ריבי רוזנברג | צילום: איתי  סליקטר
ריבי רוזנברג | צילום: איתי  סליקטר

ראיון עם ריבי רוזנברג, מפתחת שיטת IPD, אבחון קליני-פיזיולוגי מלא, דרך גלגל העין

88 שיתופים | 132 צפיות

״20 שנות עבודה, עם אלפי מטופלים שגורמים לי לעצור ולהגיד תודה. ועל האפשרות לעזור לאחרים למצוא את הבריאות שלהם מחדש״

מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״עיסוקי העיקרי הוא אבחון קליני-פיזיולוגי, המשלב אבחון דרך גלגל העין, ברמות הגבוהות ביותר. לפני למעלה מ-20 שנה נכנסתי לתחום השיאצו והרפואה הסינית, המשכתי להתמחות באבחון, ומשם הגעתי בעצם לפתח את שיטת IPD
Integrative physiological diagnosis))

 כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״הגעתי להתמחות בתחום האבחון, לאחר שאבחון כזה הציל  את חיי. לצערי עברתי 3 פעמים סרטן, את האחרון, אף בדיקת דם, ממוגרפיה או אולטרסאונד לא גילו, מה שהראה התפתחות לא תקינה של תאים, היה דוקא גלגל העין. החשד שהתעורר אומת בצורה ברורה בבדיקת MRI, וזה בעצם מה שהציל את חיי. לאחר שהחלמתי היה לי ברור שזו  תהיה משימת חיי. לאורך כל שנות עבודתי בקליניקה שלי, הדבר הראשון במעלה היה מציאת גורם הבעיה, הגורם לכאב. היה לי חשוב לעזור במקום החשוב ביותר – מציאת שורש הבעיה, ולא לטפל בסימפטומים״.

מה מבדל אותך מאחרים בתחומך?
״מעל הכל, החשיבות הניתנת ליחס האישי והמכבד , המשלב למעלה מ-20 שנות ניסיון. זהו תחום שאינו מוכר מספיק ולעיתים שנוי במחלוקת ולכן היה לי חשוב לפתח את שיטת IPD, שתאגד יחד כמה תחומי אבחון, כדי לתת תמונה מלאה ומדויקת כמה שיותר. אני מבקשת להגיע עם בדיקות דם עדכניות, מתנהלת שיחה, ואז אצלם את העיניים במצלמה המיועדת לכך. לפגישה אני מקפידה לתת מספיק זמן, כדי שיהיה זמן להסביר הכל, לשאול שאלות ולענות עליהן. חשוב לי שהאדם שיוצא מפגישת האבחון ייצא עם תשובות והבנה מה הוא אמור לעשות עכשיו, ממש "תכנית עבודה" מסודרת. תכנית כזו יכולה לכלול תזונה מותאמת אישית, המלצות על הוספה או הורדה של תוספים או, חס וחלילה, כמו שקרה אצלי – מה הטיפול או הרופא שעל אותו אדם לראות״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?
״אני חושבת שהמילה הנכונה זו התרגשות. אדם מגיע עם בעיה או  כאב, עבר בין רופאים ולא מצא פתרון. לדעת שבנקודה הזו אני נכנסת ומאבחנת מה מקור הבעיה, ומשם אותו אדם יכול להמשיך עם חיוך.  וואו זו התרגשות גדולה! כשאני מוצאת פתרון לבעיות במערכת העיכול, דלקות, סכרת, בעיות של כיס מרה, כבד, מגרנות ושלל תסמונות אוטואימוניות – זה מרגש!״   

 היכן את רואה עצמך בעוד 5 שנים?
״מלמדת. אין ספק שלשם מועדות פניי. זהו תחום שלא נלמד מספיק ולא מוכר מספיק. לטעמי הלימודים עצמם, כפי שנלמדים היום, אינם מספיק מעמיקים. זהו עולם שכל הזמן נחקר ונבדק. האופציה שמטפלים ורופאים יוכלו להשתמש בכלי עוצמתי זה באבחון מצב פיזיולוגי, מרגשת אותי מאוד. יש מקומות בעולם, שהאירידולוגיה, הינה חלק ממערכת הבריאות הקונבנציונלית. אין שום סיבה שזה לא יקרה גם אצלנו״.

מה היית רוצה לשנות בתחומך בשנה החדשה?
״השנה הזו שמתי לי כמשימה להתחיל להכשיר מאבחנים מוסמכים נוספים בשיטת IPD. הביקוש רק עולה. אנשים רוצים שיקשיבו להם ויעזרו להם למצוא פתרון אמיתי ומעמיק לבעיה איתה הגיעו״.

האם את רואה בעבודתך תחושה של שליחות?
״הכי שליחות שבעולם!!! למעלה מ-20 שנה של עבודה עם אלפי מטופלים שגורמים לי לעצור ולהגיד תודה. תודה שאני בריאה ועל האפשרות לעזור לאחרים למצוא את הבריאות שלהם מחדש״.

ריבי ‬רוזנברג ‬–‬ ‬מרפאת ‬דרך ‬העין |  ‬טל'‬: ‬054-3386623 |  פייסבוק: דרך ‬העין – ‬אבחון ‬ייעוץ ‬וטיפול