מקודם

המשפיעים והמובילים בתחומם – יולי 2021

אנשי מקצוע נבחרים, מובילים בתחומם, מספרים על דרכם הענפה בקריירה. מוגש מטעם: שוש רוטנברג

88 שיתופים | 132 צפיות

חיה רודניצקי דרורי

עורכת דין בתחום רשלנות רפואית ודיני משפחה. עורכת דין שהיא גם אחות מוסמכת ומיילדת

חיה רודניצקי דרורי | צילום: יובל כהן אהרונוב
חיה רודניצקי דרורי | צילום: יובל כהן אהרונוב

״את נשכבת על הגדר עבור הלקוחה שלך  – כך אמר לי עורך הדין של הצד השני!״

מהי רשלנות רפואית?
״רשלנות רפואית – הינה חריגה של רופא או צוות רפואי, מסטנדרט הרפואה הסביר. כאשר מתרחשת התנהלות שכזו, אשר מובילה לנזק שנגרם למטופל, הרי שככלל, קמה לו למטופל עילת תביעה לפיצוי״.

מתי עלולה להיגרם רשלנות רפואית?
״כאשר ההתנהגות של הרופא ו/או הצוות הרפואי חורגים מהמקובל והסביר בתחום ואשר גורמת נזק, למטופל״.

מה ההבדל בין סיבוך ידוע לרשלנות רפואית?
״זו בדיוק שאלת מיליון הדולר שעומדת בפני ביה״מש, האם האירוע שלפנינו הוא סיבוך ידוע או רשלנות רפואית. נניח שמדובר בניתוח שידוע שיכול לגרום לסיבוך מסויים, אם הצוות הרפואי יוכיח כי היה מודע לסיבוך האפשרי, ונקט בכל האמצעים בכדי למנעו, יכול להיות שביהמ"ש לא יטיל עליו את האחריות לכך.

מצד שני, אם הרופא המטפל והצוות שלו לא נקט בכל האמצעים למנוע אותו סיבוך – כי אז בית משפט יקבע כי הייתה רשלנות רפואית מצידו ועליו לפצות את המטופל. הכל תלוי בטיב המקרה הספציפי, בראיות ובמסמכים, אשר יגישו עורכי הדין  לביה״מש, זה מה שיעשה את ההבדל בין 0 ל-100!״.

מהי הסכמה מדעת?
״הסכמה מדעת מעוגנת בחוק זכויות החולה. בטרם יתחיל בטיפול, חובתו של הרופא המטפל לקבל את הסכמתו של המטופל, לאחר שהוסבר לו מה יהיה הטיפול או הניתוח או התרופה וכיו"ב, שעליו לקבל, מה הסיכונים ומה הסיכויים, ומה עלולות להיות תופעות הלואי של התרופה או הטיפול או הניתוח שיקבל.

אם הוכח שלא הוסבר לחולה טיב טיפול , הרי שלא ניתנה הסכמה מדעת. אם אין הסכמה מדעת –  יש  פגיעה באוטונומיה. פגיעה באוטונומיה – היא עילה לפיצויים״.

מקרה שזכור לך במיוחד – סיפור הצלחה במהלך הקריירה שלך?
״הגיעה אליי אישה אחרי לידה שנגרם לה נזק גדול תוך כדי לידת ואקום, והיא נשארה עם נכות בגלל קרע עמוק בנרתיק, ופגיעה בדרכי השתן. מנסיוני כמיילדת היה לי ברור שהייתה כאן רשלנות ברגע הלידה עצמה. אך הייתה בעיה להוכיח רשלנות בניהול הלידה, כי היה חסר בתיק תיעוד של הרגעים הקריטיים בלידה. מנגד, בית החולים טען כי התנהגות הרופא היתה סבירה ומקובלת, וכי אל מול חוסר ההתקדמות בלידה, סביר היה לסיים את הלידה בעזרת שולפן ריק (מכשיר ואקום). אני טענתי שבית החולים אחראי על כל מסמך שחסר לכאורה בתיק, וכי לדעתי אין מסמכים דווקא מהרגעים הכי חשובים בלידה. כמו כן הייתה כאן פגיעה חמורה באוטונומיה של האישה שלא קיבלה הסברים על מה שהיא הולכת לעבור ומה הסכנות שבטיפול הספציפי הזה.

בית המשפט אמר לב"כ בית החולים כי לאור הראיות שהביאה התביעה, יש לתת לאישה פיצוי גבוה במיוחד, על התנהלות הלידה, ועל כל הכאב והסבל שעברה היולדת, ועל הנזק שנגרם לה. בסופו של יום  האישה קיבלה פיצוי גבוה, על כל הנזק שנגרם לה, כולל  כאב וסבל – פיצוי שמאפשר לה לחיות בכבוד את השנים הבאות שבהן לא תוכל לעבוד, ותצטרך עזרה רבה בבית״.

מהי הולדה בעוולה?
״זוהי תביעה של הורים, על ילדם שנולד עם מומים. התביעה כביכול טוענת שטוב לו לאותו הילד שלא נולד, משנולד, והכל בגלל המומים שלו שהרופא המטפל לא גילה אותם בהריון, לא הביאם לידיעת ההורים, ובכך מנע מהם את הזכות לבחור בהפלה של עובר מת, במקום לידה של ילד חי״.

מהי עוגמת נפש?
״זהו מונח סובייקטיבי על נזק שהוא לא נזק ממוני, כלומר נזק שאנחנו לא יודעים כמה הוא שווה בכסף, למשל, כאב וסבל הוא נזק לא ממוני. פיצוי בגין עוגמת נפש הוא בדרך כלל חלק מהפיצוי הכללי. כאשר הפיצוי הנפסק הוא בעבור נזק רפואי ונזק תפקודי, בית המשפט מביא בחשבון גם עוגמת נפש, כחלק מהנזק כולו".

 

טל': 02-6252777  |  פקס: 02-6223052   haya@drori-law.com  |  http://www.drori-law.com

טלי בן יקיר

עו"ד ומגשרת בעלת משרד עורכי דין  וגישור בתחום דיני המשפחה

טלי בן יקיר | צילום: סמדר כפרי
טלי בן יקיר | צילום: סמדר כפרי

״מה שגורם לי גאווה בעבודה: הזכות שניתנת לי כל פעם מחדש ללוות אנשים ברגעי משבר בחייהם, היכולת לגעת ולהשפיע עליהם ועל ילדיהם, לכוונם לשחרר כשצריך, לוותר על האגו, ללמדם לראות את ההזדמנות והחיובי בנסיבות שקרו ובעיקר להתבונן בהם בסוף ההליך ולראות את כברת הדרך שעשו מהיום בו ישבו במשרדי, כשהאדמה נפערה תחתם, לאנשים החזקים והעצמאיים שהפכו להיות״

מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״אני עורכת דין ומגשרת מוסמכת למעלה מ-17 שנה״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״מאז שאני זוכרת את עצמי, תמיד חלמתי להיות עו"ד וכדי לכבוש את היעד והחלום השקעתי את כל מרצי וכוחי בלימודים ובשנים רבות של עבודה קשה, ללא פשרות וויתורים, למדתי והשכלתי מכל תיק וכל לקוח שליוויתי בדרך, ניסיון וידע שרכשתי בין כותלי בית המשפט, אותו לא מקבלים באף מוסד אקדמי, כשהכח שמניע אותי הוא הרצון לעזור ולסייע לאנשים בנקודת משבר וקבלת החלטות אקוטיות לגבי המשך חייהם, להיות שם בשבילם, לייעץ, לכוון, להדריך, לתרגם להם את השפה המשפטית שלא תמיד מובנת להם ולהראות להם את הדרך הנכונה שלעיתים ומפאת הנסיבות והאמוציות הינה מטושטשת ומעורפלת״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
״היכולת להצליח לראות מעבר לסיפור הכואב ולעובדות היבשות, לנתח ולמצוא את הפתרון שיביא מזור ללקוחות שלי לסיים הליכים משפטיים בדרך הכי טובה ונכונה עבורם. לדעת לשזור את העובדות שקיבלתי מהלקוח כסיפור מרתק בכתב טענות, כשהחוכמה היא לכתוב את מה שישרת בסופו של יום משפטית את הלקוח, תוך רגישות לצד השני שעתיד לקרוא אותו ושימת דגש על שליחת מסרים לשלום ולהסכמות – הדרך שלנצח תהיה המועדפת עליי.

בתיקי ליטיגציה, החוכמה כבר בתחילת הדרך לגבש ביחד עם הלקוח אסטרטגיה משפטית, תוך לקיחת הסיכונים ובחינת המוקשים שיצוצו בדרך, תכנון אשר יכול לחסוך התנהלות משפטית ארוכה ומיותרת, כפי שקרה לי בתיק שקיבלתי לפני מספר חודשים, כשבטקטיקה מחושבת מראש, כשמולי צד לוחמני שכבר הודיע על כוונתו להגיש תביעות נוספות, הצלחתי בדיון אחד (שהסתיים בפס"ד שאינו משתמע לשני פנים) למנוע מהלקוחה שלי, התדיינות ארוכת שנים בכותלי בית המשפט, אנרגיות וחיסכון של כספים רבים״.

רגע שיא בקריירה שאת גאה בו?
״יש הרבה. אך אם אני צריכה לבחור רגע מזוקק אחד, זה דווקא פס"ד שפורסם לאחרונה, שהיווה את הסנונית הראשונה לפסיקה תקדימית של בית המשפט העליון (מינואר 2021) שניתן לטובת לקוחה שלי, שהגיעה אליי באמצע הליך משפטי, כשכבר נראה שהתיק אבוד מראש, אך בעבודה קשה ובלתי מתפשרת הצלחתי להפוך את היוצרות ושלוש התביעות שהוגשו כנגדה, במטרה לנסות לשנות הוראות הסכם גירושין עליו חתמו מספר שנים קודם לכן (תוך הסתמכות על הלכת העליון – בע"מ 919/15) נדחו על הסף, לרבות חיובו בהוצאות המשפט״.

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
״הכח שנותן לי מוטיבציה לקום כל בוקר מחדש ולהילחם עבור לקוחותיי וילדיהם הוא הבית הפרטי שלי: בעלי ושלוש בנותיי אשר מפרגנים ומעודדים אותי להצלחה, ללא ייסורי מצפון על השעות הרבות בהן אני נעדרת מהבית לטובת ולמען לקוחותיי״.

טלי בן יקיר | צילום: סמדר כפרי
טלי בן יקיר | צילום: סמדר כפרי

המלצותייך כיצד לבחור איש מקצוע נכון בתחומך:

טרם בחירת עורך דין לניהול המשבר שלך צריך:

  1. לוודא שהעו"ד ששכרת לטיפול בתיקך מתמחה ובעל ניסיון בתחום המעמד האישי, יש הרבה "כלבויניקים" בשוק, לרבות כאלו שמחליטים לערוך הסכמי גירושין "על הדרך" וגורמים לנזקים שאח"כ קשה לתקן (לעיתים גם בלתי אפשרי).
  2. זמינות ויצירת קשר עם העו"ד – בדוק שהינך יכול לקבל מענה וזמינות מהעו"ד עימו אתה מתקשר, וודא מי העו"ד שבפועל מטפל בתיקך (לא תמיד מדובר בעו"ד עימו קיימת את הייעוץ), מגיעים אליי הרבה לקוחות ממשרדים "גדולים", שלא קיבלו מענה מיידי ברגע האמת, או שבמועד הדיון התייצב עו"ד מהמשרד אותו שכרו, שכלל אינו מכיר ומטפל בתיק, דבר שמוביל לעגמת נפש והחלטות משפטיות שלא תמיד ניתן לשנותן.
  3. כימיה, תקשורת וערכים – הינה אבן דרך להצלחה בתיק, תלמד ותכיר את העורך דין שבחרת, מה האג'נדות שמנחות ומובילות אותו, וודא שקיימת ביניכם תקשורת טובה ונעימה.עו"ד בעל ניסיון בתחום דיני המשפחה מכיר את הרגישויות במצבים השונים, ויידע איך להדריכך באופן שישרת מטרותיך בהמשך ההליך, כל הדרך עד להצלחה.

הסדנא 6, בית מניבים, כפר סבא | טל׳: 09-9739977 |  0522-661250 | talibenyakir@gmail.com

שי דורני

מהנדס בניין, בקר איכות מבנים וליקויי בנייה, הבעלים של חברת בדק בית ישראל

שי דורני | צילום: מוניקה פיץ
שי דורני | צילום: מוניקה פיץ

מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״סיימתי בשנת 2008 מסלול הנדסת בניין ומאז צברתי ניסיון כמהנדס ביצוע וכמפקח בפרויקטים גדולים ומורכבים. כיום אני בעלים של חברת "בדק בית ישראל", המספקת שירותי ייעוץ הנדסי מקצועי, בתחום ליקויי הבנייה. בעל הסמכה מקיפה ובעלת ערך מוסף רב מטעם איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, בתחום ביקורת איכות המבנים. בנוסף אני חבר באיגוד המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, ובאיגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״תמיד ידעתי שאהיה אדריכל או מהנדס בניין.בחרתי בתחום הזה כיוון שלדעתי תרבות הבנייה בארץ טעונת שיפור, כמו אי הקפדה על הביצוע בהתאם לדרישות התקנים. הלקוח מקבל לידיו דירה ואין לו מושג מה רמת הביצוע או הבטיחות של המבנה. הקמתי את חברת "בדק בית ישראל" כדי לספק הן לקבלן והן לדייר, שיקוף אובייקטיבי על הליקויים, האיכות ובטיחות המבנה. מניסיוני, בחלק מהליקויים ניתן להימנע מראש ואני מאמין שחשיפת הקבלן לדוחות שלי, אולי תוביל בעתיד לשיפור באיכות הפרוייקטים הבאים שלו״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
״לשמש כמעין מתווך בין הדייר לקבלן, לגרום לשיח חיובי בתהליך, ולהימנע מהגעה לבתי משפט, דבר שיחסוך לכולם זמן, כסף ואנרגיות מיותרות״.

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
״הכח שמניעני הוא רצוני לעזור לדיירים שבדרך כלל אינם בקיאים בענף הבנייה, וללוותם בתחום שבו יש לי ידע רב, ולייצגם מול גוף גדול כקבלן, דבר אשר גורם לי לסיפוק והנאה. המחמאות וההמלצות החמות מקהל לקוחותיי מסבים לי אושר גדול. חשוב לי להיות שם בשביל הלקוח ולספק לו תמונה מקיפה בנושא הליקויים. חשוב לי שלא ירגישו קטנים וחסרי אונים אל מול הקבלן ושירגישו בטוחים ומרוצים טרם כניסתם לדירה״.

מהו עיקר התמחותך ומהן ההמלצותייך לבחירת איש מקצוע נכון בתחומך?
״עיקר התמחותי הינו בתחום ביקורת איכות המבנים -בדק בית. המלצתי ללקוח בבחירת איש מקצוע היא: שעל המומחה להיות בעל ידע רב ועדכני בנושא תקנות ותקנים על כל סעיפיהם, בעל שיקול דעת מקצועי ואובייקטיבי, אחד שיודע להבחין בין מה שמחייב את הקבלן לבין מה שלא. בעל ציוד מקיף, קביל ותקני לבדיקת הליקויים, ולא פחות חשוב – להיות אדם שירותי הקשוב לצרכי הלקוח״.

אז למה בעצם לקחת ׳בדק בית׳?
״רמת החשיפה והמודעות לנושא בדק הבית עדיין אינה ברמה מספקת וכך גם בנושא בחירת המהנדסים הבודקים על פי ניסיונם והסמכתם בתחום ספציפי זה. לקוחות משקיעים היום כסף רב סביב רכישת הדירה עו"ד, שמאים, מתווכים, מעצבים וכו', אך ברגע האמת אינם מודעים לדבר החשוב מכל – איזו דירה קיבלו. ניתוח מפורט בשלב הנכון יכול למנוע
אי הבנות מול הקבלן ובעיקר נותן ללקוח מידע עם ערך מוסף בכל הקשור לאיכות הדירה.

בדק בית נותן למעשה ללקוח שקט, בטחון, הכרת הזכויות מול הקבלן, דו"ח שהינו אסמכתא משפטית ובמקרים מסוימים יכול להוביל לפיצוי מוסכם מול הקבלן. כשם שאנשים אינם צריכים להתפשר על מומחים למשל, בתחום הרפואה, עריכת הדין ואו תחום טיפולי הרכב, כך הם אינם צריכים להתפשר על ביצוע בדיקה לנכס שלהם, מטעם מומחים בתחום ביקורת איכות המבנים. חרטתי על דגלי להעניק שירות איכותי ומקצועי בכל מקום שיידרש, כך שלקוחותיי יידעו שיש על מי לסמוך״.

מקצועית, היכן אתה רואה עצמך בעוד 5 שנים?
״לאורך שנות הניסיון שצברתי זיהיתי צרכים וקשיים שבהם נתקלים הלקוחות. זיהיתי היכן אני יכול לתרום לתהליך קבלת הדירה ולספק ללקוחות שיקוף מלא של הבעיות הקיימות. אני רואה את עצמי בעוד 5 שנים, מספק שירות כולל ומקיף, המורכב מבדיקות שונות מטעם מומחים בתחומם, כגון: אינסטלציה, חשמל, מדידות קרינה, שמאות רכוש ומקרקעין, עו"ד, בדיקות מעבדה וכדומה.

במקביל אני רוצה להוביל מהלך מול קבלנים שאין בחברתם מערך מסודר לבקרת איכות לליקויי בנייה, מהלך שיתרום מידע מקצועי בשלבי הבנייה וישפר את איכות הבנייה לרמה גבוהה, ואף יחסוך להם המון כסף״.

"כשם שאנשים אינם צריכים להתפשר על מומחים למשל: בתחום הרפואה, עריכת הדין ועוד, כך הם אינם צריכים להתפשר על ביצוע בדיקה לנכס שלהם, מטעם מומחים בתחום ביקורת איכות המבנים. חרטתי על דגלי להעניק שירות איכותי ומקצועי בכל מקום שיידרש כך שלקוחותיי יידעו שיש על מי לסמוך״

 

לפרטים: בדק בית ישראל  טל׳: 058-6292330

עיצוב מסחרי – זו מומחיות!

קליין סטודיו, בבעלותה של עינת קליין, מעצבים עשרות רשתות קימעונאיות בו זמנית, משלב הקונספט ועד התוצר הסופי

עינת קליין
עינת קליין

באילו פרויקטים את מתמחה ואיזו מגמה אופנתית משפיעה על העיצובים שלך?
״בקליין סטודיו בבעלותי, מעצבים עשרות רשתות קמעונאיות בו זמנית, משלב הקונספט ועד התוצר הסופי. הסטודיו מונה מספר מעצבות מוכשרות ומביא את הבשורה לעולם החנויות והקימעונאות: מ LOW COST  ועד מותגי יוקרה – שילב, גולף אנד קו, אופטיקנה, שבילים, אאוט-סיידרס, מקס סטוק ועוד… ועד רשתות מחו"ל: zara, pull& bear, cos, & other stories״.

איך מתגבשת ההחלטה על הקו העיצובי של הפרויקט מול הלקוחות?
״כל פרוייקט שנכנס "עובר" סיעור מוחות בפורום של מספר מעצבות, תוך ניסוי וטעייה בתוכנות תלת מימד עדכניות. הקו העיצובי תמיד מתייחס לערכי המותג אותו אנו מתכננות, החלל המתוכנן צריך ליצור חוויית קנייה חדשנית ויוצאת דופן, שאמורה לגרום ללקוח/ה המבקר לרצות לשהות כמה שיותר זמן בחנות, ולהגדיל בהכרח את הקנייה. כמובן שהחווייה החיובית תגרום לו לפתח אמון במותג ולחזור אליו שוב ושוב״.

מהם הצעדים שיעזרו לצמצם הוצאות ועדיין וליצור מראה חדש, יוקרתי ורענן?
״עולם הריטייל הוא עולם מאוד דינמי, ההשתנות והתחרות מחזיקות אותנו כל הזמן עירניות, ולכן העיצוב חייב להיות עדכני אך יחד עם זאת משתלם. אנחנו עובדות בתוך מסגרת תקציבית שמגדיר הלקוח, ויודעות איך לעצב חלל שנראה כמו בהדמיות, אך תואם את העלויות הרצויות. עיצוב בריטייל חייב להיות עמיד ולהישאר כמה שיותר up date לאורך זמן״.

קליין סטודיו
קליין סטודיו

מהו האתגר העיצובי בעולם הקנייה המכוונת?
״היום אנו מעצבות חנויות OFF LINE של קנייה מקוונת ב- ON LINE, באמצעות הכנסת מסכי טאצ׳ לחנויות, כך הקונה יכול/ה להינות מחויית הקנייה בחלל מעוצב וחדשני, ולקבל גיבוי מקנייה באתר בו זמנית. כמו כן אנו מעצבות הרבה מאוד חנויות פופ-אפ, הפיתרון היצירתי והעכשווי לקנייה של מוצרי ON LINE בחנות זמנית״.

פרויקט החלומות שלך.
״סטודיו של נשים! לאורך השנים אני מעסיקה נשים צעירות ומוכשרות ומאמינה בבניית צוות מקצועי. האג׳נדה היא ללמדן את השיטה והגישה העיצובית מהבסיס, ולהפכן למעצבות מוכשרות ומסופקות. אני מאמינה בכח נשי ובנשים שמשלבות עבודה עם משפחה, אני בעצמי אמא לארבעה ילדים״.

מה מהווה עבורך מקור להשראה?
״מקורות השפעה – משתנים כל הזמן, אנחנו בעידן חשיפה מטורף, אני כל הזמן מקפידה להישאר מעודכנת דרך אתרים ורשתות חברתיות, וכמובן נוסעת לתערוכות עיצוב בעולם. מייצרת ימי עיון בסטודיו עם ספקים לחומרים חדשים וחדשניים, בכדי לשמור גם את הצוות בעניינים״.

טל׳: 02-9669292 | 052-3822888 | פייסבוק: Klein Studio קליין סטודיו | אינסטגרם: Klein studio | מייל: Kl6@klstudio.co.il

אורטל אלטרמן

פסיכולוגית ומאמנת אישית. מרצה על אושר ומוציאה לאור של ערכת הקלפים: "עושים אושר"

אורטל אלטרמן | צילום: צולמת דמארי
אורטל אלטרמן | צילום: צולמת דמארי

ספרי מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״הידע והכלים בהם אני משתמשת אינטגרטיביים ומבוססים על לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חברתית-ארגונית, אימון, פסיכותרפיית CBT והעמקה בעולם הפסיכולוגיה החיובית. עיקר העשייה שלי הוא הרצאות בתחום של הגשמה אישית ומקצועית, במגוון תכניות ארציות ומול ארגונים עסקיים. למדתי לעומק מה זה משבר בעבודה עם מכורים, אסירים, נפגעי נפש, נשים נפגעות אלימות ונוער בסיכון.
תמיד, במקביל לקושי, חקרתי אושר ותמיד מצאתי בכל פינה חשוכה גם אור״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״חוויית חיים של אושר עבורי, אינה מובנת מאליה. עברתי תקופות מאתגרות בחיי, חוויתי אובדנים ומשברים. היו זמנים ארוכים שבהם חשבתי שאין בי את היכולת להיות מאושרת כלל. לא חדלתי לטפל בעצמי, לא ויתרתי וכך גם הגעתי לעסוק ב"מדע האושר". מצאתי המון תשובות לשאלת משמעות החיים עבורי, ועודני מחפשת ומוצאת כל הזמן״.

נקודות משמעותיות שעברת בדרך…
״בשנת 2016 איבדתי את אמי אסתר, למחלת הסרטן. תקופת מחלתה הייתה מאוד עוצמתית עבורי, ידעתי כאב שלא חוויתי מימיי. במקביל, עלו בי תחושות עזות של חיבור עמוק אליה, אל משפחתי, אל חבריי ואל האנשים אותם ליוויתי כפסיכולוגית ומאמנת אישית. בשבעה שלה החלטתי להתחתן עם יוחאי, בן זוגי, והסכמתי להיות אם. כיום אני אמא להדר (4.5) ואביב (1) וחבילת הקלפים המרהיבה "עושים אושר" שהוצאתי לאור, מוקדשת לאמא שלי, שהיא עבורי סמל לאהבה ללא תנאי״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
״מבחינתי האתגר הכי גדול זה לפגוש אנשים שויתרו על אושרם. אנשים שממקדים את כל האחריות למצבם בגורמים מחוץ להם, ולא מאמינים שהם יכולים לייצר שינוי בחייהם. הייאוש וחוסר האונים כואבים לי ואני רוצה לצעוק בקול גדול: "אפשר אחרת!"

צילום: גליה פלד
צילום: גליה פלד

מה המסר שהיית רוצה לתת לאנשים לגבי אושר?
״החיים והמוות, הכאב והשמחה, כרוכים זה בזה. לחיות חיים מאושרים משמע להסכים לחוות את כל קשת הרגשות, לקבלם ולאשרם בתוכנו. אושר הינו סובייקטיבי, והוא שילוב האמונות וההתנהגויות שלנו, וניתן לעבור שינוי ממשי ומשנה חיים, אם בוחרים להתמסר לתהליך של שינוי וצמיחה״.

מהו הכח המניעך בקריירה שלך?
״יש בי תשוקה עזה להגיע עם הידע והכלים שאספתי ועם חבילת הקלפים שהוצאתי לאור: "עושים אושר", לאנשים וארגונים כדי להנגיש "חיים מבוססי ערכים"
של אומץ, קבלה, חמלה, הכרת תודה, נדיבות לב והשפעה. אני יודעת ששימוש בחבילה זו הינו עוצמתי.

אני מכירה אנשים שמשתמשים בה מידי יום בסיטואציות אישיות, זוגיות, משפחתיות ומקצועיות. ההודעות שאני מקבלת מאנשים על האפקט של הקלפים על חייהם, כל זה ממלאות אותי בכח להמשיך בעשייה״.

צילום: גליה פלד
צילום: גליה פלד

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?
״מרגש אותי שהקלפים ישארו אחריי בבתי האנשים, ויתנו ערך רב  לדורות הבאים״.

איך תגדירי מרצה טוב בתחומו?
״מרצה טוב הוא מרצה שמעורר השראה ומוכן לשתף בהרצאותיו באופן אותנטי גם מחוויותיו האישיות, קשייו והצלחותיו. כאשר אנו חשים את האמת שלו בהרצאה, הלבבות נפגשים, וכל מי שצפה בהרצאה יוצא בסיומה עם ידע חדש ומלהיב. כשאנשים יוצאים מההרצאות שלי עם כוח להתמודד עם הקשיים שלהם ועם רצון להשפיע לטובה באופן ממשי על סביבתם, אני יודעת שעשיתי את שלי״.

מקצועית, היכן את רואה עצמך בעוד 5 שנים?
״בעוד 5 שנים החברה שלי תמשיך להתפתח  ותכלול מרצים בארץ ובעולם, שעובדים עם קלפיי ומנחים תהליכים להקניית התכנים של "אושר מבוסס ערכים", בבתי ספר, צה"ל וארגונים עסקיים. חבילות "עושים אושר" נמכרות בארץ ובעולם לארגונים, יחד עם ההרצאות והקורס הדיגטלי שלי שמנגישים אותם, מאות אלפים מצליחים לתרגל אושר באופן יומיומי ומסכימים להיות מאושרים יותר״.

טל׳: 050-7650650 | אתר:  www.ortalalterman.com | פייסבוק: אורטל אלטרמן – להעיר את הדרך

מורן לביאד

בעלת משרד עורכי דין, עורכת דין ומגשרת

מורן לביאד | צילום: Inga Avshalom for Q Elite Beauty
מורן לביאד | צילום: Inga Avshalom for Q Elite Beauty

״יש לי את הזכות לעמוד לצד לקוחותיי ברגעים הכי מאתגרים בחייהם ולעזור להם לצמוח מתוך הקונפליקט, זה לא מובן מאליו ואני מודה על כך בכל יום״

ספרי מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״עורכת דין מוסמכת מ-2008, בעלת משרד לדיני משפחה וירושה, מתמחה בגישור וניהול משברים במשפחה ומוסמכת לעריכת ייפוי כח מתמשך. בוגרת קורס אימון במכון אדלר, וקורס פסיכולוגיה חיובית במרכז מיטיב ובית הספר לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״מגיל צעיר ידעתי שייעודי לעזור לאנשים לצלוח משברים ולצמוח מהם. במהלך לימודיי עבדתי במשרד שעסק בתחום דיני משפחה והבנתי ששם נמצא הלב שלי. עם השנים, פניתי להכשרות ולימודים משלימים כי הבנתי שעדיף לצדדים לנהל את המשברים עוד בטרם הגעתם לתהליך ארוך ומייגע בבית המשפט, וזאת באמצעות כלים לניהול מיטבי של ההורות והפרידה, בזמן ולאחר הגירושין״.

ספרי על מודל הגישור האימוני שפיתחת?
״במשרד קיימים מספר מסלולי גישור, ביניהם מודל הגישור האימוני, שנולד מעבודה מרובה עם זוגות בקונפליקט, ומתוך הבנה כי לצד הליך גירושין, חשוב שתהיה תמיכה, ראייה היקפית והסתכלות כוללת, לא רק על התוצאה שהיא הסכם גישור לגירושין, אלא גם על הדרך וטובת הילדים.

המודל משלב בין עקרונות מעולם הפסיכולוגיה והאימון לבין הליכי גישור, ומעניק לצדדים הזדמנות לצמיחה, אומץ, מוטיביציה ויכולת להמציא את עצמם מחדש, תוך הבנה בסיסית שהם נפרדים כזוג, אך במידה ויש ילדים, הם לעולם ישארו משפחה. מתוך המקום הזה, צריך להבין שמעבר לתוצאה הסופית של הסכם גישור לגירושין, יש גם דרך לעבור והיא מאוד חשובה ומשמעותית עבור הזוג ועבור הילדים. המטרה היא שלאחר פירוק התא המשפחתי, כל אחד מבני הזוג, ירגיש שלם בזכות עצמו״.

מה מייחד את הליכי הגישור באמצעותך?
״במהלך הקריירה שלי למדתי והתמחיתי, כדי שאוכל לסייע לזוגות שנמצאים במצב זה, חשוב לי להיות שם עבורם, לתת להם מעטפת מקיפה, מקצועית ואישית ולשקף להם את המשמעויות של צעדיהם, עבורם ועבור ילדיהם. כשהם בעין הסערה, המשמעויות לא תמיד ברורות להם. בגישור אימוני לדוגמא: הצדדים נפגשים עימי ביחד ולחוד, ולומדים כיצד ליצור תקשורת חיובית ביניהם, נחשפים לעוצמות וליכולות שלהם, ולמעשה מקבלים כלים פרקטיים לניהול מיטבי של ההורות בהליך הגירושין ואחריו, וכל זאת לצד הסכם גישור, מקיף וצופה פני עתיד״.

מורן לביאד | צילום: Inga Avshalom for Q Elite Beauty
מורן לביאד | צילום: Inga Avshalom for Q Elite Beauty

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
״כל זוג שעובר תהליך גישור, מגיע להסכמות ויוצא עם כלים, מודעות ותקשורת מיטבית, הינו סיפור הצלחה עבורי. ניהול הליך משפטי ארוך, לוחמני ויקר מוביל לכך שכל הצדדים יוצאים ממנו נפסדים. הידיעה שהצלחתי למנוע את עוגמת הנפש והמלחמות המתישות, ובנוסף הכלים אשר הענקתי להם להורות מיטבית, במהלך ולאחר הגירושין,  זה סיפוק גדול ששווה את הכל״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?
״יש לי הזכות לעמוד לצד לקוחותיי ברגעים המאתגרים בחייהם ולעזור להם לצמוח מתוך הקונפליקט, זה לא מובן מאליו ואני מודה על כך בכל יום ויום״.

המלצותייך איך לבחור איש מקצוע נכון?
״חשוב לבחור בעורך דין ומגשר בעל ניסיון ושתיהיה ביניכם כימיה טובה, ושפה משותפת איתו. ההמלצה שלי: תעשו הכל בכדי לא להגיע להליכים משפטיים, ותבחנו האם גישור יכול להתאים לכם. פנייה לעו״ד ומגשר, תאפשר לכם לקיים שיח ענייני, ממוקד ומכבד, והסכם הגישור יותאם לנסיבות האישיות וההעדפותיכם.  מעבר לכך, גישור יכול לחסוך לכם זמן וכסף, ויקדם אתכם לשלב הבא, בכבוד הדדי ובהצלחה״.

מקצועית, היכן את רואה עצמך בעוד 5 שנים?
״תכניתי העתידית הינה לסיים את כתיבת ספרי, שבעזרתו אלמד ואעביר הכשרות למגשרים לפעול על פי מודל הגישור האימוני. המטרה שלי שיותר מגשרים יוכלו לעשות שימוש במודל, ויותר זוגות בקונפליקט יקבלו את הכלים והיתרונות הטמונים במודל הגישור האימוני. במשרדי ארצה להמשיך להיות עוגן עבור לקוחותיי, וכתובת עבור זוגות הנמצאים במשבר ומעוניינים בפרידה אחרת, שניתן ואפשר לצמוח ממנה״.

פגישות מתקיימות ברמת גן או נתניה: גיבורי ישראל 40, אזה״ת פולג, נתניה טל׳: 073-7861906 | 052-7453017 | www.moranlaviad.co.il

ד"ר ישראל שפירא

רופא נשים – ביחידת האולטרה-סאונד במרכז רפואי בני ציון ומנהל מכון פרטי לאולטרה-סאונד בבית החולים אלישע בחיפה

תחום עיסוק והכשרתו המקצועית של ד״ר שפירא:
ד"ר שפירא מחלוצי האולטרה-סאונד בארץ ובעולם. בשנת 1980 החל לעשות "סקירת מערכות" בעוברים, כשבעת ההיא רוב הנשים שהיו בהריון, כלל לא עברו בדיקת אולטרה-סאונד. בהריוניות הספורות שזכו לכך, נבדקו רק דברים בסיסיים ולא סקירה של ממש. העוברים שנסרקו על ידי ד״ר שפירא, בתחילת הדרך, הינם כיום בני למעלה מ-39 שנה, ואף העמידו צאצאים רבים בעצמם.

במוסף "הטובים ביותר" השנתי, שמפרסם עיתון "מעריב", מופיע ד"ר שפירא בין עשרת הטובים ביותר, בתחום "גינקולוגיה אולטרה-סאונד", החל מפרסום המוסף הראשון ובכל השנים שלאחר מכן  ברציפות.

דוקטור שפירא נבחר 3 שנים ברציפות ברשימת הרופאים הגניקולוגים הטובים ביותר בישראל בקטגוריית אולטרה-סאונד מיילדותי על פי מגזין ׳פורבס׳ לשנים 2018, 2019 ו-2020.

"סקירת מערכות" –הינו מושג שטבע ד"ר שפירא, ועד היום הוא מוביל את אנשי המקצוע לשימוש נכון במושגים הקשורים למקצוע, הן בהרצאותיו והן ב"פינת הלשון", שהוא עורך באתר החברה לאולטרה-סאונד.

בשנת 1981 החל ד"ר שפירא לבצע בדיקות לב של עוברים (אקו-לב עובר) כשבעולם היו פחות מעשרה אנשים שעסקו בכך. בכל שנה הקבוצה המצומצמת נפגשת בחו"ל כדי להחליף מידע. בארץ היה ד"ר שפירא היחידי במשך מספר שנים שביצע אקו-לב עוברי, הרבה לפני שנכנסו לתמונה גם מומחים בקרדיולוגיית ילדים, ואליו הופנו לבדיקה נשים מכל בתי החולים בארץ. מדובר על אבחון מדויק של מומי לב בתקופה שבה היו מסמנים
"לב תקין", כי ראו אותו פועם. למעשה, כשהחל ד"ר שפירא לבצע אקו לב של עוברים, היו רק 5 יחידות בארץ שכבר ביצעו את הבדיקה בלב של מבוגרים.

בשני העשורים האחרונים היה ד"ר שפירא מהחלוצים בבדיקת האולטרה-סאונד התלת מימדי, ומצגותיו מוכרות היטב בקרב ציבור העוסקים במקצוע. הוא מוזמן לעתים קרובות להרצות בנושא הסקירות, התלת מימד ובדיקות אקו-לב עובר, במדינות רבות, החל ממדינות המערב: (ארה"ב, אנגליה, צרפת, ספרד) ועד למדינות העולם השלישי (הודו, ויטנאם, בוליביה ועוד).

אהבתו לפיסיקה, מחשבים ולמקצועות ההנדסה, יחד עם ההכשרה הטכנולוגית שקיבל בטכניון, אפשרו לו במקביל לעיסוק הרפואי, להתמסר לייעוץ גם בצד התעשייתי של פיתוח מכשירי אולטרה-סאונד. בשנת 1983 החל לעבוד כיועץ לחברת "אלסינט" שייצרה מכשירי אולטרה-סאונד בארץ, המשיך בכך כשהפכה לחברת "דיאסוניקס" ובהמשך יעץ ליצרנית האולטרה-סאונד הגדולה בעולם, ג'נרל אלקטריק (GE) שמכשיריה הינם הפופולריים ביותר בעולם.

ד"ר שפירא ממייסדי החברה הישראלית לאולטרה-סאונד במיילדות וגינקולוגיה, שימש ומשמש גם היום כחבר וועד החברה, ואף היה יו״ר החברה. החברה מאגדת את הרופאים העוסקים במקצוע ובנוסף לפעילותה המדעית, מנסחת החברה, באמצעות איגוד הגניקולוגים, את "ניירות העמדה" אשר קובעים את סטנדרט הבדיקות המבוצעות ע״י הרופאים.

פעילותו של ד"ר שפירא, יחד עם חברי וועד נוספים, תרמה למהפכה גם ברמת הסקירות המבוצעות באופן ציבורי, בהגדירם בשנת 2007 "ניירות עמדה" חדשים, עם דרישות חדשות ומקיפות יותר לסקירה, הרבה מעל מה שהיה מקובל קודם. בכך תרם ד"ר שפירא להקטנת הפער בין רמת הבדיקות המבוצעות באופן ציבורי לבין בדיקות מקיפות יותר המתבצעות באופן פרטי אצל בודקים בעלי מוניטין.

הוא גם מבצע את העריכה, הניהול והאחזקה של אתר החברה לאולטרה-סאונד. חלק ניכר מזמנו מקדיש ד"ר שפירא להנחלת הידע שצבר בבדיקות אולטרה-סאונד לציבור רופאי הנשים. הוא מרצה בכיר בבית הספר לאולטרה-סאונד של החברה הישראלית לאולטרה-סאונד, המשולב בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב. משנת 2003 מרכז ד"ר שפירא גם את הכנסים והפגישות המדעיות של החברה לאולטרה-סאונד.

ב-2004 ייסד ד"ר שפירא קורסים של שנתיים, אותם הוא ממשיך לרכז עד היום, במסגרת לימודי המשך של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. קורסים אלה מיועדים לרופאים גינקולוגים המעוניינים ללמוד את מקצוע האולטרה-סאונד. קורס אוניברסיטאי יסודי וממושך כגון זה, לא מוכר לנו במקומות אחרים בעולם. בקורס מנחיל ד"ר שפירא לרופאים גם את הידע והניסיון הרב שצבר בבדיקות מי שפיר. עד כה למדו בקורס זה מאות רופאים שחלקם נעשו עם הזמן מנהלי יחידות אולטרה-סאונד. בשנה הקרובה עומד להתחיל הקורס השביעי.

ד"ר שפירא מהראשונים שהחלו לבצע בדיקות מי שפיר כשהחדרת המחט מונחית ע"י האולטרה-סאונד (1981). עד אז, הניקורים בוצעו באופן עיוור. מכשירי אולטרה-סאונד היו בבתי חולים ספורים ורופאים מיומנים במקצוע היו עוד פחות.

גם היום, הידע, הניסיון והמיומנות באולטרה-סאונד הינם המפתח לבדיקת  מי שפיר בטוחה, שהרי האולטרה-סאונד הוא "העיניים" של הרופא, ברחם. ד"ר שפירא ביצע עד היום למעלה מעשרת אלפים בדיקות מי שפיר, וכמו כן מאות פעולות מונחות אולטרה-סאונד מורכבות יותר (ביופסיות בעוברים, לקיחת דגימות דם לעובר, ועוד). נשים שחזרו לבדיקת מי שפיר בהריון שלישי ורביעי, סיפרו לד"ר שפירא שהיכרותן הראשונה איתו הייתה מהצד השני של המחט, כשהן עצמן היו העובר ואת הדיקור הוא ערך לאימן…

״אני אוהב את עבודתי, שמח כשגם האישה נהנית, ובמקרים המצערים כשנמצאים פגמים משמעותיים בעובר, אשר מסתיימים בהפסקת ההריון, חש ביחד עם האישה את ההקלה מהסבל העתידי, שהיה עלול להיגרם לה ולעובר אלמלא היה מתגלה המום״

 

טלפון: 04-8389022 | אימייל: ishapiro@inter.net.il

ניתוחי עפעפיים במבוגרים – ד"ר בנימין שלו

רופא עיניים בכיר, מומחה בניתוחי עפעפיים, דרכי דמעות ופזילה במבוגרים וילדים

ד"ר בנימין שלו
ד"ר בנימין שלו

ניתוחי עפעפיים במבוגרים תופסים את המקום השלישי בסטטיסטיקת הניתוחים הפלסטיים. 50% מניתוחים המבוצעים בפנים הינם ניתוחי עפעפיים.
ניתוחי עפעפיים עליונים נחלקים לשניים: ניתוחים באינדיקציה רפואית וניתוחים אסתטיים. הניתוחים באינדיקציה הרפואית – נחשבים כאלה שהעפעף עצמו או עודף העור שלו  מפריעים לשדה הראייה של המטופל. במקרים של צניחת עפעף, הניתוח דורש זיהוי וטיפול בשריר מרים העפעף, בנוסף להסרת עודף עור ושומן עודף. דרוש מנתח מיומן לניתוחי הרמת עפעפיים אלו עקב הצורך לשמור על סימטריה בגובה העפעפיים ומבנה מפתח העיניים. רק במקרים בעלי אינדיקציה רפואית אלו – יש אפשרות לנתח את העפעפיים העליונים במימון קופות החולים או חברות הביטוח. ניתוחי עפעפיים עליונים שלא עקב הפרעה לשדה הראיה – נחשבים אסתטיים ומנותחים באופן פרטי.

ניתוחי עפעפיים תחתונים – עקב עודף עור ו’’שקיות’’ שומן – נחשבים תמיד כאסתטיים. במקרים של עודף עור ושומן ניתן לנתח את העפעפיים התחתונים בחתך עורי מתחת לריסים. מקרים של עודף שומן בלבד – ניתן לבצע בחתך לחמיתי בלבד – ללא חתך עורי. הניתוחים במקומות מסודרים, מבוצעים בעזרת רופא מרדים הנותן חומר לטשטוש קצר. הניתוח עובר ללא כאבים בזמן הניתוח ואחריו.

אורך הניתוח – כשעה לעפעפיים עליונים/תחתונים, משתחרים לאחר כשעתיים של הנחת רטיות קרח על העפעפיים, לטיפול פשוט בבית.

זמן הריפוי – כשבוע עד שבועיים, תלוי במנתח, במורכבות הניתוח ובאופי הריפוי של המטופל. כמעט ואין הבדל בין זמן ריפוי ניתוח עפעפיים עליונים לניתוחי עפעפיים עליונים ותחתונים ביחד.

גברים רבים מגיעים לניתוחי עפעפיים, בדרך כלל מעט מאוחר יותר מאשר נשים, אך כשיש הפרעה פונקציונלית או אסתטית משמעותית אין ברירה… בנוסף, הצורך לשמור על מראה טרי ורענן יותר במשרות ‘‘היי טק’’ מביא גברים צעירים יחסית לניתוחי עפעפיים. קיימים אחוזי הצלחה ושביעות רצון גבוהים מאד לניתוחי עפעפיים המבוצעים בידיים מיומנות. נשים חוזרות לאפר את העפעפיים, שמשוות לפנים – מראה ‘‘טרי יותר לגיל’’.

ד”ר בנימין שלו   תל אביב, ויצמן 14 (מגדל ויצמן), קומה 15 |  טל' 03-6090848 | https://www.dr-shalev.com

אופיר בן משה

עורך דין לנזקי גוף

אופיר בן משה | צילום: אישי
אופיר בן משה | צילום: אישי

מהו תחום עיסוקך ומהי הכשרתך המקצועית?
״אני בעלים של משרד עורכי דין, המתמחה בתחום נזקי גוף ותביעות ביטוח. משרדי מנהל תיקי רשלנות רפואית, תאונות עבודה, תאונות דרכים, תביעות רשלנות ותביעות ביטוח למיניהן, כגון: ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, אבדן כושר עבודה וסיעוד. כמו כן משרדי מטפל בתביעות למיצוי זכויות במוסד לביטוח לאומי״.

כיצד הגעת למקצועך?
״מתחילת לימודיי באוניברסיטת ת"א נמשכתי לתחום הנזיקין, מפני שחשתי שזהו תחום שיאפשר לי כעורך דין לתקן עוולות, לסייע לאדם שנפגע, להחזיר, כמה שניתן, את מצבו לקדמותו ולהעמידו במקום שהיה יכול להיות בו, אלמלא הפגיעה. עבדתי במשרדים מובילים בתחום הנזיקין. התנסיתי בעבודה הן מול חברות ביטוח והן מול לקוחות פרטיים ולמדתי את הפרקטיקה המקצועית על כל גווניה עד שהרגשתי שרכשתי את מלוא המיומנויות לפתוח משרד עצמאי״.

נקודות משמעותיות שעברת בדרך
״כשהבנתי שהצעד המקצועי הנכון עבורי הוא לפתוח משרד עצמאי, דבר שאיפשר לי לבחור את התיקים שאני מאמין בהם ולנהלם בדרך שאני מאמין שתהא הטובה ביותר עבור הלקוח, מבלי להיות מוגבל על ידי תקרות זכוכית למיניהן״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
״ההתמודדות עם הכאב והקושי של הלקוחות. לקוחותיי, רובם ככולם, הינם אנשים אשר עברו אירועים קשים בחייהם, תאונות
וטרגדיות משפחתיות. הקשר המיוחד שנוצר מול הלקוחות חושף אותי לחוויה הפרטית שלהם וזו התמודדות שאינה קלה״.

ספר על רגע שיא בקריירה שאתה גאה בו?
״כל הצלחה עבור לקוח בין בפסק דין ובין  בפשרה. לדעת שעשיתי טוב בשביל מישהו אחר, מבחינתי מהווה רגע שיא שלי״.

מה הקו האדום שלך
״לא אייצג אדם שאיני מאמין בגירסתו או שאני סבור שלא אוכל להביא לתוצאה מיטבית. אני מאמין שכדי לעשות את עבודתי בצורה טובה, עליי להאמין בתיק במאה אחוז״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?
״אני אוהב את כל מה שאני עושה. את המפגש עם אנשים, השיחות עם הלקוחות, היכולת לפצח תיקים ולהקים תביעות, את הדיונים המפולפלים בבית המשפט, את כברת הדרך שעוברים מתחילת תיק ועד סיומו, אך כמובן הדבר שמסב לי גאווה מרובה הינו הכרת התודה והערכה שאני זוכה לה מלקוחותיי״.

מקצועית, איפה נראה אותך בעוד 5 שנים?
״המשרד שלי עובד ברמה מקצועית גבוהה מאוד, רמה שאני מאוד גאה בה. תמיד יש לאן לשאוף, לגדול ולהתפתח. אני מקפיד להתעדכן בפסיקה ובספרות המקצועית העדכנית באופן יומיומי, משתתף בכנסים ובהשתלמויות,
עורך הרצאות בפני עמיתים למקצוע ומקווה להמשיך בדרך זו״.

אופיר בן משה- משרד עורכי דין | האחים בז'רנו 7, רמת גן | טל׳: 03-9797147 | 050-5788550 | WWW.OBM-LAW.CO.IL | OFFICE@OBM-LAW.CO.IL

׳לחזור לחיים׳ ולראות את האור!

אסנת אלעזרי, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים, רישוי עסקים, בטיחות אש בבניינים וחקירת שריפות, מספרת לנו את סיפורה האישי ומעוררת השראה לנשים רבות, בדרכה להנצחת בתה בר מזל  ז״ל. "עצבות נועלת שערי שמים, תפילה פותחת שערים נעולים, והשמחה בכוחה לשבר חומות" (רבי ישראל הבעל שם-טוב) כך כתבה על הסידור החדש לבית ישראל "יפה כלבנה ברה כחמה" שהוציאה לאור.

אסנת אלעזרי
אסנת אלעזרי

ספרי מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״אני בעלת משרד אדריכלות עצמאי ומודרני, מלווה פרויקטים בכל התחומים, כולל עיצוב פנים, רישוי עסקים ובטיחות אש במבנים. מעניקה שירות של תכנון וליווי פרויקטים בתחום עיצוב ואדריכלות חוץ ופנים, תוך מתן פתרונות ייחודים ודגש  על צרכיי כל  לקוח. צברתי מוניטין רב בתכנון אדריכלי ועיצוב דירות, וילות, חנויות ומשרדים. עבודותיי מאופיינות ביצירתיות גבוהה, מקוריות, חדשנות ומקצוענות, תוך הקפדה על פרטי פרטים ושאיפה לשלמות. כל נושא ההגשות, השתנה בשנים האחרונות, והכל היום דרך ממשל זמין מתקדם. את נושא ההגשות מלווה בני בכורי – חי אלעזרי, האחראי על כל נושא ההיתרים במשרד, עובד איתי יד ביד למעלה מארבע שנים ותכף מסיים את לימודי הנדסאי, בע"ה״.

מה ייחודיות העסק שלך?
״ותק מעל עשור בתחום בטיחות האש, בתוספת ניסיון עשיר שנרכש במאות פרויקטים מכל הסוגים. תפקידי להבטיח טיפול מקיף ומקצועי מול שירותי הכבאות וההצלה עד לקבלת רישיון עסק, היתר בנייה ו/או אישור אכלוס טופס 4. מובילה בתחום מרכזים מסחריים, עסקים מכל הסוגים, פרויקטים של נדל"ן כגון: בנייני מגורים, תמ"א 38 ופרויקטים משולבים. בעבודתי כמתכננת בתים ומבני תעשיה, נדרשתי להגיש תכניות לאישור כבאות לסידורי בטיחות אש במבנים. לפני מספר שנים התווספו תקנות חדשות בשרותי הכבאות, הדורשים ממתכנני בתים להראות את אמצעי בטיחות האש, על גבי התכנית האדריכלית, וזה הובילני ללמוד את תחום ייעוץ הבטיחות במבנים, היות ומדובר על קשר ישיר בין תכנון המבנה לקביעת אמצעי בטיחות האש שבו. בשנה האחרונה הכנסתי למשרד את תחום חקירות שריפה, הוכשרתי לנושא, וקיבלתי תעודה של חוקרת דליקות מוסמכת.

בעלי היקר, משה אלעזרי, מרכז את כל התחום הזה ביד רמה, שימש בעבר רע"ן חקירות מחוז ירושלים, והיה אחראי על כל נושא החקירות במחוז״.

מתי וכיצד התרחשה התפנית בחייך?
״לפני שנה וחצי בתי בר מזל ששירתה בצבא חשה כאבים לא מובנים בגופה, במשך כחודש. בגלל מגפת הקורונה הייתה בסגר עם כל חיילי הבסיס, היינו לחוצים וניסינו בכל דרך לשחררה הביתה לבדיקות מקיפות. לאחר שבועיים נתגלתה בגופה מחלה אלימה שגרמה לה להיות מצב קשה מאוד. אנו היינו מלאי אמונה, הפצנו תפילות בכל מקום, והרבה אנשים התפללו עליה וערכו עבורה ערבי הפרשות חלה. חודש לפני מותה התבשרנו שהמחלה עברה מהקיבה, שמחנו שקרה לנו נס, וניסינו לחזור לחיינו הרגילים.

בערב ראש השנה אשתקד, בר חשה כאבים עזים ותוך 3 ימים נפטרה ומותה פער חלל עצום בחיינו, ובדיעבד הבנו שהמחלה שבה לריאות ולעצמות, ונאלצנו להיפרד מבתנו היקרה באדם.  כך  כתבתי לה בשיר לזכרה : "איך אמא יכולה להיפרד מהגוזל שלה..".

בסיום החודש, ישבנו עם הרב שמלווה אותנו להבין מה לעשות לעילוי נשמתה הזכה, בעלי משה אמר: "כשתקום בבוקר יקום מפעל הנצחה", וכך היה. כל בוקר בדף הפייסבוק אני מעלה תפילות ותמונות של ערבי הפרשת חלה, ושיעורי תורה שאני מעבירה, מחזקת נשים ומקרבת לבבות״.

מתי הבנת שסיפורך מעניק השראה לאחרים?
״לאחר מספר הפרשות חלה הבנתי את ייעודי. בבוקר, אני בעלת משרד אדריכלות, יועצת בטיחות אש ומעצבת פנים, ובערב אני מקרבת לבבות. רשום: "איזהו החכם הרואה את הנולד״ הכוונה למי שמתבונן ורואה את התכלית שלשמה נולד, ומה תפקידו בעולם", אני מאושרת שאני מבינה את מקומי בעולם בכל הקושי הזה של להרים את משפחתי ואותי מאובדן כה קשה, למצוא את האור ולהפיץ את אור של בר בכל העולם. לעילוי נשמה של בתי הוצאתי לאור סידור לבת ישראל: "יפה כלבנה, ברה כחמה", סידור תפילות מרגש שמופץ כיום בכל הארץ והדפסנו עד כה 2,000 עותקים. בני הקט שאל אותי "אמא למה יש רק  סידור לבנות?" "מה עם הבנים "אמרתי כמובן גם לבן ישראל יהיה סידור: "שיויתי ה' לנגדי תמיד": בחסד ה' עצום. עם  2 הסידורים אני מגיעה להפרשות חלה, להמשך הפצתם״.

אסנת אלעזרי
אסנת אלעזרי

מהיכן את לוקחת כוחות ונותנת לאחרים?
״אני מרגישה את אלוהים בכל דבר. כשהוא נותן מכה לאדם, הוא גם מחזק אותו , דואג לו ומרים אותו. את החוזק הזה כבר היה ניתן להרגיש במשך השבעה של בר ז״ל, אנשים הגיעו שבורים ואנחנו נטענו בהם כוחות. אני מרגישה שאני מגיעה לערב הפרשת חלה לתקן משהו באותו בית, עם שליחות עצומה:

תפילות ושמחה. כשאני מחזקת אחרים אני מתחזקת בעצמי, בהודיה גמורה לה' יתברך, שאין משהו שהשם עשה והוא לא לטובתנו. לא הייתי רוצה לראות את בר סובלת. זו הייתה חצי שנה מאוד משמעותית עבור כולנו בני המשפחה, כשהיינו סגורים בבית בגלל הקורונה, שבה גם חבקנו ילדה חולה , על כל המשתמע מכך״.

היכן את רואה עצמך בעשור הקרוב?
״ממשיכה לחזק ולהתחזק. בע"ה כל פעם השם מביא לפתחי עוד משהו מרגש.  פנו אליי מעמותה להוציא טיול לאומן – לקברי צדיקים, והתמלאתי אושר לא מובן: "השמחה בכוחה לשבר חומות".

בע"ה להמשיך לצאת לערבי הפרשת חלה, לחזק אנשים, לשמח אותם ואת עצמי. אם אימא  שמחה כל הבית שמח! אני רוצה לראות את שמחתם של ילדיי, רוצה נכדים שיכניסו לביתנו את האור חזרה, ובעיקר רוצה להיות שמחה בחלקי. השם נתן לנו פיקדון 20 שנה וביקש להחזיר אותו אליו. בר הייתה ילדה משמעותית בחיינו, ונהגה כמו אימא לאחיה הקטנים, ואנחנו בעיקר רוצים לעשות לה נחת בשמיים, תודה על הזכות הגדולה שנפלה בחלקנו״.

מושב אדרת  |  טל׳: 02-6500747, 050-4644114 |  osnatelel@gmail.com