מקודם

עיצוב ושדרוג הבית – איך לעשות זאת נכון?

להתחיל משינוי של וילון או ספה ולסיים בשיפוץ מאסיבי. צילום:Pexels
להתחיל משינוי של וילון או ספה ולסיים בשיפוץ מאסיבי. צילום:Pexels

חגי תשרי הם תקופה נפלאה לעיצוב ושדרוג הבית. אם מעולם לא התנסיתם בשיפוץ – אספנו עבורכם כמה המלצות חשובות.

88 שיתופים | 132 צפיות

ראש השנה וחגי תשרי הם תקופה נפלאה להתחלות חדשות ושינויים בחיינו. שינוי כזה יכול להיות גם עיצוב ושדרוג הבית. תוכלו להתחיל משינוי של וילון או ספה ולסיים בשיפוץ מאסיבי בו תחליפו את הריצוף, האמבט או המטבח. אם גם אתם רוצים לחזור הביתה למקום יפה יותר, אך מעולם לא התנסיתם בשיפוץ – אספנו עבורכם כמה המלצות חשובות.

האם אתם משפצים את הבית למטרת השבחה, השכרה או מגורים?

לפני שאתם מתחילים לעצב או לשפץ את הבית חשוב לזהות ולמפות את מטרת השיפוץ. האם הבית מיועד להשבחה לפני מכירה, לעיצוב לפני הפיכתו לנכס מניב בו יגורו דיירים בשכירות או על מנת לשדרג את המרחב הביתי בו אתם מתגוררים? כל אחת מהאפשרויות הללו תקבע את איכות החומרים בה תשתמשו: שיפוץ דירות להשכרה בדרך כלל יעשה עם חומרי גלם זולים יותר בסטנדרט נמוך יותר מהשבחה לפני מכירה (פליפ).

אם אתם משדרגים את הדירה למגורי המשפחה שלכם, בחירת הצבעים, הכלים הסניטרים ואפילו גופי התאורה תותאם לטעם האישי שלכם. תוכלו לבחור בערכות צבעים חמימות או קרירות, לשדר יוקרה או פשטות. כל זאת בהתאם לטעם האישי.

בחרו את מאפייני הבית שתרצו לשנות

אחרי שהגדרתם את מטרת השיפוץ ושדרוג הבית, עוד לפני שאתם מחליטים על שדרוג בתקציב גבוה כדאי לבחור את מאפייני הבית הדורשים שינוי. תוכלו לשפץ את המטבח והאמבטיה, להחליף ריצוף או להסתפק בשינוי קוסמטי ולצבוע את הבית מחדש. כיום, לא חייבים להחליף את ארונות המטבח או להחליף את האמבטיה על מנת שיראו טוב. תוכלו לחדש אותם בעזרת שיוף וצביעה מחדש ולגרום להם להראות חדשים לגמרי. את הרצפה ניתן לשדרג במגוון דרכים: תוכלו להחליף שטיח בפרקט, להוסיף ריצוף קרמיקה או שיש או לחשוף את הבטון וליצור שכבת אפוקסי מרשימה וצבעונית, השמיים הם הגבול.

אפשר להסתפק בשינוי קוסמטי. צילום:Shutterstock
אפשר להסתפק בשינוי קוסמטי. צילום:Shutterstock

איך תבחרו את בעלי המקצוע שלכם?

אחרי שבחרנו אילו מאפיינים נרצה לשנות בבית, נוכל להתחיל לבחור את בעלי המקצוע שיבצעו את העבודה. שימו לב שחלקם יכולים גם לעזור לכם לבחור את חומרי הגלם בהם תשתמשו. לעתים, בעלי מקצוע יכולים לקבל הנחות משמעותיות על כלים סניטריים למטבח ולאמבט, מחירים טובים יותר על ריצוף, אריחים ובריקים ומחירים נוחים יותר על ריהוט הבית כמו כורסאות וארונות.

רצוי לבחור מספר חברות המעניקות שירותי שיפוצים כלליים ולמצוא מנהל עבודה אחד. יש משפחות המעוניינות לנהל את השיפוץ בעצמן ובוחרות כל אחד מבעלי המקצוע בנפרד – חשמלאי, רצף, אינסטלטור וכדומה. במקרה כזה אתם הופכים להיות מנהלי העבודה וצריכים לתכנן את סדר הפעולות והשדרוגים בצורה הגיונית – החל מהרצפה ועד לתקרה. אם אין לכם ניסיון בשיפוץ גדול מומלץ להשאיר את פעולות התיאום הללו לבעלי המקצוע.

עיצוב הבית בעזרת מעצב פנים

אם אתם מתעננים למכור את הבית או לגור בו לאורך שנים יתכן ותרצו לבחור באמירה עיצובית מעט שונה או להיעזר באיש מקצוע לבחירת סגנון העיצוב של הבית. תוכלו לספר למעצב שלכם מהו החזון הכללי שלכם בעיצוב הבית – האם תרצו עיצוב פרובנס פשוט? עיצוב קלאסי או עיצוב מודרני ומהוקצע? מעצב הפנים שלכם יוכל לסייע לבחור את מיקום החפצים השונים בבית, לבחור את גופי התאורה בהתחשבות בתאורה הטבעית והמלאכותית הקיימת כיום בבית ולסייע בקבלת החלטות עיצוביות נוספות.

מעצב פנים יעזור להוציא את החזון שלכם לפועל. צילום:Shutterstock
מעצב פנים יעזור להוציא את החזון שלכם לפועל. צילום:Shutterstock

ביטוח הבית

לאחר שהתחלתם את השיפוץ והוספתם כלים סניטריים חדשים ומכשירי חשמל נוספים חשוב לזכור לבטח אותם. אם התגוררתם קודם לכן בבית ייתכן וכבר יש בידכם פוליסת ביטוח תכולת דירה. הודיעו לחברת הביטוח שלכם כי אתם מתחילים שיפוץ ותכולת הדירה השתנתה. חשוב לזכור כי ביטוח זה אינו בהכרח חלק מהפוליסה שיש לכם אם לקחתם משכנתה. בדרך כלל בביטוח דירה תמצאו ביטוח מבנה וביטוח תכולה, אך ביטוח המשכנתה כולל רק ביטוח מבנה וביטוח חיים. לכן, אם לא רכשתם ביטוח תכולת דירה באופן פרטי מומלץ לעשות זאת.

לסיכום, תהליך עיצוב ושדרוג הבית יכול להיות מהיר ופשוט או פרויקט גדול שיש להערך אליו מראש. החליטו איזה תקציב תרצו להשקיע בו, בחרו את המאפיינים אותם תרצו לשנות ומצאו בעלי מקצוע מתאימים. אל תשכחו לבטח את תכולת הדירה על מנת לשמור על האביזרים החדשים והוותיקים בבית המשופץ.