מקודם

אנשי ונשות עסקים 2020

צילום:  נועה לוצקי |  איפור: מיכל אופיר
צילום: נועה לוצקי | איפור: מיכל אופיר
88 שיתופים | 132 צפיות

רינת חנוכייב

מאמנת אישית, מנחה, סופרת ומרצה. מלווה א.נשים בתהליכי צמיחה ושינוי.

צילום: נועה לוצקי | איפור: מיכל אופיר

צילום: נועה לוצקי | איפור: מיכל אופיר
צילום: נועה לוצקי | איפור: מיכל אופיר

יתרונות בולטים של העסק שלי, היותו עסק של אדם אחד, הם שכל מתאמן חש יחיד ומיוחד, בתהליך פרטני או קבוצתי, ולכל אחד נבנה תהליך האימון בהתאמה אישית.התבלינים בהם אני משתמשת בבניית תהליך האימון הינם חשיבה יצירתית, גמישות, הקשבה, איכפתיות ואמפתיה

במה את עוסקת ואילו שירותים הינך מעניקה?

״אני בת 55, נשואה למוטי שלושה עשורים. אמא ל-3 בוגרים מדהימים וסבתוש לנכד. יותר מעשור אני מאמנת אישית חינוכית ומנחת קבוצות. מסייעת למשפחות, מתבגרים וצוותים חינוכיים בניהול משברים וקונפליקטים המלווים את גיל ההתבגרות.

השירותים אותם אני מעניקה:

• מוכנות לכיתה א' וליווי הורים

• מעברים בחיינו ויצירת שינוי

• סמכות הורים – הדרכה וליווי הורים

• אימון והנחיית מתבגרים (פרטני וקבוצתי)

• אימון והנחיית קבוצות באמצעות משחק טיפולי ושימוש באמנויות״.

כיצד בוחרים מאמנת אישית, ואיך יודעים שהאימון מצליח?

״בחירת מאמן אישי הינה משימה מורכבת ורגישה. מאמן אישי מלווה א.נשים במסע חייהם. הוא מסייע להם לראות את הדרך, תוך שהוא מלמד את המתאמן, להגדיר מטרות ולהסיר מכשולים והתנגדויות, בהבנה כי השינוי תלוי אך ורק בהם. המאמן מלווה, אך אינו עושה זאת במקומם.
הוא מאפשר למתאמנים ללמוד להקשיב  לעצמם, להרגיש ולהוציא מעצמם את המיטב.

המאמן נמצא ומלווה לאורך המסע כולו בתהליך  אינטימי, אמפטי ורגיש, תוך שהוא מסייע להעמיק מודעות עצמית, לקדם תהליכים רצויים למתאמן ולהבין מה מונע ממנו להתקדם.

אימון מוצלח מאפשר למתאמן להרגיש חיבור בינאישי מיידי ולחוש בנוח, תוך שהוא מוכן להתמסר לתהליך וללכת אחר המאמן לאן שיובילו. ככל שמתקדם התהליך, המתאמן יהיה חיוני יותר בתפקודו, מצב רוחו ישתפר
והשינויים יתבטאו במראה החיצוני ובהשגת היעדים האישיים שהוצבו״.

מה לדעתך היתרונות הבולטים של העסק שלך?

״היתרונות הבולטים של העסק שלי, היותו עסק של אדם אחד, הם שכל מתאמן חש יחיד ומיוחד, בתהליך פרטני או קבוצתי, ולכל אחד נבנה תהליך האימון בהתאמה אישית.

התבלינים בהם אני משתמשת בבניית תהליך האימון הינם חשיבה יצירתית, גמישות, הקשבה, איכפתיות ואמפתיה. הנינוחות שלי, בשילוב כל אלה, מאפשרת  למתאמנים לראות דברים באור אחר״.

הישג שאת גאה בו במיוחד?

״אני גאה מאוד בעבודתי עם 'ילדי קצה', בעלי פרופיל נשירה גלויה או סמויה, מבית הספר.

לראותם  שבים לספסל הלימודים לאחר תקופה ארוכה, מסיימים את בית הספר בהצלחה יתרה, מתגייסים לצבא ומשרתים שירות משמעותי״.

מה ההחלטה הכי טובה שעשית כאשת עסקים?

״ההחלטה הטובה ביותר שלי כאשת עסקים הייתה לבחור באימון אישי כקריירה, לצד עבודתי  החינוכית, ולממש את שליחותי בכיוונים חדשים״.

מה ה'אני מאמין' שלך להצלחה בקריירה?

״ה'אני מאמין' שלי להצלחה בקריירה הוא לאהוב את מה שאני עושה, ולעשות את מה שאני אוהבת. אני מאמינה שכדי שעסק יצליח, חשוב להתמקצע ולהתפתח כל העת, על מנת להיות רלוונטי, משמעותי  ואותנטי, במציאות דינמית ומשתנה״.

האם את עוסקת בעוד תחומים מעבר להיותך מאמנת אישית?

״מלבד היותי מאמנת ומנחה, אני דוקוטורנטית  שנה שלישית, מנחה מעגלי נשים שנולדו בעקבות הרצאת הדגל שלי 'מחייכת לחיים', המספרת את סיפור תהליך השינוי שלי, ומציגה את עיקרי השיטה שלי, להחיות את החיוך הפנימי.

ספר הילדים שלי 'מהומה על לא מאומה', המלווה את תהליך המעבר מן הגן לבית הספר, יצא בחודש מאי האחרון״.

טל׳: 052-6213456 | hgal94@gmail.com | רינת חנוכייב – מאמנת אישית חינוכית, מלווה אנשים לצמיחה ויצירת שינוי

עו״ד רז יוסף

עורך דין מומחה בתחום הליטיגציה מזה 18 שנים.

צילום: בנימין אדם
צילום: בנימין אדם

״אם אינך ליטיגטור, גם אם אתה משפטן מובהק, אתה עלול להפסיד את התיק, כאשר התיק כרוך בהתנהלות באולם בית המשפט״.

מהי ליטיגציה?

״ליטיגציה הינה אמנות ההתדיינות בבית המשפט, הכוללת את כל הכרוך בהופעה של עורך הדין בבית משפט, בדיונים בתיקים משפטיים רבים ומגוונים.  זהו תחום משפטי נפרד בפני עצמו, המצריך מעורך הדין העוסק בו, יכולות וכישורים מיוחדים בשונה מעורכי דין אחרים.

לטעמי, גם תכונות אופי ומבנה אישיות ייחודי, שאינו בהכרח מאפיין של עורכי דין העוסקים בתחומים שונים ומגוונים״.

למה הכוונה?

״כך למשל, עורך דין יכול לכתוב כתיבה משפטית נהדרת לבית המשפט, בכתבי הטענות שלו, (כתב תביעה, כתב הגנה, תצהירים, וכל הכרוך בכתיבה משפטית לתיק). הוא יכול גם להיות בקי ברזי הפסיקה וההלכה, אך כשנכנסים לאולם בית המשפט, כל הכללים משתנים לגמרי.

כללי המשחק שונים באולם בית המשפט. יש דינמיקה שאין אותה במשרד כשעורך הדין עם עצמו. באולם יש קהל, יש שופט, קלדנית, לעיתים מתמחה של שופט, או עוזר משפטי, יש את עורך הדין של הצד שכנגד, ועדים שצריך לחקור.

יש לך זמן מוקצב, בדרך כלל לשם יעילות הדיון, ואתה צריך לדעת להתנהל נכון באולם, ולהביא את התיק שלך לניצחון בדרך של שכנוע השופט, בצדקת הלקוח שלך, דבר שאינו פשוט כלל וכלל.

במילים אחרות, אם אינך ליטיגטור, גם אם אתה משפטן מובהק, אתה עלול להפסיד את התיק, כאשר התיק כרוך בהתנהלות באולם בית המשפט. זה ללא זה, לא מתקיים.

כמובן שגם ליטיגטור צריך להיות בקיא בפרטי התיק ברמה העובדתית והמשפטית, אבל ידע הוא דבר נרכש״.

הישג משפטי שלך?

״ברוב התיקים, כאשר השופטים זוכרים את פרטי התיק, וכבר יש להם דעה מוקדמת שלא בטובת הלקוח שלך, אתה צריך לחוש בכך, כי לשופט אסור כעקרון לגבש דעה מוקדמת, אלא להחליט ולפסוק רק בסיום ההליך לאחר שמיעת כל הראיות.

בכל זאת, השופט בשר ודם, ויש לו דעה, והערות ביניים שלעיתים "מסגירות אותו", באופן שבו אתה חייב וצריך כליטיגטור, לחוש את השופט ולדעת מה הוא חושב, מבלי שאמר דבר שחורץ את גורל התיק, סוג של חוש שישי.

אם הצלחתי לשנות את דעתו המוקדמת ולהפוך את הכיוון שאליו הולך התיק, לטובת הלקוח שלי, זהו כבר הישג. לשמחתי, זה קורה לי המון במרבית התיקים״.

תן דוגמא לסדר יום של ליטיגטור?

״קחי למשל יום טיפוסי, שעת בוקר, האולם מלא עורכי דין ולקוחות, והשופט עמוס בעשרות תיקים ודיונים באותו יום. נראה לך שהוא מכיר וזוכר בעל פה כל תיק? בוודאי שלא.

נראה לך שהוא מכיר וזוכר מה רשמת וכתבת בתיק? גם לא. אמנם התיק בפניו (פעם זה היה תיק נייר, היום זה המחשב), אך באותה נקודת זמן קריטית כשאתה נקרא לדיון, הדרך היחידה שלך היא להספיק להעביר את המסר שלך ואת טענות הלקוח שלך בדקות ספורות לכל היותר, כמובן שהדבר מצריך מקצועיות ומומחיות של
ליטיגטור. יש רבים וטובים, אך כל ליטיגטור
וסגנונו. הסגנון מושפע בין היתר מאופיו, הדרך והסביבה בה חונך, גדל ואישיותו עוצבה.בקיצור, מבנה אישיות.

נשמע מרתק.

אכן. אולם בסופו של דבר, ישנה גם חשיבות לא מבוטלת של הניסיון שעושה את שלו, במהלך השנים. אנו כל הזמן למדים, וכל יום יש עניין,  למי שאוהב את זה.

כמובן שאני לא אותו ליטיגטור כיום, לאחר 18 שנות ניסיון, שבהן אני נכנס ויוצא מאולמות השופטים בכל רחבי הארץ, בהמון תחומים משפטיים, ממי שהייתי בתחילת הקריירה שלי״.

יש גם זמן פנוי?

״האמת שכן, אם אתה מנהל את הזמן נכון. אני אוהב לרוץ למרחקים כי זה משאיר אותי חד, ומשפר את החשיבה והזיכרון.

בנוסף, אני מנגן בס בהרכב מוזיקלי, עוד מהיותי נער בן 17. בכל זאת, יש סטרס וצריך להאכיל את הנשמה, עם כל האמוציות באולמות המשפט״.

באלו תיקים אתה מופיע בבתי משפט?

״אני משתדל בעיקר לקחת תיקים אזרחיים, מסחריים וכלכליים. התחומים הללו משתנים כל הזמן בהתאם לקצב החיים בעולם המודרני שלנו״.

התחום הזה של הליטיגציה, נלמד בנפרד או שהינו חלק מלימודי המשפטים?

״בארץ ישנם מוסדות שמלמדים את זה כקורס, אף ניתן לקחת קורסים והשתלמויות, בנוסף ובנפרד. האמת שחלפו מעל 20 שנה מאז למדתי, כך שאיני בקיא מה בדיוק מלמדים כיום.

עדיין, בכל אופן, אני אישית סבור שאם יש לך את זה בדם, אז תהיה ליטיגטור, ואם לא, אז גם אם תלמד את זה שוב ושוב, הרבה זה לא יועיל במובן הפרקטי. עניין של אופי ואישיות״.

״הדרך היחידה שלך היא להספיק להעביר את המסר שלך ואת טענות הלקוח שלך בדקות ספורות לכל היותר, כמובן שהדבר מצריך מקצועיות ומומחיות של ליטיגטור״

טל׳:  050-7575775 | ברקוביץ' 4, תל אביב