רונית שגב | צילום: אמיר יהל
רונית שגב | צילום: אמיר יהל

הכירו את האישה שמאחורי "ביופור", חברת הדרמוקוסמטיקה שמשיקה כעת את סדרת ביו-לוג'יק, שמתאימה את קרם הלחות לעור הספציפי של המשתמשת, מה שהופך את הקרם מלחות רגילה לתכשיר טיפולי פעיל

88 שיתופים | 132 צפיות

בגיל 36 גילתה רונית שגב מול המראה עיגולים שקועים מתחת לעיניה. ה"עיגולדים" האלה, כפי שהיא מכנה אותם, יחד עם מראה עור עייף, ומרקם עמום, שינו לימים את כל כיוונה בחיים ואת ראיית העולם שלה בכל מה שקשור ל"בטר אייג'ינג". אותה תובנה מגובה בלימודים גבוהים, סוחפת עכשיו את העולם כולו.

שגב גדלה בבית דתי, ומעידה על עצמה שתחום הביוטי לא דיבר אליה עד גיל מאוחר יחסית, "נראיתי נערית ולא ראיתי צורך לטפל בעור". הציפייה ממנה הייתה שתינשא מוקדם ותלך במסלול הרגיל של חתונה וילדים. אבל התוכניות שלה היו אחרות. בגיל 18 היא יצאה מהבית, חדורת מוטיבציה לעבוד, ללמוד  ולפרנס את עצמה ללא תלות כלכלית באף אחד. בגיל 19 היא החלה לימודים לתואר ראשון בקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן בעזרת מלגה שקיבלה, והתגוררה במעונות הסטודנטים. בגיל 21, בשנה השלישית ללימודיה, בעוד חבריה הסטודנטים עוסקים בכל מיני עבודות מזדמנות, היא הקימה בעזרת הלוואות, עסק משלה לעיבוד תמלילים. העסק שגשג ולצידה עבדו שלוש תיכוניסטיות במשכורת. לקראת סוף התואר הבינה שמה שמעניין אותה באמת זה תחום העסקים והחלה בלימודי מנהל עסקים תואר שני ובמקביל עבדה במשרה מלאה בתחום הניהול, השיווק והמכירות. כמי שתמיד הייתה תאוות ידע ועם סקרנות אינסופית ללמוד, בגיל 32 היא חזרה לספסל הלימודים. הסיבה: עולם המדע הרגיש לה אתגר חדש ומרתק לכבוש אותו אבל היא עדיין לא ידעה מה בדיוק, במהרה, התחום המדעי הפך לממשי ומשמעותי בחייה, משם המשיכה לתואר שני במדעי הרפואה. הסוף ידוע, העיגולים השחורים, זוכרים? החיים בחרו בשבילה את הייעוד שלה בתחום הקוסמטיקה והאסתטיקה. 

צילום: אמיר יהל
צילום: אמיר יהל

אז בעצם שינית כיוון בחסות העיגולים השחורים?
"בגיל 36, בסוף התואר הראשון בביולוגיה, הרגשתי שהעור שלי הזדקן בבת אחת. בחודשים שקדמו עברתי תקופה לא פשוטה במישור האישי, הייתי בסטרס, וזה התבטא גם בעור הפנים עם עיגולים שקועים מתחת לעיניים ומראה עור עייף. כשהתחלתי להרגיש מוטרדת, הזכרתי לעצמי שכל סטרס ניכר בעור, שזה טבעי ויעבור כאשר יעבור הלחץ הנפשי, אבל גם אחרי שהתקופה הזו הסתיימה, סימני הגיל עדיין נראו עלי. מפלס הדאגה שלי מרגע זה נסק. וזה היה האות מבחינתי לחקור לעומק ולנסות למצוא מענה למדוע העור מזדקן, מה נהרס בדרך, איך נוצרים קמטים, ומה אנחנו יודעים על מניעה. בארץ אין תואר שני בקוסמטולוגיה ובאסתטיקה ולכן בחרתי להמשיך לתואר שני במדעי הרפואה. זה הפך להיות אצלי תשוקה אמיתית, העניין הגדול שלי בחיים. צללתי לתוך עולם המדע, למחקר, ולמדתי את הביולוגיה והפיזיולוגיה ואת מבנה העור עד לרמה המולקולרית. בחרתי בקורסים הרלוונטיים הקשורים לתחום, למשל פרמקולוגיה, ודרך זה להבין את השפעת המרכיבים הפעילים הנמרחים על העור, על התאים ורקמות העור, ומה כל מרכיב עושה בכל ריכוז. התובנה שלי הייתה ונשארה שכל אישה רוצה עור צעיר ויפה יותר ואני רציתי לשנות את החיים של אותן נשים שאינן בנות עשרים, כדי להבטיח להן 'בטר אייג'ינג', שיראו הכי טוב שהן יכולות להיראות, ולצעירות – להעניק טיפולי מנע.   זו הייתה ההתחלה של ביופור". מי שחושבת שבזה תמו לימודיה, טועה. עכשיו היא מתפנה לדוקטורט בתחום.  

בשנת 2006 היא הקימה במו ידיה את "ביופור" – חברת דרמוקוסמטיקה שהפכה מהר מאד לאימפריית יופי ואסתטיקה. רונית היא המייסדת והמנכ"לית של החברה מהמצליחות בישראל והביאה לפריצת דרך בתחום הדרמוקוסמטיקה עם פיתוחים מדעיים חדשניים. היא מעסיקה 40 עובדים, וכ-4000 קוסמטיקאית ברחבי הארץ, עובדות בשיטתה וחושפות ללקוחות את מוצרי החברה מבוססי חומרים פעילים, הכול פרי פיתוחה הבלעדי, לצד  תוצאות מוכחות. ההצלחה שלה פנומנלית גם מסביב לעולם, בין השאר ברוסיה, באוקראינה, באירופה, בקנדה ובווייטנאם. היום, בת 55, היא מובילה את הענף בכנסים והרצאות בארץ ובחו"ל. היא רווקה ללא ילדים, אישה מאד יפה, מטופחת, נראית משמעותית צעירה מגילה, פניה חלקות לגמרי, גוון העור שלה אחיד וזוהר, ממש מעורר קנאה. והעיגולדים? הם נעלמו כלא היו. "כשמוצרים עובדים – הם עובדים", היא אומרת בחיוך רחב.  

חתונה, לא הייתה בתוכניות שלך?
"אין לי שום דבר נגד רעיון החתונה למי שחפצה בכך, אבל לא כל האג'נדות המקובלות ושנחשבות לקונסנזוס, מתאימות לכולן. זה שהחברה מצפה ממני, לא היה חשוב לי, העברתי הכול דרך הפילטר שמשקף את הרצונות האישיים שלי. רעיון החתונה סוחף נשים בעולם הדתי מגיל צעיר, וכבר בגן, הילדים מדברים על זה, לא מדובר על האם להתחתן אלא מתי ואחרי החתונה לא מדברים על האם  ללדת ילדים, אלא כמה ילדים ללדת. ואני לא הייתי שם".

עמדת בעבר בפני צומת הדרכים של חתונה?
"היו לי בני זוג במהלך השנים, לא בחרתי להתחתן עם אף אחד מהם, וילדים משלי לא רציתי". 

בלי לבטים?
"בלי. כמו שזה נשמע. כמעט לא שמעתי נשים ששואלות את עצמן, האם הן רוצות ללדת. יש טאבו סביב זה. אני באופן אישי לא רציתי אף פעם ללדת. אני לא מדברת על בעד או נגד ילדים, אלא שכל אחת תעשה מה שהנפש שלה רוצה ומה שיעשה לה טוב". 

נחזור לבייבי המקצועי שלך. מה היו המוצרים הראשונים שפיתחת?
"חמישה מוצרים שמטפלים בחידוש העור, בפיגמנטציה ובאקנה". 

מה היה המוטו שלך מההתחלה?
"כשנכנסתי לעולם הזה, מרבית החומרים בשוק היו מלטפים, ומשפרים אבל לא מתקנים, אני באה מעולם המדע, מה שאומר שאי אפשר להסתפק בלמרוח קרמים, אלא לייצר תיקון אמיתי. בדרך ניפצתי הרבה מיתוסים". 

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

איזה מיתוסים ניפצת?
"שוק הקוסמטיקה של לפני 17 שנה היה רווי באשליות שסחפו הן את הקהל הרחב והן את הקוסמטיקאיות. גם היום לא חסרות, אבל הן מתמעטות. החשיבה הייתה שבלונית, לא הכירו את הרכבי המוצרים ובטח לא מנגנוני פעולה של מרכיבים פעילים. רמת הידע שצברו קוסמטיקאיות במסגרת הלימודים הייתה נמוכה, היה חסר להן ידע בסיסי על תפקוד העור ועל מרכיבים פעילים. דיברו על מסכות זהב, תאי גזע, המון גימיקים שלא משפיעים על העור כלל. מי דיבר אז על מדכאי מלנין? אפילו לא ידעו מה זה, אבל כדי לטפל בפיגמנטציה, צריך לדכא מלנין. החלטתי להרים את הענף והקמתי מכללה, מסגרת לימודית בלי שום קשר ל"ביופור", אלא רק כדי להביא אמת מדעית ואת הפן הקליני והנגשתי לקוסמטיקאיות את החומר מהמדע. הקורסים האלה פועלים כבר 14 שנה ואלפי קוסמטיקאיות למדו בהם את הבסיס הנכון לטיפול בעור ולפתרונות במצבי עור שונים. הוצאתי גם ספר מדעי בשם: דרמו קוסמטיקה שמהווה גישה מדעית לטיפול הקוסמטי בעור.

אני מתארת לעצמי שהעולם הקוסמטי של אותה תקופה לא חיבק אותך.

"נכון. מתחרים לא אהבו את ניפוץ המיתוסים שלי. מהצד השני, עורכים בתקשורת פנו אלי שאכתוב מאמרים וזה פתח תיאבון גדול וגם סקרנות והרגשתי שיש לי שליחות. נכנסתי בסערה, הכנסתי ריכוז יותר גבוה של חומרים פעילים, העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף וכל הפרעה אסתטית קשורה לתפקוד של תאי העור ושימוש במרכיבים  קוסמטיים פעילים יכולים להשפיע על תפקוד ומראה העור שלנו. הוצאתי חוברות  הדרכה עם הפן הקליני של הקוסמטיקה, הוזמנתי להרצות  בכנסים מקצועיים, ונתתי תשובות שהעסיקו קוסמטיקאיות שחיפשו מענה. זו הייתה תחילתה של חשיבה קלינית וגישה ממוקדת מטרה, שיאפשרו טיפול  מדויק על פי צרכי העור הספציפי". 

כמה מוצרים מחזיקה החברה כיום?
"45 מוצרים, כשיש רציונל מאחורי כל אחד מהם. מראש החלטתי לשווק את המוצרים שלי דרך אנשי מקצוע. אני לא רוצה לבלבל את הקוסמטיקאיות עם מאות מוצרים שהם אותה הגברת בשינוי אריזה בכל פעם. אני מאמינה במעט מוצרים ובשילוב ביניהם ומתן אפשרות לקוסמטיקאית להכיר לעומק כל מוצר".  

מהם החידושים הגדולים של "ביופור"?
"בעיני הקוסמטיקה החדשה הופכת להיות דומה לרפואה. השקתי משהו שאין בעולם ושנקרא קוסמטיקה פרסונלית – הדרך להתאים את התכשיר בדיוק נמרץ לצרכי העור. מדובר בסדרת ביו-לוג'יק שמתאימה את קרם הלחות לעור הספציפי של המשתמשת מה שהופך את הקרם מלחות רגילה לתכשיר טיפולי פעיל. הצגתי אותו גם ב"קוסמופרוף" תערוכת הקוסמטיקה הגדולה בעולם. אחרי שהקוסמטיקאית מבצעת אבחון עור מעמיק, על פי הנתונים, היא בוחרת עד שלוש אמפולות שונות מתוך המבחר הקיים לצרכים שונים, ומערבבת אותן בתוך הקרם ויוצרת למטופלת קרם לחות פרסונלי, שהוא אישי רק לה. ההתאמה האישית מדייקת את הטיפול ונותנת תוצאות בטוחות. דבר נוסף שהבאתי לעולם הקוסמטיקה, מדעי לגמרי, קשור לתחום של קוסמטיקה עתידנית, בדיקה גנטית שנעשית בקליניקה של הקוסמטיקאית עם מטוש, שנכנס לפה. המטוש מועבר למעבדה גנטית העובדת בתנאי איכות גבוהים ביותר ובודקים בה 13 גנים שקשורים לתפקוד העור בפן האסתטי שלו. הלקוחה מקבלת מפה אישית שהיא רק שלה שיאפשר לתת לה את מה שמתאים לעורה בכל זמן נתון: הצרכים, החוזקות והאתגרים של העור. מה הם הצדדים החזקים בתפקוד העור ומה צריך לחזק, למשל, האם קצב פרוק הקולגן הוא גבוה מבחינה גנטית. אם כן, יש להתחיל בשלב מוקדם, שימוש במרכיבים ממצקים. כשאופיים של המרכיבים הממצקים בתכשירי הקוסמטיקה בהתאם". 

צילום: סשה דובינסקי
צילום: סשה דובינסקי

מה עלות הבדיקה?
"570 ₪, מחיר השקה והיא נעשית רק פעם אחת ונותנת מפת התמצאות מקיפה, כי הגנטיקה אינה משתנה". 

איך את רואה את עולם הקוסמטיקה בעוד עשור?
"אני מקווה שהתחום יתפתח ואולי כבר יהיה תואר ראשון גם בקוסמטיקה, יהיו עוד חומרים פעילים שיטפלו במגוון רחב יותר של בעיות עור. הקוסמטיקה תלך יותר לכיוון הפרסונלי – מוצרי המדף ימשיכו להתקיים בעיקר כמוצרים משלימים  גם הטכנולוגיות ילכו ויתפתחו והכל יחד יעניק לנו את האפשרות להיראות טוב בכל גיל". 

ומה את עושה בשביל הנפש?
"באופן אישי אני מתאמנת ארבע פעמים בשבוע. פעמיים עם מאמן אישי, רוקדת ריקודי בטן, אני אוהבת אמנות, בעבר ציירתי, כיום אני מעצבת תכשיטים כתחביב. לא רואה טלוויזיה, מעדיפה הליכות וטיולים בטבע, חשובה לי התפתחות רוחנית וצמיחה, אני חיה בשפע בהוויה שלי, מפרגנת לאחרים כי אף פעם לא חשבתי שהצלחה של מישהו היא על חשבוני. אימי ז"ל עסקה הרבה בפעילות של צדקה ואחי ואני ממשיכים את דרכה. אנחנו בחברה עוסקים בפעילות קהילתית התנדבותית. זו הדרך שלי להחזיר לחברה ולהעצים אותה. אנחנו תורמים מוצרים למעוטות יכולת, עורכים ימי פינוק לכאלה שהחיים לא פינקו אותן, כולל נשים שחלו בסרטן, נערות בסיכון קשישות בבתי אבות. הקוסמטיקאיות של "ביופור" מגיעות בהתנדבות לטפל בהן ולהעניק להן מתנות. זה עושה להן טוב על הלב וגם לנו".