מקודם

המשפיעות ומובילות בתחומן – יוני 2021

נשות מקצוע נבחרות, מובילות בתחומן, מספרות על דרכן הענפה בקריירה. מוגש מטעם: שוש רוטנברג

88 שיתופים | 132 צפיות

מאיה הרצברג אלון

בעלת משרד עורכי דין, עורכת דין ומגשרת – דיני משפחה

עו"ד מאיה הרצברג אלון | צילום: מיי מיי סגל
עו"ד מאיה הרצברג אלון | צילום: מיי מיי סגל

ספרי מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״אני עורכת דין העוסקת בתחום דיני המשפחה, גירושין, ירושה ואפוטרופסות. סיימתי את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב והקמתי משרד עצמאי לפני  30 שנים. במהלך שנות עיסוקי הוכשרתי כמגשרת והוסמכתי לערוך יפוי כח מתמשך. כבר שנים שהמשרד שלי מדורג כאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום דיני המשפחה על ידי מדריכי הדירוג דנס 100 ו-BDI. אני מרצה, מעבירה השתלמויות לעורכי דין בתחום דיני המשפחה ומשתתפת בכנסים ופאנלים מקצועיים בתחום דיני המשפחה. מכהנת כיו"ר (משותף) פורום משפחה ארצי בלשכת עורכי הדין״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״מילדות עמדתי על עקרונותיי ונאבקתי למען עשיית צדק. בספר מחזור של תיכון קוגל בו למדתי כתבו עליי "לוחמת צדק". סדרת הטלויזיה "המירוץ אחרי הגלימה", גרמה לי לחלום על הפקולטה למשפטים ובעקבות הספר "בית דין" של סמואל ליבוביץ התאהבתי במקצוע. לימים כשבחרתי בתחום דיני המשפחה, הבנתי איזה תפקיד ואחריות יש לעורך דין שמלווה אנשים ברגעי שבר בחייהם האישיים וכמה רגישות לצד מקצועיות צריך לשם כך. בחרתי במודע במקצוע הזה ועד היום תחושת השליחות והאחריות בעיסוק בדיני משפחה, היא הגורם לתשוקה שלי לקום כל בוקר ולהילחם על צדקת הלקוחות שלי ורווחתם״.

״מה שגורם לי גאווה בעבודתי זה היכולת להנמיך להבות, להשיג יעדים ולאפשר ללקוחות לצאת ממקום קשה בחייהם לדרך חדשה ובטוחה״

נקודות משמעותיות שעברת בדרך?
״פתחתי משרד עצמאי חצי שנה לאחר שהוסמכתי כעורכת דין, ללא קשרים או עזרה. פילסתי את דרכי לבד, צעד אחר צעד. תוך כדי בניית המשרד, עברתי בעצמי הליך גירושין שהמחיש לי בדיוק מה המשמעות של פירוק משפחה עם ילד. למרות הקשיים, בנחישות ואהבה רבה למקצוע, התפתחתי מקצועית, המשרד גדל והתיקים שבהם טיפלתי היו למורכבים יותר. במהלך השנים משרדי טיפל בתיקים שבהם ניתנו פסקי דין פורצי דרך, כמו למשל: פסיקה שקבעה שלקוחה שלי זכאית למחצית הזכויות בעיזבון של בעלה, חרף צוואתו המנשלת, מכוח הנישואין, אך אינה שותפה לחובות. בהליך של צו הגנה בעילה של אלימות מצד הלקוח שלי, הוחלט על חלוקת השימוש בבית "נסטינג" בין הבעל לאשה שבוע-שבוע ועוד. כבר שנים שבמשרדי מתנהלים תיקי התנדבות שנבחרים בקפידה, כמו למשל: ייצוג של בחורה בת 18 לפני גיוס שאמה, קשת היום, הוציאה נגדה צו הרחקה מהבית ונותרה ללא קורת גג, או ייצוג של חיילת שאביה תבע ממנה החזר דמי מזונות מאחר והיא מסרבת לפגוש אותו ועוד״.

עו"ד מאיה הרצברג אלון | צילום: מיי מיי סגל
עו"ד מאיה הרצברג אלון | צילום: מיי מיי סגל

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
״לשקף ללקוחות שתפקידי לנהל ההליך בחתירה מתמדת להסכם כולל והוגן, גם אם הדבר כרוך בוויתור לא כואב, מתוך הבנה שלעולם הצדדים יישארו משפחה ומנגד כאשר יש עיוות או אי צדק מהותי, לנהל מאבק מקצועי בנחישות ואמונה בדרך״.

רגע שיא בקריירה שהינך גאה בו?
״במהלך מבצע צוק איתן הגיע למשרדי תיק של חטיפת ילדים על ידי אימם מניו יורק לישראל תוך הפרת אמנת האג. מדובר בהליך מהיר ואינטנסיבי, שנוהל בקיץ רווי אזעקות, בבית משפט למשפחה בירושלים, כשהלקוח שלי נותר בניו יורק, העיד ואף נחקר בהיוועדות חזותית ובסופו של ההליך, ניתן  פסק דין שחייב את האם להחזיר את הילדים  לניו יורק, האם אכן עלתה עימם לטיסה אך  בהגיעה לניו יורק, עקבותיה עם הילדים נעלמו. השיא היה שבשיתוף פעולה של ה-FBI ומשרד החוץ הישראלי, הילדים והאם אותרו והושבו לביתם. תיק קשה וסוער אשר הסתיים בהצלחה גדולה״.

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
״הכח לשנות ולהשפיע באופן מיטיבי על עתיד הלקוחות ומשפחותיהם. לעיתים מאבקים מיותרים מהווים גזר דין מוות לקשרים המשפחתיים. במקרים אחרים המאבק נחוץ לעשיית צדק, כגון: הברחת רכוש, אלימות, פגיעה והסתת ילדים וניכור הורי.  גם במקרים אלו נדרשים ניסיון, מיומנות, אסטרטגיה ורגישות, אשר ישפיעו באופן קריטי על הלקוח ומשפחתו״.

טל׳: 08-9363393 | אימייל: maya@get-luck.co.il | אתר: www.get-luck.co.il

שרון סיידא

יזמית, אשת עסקים ומלונאית שהיא אוטוריטה בתחומה מייסדת ומנכ"לית מלון הסוויטות איילנד – בנתניה. תושבת תל אביב (48) ואם לילדה (28)

שרון סיידא | צילום: ניר סלקמן
שרון סיידא | צילום: ניר סלקמן

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״הגעתי לענף במקרה, התחלתי כמזכירת מנכ"ל במלון פרימה -טבריה, עיר הולדתי, ומשם מהר מאוד התקדמתי לתפקידי ניהול, ולבסוף לניהול המלון. לאחר תקופת ניהול מלון פרימה, המשכתי לעוד מלונות בצפון, הקמתי משרד לשיווק וייעוץ מלונאי, בעלת ניסיון של למעלה מ 20 שנה בתחום התיירות והמלונאות. ובנוסף, יש לי זיקה לענף הבניין״.

נקודה משמעותית בחייך?
״נקודה משמעותית בחיי הייתה הקמת חברת ניהול משלי, וזכייה במכרז על מלון הסוויטות איילנד. איילנד הינו מקור גאווה עבורי, הקמתי בו פורום של נשות עסקים, מועדון סיגרים, ויש לי עוד המון תכניות בדרך. יום העבודה הוא חלק נכבד מחיי, ענף המלונאות עבורי הוא כסוג של חיידק שקשה לעזוב וקל לאהוב! לכן כיום אני כולי במלונאות. בנוסף, אני משמשת כיום כיושבת ראש וועדת השיווק הארצית של התאחדות המלונות  בישראל״.

״איני מפחדת ליזום, גדלתי מכשלונות והתחזקתי מהצלחות. כמו שאמרו כבר – עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה״

אודות בית המלון- איילנד.
״הסוויטות  מעוצבות שחור לבן. הקירות מעוטרים ביצירות אמנות: לעיתים תערוכה של הצייר מנשה קדישמן, או של השחקן והאמן אייל גפן ולעיתים של האמנית חני בוזגלו".

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
״מרגיש לי מאוד טבעי לנהל,  מעניק לי סיפוק אדיר ומוטיבציה להמשיך ליזום ולפתח, ההתמחות שלי הינה בתחום הניהול והשיווק. אני מקפידה שסביבי יהיו רק אנשים מקצועיים וטובים, יש לי גם יועץ אסטרטגי צמוד – שמעון דורון,  מנהלת כספים – ספיר מזור, הבת המדהימה שלי, ואף משרד עורכי דין  ורואי חשבון אשר מלווים אותי לאורך כל הדרך״.

דברים שלא כולם יודעים עלייך…
״משקיעה בפעילות חברתית במלון, מארחת ניצולי שואה, מאמצת חיילים בודדים. מגלה רגישות כלפי העובדים כי הם ההון האנושי החשוב בעסק. אני משתדלת לקדם נשים, גם אם זה אומר שצריך להתחשב, כי ברור לכולנו שעובדות צריכות לפעמים להוציא ילדים ממסגרות או להשאר עם ילד חולה".

שרון סיידא | צילום: ניר סלקמן
שרון סיידא | צילום: ניר סלקמן

מה ה׳אני מאמין׳ שלך?
"האני מאמין המקצועי שלי הוא שרות ואמינות, לא רק ללקוחות אלא גם לעובדים ולספקים. אני מאוד אוהבת את עבודתי, מפגשים עם אנשים, לתת שרות אדיב. במלון חשוב לנו להעניק חוויה כוללת, ומעטפת שירות שלמה עבור האורח, אם בהסעה לשדה התעופה, שרותי כביסה או איתור חדר עם נוף לבקשת האורח, העיקר שהוא יחוש בבית ולכן רבים מהם חוזרים אלינו״.

מקצועית, היכן נראה אותך בעוד 5 שנים?
״בחמש שנים הקרובות אהיה עם עוד שני בתי מלון תחת חברות הניהול שלי. אני מאמינה שכל הטוב עדיין לפניי.. כולל שיא הקריירה שלי״.

טל׳: 077-2666690 | אימייל: sharon@saida.co.il | אתר: www.islandsuites.co.il 

השליחות האנושית של רויטל קידושין

הכירו את האישה שמעוררת השראה חדורת מטרה ומוטיבציה, עובדת 7/24 בשליחותה החברתית לבעלי מוגבלויות, וקוראת גם לכם להצטרף למשימה החשובה רויטל קידושין, מנהלת משאבי אנוש בקבוצת רמות שנותנת מענה לבעלי צרכים מיוחדים

רויטל קידושין | צילום: אינגה אבשלום
רויטל קידושין | צילום: אינגה אבשלום

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״עוד בהיותי נערה הבחנתי לא מעט בהתנהגות לא שגרתית בבן השכנים, אך לא ידעתי לאבחן שמדובר במוגבלות. תמיד נמשכתי לתחום, לטיפול באנשים עם מוגבלויות, סקרן אותי להבין את השונה, המיוחד. עוד בשירות הלאומי עבדתי עם חרשים ובעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. המשכתי ללימודי חינוך מיוחד ובסיום תואר ראשון, התחלתי כרכזת חינוך, לאחר מכן ניהלתי פנימייה במעון רמת טבריה, לאנשים עם התנהגות מאתגרת. המשכתי ללימודי  תואר שני, ולפני כ-7 שנים,  הקמתי, ניהלתי ופיתחתי את מעון 'גוונים' – מעון קצה יחיד מסוגו בארץ, המטפל באנשים עם התנהגות מאתגרת ומסכנת. בשנה האחרונה קודמתי תפקיד חברת הנהלה ומנהלת מש"א ברמות. כיום אני דוקטורנטית בתחום העובדים במסגרות הדיור, באוניברסיטת אריאל. במהלך השנים טיפלתי במעל ל-700 דיירים, בכל פעם שהגעתי לקבל דייר במצבים קשים ומורכבים מבתי חולים פסיכיאטרים או ממעונות סגורים,  זו היתה לי נקודה משמעותית, ההבנה שיחד עם הצוות המדהים שעובד איתי, אנחנו משנים ומשפרים חיים״.

איך נוסדה קבוצת רמות ומה ייחודה?
״קבוצת רמות התחילה את דרכה במעון רמת טבריה ב-1979. ברמות אנו נותנים שירותי דיור ותעסוקה לאנשים ממגוון אוכלוסיות מיוחדות בניהם: מוגבלות שכלית התפתחותית, אוכלוסיית השיקום, אוטיזם, אוכלוסיית בריאות הנפש, דרי רחוב וטיפול בהתמכרויות וחסות הנוער. אנו ברמות בונים תכנית הכשרה לעובדים לכל תחומי העיסוק, מקדמים מידרגי שכר לעובדים ותיקים, נותנים הטבות לעובדים אקדמאים ולצוות מוביל. זכיתי לעבוד בחברה מדהימה מעל ל-12 שנה, עם מנהלים מקצועיים וערכיים שחקני נשמה. מעולם לא נתקלתי בסירוב לפרויקט חדש, המנכ"ל תמיד מוכן לשפר ולקדם, כל חברי ההנהלה הגיעו מהשטח ויחד צמחנו. מדובר בעולם מעניין ומאתגר זה לא עוד מקצוע, זו קריירה לחיים ואני קוראת לכולם להצטרף אלינו לעשייה״.

״אני גאה להיות חברה בארגון חברתי שעוסק בקידום המיוחד, ממלא אותי להעסיק מעל ל- 850 עובדים מוכשרים ומדהימים מכל המגזרים ובמקצועות שונים, שבוחרים יחד לעשות לילות כימים למען האחר״

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
״ניהול ופיתוח ההון האנושי הינו אתגר גדול שבתחומנו הוא קריטי, שכן מדובר בקידום וסיוע לבני אדם. זהו תחום מאד אינטנסיבי שנתפס פחות אטרקטיבי, המסגרות שלנו עובדות 24/7, וזה מצריך גם מהצוות להיות זמין ולעיתים  בשעות לא מקובלות. חשוב לנו לגייס אנשים שרוצים להתפתח איתנו בתחום: גיוס מדויק, קליטה נכונה והכשרת הצוות הינם מרכזיים לטיפול מייטבי בדיירים. אתגר נוסף הוא שימור האנשים בארגון, והתפקיד שלנו לשמור על אנשינו באמצעות יחס אישי, מכבד והוגן, תכנית רווחה שנתית, שמירה על תקשורת פנים ארגונית רציפה, ניוד פנים ארגוני, תכניות הכשרה, פיתוח מקצועי ואישי ועוד״.

איך את מצליחה לשלב בין עבודתך לחייך האישיים?
״אני נשואה ואם ל-4 ילדים מקסימים. עבודתי דורשת עבודה בשעות לא שגרתיות. אימי היקרה שעברה לגור לידי ובעל שעומד לצידי ותומך בעשייתי הם יד ימיני בלעדיהם לא הייתי מצליחה להרתם למשימה.  ילדיי גדלו לתוך התחום ומתוך כך הם מקבלים ערכים טובים לחיים, ערבות הדדית, אחריות, דאגה לאחר ועוד… זו הקרבה אישית לא פשוטה, אבל אני לא מרגישה קורבן אלא מישהי שעושה משהו חשוב ומשמעותי למען החברה וזה שווה המון. אני לא יכולה לדמיין את עצמי בשום  מקום אחר״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך ומה את אוהבת בה?
״הסיפוק ותחושת ההצלחה דוחפת להתקדם, לא לוותר, ההכרה שיש ביכולתי לסייע לאנשים בעלי מוגבלויות ובני משפחותיהם, וההבנה שפעילותי המקצועית מסוגלת לשפר חיים ולהיטיב עם אנשים, ממלאת אותי סיפוק ותשוקה לתחום ולמקצוע. אני גאה להיות חברה בארגון חברתי שעוסק בקידום המיוחד, ממלא אותי להעסיק מעל ל-850 עובדים מוכשרים ומדהימים מכל המגזרים ובמקצועות שונים, שבוחרים יחד לעשות לילות כימים למען האחר״.

ספרי על רגע שיא בקריירה שהינך גאה בו?
״אני מאמינה שהשיא עוד לפניי, עם זאת בכל פעם שהצלחנו לקדם דייר, להפחית התנהגות מאתגרת, לסייע לעובד, להעצימו ולקדמו, זהו רגע שיא.אנחנו חיים בשביל הצלחות כאלה״.

מקצועית, היכן נראה אותך בעוד 5 שנים?
״להמשיך בעשייה. חלומי לקדם את התחום בארץ, לנער ולשנות את הסטיגמות שיש בחברה על התחום, זו שליחותי. יצירת תדמית חיובית על התחום, הכשרת עובדים רבים ככל האפשר לעסוק בתחום. אני רוצה להפנות זרקור על תחום המוגבלויות גם באקדמיה ולקדם תכניות הכשרה לעובדים בתחום המוגבלויות״.

טל׳: 04-8573190 | אימייל: revitalk@maonrt.net | אתר: http://rammot.co.il | פייסבוק: קבוצת רמות

עו״ד חן דיין שלום

בעלים ושותפה במשרד עורכי דין vks גישור ונוטריון

עו"ד חן דיין שלום | צילום: יח"צ
עו"ד חן דיין שלום | צילום: יח"צ

ספרי על תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״אני חלק משותפות של 3 נשים עצמתיות וחזקות ואנו בעלות של משרד בוטיק, המתמחה בתחום דיני העבודה, דיני משפחה ומעמד אישי. אני מתמחה בתחום דיני עבודה: מסוגיות מורכבות ועד פשוטות, ייעוץ וייצוג לעובדים ומעסיקים, זכויות נשים ופירוק חברות. שותפותיי: עו"ד עדי ולדמן ועו"ד שמרית קאירי מתמחות בכל הקשור לתחום דיני המשפחה, גירושין,  התרות נישואין, שלום בית, מזונות, משמורת, רכוש, צוואות, ירושות, והרשימה עוד ארוכה״.

מדוע בחרת בתחום עריכת דין?
״התשובה מורכבת ממספר פרמטרים: בביה״ס התיכון למדתי במגמת תיאטרון ואהבתי להופיע על במות. החלטתי להסב את הופעותיי מהבמה להופעה בבתי המשפט ונרשמתי ללימודי משפטים, להילחם על זכויות עובדים בפרט. בנעוריי עבדתי 3 ימים בהכנת כריכים, ולא  התחברתי, ביקשתי לסיים ולקבל את המגיע לי, המעסיק סירב לשלם ואמר שמדובר בתקופת ניסיון. עשיתי מחקר, שלאחריו הלכתי לבית הדין לעבודה, הגשתי תביעה, ייצגתי את עצמי בדיון, וקיבלתי את המשכורת שהגיעה לי, שם ידעתי שזה הייעוד שלי״.

עו"ד חן דיין שלום ושותפותיה
עו"ד חן דיין שלום ושותפותיה

נקודות משמעותיות שעברת בדרך?
״קשה לשים את אצבע, ישנם המון תיקים שניהלתי לאורך השנים. הרגע הזה שהצלחתי להשיג ללקוח את מה שמגיע לו, לעיתים בעבודה קשה ומתמשכת שיכולה לקחת גם מס׳ שנים, עבורי זהו סיפוק אדיר. הנקודה המשמעותית ביותר בקריירה שלי, הייתה הרגע שהחלטתי לצאת לעצמאות. תמיד חלמתי על זה, תמיד רציתי את זה, ופשוט החלטתי להעז״.

״הכח שמניעני ונותן לי מוטיבציה: להילחם עבור לקוחותיי על כל מה שמגיע להם. זה לא רק אני, זו המהות של משרדנו, להיות שם עבור הלקוח ולסייע בכל דבר!״

ספרי על רגע שיא בקריירה שהינך גאה בו?
״תרומתי להיווצרות 2 הלכות משמעותיות ביותר, בבית הדין הארצי לעבודה, לגבי שימוש בפלט שיחות ודו״חות איכון, להוכחת/הכחשת יחסי עבודה. כלים אלו מסייעים רבות הן לעורכי דין והן לבית הדין, להגיע לחקר האמת ואני מאוד גאה שיש לי חלק רב בכך״.

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
״הכח שמניע אותי ונותן לי מוטיבציה הוא להילחם עבור לקוחותיי על מה שמגיע להם, זה לא רק אני, כל המהות של המשרד שלנו הינה להיות שם עבור הלקוח, ולסייע לו בכל דבר. זו הרגשה מאוד מספקת שממלאה אותי. מעבר לכך שאני כל בוקר רואה את השותפות שלי, שהן החברות הכי טובות שלי ואין כח שממלא אותי יותר מזה״.

מדוע  הקמת משרד עם חברותייך? ואיך זה לעבוד עם חברות?
״עדי ושמרית הכירו קודם, עוד בלימודי המשפטים ועבדו יחד כעוזרות משפטיות בבית המשפט השלום לענייני משפחה. לאחר מס׳ שנים התקבלתי להתמחות שם, ושיבצוני בחדר עם עדי, שם נרקמה בינינו חברות מופלאה, ותמיד אמרנו שיום אחד נקים יחדיו משרד. בהמשך עדי הכירה לי את שמרית, שיקרה מאוד לליבי, והמשכנו כל אחת במסלולה. ערב אחד נפגשנו, ונזכרנו שלפני שנים דיברנו על זה שנקים יחדיו משרד. בתוך שלושה חודשים עשינו זאת וזו ההחלטה הכי טובה שלקחתי, לעבוד עם חברות טובות, מה עוד אפשר לבקש״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך ומה את אוהבת בה?
״כפי שאמרתי אני מאוד אוהבת ליטיגציה, והבמה שלי הינה בית המשפט. להכנס לאולם עם לקוחות, להילחם בשבילם ולנצח, ממלאני גאווה ומשמחני מאוד. הרגע הזה שהלקוחות באים למשרד, מודים לנו ומכירים תודה על כל מה שעשינו עבורם, שווה את הכל״.

מקצועית, היכן נראה אותך בעוד 5 שנים?
״ממשיכה לעשות את מה שאני אוהבת, ביחד עם שותפותיי, כשהמשרד ושלושתנו ממשיכים לצמוח ולהתפתח״.

טיפ ממך לקוראים איך לבחור עורך דין?
״אני ממליצה לבחור עורך דין בעל ניסיון של מספר שנים, אשר מתמחה ספציפית בתחום המבוקש. אני מאמינה במשרד בוטיק בעל התמחות ספציפית״.

טל׳: 03-9010852 | אתר: vkslawoffice.wixsite.com | פייסבוק: משרד עורכי דין גישור ונוטריון VKS

ליאת קנזי

מנכ"לית ובעלים חברת "ליאת קנזי נכסים ונדל"ן". אמא ל-3 ילדים, גרושה בזוגיות שנייה ומוצלחת!

ליאת קנזי | צילום: דנה  מסיקה
ליאת קנזי | צילום: דנה  מסיקה

ספרי מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״אני יועצת נדל"ן ויזמית בעלת תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה, תואר ראשון באנגלית ותעודת הוראה באנגלית. בימים אלה מסיימת לימודי משפטים וממשיכה לתואר שני.  בעלים של חברה המספקת שירותים בתחום הנדל"ן ביניהם: תיווך מגורים, נדל"ן מסחרי, שיווק פרויקטים, ליווי סטטוטורי, יזמות והתחדשות עירונית״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״הייתי מורה לאנגלית ובעלים של בית ספר מצליח ללימוד אנגלית, לגילאי 3 ואילך, דרך תיאטרון ומוזיקה. בשלב מסוים הגעתי לצומת דרכים חשוב בחיי, ובאופן מיסטי התגלגלתי לעולם הנדל"ן. את הקריירה שלי בתחום התחלתי באחד המשרדים בעיר, לאחר 3 חודשים מינו אותי למנהלת הסניף. כעבור פחות משבעה חודשים פתחתי משרד משלי, הבנתי את הכח הגדול של להיות בעל השפעה. אם אדם יודע לזהות צורך של אדם שנמצא מולו הוא יכול למכור לו כל מה שהוא רוצה, לשביעות רצון הרוכש. משרדי קיים כעשור. אנו יושבים במשרד גדול, שכולל בתוכו מתחם חללים משותפים בשם 'קנזיס' (הראשון מסוגו בקרית גת!). במתחם 9 משרדים המושכרים על בסיס קבוע ואחד נוסף לאנשים מזדמנים. כיום אנו מונים 8 אנשי צוות שעובדים איתי בנדל"ן, ביניהם סוכנים, מנהלת משרד ומנהלת כספים ורכש. מעולם לא הגדרתי את האנשים כעובדים שלי – תמיד עובדים איתי, שותפים לדרך וכולנו יחד התפתחנו בעשור האחרון למקומות מטורפים. הבנתי שהשירות שהאדם צריך לקבל בנדל"ן חייב להיות הוליסטי, הכולל מעטפת שלמה: יעוץ פיננסי, משכנתאות, מיסוי, ייעוץ סטטוטורי במידה ויש חריגות בנייה, השתלבות בפרויקטים פינוי-בינוי, יזמות ועוד״.

ליאת קנזי | צילום: דנה  מסיקה
ליאת קנזי | צילום: דנה  מסיקה

מה עושה לך טוב על הלב?
״הדבר שהכי משמח אותי הוא כשאנשים אומרים לי 'כל הכבוד לכם, שמענו עליכם, שמכם הולך לפניכם'. אני אף פעם לא קמה בבוקר כדי לעשות כסף, אני קמה בבוקר נטו בשביל לייצר משמעות. על הדרך, תוך כדי ייצור המשמעות, אני גם מתפרנסת בכבוד, ברוך השם״.

ספרי על רגע שיא בקריירה שהנך גאה בו?
״הייתי שותפה  בחלק ממערך המכירות של אחד מהפרויקטים הגדולים בישראל, של חברת 'גינדי החזקות', שיווק 1,130 יחידות דיור בפחות מחודש וחצי. אדרנלין מטורף שאי אפשר לתאר!״

מה הדבר הראשון שצריך לעשות לפני  השקעה בנדל״ן?
״תכנון פיננסי נכון המלווה ביעוץ משכנתאות ותכנון מס, אצל עו"ד המתמחה במיסוי מקרקעין.  בגדול – הבנת התמונה הכוללת של כל  התהליך, ממחשבה על רכישת דירה עד לקבלת המפתח, כמובן בליווי מקצועי של מישהו שאפשר לסמוך עליו״.

איזה דגשים חשובים כשבוחנים השקעה בנדל"ן?
״ראשית צריך להבין איזה סוג השקעה אנחנו רוצים לעשות, השקעה בדירת מגורים, נכס מסחרי, השקעה בארץ או בחו"ל. מה יותר חשוב לנו – השקעה שתיתן לנו תשואה גבוהה (שכירות חודשית) או השקעה שתיתן לנו אפשרות להשבחה מהירה (פליפ)? במקביל לאבחנה הזו, יש לבצע הכנות פיננסיות תוך בחינת היכולת לגייס הון עצמי ממקורות שונים (כמו שיעבוד נכס קיים, הלוואה על חשבון קרנות ועוד…) ובמקביל קבלת אישור עקרוני מהבנק בלקיחת משכנתא, והכי חשוב  – קבלת ייעוץ ותכנון מס נכון בטרם ביצוע העסקה.  לרוב משקיעים הם בעלי יותר מדירה אחת, ושם כללי המשחק משתנים״.

מה תמליצי לאנשים לעשות כשאין להם הון עצמי והם מעוניינים לקנות דירה?
״ברמה העקרונית אני מאמינה שכל אדם שרוצה לרכוש דירה יכול לעשות זאת! הרבה פעמים אנשים חושבים שאין באפשרותם לעשות זאת כיוון שהם מכוונים לרכישת דירה במקום בו הם חולמים לגור ולא שוקלים בכלל אופציית רכישת דירה במקום בו הם יכולים לקנות. אני מאמינה במוטו שאומר תקנה איפה שאתה יכול – ותגור איפה שאתה רוצה! זוג מהמרכז יכול להרשות לעצמו לקנות דירה בפריפריה, שכירותה תשלם את המשכנתא, הם ימשיכו לגור באזור המרכז ובעוד כמה שנים כשימכרו את הדירה, יגדילו את הונם העצמי אף בעשרות אחוזים ויוכלו להרשות לעצמם גם לקנות את בית חלומותיהם. לסיכום: אין אחד שלא יכול, איך אני תמיד אומרת: אתם בריאים? אתם רוצים? אתם יכולים!״

הגפן 5, קרית גת | טל׳: 072-3976719 | אתר: https://liatkenzi.com | אינסטגרם: kenzi_nadlan | פייסבוק: ליאת קנזי נכסים ונדל"ן

רוית אוסקר מנצחת על תהליך העיצוב

מעצבת ואדריכלית פנים

רוית אוסקר | צילום: מירי משה
רוית אוסקר | צילום: מירי משה

באילו פרויקטים את מתמחה ואיזו מגמה אופנתית משפיעה על עיצובייך?
״אני לא ממסגרת את תחום העשייה שלי, להפך אני מקפידה להתעדכן, לחדש ולהתחדש ללקוחותיי. אני תמיד מעודכנת בכל החידושים העכשווים, מעולם העיצוב והתכנון. אני מעצבת מסחר, דירות, נכסים להשקעה ומשרדים״.

מהו המסע שעובר הלקוח מתחילת עיצוב הפרויקט ועד סיומו?
״לכל פרוייקט אופי, נשמה וחיים משלו, ואת כל אלו אני והלקוחות בונים יחדיו, אני יודעת לתרגם את חלומות לקוחותיי לאופן ממשי ותמיד שומרת על פרקטיות. לכל פרויקט יש רגש וייחודיות משלו ונוצר קשר עם הלקוח גם לאחר סיומו. אני מעצבת בתים לאנשים, החל משלב התכניות ועד לחלום המוגמר״.

צילום: מאור מויאל, סטודיו רותם
צילום: מאור מויאל, סטודיו רותם

איך מתגבשת ההחלטה לקו העיצובי של הפרויקט מול לקוחותייך?
״אני בדרך כלל רואה מיד את הקו העיצובי, ואפילו איך בדיוק הפרוייקט ייראה, אך כמובן שאני עושה עבודת מחקר קטנה מול לקוחותיי, רואה תמונות השראה שאספו בדרכם אליי, מבררת צרכיהם ומגדירה הקוו העיצובי והקונספט, כל פרויקט נראה אחרת. אני מאמינה בעיצוב איכותי ומשתדלת שבכל פרויקט יהיה אלמנט חזק שלא יישכח״.

״היופי נמצא בכל דבר, רק אם נרצה לראותו. כמעצבת אני בתפקיד של יוצרת חוויה ואיכות חיים״

את עובדת בשת״פ עם חברת דקל מטבחים. מה ייחודיותם?
״שירות אמין, צוות מקצועי ויעיל אשר ביחד איתי תמיד מעצבים מטבח מושלם עם חומרים חדשניים ופתרונות יצירתיים ומעוצבים״.

כאשר מגיעים לפגישת תכנון בדקל מטבחים. האם ניתן לקבל הדמיית תלת מימד שתמחיש ללקוח כיצד המטבח החדש עתיד להראות?
״עוד בזמן התכנון, נציג דקל, מעלה את התכנית שלב אחר שלב בהדמייה תלת מימדית, ובכך מאפשר ללקוח לראות ולדמיין את מטבח חלומותיו״.

צילום: מאור מויאל, סטודיו רותם
צילום: מאור מויאל, סטודיו רותם

מה היית חולמת לעצב?
״פרוייקט חלומויי הינו מלון בוט. עוד בזמן לימודיי, בתקופת פרוייקט הגמר, עיצבתי ותכננתי מלון בוטיק שבו כל קומה מעוצבת בהשראת עונה אחרת בשנה. אין לי ספק שעוד אגשים את החלום״.

טל׳: 050-2799462 | פייסבוק: רוית אוסקר עיצוב ואדריכלות פנים

אורית זברסקי

בעלת "הבית למטפלים" ללמידת מקצועות מגע והתפתחות. מטפלת ברפואה סינית במגע, בדיקור קוריאני ובעבודה אנרגטית

אורית זברסקי | צילום: רועי ידובסקי
אורית זברסקי | צילום: רועי ידובסקי

ספרי על תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״אני מרצה, מדריכה ומלמדת את תחום הטיפול במגע, הן לקהל של מטפלות ומטפלים מקצועיים המגיעים אליי להשבחת הידע והעמקת ארגז הכלים המקצועי והן לקהל הרחב המגיע ללא ידע מוקדם ומתעניין בלמידת התחום כהעשרה. ההכשרה המקצועית שלי היא טיפול בשיאצו, טווינא, קיו שיאצו, תאילנדי, דיקור קוריאני ומנחת קבוצות בגישה הוליסטית. במקביל אני מטפלת בקליניקה ומשלבת עבודה אנרגטית ותודעה בטיפול״.

מהו ייחודו של ״הבית למטפלים ללמידת מקצועות מגע והתפתחות״ ממרכזי למידה אחרים?
״את הבית למטפלים הקמתי מתוך רצון פנימי עמוק להעביר את היידע והניסיון שרכשתי במהלך 20 שנות עבודת טיפול מעשי ו-5 שנים בהם לימדתי במכללה לרפואה סינית למטפלים במקצועות המגע. הייחודיות "בבית למטפלים" היא שקודם כל כשמו כן הוא, חשוב היה לי לייצר מקום שכל מי שמגיע ללמוד בו יחווה חום ,קבלה, מקום תומך ואינטימי, שאני רואה בו כל תלמיד ברמה הכי אישית שיש, במרחב שנעים וכייף להיות בו. אני מציעה "בבית למטפלים" מגוון קורסים, למטפלים שמגיעים מעולמות תוכן שונים במגע ורוצים לרכוש כלים נוספים להרחבת ארגז הכלים הנוכחי שלהם וגם למי שאינו מגיע מרקע טיפולי ומעוניין להיחשף לעולם התוכן שמתייחס למגע, ריפוי ותודעה. הייחודיות היא החיבורים שאני מלמדת בין המקום הפיזי, הרגשי והתודעתי שאתו המטופל מגיע לטיפול. כשמשלבים ומחברים בטיפול איכויות אלה, שכוללות: אבחון וטיפול נכון ונותנים מקום לתמיכה והתייחסות רגשית ותודעתית מגיעים לרובד ריפוי עמוק״.

אורית זברסקי | צילום: רועי ידובסקי
אורית זברסקי | צילום: רועי ידובסקי

מהן שיטות הטיפול במרכזך? ספרי על הטכניקות של המגע המתקדמות שאת מעבירה למטפלים?
״טכניקות המגע שאני מלמדת הינן שיאצו, קיו שיאצו ועיסוי תאילנדי שאותן אני משלבת בלמידה עבור מענה לפתולוגיות שכיחות שקיימות בכל קליניקה, אני מלמדת לתת דגש על יצירת כוונה אמיתית לריפוי. על העברת המגע  ממקום תודעתי שיש בו תדר של אהבה, הכלה, חוסר שיפוטיות וראיית הצורך האמיתי של המטופל. הקסם מתקיים כשמטופל ומטפל יוצאים למסע משותף שבו מתקיימת התמסרות מלאה לתהליך הטיפול ומתוך זה מתקיים הריפוי. בעיניי ראיית המקום הרגשי של מטופל הוא הכרחי במתן טיפול לא פחות מאבחנת הפתולוגיה. לעיתים קרובות הפתולוגיה (הבעיה, הכאב) שאתו הגיע המטופל נובעת דווקא מהמקום הרגשי שבו הוא נמצא כרגע בחייו ומכאן החשיבות באבחון, בהבנה ובהתייחסות המקצועית הנלמדת״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
״כמטפלת האתגר הכי גדול שלי הוא שמטופלים יראו בי מקום שמביא להם מזור וביטחון. בניית הקליניקה היא אתגר, אבל אתגר גדול יותר הוא לשמר אותה. לדאוג ליחסי מטפל – מטופל שירותיים ומכבדים ולהגיע לתוצאות ריפוי איכותיות פעם אחר פעם. גם אם אני, כאדם, חווה קשיים או חוסר איזון נקודתי בחיי, היכולת שלי לפעול במקצועיות, לחבוש את כובע המטפלת בכל פעם מחדש, להיכנס לקליניקה, לעשות את ההפרדה המוחלטת ולהתמסר באופן מלא עבור המטופל ולטובת הטיפול בו״.

ספרי על רגע שיא בקריירה שאת גאה בו?
״בתקופה זו אני בתהליך טיפולי עם גבר חולה פרקינסון. איש מקסים עם קריירה מפוארת בעברו ומשפחה מדהימה ותומכת שהביטוי של המחלה שלו  היא נוקשות קשה בכל הגוף ופגיעה של תאים במוח, רוב הזמן הוא מנותק מהמציאות וחווה מציאות שמתנהלת בראש שלו עם דמויות מהעבר.  מבחינתי, ההצלחה שלי באה לידי ביטוי מתוך המקום שהצלחתי ליצור אתו מערכת אמון, שהוא מבקש שאגיע לטפל בו ושאני מצליחה להביא אותו בפרקי זמן מסוימים למקום שקט בראש ולרוגע והרפיה בגוף .למקום שהוא מפסיק להיאבק עם השדים בראש שלו. זו עבורי הצלחה!״

אלו הכשרות מקצועיות את מעבירה במרכז ומיהו קהל היעד שמגיע למרכז?
״הקורסים המתקיימים בבית למטפלים, נעים בין קורסים בעלי אוריינטציה מעשית, ממוקדת ואפקטיבית עבור מטפלים פעילים, מתקדמים או מתחילים, המעוניינים לשדרג את יכולותיהם המקצועיות-טיפוליות לצד הפיתוח הניהולי-עסקי שלהם ושל הקליניקה באופן פרקטי לבין מי שאינו מגיע מרקע טיפולי אך מעוניין להיחשף ולהכיר לראשונה את עולם הרפואה הסינית, הגישות, המשמעויות ולעשות זאת בצורה מעניינת ומרתקת. בנוסף ללימוד טכניקות מגע וטיפול, המשלבות גם את המקום התודעתי, אני מעבירה גם יידע והעשרה בתזונה, במגע מרפא ובתודעה״.

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
״הכח המניע אותי הוא המפגש עם המטופל. אני אוהבת אנשים, כל אדם הוא עולם מלא ועשיר בפני עצמו. הידיעה שמטופל יוצא מהקליניקה כשהוא התקרב לעצמו, מבין למה הוא זקוק, אם מבחינת שינוי תזונתי, או שינוי בראיית המצבים בחייו שגורמים לו לכיווץ והוא חווה מלאות רגשית והקלה או העלמות הכאב שאתו הגיע, כל אלו נותנים לי כח ושימחה לקום ולהיכנס לקליניקה כל בוקר כבר במשך 20 שנה״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?
״אני אוהבת בעשייה שלי את ה"מסע" שאני עוברת עם כל מטופל ומטופל. השילוב של עבודת מגע עמוקה שיש בה תודעה ,עבודה אנרגטית שמנקה רבדים פנימיים ושייח תומך הוא שילוב מנצח. הידיעה שאני משפיעה על אנשים, מרחיבה את היידע של המטפלים ותורמת להם , שהם מרגישים איתי נח ובטוח ומחזירים לי אהבה בתמורה גורמת לי לתחושת התרחבות וסיפוק מאוד גדול. אין לי תחושה של "עבודה", אני עושה את מה שאני אוהבת יום יום, זו ההוויה שלי וזו זכות גדולה!״

מקצועית, היכן נראה אותך בעוד 5 שנים?
״הבית למטפלים ממשיך להתפתח ומעניק הכשרות מגוונות, הן מקצועיות לקהל המטפלים המנוסים, והן לקהל הרחב אשר מתעניין בעולמות התוכן כאמצעי להעשרה והתפתחות אישית. הסדנאות והקורסים מאד ממוקדים ואפקטיביים ומסייעים להצלחת המשתתפים באופן מעשי, בתחומי חייהם השונים – המקצועיים והאישיים. התוכניות העתידיות שלי היא להמשיך לתת מעצמי, לקבל מטופלים בקליניקה ולהמשיך לעזור להם. להמשיך לפתח את הקורסים שאני מעניקה בבית למטפלים, לפגוש מטפלים ואנשים שמעוניינים לבוא וללמוד מהניסיון שרכשתי ולגדול איתם. מעבר לכך, בעיקר להיות בריאה, להמשיך לגדול ולהתפתח תודעתית ורגשית ולהנות מהעשייה שלי״.

טל׳: 050-5536593 | פייסבוק: אורית זברסקי- הבית למטפלים ללמידת מקצועות מגע והתפתחות | אתר: www.orit-baitlemetaplim.com

עו״ד מורן אלבז קונפורטי

שותפה במשרד רייס & אלבז קונפורטי, עורכי דין, מומחית בדיני משפחה  וירושה

עוד" מורן אלבז קונפורטי | צילום: אורית כץ
עוד" מורן אלבז קונפורטי | צילום: אורית כץ

ספרי מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
״נשואה (39) ואם לשלושה בנים. עורכת דין מוסמכת משנת 2007, בוגרת תואר L.L.B במשפטים, מגשרת מוסמכת עם התמחות ספציפית בתחום דיני המשפחה. שותפה במשרד רייס & אלבז קונפורטי, עורכי דין המתמחה ועוסק בדיני משפחה, ירושה וצוואות, גישור ויפוי כוח מתמשך״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
״מצחיק לומר אבל נולדתי 'לוחמת צדק' – כך נהגו הוריי לכנותי. אל תחום דיני המשפחה נמשכתי מיד שכן, כבת להורים גרושים, חוויתי וליוויתי את גירושי הוריי. בזכותם ודרכם למדתי איך ניתן לסיים זוגיות שלא צלחה ולפתוח פרק חדש בחיים בנפרד זה מזו, כאשר אני ואחיי זכינו להורים מאושרים. אין כל ספק שחוויה זו בחיי, הובילה אותי לעסוק בתחום מורכב זה של דיני משפחה, מתוך רצון לסייע לזוגות להתחיל מחדש, כאשר טובת הילדים עומדת לנגד עיניי. מטרה זו הובילה אותי לעסוק במקצוע זה וכך בתחילת דרכי אף ויתרתי בקלות על התמחות בבית המשפט בב״ש בתחום האזרחי, לאחר שהתקבלתי להתמחות במשרד מוביל בתחום דיני המשפחה, שם עבדתי מספר שנים אף כעו"ד מוסמכת. לאחר לידת בכורי, לפני כעשור, יצאתי לעצמאות ועד היום משלבת בין הקריירה לבין האימהות, כאשר מזה שנים שאני ושותפתי למשרד מוצאות את הדרך באמצעות שיתוף פעולה מלא להעניק את מלוא תשומת הלב ללקוחותינו ולבצע את עבודתנו במקצועיות ולנחול הצלחות רבות״.

נקודות משמעותיות שעברת בדרך?
״מבחינתי כל תיק שטיפלתי בו הוא משמעותי עבורי שכן כל משפחה בבחינת עולם ומלואו.מכל מקרה אני לומדת על הגישות השונות ומוצאת פתרונות יצירתיים למחלוקות העומדות בפניי, שכן אין משפחה דומה לרעותה״.

״הכח שמניעני הינו הידיעה כי בסופו של הליך, גם אם מדובר בהליך אמוציונלי קשה,  הלקוח שלי יחייך, ירגיש כי אני מהווה עבורו משענת ואוזן קשבת וכמוטו של משרדנו: ״נעים מאוד אני הולכת להיות החברה הכי טובה שלך, לפחות בזמן הקרוב״

ספרי על רגע שיא בקריירה שהנך גאה בו?
״ישנם לא מעט הישגים משפטיים שאני גאה בהם, הבולט מבחינה משפטית הינו ערעור שבו זכיתי, אשר למעשה שינה את התפיסה שהיתה נהוגה עד למועד פסק הדין, כך שנכס ובמקרה זה דירה שנרכשה על ידי אחד מהצדדים שנים רבות טרם הנישואים ולא שימש את הצדדים למגוריהם המשותפים מעולם, נקבע אף הוא בנסיבות מסוימות כנכס משותף לשני הצדדים, וכפי המקרה בו טיפלתי וכאמור זכיתי. תיק נוסף בו אני גאה הינו מקרה של אם צעירה, אשר בחרה להביא לעולם את בתה, לאחר שבן זוגה התכחש לקשר ולהריון. תחילה היה צורך בבדיקת רקמות על מנת להוכיח את אבהות בן הזוג ולאחר מכן לנהל מלחמה קשה ומצערת על רצון האב שלא לשאת במזונות הבת, בטענה כי מדובר בגניבת זרע. פסק הדין דחה את כל טענות האב וקיבל טענות מרשתי, ומעבר לתוצאה המשפטית הצלחתי להשיב לאם את כבודה שנרמס בבוטות ע"י האב״.

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
״הכח שמניעני הינו הידיעה כי בסופו של הליך, גם אם מדובר בהליך אמוציונלי קשה, הלקוח שלי יחייך, ירגיש כי אני מהווה עבורו משענת ואוזן קשבת וכמוטו של משרדנו: ״נעים מאוד אני הולכת להיות החברה הכי טובה שלך, לפחות בזמן הקרוב".

מהו עיקר התמחותך?
״התמחותי הינה בכל הקשור לדיני המשפחה, לרבות ובעיקר ניהול הליך גירושין, התרת נישואין, משמורת והסדרי שהות, מזונות,  חלוקת הרכוש בין בני זוג, קרי, חלוקת הנכסים שנצטברו לצדדים בטרם ובמהלך הנישואין. איזון המשאבים וחלוקת חסכון פנסיוני בין בני זוג שנפרדו, שינוי שם, אבהות, הסכמי ממון טרום נישואין ובמהלכם, הסכמי גירושין וגישור, יפויי כח מתמשך, עריכת צוואות והוצאת צווי קיום ירושה/צוואה, טיפול בהתנגדות לצוואות, ולמעשה כל סכסוך בתחום דיני המשפחה״.

"מבחינתי כל תיק שטיפלתי בו הוא משמעותי עבורי שכן כל משפחה בבחינת עולם ומלואו. מכל מקרה אני לומדת על הגישות השונות ומוצאת פתרונות יצירתיים למחלוקות העומדות בפניי, שכן אין משפחה דומה לרעותה"

מקצועית, היכן נראה אותך בעוד 5 שנים?
״אני רואה את עצמי בעוד 5 שנים, ממשיכה את  עבודתי כפי שהיא מבוצעת כיום, בנחישות, במקצועיות, באמפתיה ובסובלנות, שכן הנני עושה אותה על הצד הטוב ביותר״.

מנחם בגין 16, רמת גן | טל׳: 052-8997748 | אימייל: rs.ecm.law@gmail.com