מקודם

אנשי העסקים שאתן צריכות להכיר

אנשי העסקים. צילום: מפורט מטה
אנשי העסקים. צילום: מפורט מטה

מומחה עור, עורכת דין, מנהל אדמ ומומחית פסיכיאטריה מספרים לכן הכל על המקצוע והפיתוחים החדשים

88 שיתופים | 132 צפיות

ד״ר גיא שלום, מומחה לרפואת עור ואסתטיקה רפואית מתקדמת

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"תמיד שאפתי למצוינות. בזמן שירותי הצבאי כקצין ביחידה קרבית בחיל הים החלטתי לעבור מתחומי ההנדסה והמדעים הראליים, לרפואה, כי רציתי לעבוד עם אנשים.

התקבלתי לכל אוניברסיטה אפשרית ובחרתי באוניברסיטת בן גוריון, משום שהיא דוגלת בגישה הוליסטית ושמה את המטופל במרכז. לאחר סיום לימודיי בהצטיינות, התמחיתי בבי"ח סורוקה, בו עבדתי כרופא בכיר במשך מספר שנים. במקביל הרצתי באוניברסיטת בן גוריון, בה אני מרצה עד היום. בשנת 2015, קופ"ח "כללית" פנתה אלי שאקים ואנהל עבורה, את שירות "רופא עור אונליין".

זהו מערך שלם ומורכב של רפואת עור, שניתן באמצעות האינטרנט על ידי עשרות רופאי עור מומחים, אנשי צוות מתפעלים ומוקד תפעול, באמצעותו מטופלי קופת החולים יכולים להתייעץ עם רופא עור מומחה, בשיחת וידיאו, מדי ערב. לאחר שנים של תכנון, השירות יצא לדרך וכיום אני מנהל אותו בהצלחה רבה. בהמשך למהפכה שהתחלתי דרך הטמעת טכנולוגיות חדישות ברפואת העור בישראל, אני ממשיך באותו קו במרפאתי שבנס ציונה, בשילוב טכנולוגיות מהפכניות".

אילו טיפולים ניתנים במרפאתך הפרטית?

"אני מבצע טיפולים רפואיים לבעיות עור מורכבות, טיפולי מתיחת פנים וצוואר ללא ניתוח בעזרת מכשור מתקדם ועוד. אני אחד המובילים בארץ בטיפול בצלקות אקנה, גם במטופלים בעלי עור כהה, שלרוב אינם מתאימים לטיפולים בטכנולוגיות הנפוצות בארץ.

מרפאתי היא הראשונה בארץ המטפלת בלייזר דיו הבזקי (pulse dye laser) המשלב קירור במגע ובהתזה. בעזרתו אני מטפל באופן היעיל והבטוח ביותר היום במגוון רחב של בעיות עור הנובעות מכלי דם עוריים, החל מנימים דקים ועד כלי דם עבים בפנים ובכל מקום אחר בגוף, רוזציאה וקופרוז, כתמי לידה ווסקולרים (המנגיומות וכתמי יין פורת)".

אילו חידושים הכנסת בשנה החולפת?

"לאחרונה השקתי קו טיפול לנשירת שיער המבוסס על הזרקת תאי גזע, כאלו הנלקחים מהעור או לחילופין כאלו הנלקחים ממח העצם. מדובר על טיפול מהפכני הזמין כרגע רק במרפאתי".

נשירת שיער והקרחה היא תופעה נפוצה מאוד בארץ. טיפול הזרקת תאי הגזע נשמע מבטיח, תוכל לפרט מה עומד מאחוריו?

"ישנו טרנד בולט כעת סביב טיפולים לנשירת שיער והקרחה, החל מתוספי תזונה, כדורים, מנורות ועד לטיפולי הפלזמה (PRP). הבעיה היא שטיפולים אלו אינם פותרים את הבעיה ודורשים המשך טיפולים ללא סוף. טיפול המבוסס על תאי גזע או השתלת רקמות הינו טיפול אחד, חד פעמי שמבוצע ופותר את הבעיה. הטיפול פשוט יחסית ומבוצע בקליניקה, במהלכו נקצרת רקמה תורמת המכילה תאים מיוחדים שיכולים להתמיין לתאי שיער. הרקמה נלקחת מהחלק האחורי בקרקפת העשיר בתאים בעלי יכולת התמיינות וגדילה או לחילופין בהליך אחר ממח העצם, בו מבוצעת דגימה של מח עצם. הרקמה שנקצרת מעובדת במכשיר מיוחד לתמיסה נוזלית בה התאים המיוחדים "צפים" ואת אותה תמיסה מזריקים לקרקפת. התוצאה היא צמיחת שיערות חדשות באזורים בהם נשתלו התאים בהזרקה. ההליך בעל שיעורי הצלחה מדהימים ונותן תוצאות משביעות רצון, והכי חשוב, דורש טיפול אחד בלבד".

מה הבשורה בתחום של מיצוק עור הפנים והצוואר?

"מיצוק ומתיחת חצי הפנים התחתון, קו הלסת והצוואר באמצעות טכנולוגיית RF (גלי רדיו), מתאים למטופלות אשר אינן מעוניינות בהליך ניתוחי-פולשני-אגרסיבי, הסובלות מצניחת חצי הפנים התחתון וקו הלסת, עם מראה רופס, אשר מעוניינת במתיחתו בהליך פשוט ולא פולשני. הטכנולוגיה הזמינה במרפאתי מאפשרת פתרון מצוין הדומה לניתוח, ללא הרדמה והסיכונים הנלווים. היא מבוססת על מכשיר חדשני בשם Profoud, שנחת בארץ מארה"ב בחודשים האחרונים.

המכשיר נועד לטיפול בפנים ובאזורים אחרים בגוף, הסובלים מצלוליט. באמצעות המכשיר, מחדירים לעור מחטים זעירות אשר משדרות גלי רדיו באופן נקודתי סביב המחט, דבר הגורם להעלאת הטמפרטורה עד ל-67 מעלות באופן ישיר בשכבת העור הבינונית, האחראית על המראה המוצק והמתוח של העור. החימום יוצר תהליך של רגנרציית קולגן ואלסטין, המוביל למיצוק ומתיחת העור".

אילו תוצאות ניתן לראות מפרוצדורה זו?

"מכיוון שטכנולוגיה זו מאפשרת טיפול ישיר בתוך שכבות הדרמיס של העור, תוצאותיה נהדרות אך דווקא בשל היותה כזו, היא אינה מורשית לשימוש ע"י מטפלים שאינם רופאים ולכן עדיף שתינתן ע"י רופא עור מוסמך".

החלטה משנה חיים שלקחת:

"לא להסתפק במשפט השגור של רופאי העור בקופת החולים "זו בעיה שלא ניתן לפתור", ולהציע פתרון אמיתי לכל דבר אפשרי"

טיפ להצלחה

"חשיבה מחוץ לקופסא, בשילוב עם קצת תעוזה – יהפכו כל בעיה".

לאחרונה השקתי קו טיפול לנשירת שיער המבוסס על הזרקת תאי גזע, כאלו הנלקחים מהעור או לחילופין כאלו הנלקחים ממח העצם. מדובר על טיפול מהפכני הזמין כרגע רק במרפאתי, לפרטים- 073-3744694 |  https://dermaclinic.co.il  |  gs.derma.clinic@gmail.com

ד"ר גיא שלום. צילום: ד"ר גיא שלום
ד"ר גיא שלום. צילום: ד"ר גיא שלום

שרון לינדר, עורכת דין ומנכ"לית קבוצת 'מאניקר'

איך החלה דרכך המקצועית?

"אף פעם לא הלכתי במסלול המקובל, תמיד הייתה לי הדרך שלי, בזמן שלי. עם נישואיי בגיל צעיר, שאיפתי הייתה להקים משפחה עם 4 ילדים. כבר אז נתקלתי בקשיים ונאלצתי לעבור טיפולי פוריות עם כל אחד מ-3 ילדיי (כיום בני  19, 23, 26).

לאחר לידת בתי השלישית, הבנתי שהקמת משפחה אינה בהכרח גורמת לי להרגיש שלמה ומסופקת ואז החלטתי ללמוד משפטים, למדתי בשקדנות עם 3 ילדים קטנים בבית. עם סיום הלימודים פתחתי משרד בוטיק מצליח והתמחיתי בתחום הפלילי וייצוג אסירים.

לאחר שנים של התרוצצויות באולמות בתי המשפט ובבתי הכלא בארץ, בכל שעות היממה, חשתי כי מיציתי תחום זה ואז הגיעה לפתחי ההצעה
לנהל את קבוצת 'מאניקר', קבוצה המתמחה בבריאות הנפש".

כיצד בא לידי ביטוי החיבור שלך לתחום זה?

"מאז ומתמיד התחברתי לצד הטיפולי, אם זה בלימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה ואם בבחירת תחום התמחות השייך לדיני הנפשות, בדין הפלילי. כך גם הבחירה בתחום של בריאות הנפש היתה טבעית לי. ניהול 'מאניקר', היווה אתגר עבורי והשילוב עם תחום העיסוק היה שילוב מנצח".

אילו תובנות חשובות גיבשת במהלך הקריירה?

"האישה המודרנית אמורה ללהטט בין זוגיות טובה, אימהות חמה, בית מתוקתק, חיי חברה וקריירה משגשגת, אך מה לעשות, רוב הנשים מפילות כדור או שניים בדרך וחשות על כך תחושת אשמה וכישלון. עם השנים, הניסיון, הבשלות והדרך שעברתי, הכשרתי את עצמי לוותר על תחושת ההלקאה וליהנות מהדרך, להגשים חלומות, להאמין שמה שהכי טוב עבורי, טוב גם עבור הסובבים אותי ולנפץ תקרות זכוכית".

ציטוט: ״רבים מאיתנו לא חיים את החלומות שלנו  כי אנו חיים את הפחדים שלנו״

כיצד מצליחים לשלב בין העולמות?

"אני מאד מאמינה ששני העולמות הללו מזינים אחד את השני. כשמנהלים חיי משפחה מלאים, מגיעים לעבודה עם אנרגיות, ולהיפך".

החלטה משנת חיים שלקחת במהלך הקריירה?

"בגיל 45 בשל מצב חירום נאלצתי לעבור ניתוח לב פתוח מורכב, בהמשך איבדתי את אבי האהוב, שני דברים אלו הובילו אותי לעריכת חשבון נפש עמוק, שכלל גם סיום פרק בן 28 שנות נישואין. בהמשך הכרתי את בן זוגי הצעיר ממני ובהחלטה אמיצה התחלנו במסע להביא ילד משותף. בשל מצבי הבריאותי, הריון ספונטני לא היה אפשרי והוחלט על הליך פונדקאות בחו"ל. כיום אנו חובקים ילד בן שנה, בן רביעי  עבורי, ראשון של בן זוגי, ילד אשר מביא הרבה שמחה ואושר לנו כזוג, לילדים הגדולים ולמשפחה המורחבת בכלל".

ספרי לנו על 'מאניקר', המרכז לטיפול בבריאות הנפש

"נוכח אוזלת ידה של מערכת הבריאות הציבורית לתת מענה טיפולי להפרעות והתמודדויות נפש שונות, הוקמה מאניקר המטפלת במתמודדים עם משברים, הפרעות נפשיות והתמכרויות, באמצעות דרכי טיפול שונות, החל מטיפולים אלטרנטיביים, הוליסטים ופסיכותרפיסטים, פסיכיאטריים ותרופתיים, ובנוסף על כך מציעה אלטרנטיבות אשפוז בהשגחה 24/7.

אפשרויות הטיפול השונות המותאמות אישית לכל מתמודד, מבטיחות לו רצף טיפולי תחת אותה קורת גג, החל משלב האבחנה, דרך הקניית כלים מתקדמים ביותר לטיפול ושיקום עד להשבת המתמודד לחיים מאוזנים ויצרניים".

מי קהל היעד שפונה למרכז?

"אנשים אשר סובלים ממשברים נפשיים ולא מצליחים לנהל אורח חיים נורמלי ובדרך כלל האופציה של אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי ציבורי עולה על הפרק. במרכז 'מאניקר' ניתן ליווי אישי של אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב, וסביבה תומכת המאפשרת חזרה לחיים טובים, מאוזנים ומאושרים".

מתי מומלץ לפנות לטיפול רגשי/פסיכולוגי?

"כאשר קיים חשש למצוקה נפשית משמעותית, הגורמת לתחושה של תפקוד לא תקין, מצבי רוח משתנים ומבלבלים, הצפה רגשית, תחושת איבוד שליטה וכדומה. ייתכן שמצוקה נפשית תתורגם לחרדות, דיכאון, לחץ ותסכול, מחשבות מציפות, מפחידות או בלתי נשלטות. אם באופן עקבי מתקשים בניהול השגרה השוטפת, אם ישנן מחשבות טורדניות שחוזרות ונשנות ומפריעות להתרכז ולמצות את היום, כאשר הבעיה מפריעה באופן משמעותי ומתמשך בחיי היום יום ובתפקוד, מומלץ לפנות לייעוץ".

איך בוחרים איש מקצוע?

"המלצות – יש לברר עם חברים או מכרים ולקבל מהם המלצות על מטפלים מסורים אשר השתמשו בשירותיהם בעבר וראו תוצאות מרשימות. יחסי אנוש – אחד מהקריטריונים החשובים וההכרחיים ביותר בהצלחת כל טיפול, לכן, יש לבחור מטפל המצטיין ביחסי אנוש טובים במיוחד. בכל מקרה חשוב שיהיה קשר אישי ויחס נינוח בין המטפל למטופל, וכימיה בין שני הצדדים.

ולסיום, הקשיבו לעצמכם, לתחושות הבטן, בדקו עד כמה מרגיש לכם טוב בחברתו כאדם, עד כמה אתם יכולים לראות את אותו מטפל קרוב אליכם ועד כמה תרגישו נינוחים ותוכלו להתמסר לתהליך הטיפול בעזרתו. במרכז 'מאניקר' מספר מטפלים רב ומגוון, ובאם הכימיה לא עובדת, קיימות חלופות רבות וטובות לא פחות".

״רק מי שלוקח סיכון  והולך רחוק, מגלה עד כמה רחוק הוא  יכול להגיע״  אלברט איינשטיין

054-8020228| פקס: 077-4704701  | Advlinder@Gmail.com

שרון לינדור. צילום: שרון לינדר
שרון לינדור. צילום: שרון לינדר

בשיר ח׳ורי, מנהל אדמ. אצולת בית העמק

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"הכרתי את התחום מהצד המשפטי שלו, כשהייתי עורך דין של המוסד הראשון ברשת, "אצולת המונטפורט", משם ליוויתי משפטית את הקמת המוסד השני, "אצולת בית עמק". במהלך הליווי והייצוג המשפטי, התחברתי לתחום ובכך הגעתי ללמוד ניהול בתי אבות, במסגרת התכנית להכשרת מנהלי מערכות לטיפול בזקנים באוניברסיטת חיפה, ומשם הדרך לניהול אותו מוסד הייתה סלולה".

מה מבדל את "אצולת בית העמק" ממוסדות אחרים בתחום?

"מדובר על מוסד רב תרבותי, שנבנה עם תכנון ומחשבה רבים וכהמשך ישיר למוסד הראשון שלנו, אצולת המונטפורט שהינו מוסד מצטיין ארצי 4 שנים ברציפות. הבניה נעשתה לפי הכללים המחמירים ביותר של משרד הבריאות, המבנה מרווח ומפואר, משתרע על שטח גדול שעטוף בגינות מרהיבות ובאווירה כפרית ופסטורלית, תוך מתן דגש על הנגישות והנוחות, הן של הדיירים והן של העובדים והמשפחות. העשייה שלנו באה מתוך תחושת שליחות עם המון אהבה וחמלה שהינה חלק בלתי נפרד מהמורשת שלנו, תוך מתן שירות מקצועי ואדיב ברמה הגבוהה ביותר".

מה מאפיין את הדיירים שלכם?

"קהל היעד שלנו הינו אנשים שלא מתפשרים על איכות, ושמחפשים מקום בוטיק מפואר ומיוחד. הדיירים ברובם מהמגזר היהודי, מכל הארץ ובמיוחד מהצפון ומהגליל המערבי. אנו נמצאים בתפוסה מלאה עם רשימת המתנה, כאשר כל הדיירים מגיעים אלינו "מפה לאוזן", דרך אנשים והמלצות. כל זה תוצר של ההשקעה הרבה שלנו בשירות, באיכות ובכוח אדם, במקום בפרסום וחברות השמה".

ספר לנו על רגע שזכור לך במיוחד במהלך הקריירה

"היו הרבה מקרים מכוננים, האחרון שבהם היה דייר שהגיע אלינו עם בלבול והגדרה סיעודית לאחר שבר ברגל. המשפחה הייתה בטוחה כי הוא הגיע לתחנתו האחרונה!, במהלך שיחת הקבלה, משהעליתי את הרעיון שייתכן שעוד יחזור הביתה וכי נהיה מרוצים אם נצליח להחזירו לסביבתו הטבעית, המשפחה זלזלה וחשבה שאני הוזה. כעבור מספר חודשים הגיע אלי הבן ואמר שהוא לא האמין שהיום הזה יגיע, אך אכן הוא הגיע והוא רוצה להחזיר את אביו לביתו. כמובן שהיום הזה היה כרוך בהמון רגשות לכל הצדדים. התמלאנו גאווה משהוכחנו שוב שוני וייחודיות בגישה ובטיפול".

לתחזק בית דיור יוקרתי ומצליח זאת משימה לא פשוטה. מה הסוד שלך?

"לעשות את הדברים באהבה, חמלה וייחודיות, עם חזון מפורט וברור. אנו מביאים את היתרונות התרבותיים שלנו של החמלה והכבוד וכורכים אותם במצוינות ומקצועיות, כשרף הציפיות גבוה ומחייב. כמו כן, צריך לדעת לבחור ולשמר את האנשים הנכונים בכל התפקידים, במיוחד המטפלים".

טיפ לקוראים להצלחה בקריירה

"הסוד הוא לחשוב בגדול ולנצל את היתרונות שבך, גם אם יש קושי אישי, מגדרי, חברתי או אפילו פוליטי. הקושי מחשל ומפיק הרבה מעבר למה שחושבים, ומוציא ממך כוחות חבויים, ולכן יש לנצל את הקושי כהזדמנות להצלחה וצמיחה. אסור לוותר ואם לוותר, אז על המילה "לא" במונח "לא יכול", צריך לאתגר את עצמך ולהתעלות מעל "תחושת הקורבן".

חשוב להתחבר למטרות, לקבוע יעדים ולתכנן את הצעדים בקפידה אך גם להישאר גמישים, לא לפחד מסיכונים ומשינויים ומעבודה קשה אך לא לוותר לרגע על הנפש – יש לזכור כי לכולם יש את אותו משאב הזמן, צריך רק לחלק אותו נכון ולאזן בין המשפחה, העבודה והבריאות".

בשיר חורי. צילום: בשיר ח'ורי
בשיר חורי. צילום: בשיר ח'ורי

04-6659560| www.azulat-bk.co.il  | אינסטגרם basheer_khoury

ד"ר סבטלנה גרישין, מומחית פסיכיאטריה, בעלת קליניקות פרטיות בחיפה ובתל אביב.

בחיפה קיימות 2 קליניקות: בתחום פסיכיאטריה – ״מרכז עידן הקשב" העוסק באבחון וטיפול בבעיות קשב וריכוז ותופעות נלוות אצל מבוגרים וילדים. קליניקה נוספת חדשנית וייחודית העוסקת במרחב משולב של טיפולי נפש, טיפולי יופי ורפואה משלימה.

קצת עליי

"בשנים האחרונות אני עובדת בעיקר בסקטור הפרטי, בקליניקות שלי אליהן מגיעים לקוחות באופן פרטי וישנם הסדרים עם קופות החולים וביטוחים פרטיים.

עד לאחרונה, הענקתי שירות וליווי רפואי בתחום הנפש למשרדים ממשלתיים, בתי חולים וקופות חולים. שימשתי רופאה מחוזית באחד ממשרדי ממשלה וכאחראית מערך קשב וריכוז ביחידה הפסיכיאטרית של בית חולים בני ציון".

איך החלה דרכך המקצועית?

"למדתי רפואה בברית המועצות בעיר 'סמולנסק'. במקביל ללימודיי, תמיד התעניינתי בתחומים נוספים, כמו עיסוי, ספרות, קוסמטיקה ומכירות. כך שבמהלך הלימודים שילבתי עבודה ולימודים גם של תחומים אלו. סיימתי את לימודי הרפואה בהצטיינות. עבדתי בתחום רפואה הילדים במשך מספר שנים, אך בהמשך עשיתי הסבה מקצועית לתחום הנרקולוגיה (טיפול בהתמכרויות) וצברתי ניסיון במשך מספר שנים בתחום זה. בשנת 1997 עליתי לארץ ולאחר כשנה כבר עבדתי כרופאה במרכז קליטה והתחלתי את ההתמחות בפסיכיאטריה בשנת 1998. עם סיום ההתמחות, עבדתי כפסיכיאטרית בכירה בבית חולים בני ציון".

מהי לדעתך נקודת החוזקה שלך?

"מאז ומתמיד שילבתי את עבודתי במוסדות הציבוריים יחד עם עבודה עצמאית בקליניקות הפרטיות שלי וכן כיועצת במסגרות שונות. הניסיון הרב והמגוון שצברתי במהלך השנים, גרם לי להיחשף לאוכלוסיות שונות במהלך הקריירה וללמוד מכך רבות, וזה למעשה נותן לי יתרון גדול בכל שיש לי ידע וניסיון מאוד מקיף ורחב שבא לידי ביטוי במענה מדויק ומותאם לכל סוג אוכלוסייה".

ספרי על רגע שזכור לך במיוחד במהלך הקריירה

"בעקבות עליה ארצה בגיל 30 וחשיפה לרפואה מערבית שונה  מגישה  שהכרתי לפני, הבנתי שמסלול רפואי מקובל הוא אינו אופציה יחידה של מסלול מקצועי, שאפשר ורצוי לגוון, להיפתח  ולהתגמש.

מה שהניע אותי היה הרצון לדעת ולהתפתח, העליתי רעיונות שהיו נראים "הזויים" בתחום הרפואה הקונבנציונלית, שבהמשך מצאו ביסוס והוכחות גם בממסד. כך למעשה נולד המרכז הראשון שלי בחיפה, "עידן הקשב", לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים.

האבחונים נעשים גם על פי תופעות נלוות התנהגותיות, רגשיות ומחשבתיות, תוך הסתכלות רחבה ומתן פתרונות טיפוליים שונים כגון: ביולוגי תרופתי, טיפולים רגשיים, פסיכותרפיה, פסיכולוגי ועוד".

איזו החלטה חשובה לקחת בשנים האחרונות?

"לפני 5 שנים החלטתי ללמוד רפואה אסתטית, מתוך הבנה שישנו צורך בסיסי של האנושות להישאר יפים וצעירים. תחום זה משך אותי בעיקר מתוך עבודה רבת שנים עם נשים בגילאים שונים.

כמעט לכולם/ן יש את הצורך הבסיסי להרגיש טוב ולהיראות טוב, יש כאן הרמוניה ושילוב של כל הפרמטרים שקיימים בנו. כך למעשה נולדה הקליניקה השנייה שלי, המשלבת טיפולים רגשיים לצד טיפולי יופי לפנים ולגוף, עם דגש על רפואה משלימה, רפואה אסתטית ורפואה מונעת הזדקנות. בקליניקה הזו ישנו שיתוף פעולה פורה עם אנשי מקצוע מובילים בתחומים הללו".

טיפ ממך לאישה שחולמת להצליח בגדול

"חפשי את מה שייחודי רק לך, חשוב להיות מקצועיים בתחום, ללמוד ולהיחשף לידע ולחידושים השונים ולדעת לשתף פעולה עם אנשי מקצוע נוספים שיחד תוכלו לחלוק את ההצלחה הגדולה".

054-4530333 פסיכיאטריה והפרעות קשב  |  050-6872448 טיפולי יופי הוליסטיים  | פייסבוק  ד״ר סבטלנה גרישין – מומחית בפסיכיאטריה מבוגרים
idanhakeshev@gmail.com  |  www.grishin.co.il  |  idanhakeshev@gmail.com

צילום: עמיר צוק | לוקיישן: מטרופוליטן ת״א  | איפור: נורית חן ל׳סולו׳
צילום: עמיר צוק | לוקיישן: מטרופוליטן ת״א  | איפור: נורית חן ל׳סולו׳