מקודם

להביא אותנטיות לתמונות: הצלמת האיה אבו-רזק עם טיפים לצילומי זוגיות מושלמים

האיה אבו-רזק (צילום: השאם סרבוח)
האיה אבו-רזק (צילום: השאם סרבוח)

הלחץ מהצילומים לצד הסטרס מהיום המרגש, אינם תורמים לתמונות האותנטיות של צילומי זוגיות, ולכן הבאנו את הצלמת האיה אבו-רזק הבולטת בתחום צילומי זוגיות, שתספר לנו איך נוכל לקבל תמונות אותנטיות במראה טבעי ולהשאיר את הלחץ איי שם מאחור

88 שיתופים | 132 צפיות

אין זה סוד שצילומי זוגיות נמצאים בראש רשימת הצ'ק ליסט של המשימות ליום המרגש, אבל נראה שככל שהזמן קרב, הלחץ נמצא בשיאו. לעיתים אין אנו יודעים איזה לוקיישן יתאים לאופי התמונות שנרצה, איזה צד בפנים הוא המוצלח שלנו ואיך בכלל מוציאים מהפריים את הלחץ של הצילומים. מסתבר שזה הרבה יותר קל ממה שאנחנו חושבים.

פגשנו את האיה אבו-רזק, צלמת מלאת מוטיבציה המתמחה בצילומי זוגיות, Save to date, צילום נשים בהיריון ובעיקר רגעים שאנשים רוצים להיזכר בהם, בדגש על הפינה האישית של כל אחד ואחת. מגיל קטן נשבתה בקסמי תקתוקי המצלמה, והייתה מצלמת עוד מהנייד. האיה היא בוגרת תואר אירופי מטעם מכללת 'תילתן' בעיצוב גרפי וצילום, וכיום מתמחה בטכניון בצילומי אופנה. עם ניסיון של 8 שנים בצילומי זוגיות ודף אינסטגרם עם מעל- 13,000 עוקבים מכל רחבי העולם, נראה שבהחלט יש לנו על מי לסמוך. 

רגעים שאנשים רוצים להיזכר בהם (צילום: האיה אבו-רזק)
רגעים שאנשים רוצים להיזכר בהם (צילום: האיה אבו-רזק)

התאמת הלוקיישן של הצילומים לאאוטפיט

כדי להגיע לתוצאה המותאמת לאופי הזוגות, האיה קובעת פגישה אישית, שנועדה בין היתר להוריד את מפלס הלחץ, לדבריה "אני מבצעת שיחות מקדימות עם לקוחות, על מנת להבין את הציפיה והתוצאה. לאחר מכן אני מתאימה את הלוקיישן לסטייל ולאופי שלהם, ממש ברמת התאמת השמלה ללוקיישן. חשוב לי שהזוגות ירגישו בנוח", מסכמת. אין ספק שכשהלוקיישן מותאם לאופי הזוג, הם באופן טבעי ירגישו יותר נוח ופחות יראו את הסטרס המדובר בתמונות. 

טיפים כלליים OUT, טיפים מהחוויה האישית IN

האיה אוהבת להוציא את הרעיון מהקופסה, ולא לפזר טיפים כלליים שכולם מכירים, אלא משתפת את הלקוחות מהחוויות האישיות שלה. "אני מעדיפה לא לפנות למצטלמים שלי בכובע של צלמת ולומר להם איך מצטלמים, אלא לשתף אותם מחוויית צילומי הזוגיות האישיים שלי שעברתי לפני 6 שנים. חשוב לי שהם ירגישו בנוח, כך שהתוצאה תהיה אותנטית ולא מתאמצת", מסכמת האיה. 

תוצאה אותנטית ולא מתאמצת  (צילום: האיה אבו-רזק)
תוצאה אותנטית ולא מתאמצת  (צילום: האיה אבו-רזק)

להתקרב לזוגות ולתת להם תחושת קרבה

"אני משתמשת בעדשה רחבה על מנת להתקרב פיזית לזוגות, כך שהם ירגישו קרובים אליי. בניגוד לעדשות אחרות, עדשה רחבה מאפשרת לצלם מקרוב מאוד, ולכן אחרי יום הצילומים בעת הצפייה בתמונות, הם ירגישו קרובים לרגע המיוחד שהיה להם ביום הצילומים, גם אחרי 10 שנים", מספרת האיה. גם מבחינת טכניקות, האיה משתמשת בתאורה טבעית בלבד, במיוחד בצילומי טבע, כיוון שכל תאורה אחרת מרחיקה את התמונה מהמציאות. "מה שהעין שלי ושל הזוגות רואה, זה מה שיהיה בתמונה ללא תאורה מלאכותית, וכך תתקבל תוצאה הרבה יותר אותנטית".  

הזווית הנכונה, זה כל הסיפור

כל סאשן בתמונות של האיה שונה זה מזה, כיוון שהיא פועלת מתוך מחשבה שהמצולמים הם אלה שיוצרים את התמונות עם התחושה שלהם. לדבריה; "לכל מצולם יש את הצד שלו שמצטלם טוב יותר, ולכן אני מבקשת מהזוגות תמונות אישיות שלהם, כדי לראות באיזה צד יפה להם להצטלם ומכוונת אותם לזווית שמתאימה להם. כמובן שאם הם לא יודעים, אני מנסה כמה זוויות ובוחרת יחד איתם את הזווית המחמיאה. מה שבטוח, 10 התמונות הראשונות הם רק ניסוי ולאחר מכן הכל זורם יותר". במהלך הצילומים האיה נותנת הרגשה נינוחה, ומשדרת תמיד  תחושת תיעוד של יום רגיל, מה שהופך את התמונות להרבה יותר טבעיות ואותנטיות.  

הזווית הנכונה-זה כל הסיפור (צילום: האיה אבו-רזק)
הזווית הנכונה-זה כל הסיפור (צילום: האיה אבו-רזק)

לתיאום פגישה: 050-4944559

לאינסטגרם של האיה > 

לדף הפייסבוק של האיה>