מקודם

עולם השיווק הדיגיטלי: גברים נשים ומה שביניהם

ליאור ישנו – מומחית קידום אתרים Yeshno SEO | צילום: מתי קרימרמן
ליאור ישנו – מומחית קידום אתרים Yeshno SEO | צילום: מתי קרימרמן

עולם השיווק הדיגיטלי עדיין נשלט באופן מסורתי על ידי גברים, כאשר גברים ממלאים את רוב תפקידי המנהיגות ומהווים את רוב כוח העבודה. עם זאת, עם המעבר לעבודה מרחוק והתמקדות בגיוון ובהכללה, הפיצול המגדרי בשיווק דיגיטלי הפך למגוון יותר בשנים האחרונות

88 שיתופים | 132 צפיות

אז, שאלנו את ליאור ישנו – מומחית קידום אתרים ומייסדת Yeshno SEO האם לדעתה, לעולם השיווק הדיגיטלי עדיין יש נטייה גברית בשנת 2023? הנה מה שיש לה להגיד בנושא:

"אמנם הושגה התקדמות, אך עדיין יש אתגרים שיש לטפל בהם כדי להבטיח שוויון מגדרי והכלה בתעשיית הפרסום באופן כללי, בדגש על עולם השיווק הדיגיטלי  שמשם אני מגיעה"

 החל משנת 2023, הפיצול המגדרי בשיווק דיגיטלי נעשה מגוון יותר ויותר, עם ייצוג גדול יותר של נשים בתפקידים שונים. בעוד שעולם הפרסום, באופן מסורתי נשלט עדיין על ידי גברים, שינויים בחברה ובשיטות העסקיות הובילו לסביבה מכילה ומאוזנת יותר בין המינים.

לפי הסטטיסטיקה העדכנית, אחוז הנשים בשיווק דיגיטלי גדל בהתמדה בשנים האחרונות,. בשנת 2020, נשים היוו כ 47% מכוח העבודה בשיווק דיגיטלי, לעומת 39% בשנת 2016. מגמת עלייה זו צפויה להימשך גם ב-2023 .

מה הסיבות לצמיחה נשית בעולם השיווק הדיגיטלי?

אחת הסיבות העיקריות לגידול בנשים בשיווק דיגיטלי היא המעבר לעבודה מרחוק ולוחות זמנים גמישים. מאחר שיותר חברות מציעות אפשרויות עבודה מרחוק, נשים אינן מוגבלות עוד לשעות המשרד הרגילות, מה שמגביל את ההורים ומקשה עליהם באחריות  המשפחתית. הגמישות הזו אפשרה לנשים (ולגברים) להמשיך בקריירה בשיווק דיגיטלי מבלי להקריב את חייהן האישיים.

סיבה נוספת לעליית נשים בשיווק דיגיטלי היא ההתמקדות בגיוון והכלה במקום העבודה. יותר חברות מזהות את היתרונות של כוח עבודה מגוון, שמביא להגברת היצירתיות, החדשנות והפרודוקטיביות. כתוצאה מכך, הם מבקשים באופן פעיל להעסיק יותר נשים, וקבוצות ייחודיות שונות בתפקידי שיווק דיגיטלי.

האם יש שוני בדרך בה פועלים אנשי שיווק ממגדר שונה?

ליאור: "ישנם כמה הבדלים בין האופן שבו משווקים ואנשי שיווק ניגשים לעבודתם, אך הבדלים מושפעים במידה רבה מהנורמות והציפיות החברתיות ולא מהבדלים מגדריים מולדים – כך דעתי.

נהוג לחשוב שנשים נוטות לשים יותר דגש על בניית קשרים ואמפתיה עם הקהל שלהן, בעוד שמשווקים גברים עשויים להתמקד יותר בנתונים ובניתוחים. 

לדעתי נטיות אלו אינן אוניברסליות ויכולות להשתנות בהתאם להעדפות ולמיומנויות אינדיבידואליות – אני למשל מאוד רגישה (עובדת על זה חחח) אבל עם זאת , כשזה מגיע לנתונים ולדאטא שקשורה לפרויקטים של קידום, הרגש בכלל לא משחק תפקיד ואני מנתחת את הנתונים בצורה מאוד ממוקדת לפי הצרכים של הפרוייקט."

האם יש דרך שבה נוכל לנצל את ההבדלים בין המינים?

תשובה פוליטקלי קורקט כמובן תהיה כך: מה פתאום! חייבים להימנע מטיפול שונה בגברים ונשים על סמך מגדרם.

ליאור אומרת, ובצדק,  שישנן דרכים שבהן חברות יכולות למנף את החוזקות והפרספקטיבות הייחודיות שכל מגדר מביא לשולחן בניית אסטרטגיית השיווק. 

בהנחה ונשים אכן יותר שמות דגש על בניית מערכות יחסים ואמפתיה לקהל, וגברים יותר על נתונים וניתוחים, על ידי יצירת צוותים מגוונים של נשים וגברים (וקבוצות שונות נוספות לא בהכרח מגדריות), חברות יכולות להביא מגוון רחב יותר של נקודות מבט ומערך מיומנויות למסעות השיווק שלהן.

בנוסף, חברות יכולות לנקוט בצעדים כדי להבטיח שהקמפיינים השיווקיים שלהן יהיו כוללים וישקפו את הצרכים והאינטרסים של קהלים מגוונים. זה עשוי להיות כרוך בביצוע מחקר ואיסוף נתונים על העדפות והתנהגויות של קבוצות דמוגרפיות שונות, כולל מגדר, והתאמת מסעות פרסום שיווקיים בצורה מיטבית.

לסיכום,

עדיין ישנה תחושה שעולם הפרסום והשיווק הוא קצת יותר גברי מנשי, וליאור גם הסבה את תשומת ליבנו לאיך אנשים מחפשים אנשי ונשות SEO. 

קרדיט: ליאור ישנו
קרדיט: ליאור ישנו

זאת אומרת שאנחנו עדיין חיים בתפיסה מסוימת. כי מחפשים מומחה SEO במקום מומחית SEO.

לעומת מקצועות אחרים שנחשבים נשיים דווקא, כמו גננת או גנן שאז נפח החיפושים יהיה לטובת שם התואר הנקבי.

אז נכון – יש נשים, יש גברים , יש מה שביניהם וכולם ממש סבבה. 

בסופו של דבר תזכרו שמה שחשוב זה מקצועיות, אמינות וחיבור עם איש או אשת השיווק שלכם כדי שתוכלו להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

עקבו אחר ליאור ישנו באינסטגרם: Yehsnoseo@