אבי צדקה | צילום: ולרי בלגבסקי
אבי צדקה | צילום: ולרי בלגבסקי

ראיון עם אבי צדקה - מומחה הלינקדאין המוביל לארגונים, עסקים וחיפוש עבודה, מלווה ארגונים ועסקים בלינקדאין, והמרצה הכי מבוקש בתחום, עונה על שאלות ומסביר כל מה שחייבים לדעת על הלינקדאין

88 שיתופים | 132 צפיות

״השקעתי ולמדתי את הלינקדאין עד לרמה שהיום אני מומחה לינקדאין מוביל בארץ, עם יותר מ-30,000 עוקבים, טופ 3 בארץ. הופעתי בערוץ 13 ובתכניות רדיו, ואפילו בעיתונים, וזה הכל מתוך רצון ללמוד כל הזמן, בגלל זה נתנו לי את הכינוי דוקטור לינקדאין״

ראיון עם אבי צדקה – מומחה הלינקדאין המוביל לארגונים, עסקים וחיפוש עבודה, מלווה ארגונים ועסקים בלינקדאין, והמרצה הכי מבוקש בתחום, עונה על שאלות ומסביר כל מה שחייבים לדעת על הלינקדאין.

נעים להכיר: אני אבי צדקה

דוקטור לינקדאין, מומחה לינקדאין מוביל לארגונים, עסקים וחיפוש עבודה, מלווה עסקים וארגונים בלינקדאין, ומרצה מבוקש בתחום ״תחום העיסוק שלי – שיווק בלינקדאין! 

מומחיותי בלינקדאין באה לידי ביטוי בקידום עסקים, מיתוג מקצועי למחפשי עבודה, קידום ממומן וניהול קמפיינים. בנוסף, לזה אני גם מרצה בתחום, כאשר רק בשנת 2020 העברתי יותר מ-150 הרצאות לינקדאין״.

מהי לינקדאין?
״נתחיל עם קצת נתונים יבשים ונעבור לשורה התחתונה, לינקדאין היא הרשת החברתית-עסקית של מייקרוסופט, מדובר בתשובה של מייקרוסופט לפייסבוק וכיום בארץ יש בה יותר ממיליון וחצי משתמשים ישראלים פעילים מידי יום ויותר מ-2.1 מיליון משתמשים ישראלים בכלל, מדובר במספרים שאי-אפשר להתעלם מהם והם נמצאים בעלייה מתמדת, בשונה מהפייסבוק, אינסטגרם ותיקתוק שהן חברתיות מיסודם הלינקדאין היא יותר עסקית, בשורה תחתונה – גם בלינקדאין כמו בפייסבוק אפשר להעלות פוסטים וסטורי, לשלוח הודעות, להכנס לקבוצות וכו' וכל אלה אגב יכולים להיות גם בעברית, היתרון הכי גדול של הלינקדאין זה האיתור הפשוט של הלקוחות לפי טייטלים, חברות, תעשיות וכו' ובקיצור זה יש קשרים שאפשר לעשות רק בלינקדאין״.  

אבי יש גם סלבס ישראלים בלינקדאין? כי אנחנו רואים אותם כמעט בכל הפלטפורמות האחרות.
״יש המון סלבס ישראלים בלינקדאין ורובם גם מחוברים אליי אישית והגיעו להתייעץ איתי בקשר ללינקדאין, מדובר בעיקר בסלבס שמחפשים להתפתח עסקית ורואים בלינקדאין הזדמנות טובה״.

תן לי דוגמאות לסלבס ישראלים בלינקדאין.
״מיכל ינאי, יובל שרף, מאור בוזגלו, נמרוד הראל, שלום אסייג, ליאור סושרד וגיא עמיר והרשימה עוד ארוכה״.

דוקטור תציל אותי?! איך מתחילים בלינקדאין בצורה נכונה?
״כדי לנצל את האפשרויות בלינקדאין חייבים לדאוג קודם כל לשני דברים, אחד זה פרופיל לינקדאין שיכבד את המשתמש ושניים זה רשת קשרים מדויקת ומקצועית, משם כבר הכל יותר קל, איך עושים את שני הדברים בצורה טובה? בשביל זה כדאי ללמוד או לשכור מומחה לינקדאין״.

האם אתה מלמד את רזי הלינקדאין באופן פרטי או בקבוצות?
״כן גם וגם״.

אבי, לקראת סיום, בוא נעשה סדר קצת בין דף  (לא פרופיל) בפייסבוק לבין דף (Company Page) בלינקדאין?
"בעיקרון הקונספט דומה רק שבדף בלינקדאין יש יותר אפשרויות קידום ובנוסף לכל דף חברה שניכנס נוכל לראות בעצם מי עובד שם מה שבפייסבוק זה לא כזה נגיש וקל".

ושאלה אחרונה, רואים אותך הרבה בטלוויזיה בערוץ 13 ובתחנות רדיו ולמעשה אתה המומחה לינקדאין היחיד בארץ שהתארח בטלוויזיה וברדיו בטח כשאנחנו מדברים על תדירויות כאלה, תסביר את התופעה?
״תראי, יש עוד מומחי לינקדאין בארץ כאשר מהכרות אישית שלי איתם חלקם טובים וחלקם אפילו מעולים וגם מביאים תוצאות בשטח ואפילו אמליץ על השירותים שלהם, לגביי החשיפה בשנה האחרונה זכיתי אין מילה אחרת להסביר את זה, יש המון מומחים בתחומים אחרים לגמרי שהם לא לינקדאין שביותר מ-20 ו-30 שנות ניסיון הם לא הגיעו לחשיפה כזאת ככה שזה לא ברור מאליו בכלל״.

פייסבוק עסקי: דוקטור לינקדאין
פייסבוק פרטי: Avi Tzdaka (אבי צדקה)
לינקדאין: Avi Tzdaka
אינסטגרם: avitzdaka1