מקודם

ספיישל נשות הנדל"ן: יותר מאשר רק חליפה

צילום: לינה מיארה
צילום: לינה מיארה

נשות הנדל"ן על ההצלחה בשטח הגברי

88 שיתופים | 132 צפיות

רבות דובר ונכתב ונטחן עד דק על מקומן של הנשים בעולם ובשוק העבודה הגברי בפרט, שלא לדבר על כך שבחודשים האחרונים צפינו בגאווה בנשים מדהימות המפקדות על חטיבות, מטיסות מטוסים, משיטות סטילים מגנות על ישובים ונלחמות כמו לביאות! 

ואז את נפגשת עם לקוח חדש והוא מסתכל עלייך במבט הזה, שאת יודעת, שבעוד כמה דקות, יתהפך לגמרי! 

גם היום, ביום האישה בשנת 2024 כנראה עדיין צריך לקחת נשימה ארוכה ולצלול לשפה הכי קורקטית וברורה שלך, עד שלא יהיה שום ספק, את לא רק חליפה או אישה יפה, את מקצוענית!

לרגל יום האשה, נשות הנדל"ן של ישראל בהפקה חגיגית, משתפות בטיפים שלהן להצלחה ומקצוענות בעולם הנדל"ן הגברי.

צילום: לינה מיארה
צילום: לינה מיארה

מורן אטיאס, עו"ד ושמאית מקרקעין – מתמחה בתחום התכנון והבניה

בעלת תואר B.A. בכלכלה וניהול, תואר .LL.B במשפטים ותואר M.B.T במיסים בעסקים.

לפני כעשור הגעתי לראיון להתמחות במשרד שמאות גדול, ראיין אותי גבר וכל הראיון נסוב סביב היכולת שלי לעשות התמחות במקביל ללימודי תואר ראשון במשפטים. ניסיתי להסביר שהיכולות שלי שונות משלו, ללא הצלחה מרובה. כשיצאתי מהראיון הבנתי שאני לא רוצה להיות במקום בו אני נבחנת על יכולות ויעדים של אחרים.

כשמאית מקרקעין ועו"ד אני דואגת להרחיב את הידע המקצועי שלי, לשמור על רמת שירות טובה ולגרום למי שעומד מולי לראות את הערך המוסף שאני מביאה איתי.

השינוי התפיסתי צריך להגיע קודם כל אצלנו הנשים, בענף הנדל"ן המאופיין ברוב גברי מוחלט, אין לנו את הפריווילגיה להתייחס למגדר כמכשול.

העצה שלי לנשים?
להעז ולהאמין בעצמך, לנהל את הזמן ביעילות לשילוב נכון של משפחה, זוגיות וקריירה ולא לוותר בדרך על עצמך ועל הערכים שלך.
>> לאתר של מורן אטיאס

צילום: לינה מיארה
צילום: לינה מיארה

שחר אלכסנדר הכט, אדריכלות ועיצוב פנים

בוגרת תואר BA ב T.I.H עוסקת באדריכלות ועיצוב למעלה מ15 שנים.

לפני כ 16 שנים, כשבקושי סיימתי את לימודיי, נשכרתי לתכנן דופלקס בראשל"צ, לא התכניות היפות, לא הרעיונות על הנייר, לא הבגדים המעוצבים והעקבים הכינו אותי למה שציפה לי בשטח, הקבלן המבוגר עם הזרת והציפורן הארוכה שאמר בזלזול,  "אי אפשר לעשות את זה, אין לי גובה רצפה, חמודה" לקח לי כנראה רגע או שניים של עלבון להתעשת ולבקש פטיש ומטר שהפועלים המשועשעים שמחו לתת לי, פתחתי את הריצוף הרופף, חפרתי קצת בחול בידיים חשופות והצגתי את המדידה בתחושת גאווה, 14 ס"מ בדיוק לטובת השיפוע! "אפשר לעשות את זה, חמוד!"

העצה שלי לנשים?
להיות בלמידה מקצועית תמידית, לקרוא, לעשות קורסים, להתעדכן ולהקשיב למנוסים ממני, כשאת מלאת ידע וניסיון, את מציבה עובדות בשטח.
>> לאתר של שחר אלכסנדר הכט

צילום: לינה מיארה
צילום: לינה מיארה

יועצת מס קרולין אוחיון – מומחית למיסוי מקרקעין 

בתחילת דרכי חשבתי שאני צריכה להשתדל יותר ולהשקיע יותר בכדי להיות שווה בין גברים, ביום שישבתי מול אנשי עסקים מהשורה הראשונה ונדהמתי כשהם הם ענו לילדים שלהם באמצע פגישה על כל דבר הכי פעוט כמו ארוחת צהריים, שם נפל לי האסימון שזה בסדר גמור! 

האימהות שלי היא חלק מסדר היום שלי, היכולת שלנו כנשים לג'נגל בין גידול הילדים לצד ניהול קריירה רק נותן לנו יתרון, הרי אנחנו זוכרות מתי צריך חולצה לבנה לטקס, מתי מגיע המורה הפרטי ומה נגמר במקרר תוך עמידה בזמנים והיעדים, באמת שאין דבר שאנחנו לא יכולות לעשות או להשיג בחיים. 

העצה שלי לנשים?
מצאי את האיזון שלך ותלמדי להשקיט את המצפון שעובד לפעמים שעות נוספות, אמא מאושרת זה קודם כל אישה מאושרת שמגשימה את עצמה ומהווה דוגמא לסביבתה.

צילום: לינה מיארה
צילום: לינה מיארה

עו"ד אתי גרינברג גל – בעלים של חברת אתי גרינברג-גל יועצים לניהול סיכונים בע"מ

בעלת חברה ליעוץ ביטוח וניהול סיכונים לעסקים וחברות ומתמחה ביעוץ ביטוח לדיירים בפרויקטים של בניה והתחדשות עירונית. 

כיועצת ביטוח המתמחה בתחום הנדל"ן, היום יום שלי עמוס בהתנהלות מול יזמי נדל"ן, מנהלי פרויקטים, קבלנים, יועצים ומפקחים שרובם ככולם מהמין הגברי. 

דווקא שם במקום שהוא לא פעם כוחני, חזק ואפילו תוקפני, אני מוצאת שכאשר המקצועיות, הידע והשלווה הפנימית הם אלו שמנהלים אותך, אף אחד לא יוכל "לשבור" את האני מאמין שלך ! 

היכולת להשפיע ולהוביל לשינוי ששיפר בצורה משמעותית את ביטחונם של דיירים שנכנסים להליכי התחדשות עירונית, ולמצב את עצמי כגורם מקצועי ומוביל בתחום הביטוח בעולם הנדל"ן, מוכיח כי ההצלחה אינה תלויה במגדר ! 

העצה שלי לנשים?
כשאת נשארת נאמנה לזהות ולערכים שלך, ומשדרת אומץ ושליטה מקצועית, את יכולה לעמוד בפני כל אתגר ולא פחות חשוב:  ליצור, לשנות ולהשפיע!
>> לאתר של עו"ד אתי גרינברג-גל

צילום: לינה מיארה
צילום: לינה מיארה

עו"ד חן בוארון טרסיוק – בעלת משרד עורכי דין

בעלת תארים LL.B ו- LL.M   במשפטים- התמחות בנדל"ן התחדשות עירונית.

כל כמה חודשים אני מקבלת שיחת טלפון מלקוח פוטנציאלי שמבקש לדבר עם עורך הדין, כשאני עונה בנימוס שאני עורכת הדין, הם מתנצלים ואומרים שחשבו שאני המזכירה/ אשתו/הבת של… וממש מופתעים שאני בעלת המשרד הנושא את שמי, אפילו פעם אחת אמרו לי שחן זה שם של בן ולכן זה מבלבל.

בכל פעם, אחרי שיחה קצרה מאוד, הם כבר מבינים שהגיעו למקום הנכון ושהם יקבלו שירות ברף המקצועי הגבוה ביותר, יהנו מיחס אנושי, אכפתי ומכיל בגובה העיניים, כמו שרק אישה יודעת להעניק

העצה שלי לנשים?
לזכור שהן לא פחות חכמות, מוכשרות או חרוצות מגברים ופשוט לצאת לעולם ולדרוש מה שמגיע להן.
>> לאתר של חן בוארון

צילום: לינה מיארה
צילום: לינה מיארה

טלי חי – יועצת ומתווכת נדל"ן 

בעבודתי כמתווכת נדל"ן פונות אלי לא מעט נשים שחולמות לרכוש נכסים,      בתחילה הן מהססות ואינן יודעות מהיכן להתחיל ובפעמים רבות הן פשוט מוותרות! היה לי מקרה בו מרב חששות המשקיעה חלתה בברונכיט קשה לפני חתימת חוזה ושום תרופה לא עזרה!

כאן בדיוק הנקודה שלי לכוון, ליזום, להסביר, לפרק את החששות ולתת את הביטחון לדרך והבחירה הנכונות ביותר. אנו עוברות יחד על המטרה שלשמה רוכשים את הנכס ובוחרות יחד איזור להתמקד בו, מכאן אנו יוצאות לדרך יד ביד וכל התהליך מלווה על ידי בצורה קרובה ומקצועית עד להשגת המטרה!

העצה שלי לנשים?
לרב כשתספרו על החלטה או דרך, תחוו לא מעט ביקורת והמון רעשי רקע, היו שלמות עם בחירתכן ונאמנות לעצמכן, רעשי הרקע יעלמו במהרה.

צילום: לינה מיארה
צילום: לינה מיארה

עו"ד גלית טוקר, יזמית ומלווה משקיעי נדל"ן

בוגרת תואר שני במשפטים, בנקאית בכירה לשעבר ובעלת ניסיון רב בהשקעות נדל"ן. 

לאחר גירושיי החלטתי לייצר שינוי בחיי בכדי לחיות בצמיחה ובטחון כלכלי והפכתי ליזמית, משקיעה ומלווה משקיעי נדל"ן. לאורך השנים הבנתי שנשים רבות רוצות לייצר בטחון כלכלי בעולם הנדל"ני אך נמנעות בהיעדר ידע וכלים לכך. השלבים לביצוע השקעה טובה מחייבים בחינה מדוקדקת של הצרכים והמטרות וידע משפטי ופיננסי.

מתוך המקום הזה יצרתי עבור כלל לקוחותיי מעטפת ליווי ייחודית המהווה "בית אחד לנדל"ן" והמשלבת את כל הידע המשפטי, הכלכלי והעסקי שלי מתוך עולמות הנדל"ן והפיננסים בהם אני עוסקת שנים רבות. כאשה בעולם הגברי הזה למדתי לשלב בניית תכנית עסקית, חקר שוק, ליווי משפטי, פיננסי ומיסויי, איתור הנכס ואף שיפוץ ניהול והשכרה שלו.

העצה שלי לנשים?
היו ערות לפוטנציאל שוק הנדל"ן העכשוי ואל תחששו לנצל הזדמנויות, בדקו היטב וקיפצו למים, הם נעימים!