן האיטלקי, הידוע בפורטרטים האייקונים שלו. בשעון משולבת עבודת דיוקן משנות המאה ה-20 המוקדמות בפריז, עם גימור מטאלי על הלוח ונגיעה של ורוד בקצה גוף השעון, על הרצועה, המחוגים וכן האבזם.

שעון סווטש בדגם דיוקן של מודיליאני | צילום: יח"צ
שעון סווטש בדגם דיוקן של מודיליאני | צילום: יח"צ

הקרוסלה – רוברט דלאוניי: עיצוב השעון שואב השראה מגרסתו השלישית של האמן לציור הקרוסלה, לאחר שהשמיד את שתי גרסותיו הראשונות. השעון משלב את התנועה ביצירה, שמתקבלת באמצעות צבע. גם בלוח השעון ניתן לראות צבעים שונים, אשר מתלבשים על גלגל התאריך ומשנים צבע בצורה מדהימה, ממש כפי שהתכוון האמן.

שעון סווטש בדגם הקרוסלה של רוברט דלאוניי | צילום: יח"צ
שעון סווטש בדגם הקרוסלה של רוברט דלאוניי | צילום: יח"צ

מגדל אייפל – רוברט דלאוניי: העבודה מייצגת את הזוויות ממנה צייר האמן את מגדל אייפל. הפרופורציות נאמנות למקור, כאשר הלוח, הרצועה והמחוגים הם בצבעי אדום נועז, צהוב, כתום וכחול.

המסגרת – פרידה קאלו: הפירוש של סווטש לאחד הפורטרטים העצמיים החשובים ביותר של האמנית. דמותה מוצגת כתמונת מראה ומחולקת במדויק בין השעה 6 ל 12 שעל הלוח. מסגרת השעון החגיגית, משלימה את הוורוד המיוחד שמופיע בלוח ועל הרצועה.

שעון סווטש בדגם המסגרת של פרידה קאלו | צילום: יח"צ
שעון סווטש בדגם המסגרת של פרידה קאלו | צילום: יח"צ

אדום, כחול ולבן – מונדריאן: מחווה לאב המייסד של הציור האבסטרקטי-גיאומטרי, אשר השפעתו ניכרת במיוחדת בעולם האופנה, האדריכלות והעיצוב. סווטש מבטיחה את דיוק היצירה המקורית שמועבר דרך השעון החדש הזה. לוח השעון שחור ומחוגיו גדולים במיוחד והרצועה בצבעים של לבן, שחור, כתום וכחול.

שעון סווטש בדגם אדום, כחול ולבן של מונדריאן | צילום: יח"צ
שעון סווטש בדגם אדום, כחול ולבן של מונדריאן | צילום: יח"צ

שמים כחולים – ואסילי קנדינסקי: השעון ממשיך את יצירותיו המרתקות של האמן בצבע הכחול. סווטש יוצרת מחדש את הציור המיוחד של קנדינסקי ואת העומק הטקסטואלי שבו. לשעון דקויות אינסוף, אשר מפעימות את הלב בכל פעם מחדש, כששמים לב לפרטים.

שעון מדגם שמים כחולים של ואסילי קנדינסקי | צילום: יח"צ
שעון מדגם שמים כחולים של ואסילי קנדינסקי | צילום: יח"צ

הזמן שווה הכי הרבה כאשר הוא מנוצל בחכמה, ובסווטש מאמינים שמקומה של האומנות הוא בחיי היום יום. סדרת השעונים הראשונה שהוקדשה לשיתוף פעולה עם מוזיאונים, הוצגה בשנת 2018, במטרה לספק לציבור הרחב את טעמן של יצירות-על במחיר נגיש. בין המוזיאונים שלקחו חלק אפשר למצוא את הרייקסמוזיאום בהולנד, מוזיאון טיסן במדריד, לובר בפריז, המומה בניו יורק וכעת גם מרכז פומפידו לאומנות אשר בפריז.

הסינרגיה בין סווטש למרכז פומפידו לאומנות ברורה – שניהם מייצגים בתי אומנות ומנגישים את יצירותיהם לציבור – והעובדה שהקולקציה מאפשרת הצצה ליצירות האומנות אשר מוצגות במוזיאון, היא בדיוק מה שהופך את שיתוף פעולה הזה למהפכני. 

ב-1999, אחד מהאדריכלים המפורסמים בעולם, רנצו פיאנו, אשר השתתף בתכנונו מחדש של מרכז פומפידו, הציג יחד עם סווטש את שלט החוצות הגדול ביותר שאי פעם הוצג, אשר כלל את המשפט האייקוני – ״גם אתה חלק מהמוזיאון שלנו״. כעת כולכם מוזמנים. 

להשיג באתר אימפרס, חנויות סווטש ברחבי הארץ, ובסניפי אימפרס נבחרים: גרנד קניון חיפה, קריון קרית ביאליק, שבעת הכוכבים הרצליה, קניון איילון רמת גן, קניון עזריאלי תל אביב, קניון ראשונים ראשון לציון, קניון הנגב באר שבע, קניון עיר ימים נתניה, קניון עזריאלי מודיעין, אימפרס אימבר 7 (קריית אריה) פ"ת, קניון עופר רחובות, קניון מול החוף ווילג׳ חדרה, קניון אבנת.