מקודם

איך למצוא את חברת הביטוח המומלצת ביותר לביטוח רכב בישראל?

צילום: Freepik
צילום: Freepik
88 שיתופים | 132 צפיות

ישנה טעות, או שגיאה בתפישה – לפיה ישנה חברת ביטוח, שהיא המומלצת מכל – והיא זו שצריך לעשות אצלה ביטוח. השגיאה נובעת, מכך, וזוהי כמובן דעתנו – שאנשים חושבים שיש את הטוב המוחלט, האבסולוטי – וזה נכון לכל אדם, בכל מצב. בין אם זו מפלגה פוליטית, או מנהיג דת – הרי ברור ובטוח, שזוהי, אחת ולא אחרת – האפשרות הטוב והמומלצת. וכך, גם במקרה של ביטוח, וודאי, יחשבו אותם אנשים – שישנה בחירה מומלצת, מדויקת וברורה מאליו לכל מי שמסתכל.

אז זהו. שאין חברת ביטוח מומלצת לכל, אלא חברת ביטוח שיש לה את המאפיינים שלה. הן ברמת תנאי הפרמיה, טיב השירות, טווח המחירים, ואפיון הכיסויים. הכיצד חברת ביטוח תוכל להיות מומלצת?

הגדרה – חברת ביטוח מומלצת 

הבא נסתכל על המילה, "המלצה".

המלצה, יכולה להיות רעיון שאחרים מעידים לטיבו, ויכולה להיות הצעה טובה במיוחד. לפי הגדרות אלו, שמצאנו במקורות אטימולוגיים למילה "המלצה" באנגלית, אפשר שביטוח רכב מומלץ, הוא זה המאפשר לאנשים לקבל הצעות טובות במיוחד, שאנשים אחרים מכירים בערכן.

כך, שאם רוצים למצוא את חברת הביטוח המומלצת ביותר לביטוח רכב בישראל, אנחנו למעשה רוצים למצוא חברת ביטוח שמציעה הצעה טובה באופן מלא ושלם, לפחות עבורנו – ו/או שאנשים אחרים יכירו בערך של ההצעה הזאת. לא כי אנחנו צריכים את ההכרה שלהם, אבל אם סוכן הביטוח שלנו חושב שמדובר בהצעה נהדרת, וזוהי דעתו – הרי שבכך הוא ממליץ על טיב ההצעה, ועל האפקט שהוא מייחס לה בביטוח הרכב.

לבדוק מידת התאמה של ביטוחים

ישנם מספר דברים שניתן לבדוק, כדי להחליט ולאמוד טיבה של הצעה ביטוחית. ראשית כל, האם יש בה את כל הכיסויים הנדרשים והמומלצים מצידנו? משמע, האם יש בה ביטוח חובה, אם מתבקש, ואם יש בה ביטוח צד ג', ואפילו שלל כיסויים שהם מנת חלקו של ביטוח מקיף?

התשובה לא צריכה להיות כן. הסיבה שהתשובה לא צריכה להיות כן, היא כיוון שאנחנו לא בהכרח צריכים או רוצים את כל מה שיש לעולם הביטוח להציע לנו. אולי כבר יש לנו ביטוח חובה. אולי אנחנו לא מתכוונים לעשות ביטוח מקיף. אולי יש לנו הצעה נהדרת ביד, לצד ג', וכיוצא בזה.

על כן, השלב הראשון – הוא שלב הרלוונטיות, איפה זה פוגש אותנו?

ככל שיש יותר התאמה, שאנחנו יכולים ומוכנים לזהות – בין מה שמוצע לנו, לבין איפה והיכן שאנו נמצאים – ההצעה יותר רלוונטית, וזה הצעד הראשון עבורה – להיות "טובה", לפחות עבורנו – ועל כן, "מומלצת".

דיוק הכיסויים הרלוונטיים

השלב השני, שיכול להגיע לדעתנו – הוא זה של מדד הכיסויים. האם יש ביטוח מקיף שמציע גבול אחריות של שני מיליון שקל, בעוד שביטוח מקיף אחר, מציע גבול אחריות של שלושה מיליון שקלים חדשים? כלומר, ההצעה השנייה, מציעה לכסות יותר כסף לפי תנאיה הפרמיה. יתרה מכך, ההצעה השנייה מציעה דמי השתתפות נמוכים יותר, כך שאפשר לקבל יותר מסכום הפיצוי המתקבל. יתרה מכך, ההצעה השנייה, היא מחברת ביטוח שנועדת באיכות השירות המשובחת שלו.

השוואת ביטוחי רכב

ועל כן, בשלב זה, אנחנו נכנסים לתחום של השוואת ביטוחי רכב. מדוע אנחנו עושים זאת? כי אנחנו משווים בין כיסויים, ויתרה מכך – אנחנו יכולים ולהשוות בין מחירים. לדוגמה, ניתן להיכנס לאתר וובי, שהיא למעשה הסוכנות הדיגיטלית הגדולה בישראל להשוואת ביטוחי רכב – ולהתחיל לבצע השוואת ביטוחי רכב, כדי לבדוק את טיב הכיסויים המוצעים, כמו גם את טווח המחירים הנתון. כך או אחרת, ניתן לקבל מידע לקבל הצעות ביטוחיות, ולראות מה מהן "טובה" לנו ברגע נתון, ועל כן – "מומלצת", לפחות מבחינתנו ולשיקול דעתנו.