מקודם

אחת ולתמיד – איך נכון לצבוע שיער בבית?

המדריך לצביעת השיער | צילום: יח"צ
המדריך לצביעת השיער | צילום: יח"צ

אם צביעת השיער בבית נראית לך כמו משימה בלתי אפשרית, הכתבה הזו בדיוק בשבילך. המומחים של וולה מסבירים למה היום קל ופשוט יותר מתמיד לבחור בעצמך את הגוון שמתאים לך, ומעניקים את כל הטיפים החשובים שכדאי לדעת כדי לקבל תוצאות מושלמות

88 שיתופים | 132 צפיות

לצבוע שיער בבית יכול להישמע אמנם כפרויקט רציני, שמצריך כשרון אמנותי והיערכות מיוחדת, אבל למעשה האמת הרבה יותר פשוטה. ברשתות השיווק והפארם ניתן למצוא את ערכות הצבע של וולה ״קולסטון״ לצביעת שיער עצמאית, שפותחו במיוחד על ידי המומחים של וולה. אלו ערכות ״הכל כלול״, אשר חוסכות את הצורך לרכוש כל אחד ממרכיבי הצביעה בנפרד, הופכות את צביעת השיער לקלה, זמינה ואפשרית ומנפצות את כל המיתוסים הקשורים לצביעה ביתית. צביעת השיער בכוחות עצמך, במקום ובזמן שנוחים לך, חוסכת בקלות הרבה זמן וכסף ובמקביל, מאפשרת לך לנצל את הזמן בבית לפעילויות שונות, מהשתלטות על הכלים בכיור ועד להשלמת הסדרה שלך בנטפליקס. ככה את מרוויחה ועל הדרך גם חוסכת.

כל מה שצריך לדעת לפני שצובעים שיער בבית

אם תעקבי אחרי מספר שלבים פשוטים, תוכלי לזהות במהירות את הגוון המתאים לך, ולגשת בקלות למלאכת הצביעה:

איך יודעים איזה מוצר לקנות? 

קפצת לפארם, נעמדת מול המדף, אבל את חוששת שתבחרי במוצר הלא נכון? ממש כמו בקלאב ״הכל כלול״, קיימות ערכות המושלמות לצביעת השיער בבית, הכוללת את כל מה שצריך, מכפפות ועד מסכות טיפוח לשיער לאחר הצבע ומחזק צבע, לשימוש לאחר כשבועיים מיום הצבע הראשון. מי שמחפשת פתרון צביעה ללא אמוניה, תוכל להשתמש בסופט קולור של וולה – צבע נפלא, המבוסס על מרכיבים טבעיים, מועשר באלוורה ובשמן קוקוס, ללא אמוניה.

איך בוחרים את הגוון הנכון?

איך בוחרים את הגוון הנכון? הערכות של קולסטון מגיעות בהיצע רחב של גוונים, שמאפשר לכל אחת למצוא את הגוון המתאים לה. שימי לב! הגוון הסופי שמתקבל לאחר הצביעה, תלוי בשילוב של מספר גורמים: סוג השיער, צבע השיער הקיים (צבוע וטבעי) והגוון החדש שנבחר:

זהי את הטון הנוכחי שלך. היעזרי לשם כך במפתח הגוונים שלנו. במידה ואת מתלבטת בין שני גוונים –  אנחנו ממליצים לבחור בכהה יותר.

מפתח הגוונים| צילום: יח"צ
מפתח הגוונים| צילום: יח"צ

בחרי את גוון הקיט המתאים לטון הנוכחי שלך. אם את מתלבטת בין קיטים בגוונים דומים– בחרי תמיד את הגוון הבהיר יותר, משום שלהכהות תמיד אפשר, בעוד שתהליך ההבהרה הוא מורכב ועוצמתי יותר. דרגת בהירות: אם את בעלת שיער טבעי (לא צבוע) וברצונך לקבל צבע בהיר יותר, מומלץ להבהיר את השיער עד 2 טונים יותר מהגוון הנוכחי. גוון 1 הוא הגוון הכהה ביותר, 12 הוא הגוון הבהיר ביותר.

אפשר גם לערבב בין הגוונים: את יכולה להתאים את הגוון שלך כך שיהיה מושלם עבורך. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לערבב גוונים מאותו מותג של צבע לשיער, ולא לערבב יותר מ- 2-3 טונים בהירים או כהים יותר זה מזה. לדוגמה: לא לערבב גוון בלונדיני ושחור.

טיפים לבחירת גוון

* במידה והשיער שבור, יבש ופגום, הוא עשוי להינזק אפילו יותר מצבעים וגוונים בינוניים/ כהים.

* אם שיערך עבר לאחרונה הבהרה או טיפול כימי, חכי לפחות 7 ימים, לפני שתצבעי שוב.

* אם יש לך אומברה או גוונים: לא כדאי לכסות את הקצוות או למרוח את הצבע על כל השיער, מאחר וזה יכול ״להעלים״ או להשטיח את הגוון הנוכחי שלך.

* אורך השיער משפיע על כמות הצבע: לצביעת שיער ארוך מגובה הכתפיים או עבה מאוד, ייתכן ותצטרכי שתי קופסאות לצביעה מלאה של כל השיער. מכיוון שקצוות שיער ארוך נוטים לספוג יותר צבע. גם זמן שהיית הצבע על הקצוות עשויה להיות שונה מיתר השיער.

טיפים לכיסוי שיער לבן

קיימים מספר מוצרים ייעודיים לצביעת שיער לבן:
1. ספריי ROOT TOUCH UP לכיסוי שורשים זמני תוך 3 שניות: מתאים כפתרון קסם מהיר במיוחד, ומחזיק מעמד עד החפיפה הבאה.

ספריי לכיסוי שורשים בשלוש שניות | צילום: יח"צ
ספריי לכיסוי שורשים בשלוש שניות | צילום: יח"צ

2. ערכת  ROOT TOUCH UP לכיסוי שורשים מלא וקבוע ב-10 דקות בלבד: מוצר ייחודי של וולה לממהרות שביננו, מיועד לצביעת שורשים בלבד וממוקד בצביעה אינטנסיבית במיוחד בעשר דקות בלבד.

ספריי לכיסוי שורשים קבוע | צילום: יח"צ
ספריי לכיסוי שורשים קבוע | צילום: יח"צ

3. ערכות צביעה מלאות של קולסטון: לצביעת שיער לבן מומלץ לשלב גוון בסיס עם תת גוון, לדוגמא לערבב את צבע 5/0 (בסיס) עם 5/1 (גוון) לקבלת תוצאה יציבה ועמידה יותר. ככל שהגון כהה יותר, כך הוא מכסה בקלות יותר שיער לבן, שימי לב שבשילוב בין שני גוונים תמיד יתפוס הכהה יותר. מומלץ גוון בסיס בטון כהה וגוון רגיל בטון אחד בהיר יותר.

 

ערכת צביעה של קולסטון | צילום: יח"צ
ערכת צביעה של קולסטון | צילום: יח"צ

טיפים להבהרת שיער 

תהליך הבהרה של גוון כהה הוא הדרגתי. באופן כללי, צבע אינו מכסה צבע שיער צבוע כהה יותר ולכן, במידה והגוון הנוכחי שלך הוא לצורך העניין חום כהה (3/0), אנו מציעים לצבוע את השורש בלבד בטון אחד בהיר יותר ולהבהיר אותו בהדרגה עם כל צביעה (3/0, לאחר מכן 4/0 וכן הלאה).


טיפים לנטרול פיגמנט אדום

כשצובעים שיער, מערבבים למעשה שני פיגמנטים: פיגמנט הנמצא בשיער עצמו ופיגמנט של הצבע החדש. מכיוון שהגוון הכהה הוא תמיד יותר דומיננטי ופיגמנט הבסיס של שיער הוא בדרך כלל אדום, עשוי להתקבל גוון כתמתם או אדמדם. את הצבע האדום ניתן לנטרל עם גוון אפור.

ההכנה לצבע

שימי לב מומלץ לא לחפוף יומיים-שלושה לפני הצביעה ולמרוח את הצבע על שיער יבש בלבד. אם את מתכננת לצבוע בגוון חדש שמעולם לא ניסית, מומלץ לנסות את הצבע על שטח נסתר או למרוח אותו על שורשי השיער בלבד, כדי למזער טעויות אפשריות ולמנוע עודפי צבע על שטחים גדולים של השיער.

כמה זמן לוקח לצבוע?

סוג השיער משפיע על משך זמן הצביעה. לשיער גס (קוטר שערה גדול) בדרך כלל לוקח יותר זמן לספוג צבע, ולכן הוא דורש זמן צביעה ארוך יותר משיער דק (קוטר שערה קטן) שבדרך כלל סופג צבע מהר יותר. גם שיער יבש עשוי לספוג צבע במהירות. מומלץ לבדוק לפני צביעת כל השיער, את הזמן בו לוקח לצבע להיספג על קווצת שיער –  זוהי דרך טובה לחזות את זמן הצביעה של כל השיער. התחילי למדוד מהרגע שבו תסיימי למרוח את הצבע, ועד לזמן המצוין על האריזה.  כעת אפשר להגיע למלאכת הצביעה עצמה, לפי ההוראות המפורטות המצורפות לערכה.

צביעה ראשונית (פעם ראשונה שצובעים): צובעים קודם את קצוות השיער, זמן ההשפעה 20 דקות+ 20 דקות מריחה על שורשי השיער. סה"כ 40 דקות.

מדוע? הצבע "פועל" מהר יותר ככל שהטמפ' גבוהה יותר. השיער שקרוב לקרקפת חם יותר מהשיער שרחוק ממנה. 

צביעה חוזרת (לאותו צבע): צביעת שורשי השיער בלבד. זמן ההשפעה 30 דקות + 10 דקות אחרונות להסתרק/לעסות להעברת הצבע לכל השיער לריענון. סה"כ 40 דקות. חשוב: אם צובעים את כל השיער בבת אחת, בכל צביעה שוב ושוב השיער מתכהה ובנוסף עלולים להיות הבדלי גוון בין השורש לקצוות (שורש בהיר יותר). 

שינוי גוון (על שיער צבוע): מתחילים משורשי השיער-20 דקות+ 20 דקות קצוות, סה"כ 40 דקות.
לסרטון הדרכה של שלבי הצביעה 

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

כללי הזהב

 

  • תמיד ניתן להכהות את השיער.
  • שיער טבעי ניתן להבהרה של עד כ-2 דרגות.
  • צבע לא מבהיר שיער צבוע!
  • צביעת השיער תהיה תמיד על שיער יבש ולא חפוף (בשיער רטוב המים בתוך השערה מדללים את החמצן בצורה לא מבוקרת).
  • במידה והחלטת להשתמש בקערית ערבוב -קערית הערבוב חייבת להיות מפלסטיק או זכוכית, ולא ממתכת (תיתכן תגובה כימית לא רצויה של הצבע עם כלי המתכת).

יש לך שאלות נוספות?
אנחנו מזמינים אותך להתנסות בשירות ייעוץ שיאפשר לך לדבר ישירות עם יועצת וולה מנוסה בוואטסאפ (לתשומת ליבך, המענה הוא לא מיידי והיועצת תעשה את מיטב המאמצים להשיב לך במהרה).

את המוצרים של קולסטון ניתן לרכוש באתר סופר פארם, במגוון רשתות השיווק ובחנויות האונליין שלהן.
* התוצאה הסופית של הצבע משתנה ותלויה בגוון השיער הנוכחי והטבעי שלך.

אינסטגרם: @wella_israel

פייסבוק: https://www.facebook.com/wellaisrael