מקודם

פנים חדשות לווגינה

בנות, כדאי שתכירו. צילום: שאטרסטוק
בנות, כדאי שתכירו. צילום: שאטרסטוק

הטרנד הבועט כיום בתחום האסתטי הוא הטיפול הווגינלי. תשאלו את האחיות קרדשיאן. יובש? צניחה? התרחבות? פגיעה בהנאה המינית? וכן, אפילו הצערה, ממש כמו בפנים. קבלו פתרונות קלים, נוחים ולא פולשניים המבטיחים לנשים איכות חיים אינטימית

88 שיתופים | 132 צפיות

קלואי קרדשיאן חשפה בתוכנית הטלוויזיה שלה את טיפולי הצרת הנרתיק שעברו אחיותיה קים וקורטני קרדשיאן. קים אפילו השוויצה בכך ועל פי ה"מירור", במהלך צילומים היא אמרה "הראיתי ללרסה פיפן את הווגינה שלי. היא חשבה שזה נראה מושלם אחרי לידה". "הטיפולים הווגינליים, או כמו שאנחנו מכנים אותם "טיפולים אסתטיים לפנים החדשות", הוא התחום שבו עלתה כמות הטיפולים יותר מכל הטיפולים האסתטיים, עליה של 262 אחוז תוך שש שנים. "ארצות הברית נמצאת במקום הראשון בטיפולי ווגינה והמגמה הולכת ומתפתחת ברחבי העולם והיום אנחנו מטפלים בווגינה בדיוק כמו בפנים", אומרת ד"ר פאני בר לוי, מומחית לגניקולוגיה וחלוצת תחום האסתטיקה הווגינלית בישראל. ד"ר פאני בר לוי מובילה את תחום הטיפולים הואגינלים במרפאות H CLINIC אסתטיקה ברמת החייל, ומחלוצות התחום בישראל.

קים קרדישאן. צילום: שאטרסטוק
קים קרדישאן. צילום: שאטרסטוק

מה בעצם השתנה?

"זה קשור לכמה דברים" מסבירה בר לוי, "מצד אחד הכוח ההולך וגובר של נשים לאהוב את עצמן, להעריך את עצמן ולרצות ליהנות מיחסי מין טובים ומספקים, הפך את השיח לנושא שמדברים עליו. מגיל 35 ומעלה, כל אישה שלישית, במיוחד אחרי לידות, מתלוננת על בריחת שתן קלה, על תחושה לא נינוחה במהלך קיום יחסי מין בעקבות הנרתיק שהתרחב והרצון לעשות את זה בשביל עצמן, לא בשביל הגבר שלהן, כי להן חשובה התחושה ולהן חשובה הנראות של נרתיק מוצק ובעל מראה מעודן. מצד שני הטכנולוגיה המתקדמת והטיפולים הקלים נטולי הכאב הקיימים כיום מאפשרים טיפולים בלי שיהיה צורך לחרוג מהשגרה והטיפול אפילו ממומן על־ ידי חברות הביטוח כמחליף ניתוח", לדבריה.

מהן הבעיות השכיחות בווגינה?

ד"ר בר לוי מסבירה: "שינויים ברקמת הנרתיק חלים כבר בגילאי ה־30 או אחרי הלידה. בהמשך, 60־ 70 אחוז מהנשים המתקרבות לגיל המעבר סובלות מירידה ממשית באיכות החיים בכל הנוגע לנרתיק. ישנם היבטים רפואיים כמו יובש, גרד, דלקות נרתיק חוזרות, בריחת שתן, צניחת רצפת האגן וישנו גם ההיבט האסתטי: התרחבות הנרתיק שגורם לחוסר שביעות רצון מינית לעומת העבר, לפיגמנטציה באזור ולאובדן נפח שגורם לשפתיים מדולדלות ולאי־נוחות אינטימית. מי שתפנה לטיפול כשהבעיה רק החלה, תזכה לשיפור משמעותי ללא ניתוח, במקרים חמורים מאוד שלא טופלו הרבה שנים והבעיה הלכה והחריפה, יהיה צורך לשקול התערבות כירורגית.

מהם טיפולי הווגינה המומלצים?

טיפולים בעזרת מכשיר הלייזר CO2RE של קנדלה (סינרון-קנדלה לשעבר) עם הידית החד־פעמית INTIMA. אחד המכשירים הבודדים המאושרים על ידי ה-FDA האמריקאי לטיפולי נרתיק.

הטכנלוגיה המתקדמת. צילום: יח"צ
הטכנלוגיה המתקדמת. צילום: יח"צ

"זהו הטיפול המומלץ ביותר שמטפל בכל הבעיות הרפואיות השכיחות שהוזכרו. הרופא יכול להחליט לאן בדיוק לשגר את פולס הלייזר ובאיזה מרווח. הידית המתכלה נוחה מאוד לשימוש ואסתטית בהחדרה. אין כאב ואין זמן החלמה, ההקלה היא מיידית והתוצאות ארוכות טווח. המכשיר מטפל גם בפיגמנטציה חיצונית (בדיוק כמו בפנים) ומביא לכיווץ השפתיים באמצעות אנרגיית הלייזר שיוצרת חימום וכיווץ של הרקמה. למכשיר יכולת להסיר שכבת עור או להקטין את השפתיים הפנימיות. נדרשים שניים־שלושה טיפולים (של 10־15 דקות), כעבור ארבעה ימים ניתן לחזור לפעילות ופעם בשנה מומלץ להגיע לטיפול תחזוקה".

טיפול PRP לשיפור ההנאה האינטימית

"משתמשים בפלזמת הדם העצמי של המטופלת. אחרי שלוקחים את הדם מעבירים אותו למכשיר שמפריד בין הדם לבין החלבונים והפלזמה ושומרים אותם. מחזירים אותם לחלק החיצוני של הנרתיק והתוצאה: זרימת דם מהירה לרקמה, שיפור איכותה וחיזוק עוצמת הרגישות".

הזרקת חומצה הילאורונית לווגינה

"מדובר בשתי חומצות ייעודיות. האחת מטפלת באספקט התפקודי: יובש שפוגע בנוחות ובמיניות, גורם לגירודים, לדלקות בנרתיק ובדרכי השתן וכן מטפל בצלקות של אחרי לידה. בהיבט האסתטי: עיצוב והשבת נפח לשפתי הנרתיק החיצוניות בעקבות לידות. התוצאה: שפתיים מלאות יותר, אחידות יותר, שוות בגודלן ובנפחן". בכל אחד מהטיפולים ההמלצה היא להימנע מקיום יחסי מין במשך 96 שעות ומדובר על חזרה מלאה לשגרה בתוך זמן קצר.