מקודם

תשעה חודשים של אמונות טפלות – על אמונות טפלות בהריון

בטן עגולה? אולי זאת בת | צילום: Unsplash
בטן עגולה? אולי זאת בת | צילום: Unsplash

הריון עם הרבה בחילות? זאת בטוח בת. התחשק לך גלידה ולא אכלת? צפי לתינוק עם כתם לידה. אמונות טפלות שקשורות להריון הן תופעה שחוצה עדות ומגזרים. הנה כמה מהנפוצות שבהן

88 שיתופים | 132 צפיות

ההתרגשות, הציפייה והלחץ של תקופת ההריון הם כר פורה לאמונות טפלות – שאנשים סביבכן יהיו מוכנים להישבע שהן אמיתיות לגמרי. אולי זאת הסיבה שבמהלך ההריון גם נשים שרואות את עצמן כרציונליות לחלוטין יכולות להתחיל לחפש שמות לבנות עוד לפני שבדקו את מין העובר, פשוט כי כולם יודעים שבטן עגולה פירושה שתיוולד לכם בת. אז רק ליתר ביטחון, אספנו עבורכם כמה אמונות טפלות פופולריות במיוחד: 

זה בן או בת? 

בעיקרון, כיום קיימות בדיקות מיוחדת שיספרו לכן בדיוק את הפרט הזה. אבל לא חייבות לחכות לבדיקה כדי להתחיל לנחש את מין העובר – אמונות טפלות היו קיימות עוד לפני האולטרסאונד, והן לא דורשות ביקור במרפאה. 

אחת האמונות הטפלות הפופולריות ביותר בנוגע למין העובר קשורה למראה החיצוני של האם ההריונית. עובר עליך הריון זוהר? כנראה שהולך להיוולד לך בן. נראית סחוטה ועייפה? תתחילו לחפש שמות לבנות, ותתכונני לחלוק איתה לא רק את היופי שלך אלא גם את ארון הבגדים. 

אמונה טפלה נוספת קשורה לצורת הבטן: בטן מחודדת ובולטת היא סימן מובהק לבן, ובטן עגולה ושטוחה נחשבת מבשרת על בת. עוד סיבות לחפש שמות לבנות: אם את מקיאה, אם הישבן שלך גדל במהלך ההריון, או שנפלת בתחילת ההריון. איך לדעת שזה בן? במקרה הזה הסימנים פחות מובהקים, אבל כנראה שאם עובר עליך הריון מדהים ואת נראית ומרגישה מעולה, כדאי שתתחילי להתרגל למחשבה על עוד דייר שאף פעם לא ירים את מושב האסלה. 

איך ללדת תינוק יפה (טפו טפו טפו)

נכון שהכי חשוב זה לא הקנקן אלא מה שיש בו, אבל בואו נודה בזה – בהריון גם הקנקן עצמו מאוד מעניין אותנו. למרבה המזל, לא חסרות אמונות טפלות שיסייעו לכן ללדת ילד דוגמן: 

אחת האמונות הנפוצות ביותר בנושא היא שאסור להסתכל על אנשים שאנחנו לא רוצות שהילד שלנו יראה כמוהם. אם בטעות הסתכלת על מישהו כזה, זה הזמן לצבוט את הבטן – מה שלכאורה מבטל את ההשפעה של המבט. על פי אמונה טפלה אחרת, ככל שמסתכלים על תינוקות חמודים יש יותר סיכוי שהתינוק שלכן יהיה חמוד גם כן. עם זאת, כדאי לזכור שגם לגנים שלכם כנראה תהיה השפעה לא קטנה. 

תאכלי מה שבא לך – זה בשביל התינוק

חשקים משונים בזמן ההריון הם תופעה נפוצה, אבל זה לא הזמן להיות שיפוטית כלפי עצמך. בא לך לרדת על צנצנת חמוצים באמצע הלילה? אל תגבילי את עצמך, כי יש אמונה טפלה שגורסת שאימא שחשקה במזון מסוים בזמן ההריון ולא קיבלה אותו תלד תינוק עם כתם לידה בצורת אותו מאכל. 

בין אם מדובר באמת מוחלטת או במיתוס מופרך, זה בהחלט כלי יעיל כדי לגרום לסובבים להגשים את החשקים שלך. הם לא רוצים שלילד יהיה כתם לידה בצורת גלידה רק כי הם התעצלו לרדת למכולת, נכון? 

תשכחי מביקורים במספרה 

אמונה טפלה נוספת בתחום השיער היא שאם יש לכן הרבה צרבות, הולך להיוולד ילד עם הרבה שיער. לכן, לעומת זאת, כדאי להגביל את הביקורים במספרה: מסיבה כלשהי, יש אמונה טפלה שלפיה אסור להסתפר לאורך כל ההריון. המחמירות מרחיבות את האיסור להורדת שיער מכל חלקי הגוף. בנוסף, יש המאמינות שאם עושים גוונים בזמן ההריון גם הילד יצא עם גוונים בשיער. תכלס, דווקא נשמע כמו אחלה סטייל.